| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka : magistrsko delo
Špela Rožanc, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Tiflodidaktični pripomočki na temo slikanice Sovica Oka je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vid ter okvare vida, razvoj slepih in slabovidnih otrok, čute pri slepih in slabovidnih, vključitev slepih in slabovidnih otrok v vrtec, opismenjevanje slepih in slabovidnih, tipne slikanice ter otroško igro in njen pomen. V praktičnem delu smo izdelali tipno slikanico Sovica Oka ter štiri tiflodidaktične igre. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobiti izdelek, ki bo otrokom v predšolskem obdobju pomagal pri zgodnjem opismenjevanju v brajici in razvoju ter treningu tipa ter vida slepih in slabovidnih otrok. Tiflodidaktične pripomočke smo preizkusili v praksi na domu dveh uporabnikov ter pri videčih predšolskih otrocih. Pripomočke smo evalvirali na osnovi strukturiranega opazovanja in ocenjevalne lestvice za vsak pripomoček posebej. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je zgodba Sovica Oka predstavljena zanimivo in tipno razumljivo. Pri vseh tiflodidaktičnih pripomočkih so upoštevane tipne zakonitosti, pripomočki so izdelani kakovostno ter funkcionalno in so primerni za slepe in slabovidne otroke.
Ključne besede: slepi in slabovidni, tiflodidaktični pripomočki, Sovica Oka, predšolski otroci, otroška igra, tipna slikanica
Objavljeno v DKUM: 16.09.2022; Ogledov: 819; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (5,45 MB)

2.
Branje tipnih slikanic s slepim otrokom : diplomsko delo
Barbara Letonja, 2022, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je petletnega slepega dečka motivirati k branju tipnih slikanic ter mu tako predstaviti in približati tipne slikanice, ki so dostopne v knjižnicah. Glavni cilj je pri dečku oblikovati veselje pri branju tipnih slikanic, raziskovanju ter spoznavanju in učenju brajice. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljeno, kako brati tipne slikanice z otrokom. Predstavljene so smernice, kako lahko kot vzgojitelji izdelamo tipno slikanico za slepega oziroma slabovidnega otroka. V nadaljevanju diplomske naloge so analizirane tipne slikanice za slepe in slabovidne otroke. Natančneje je analiziranih osem tipnih slikanic, ki so dostopne v slovenskih knjižnicah in na dosegu roke, to so tipne slikanice Bojana Gruma Poletne norčije in Kužek Bahalo, Mateje Jerina Gubanc Pingvinčki in skrivnostni travnik, Aksinje Kermauner Žiga špaget je za punce magnet, Žiga špaget gre v širni svet in Snežna roža, Lilijane Praprotnik Zupančič Zakaj so zebre progaste, in Marjana Pergerja Mi se z vlakom peljemo. V praktičnem delu so bile s petletnim slepim otrokom prebrane in analizirane vse tipne slikanice in opisani otrokovi odzivi. Pri pisanju diplomske naloge sta bili uporabljeni metoda analize in metoda sinteze. Pri preučevanju tematike so uporabljeni primarni in sekundarni viri. Pri študiji primera je uporabljen neslučajnostni vzorec, torej petletni popolnoma slepi deček.
Ključne besede: tipna slikanica, slepi in slabovidni otroci, brajica, tipna ilustracija
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 697; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (808,36 KB)

3.
Barvna slepota - didaktični komplet "Vse barve sveta" za otroke s posebnimi potrebami
Karin Vajs, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Barvna slepota – didaktični komplet »Vse barve sveta« za otroke s posebnimi potrebami smo predstavili nekaj teoretičnih izhodišč že znanih dejstev o slepoti in slabovidnosti, o barvni slepoti, branju in pisanju slepih in slabovidnih oseb, brajici ter o prvinah tipanke. Poudarili smo tudi pomen treninga preostanka vida, ki je pomemben za funkcionalno ohranjanje vida. V praktičnem delu smo opisali izdelane pripomočke in predstavili, kako smo jih preizkusili v praksi. Zapisali smo analizo posameznega pripomočka ter s tem preverili njegovo uporabnost pri osebah z različnimi posebnimi potrebami. V magistrskem delu smo želeli preveriti, ali je možno izdelati tipno knjigo in didaktične pripomočke, ki bi bili primerni in razumljivi za otroke različnih posebnih potreb. To smo preverili tako, da smo izdelali avtorsko tipno knjigo z naslovom Vse barve sveta, jo ponudili otrokom različnih skupin posebnih potreb, da jo preberejo, potipajo. Njihovo razumevanje smo preverili s pomočjo pripomočka – knjige v škatli, ki pa je lahko razumevanje knjige še podkrepila. Ustreznost pripomočkov smo preverili z opazovanjem in aktivno udeležbo. Posamezni pripomočki se med seboj povezujejo.
Ključne besede: slepota in slabovidnost, barvna slepota, brajica, tipna slikanica (tipanka), knjiga v škatli.
Objavljeno v DKUM: 21.01.2021; Ogledov: 1281; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (4,47 MB)

4.
Čustva - tipna slikanica in didaktični pripomoček za slepe in slabovidne otroke
Marija Mitrović, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Čustva – tipna slikanica in didaktični pripomoček za slepe in slabovidne otroke, je sestavljeno tako iz teoretičnega kot praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili slepoto in slabovidnost, nato smo opisali čute slepih in slabovidnih, dotaknili smo se tudi čustev, iger in branja slepih in slabovidnih. Prav tako pa smo opisali tipne slikanice in predstavili tehnike za njihovo izdelavo. V praktičnem delu smo izdelali tipno slikanico z avtorsko zgodbo na temo čustev. V pomoč tej temi pa smo izdelali še didaktični pripomoček, ki branje tipne slikanice obogati. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobitev pripomočka, ki pomaga otroku pri opismenjevanju v brajici, saj je le-teh na tržišču zelo malo. Prav tako je bil namen pripomočka pomoč pri razvijanju in treningu tipa in vida otrok z ostankom vida in slabovidnih otrok ter spoznavanje čustev.
Ključne besede: slepi in slabovidni otroci, tipna slikanica, didaktični pripomoček, čustva, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 2820; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (4,09 MB)

5.
Kamišibaj, prilagojen slepm in slabovidnim otrokom
Mihaela Škof, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Kamišibaj, prilagojen slepim in slabovidnim otrokom je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vid ter okvare in bolezni vida, razvoj in obravnavo slepih in slabovidnih otrok v vzgoji in izobraževanju, čutno zaznavo pri slepih in slabovidnih otrocih, tipne slikanice in tipne tehnike ter nazadnje še kamišibaj, kako ga uporabljamo in kako ga izdelamo. V praktičnem delu smo izdelali avtorski kamišibaj in tipno slikanico z avtorsko zgodbo, ki smo ju prilagodili slepim in slabovidnim otrokom. Glede na to, da je kamišibaj v Sloveniji še precej neznana oblika pripovedovanja pravljic, sploh za slepe in slabovidne, smo se odločili, da ga podrobneje spoznamo in z njim seznanimo tudi slepe in slabovidne otroke. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobiti pripomočka za zgodnje opismenjevanje v brajici ter urjenje tipa in vida slepih in slabovidnih otrok. Na centru IRIS (Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne) smo preverili uporabnost obeh pripomočkov v praksi. Oba pripomočka smo evalvirali na osnovi strukturiranega opazovanja in preverili ustreznost po merilih oblikovanja tipnih prikazov s pomočjo ocenjevalne lestvice. Na podlagi le-te smo ugotovili, da so bile pri obeh pripomočkih upoštevane tipne zakonitosti, in prišli do sklepa, da sta tako tipanka kot kamišibaj kakovostna, funkcionalna in primerno oblikovana za slepe in slabovidne otroke. Z njima slepi in slabovidni pridobijo nova pripomočka za urjenje tipa in vida, hkrati pa s kamišibajem tudi novo obliko izražanja in povezovanja med slepimi ter slabovidnimi otroki.
Ključne besede: kamišibaj, tipna slikanica (tipanka), slepi in slabovidni otroci, didaktični pripomočki, zgodnje opismenjevanje, brajica
Objavljeno v DKUM: 30.01.2018; Ogledov: 2455; Prenosov: 535
.pdf Celotno besedilo (5,64 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici