| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
UMETNOST V BOLNIŠNICI: ŠTUDIJA DVEH SLOVENSKIH PRIMEROV
Špela Brecelj, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo raziskuje povezave med likovno umetnostjo in zdravstveno dejavnostjo, predvsem v smislu opremljanja bolnišničnih in sorodnih prostorov z likovnimi deli. Po uvodnem zgodovinskem pregledu se v teoretičnem delu razgledamo po različnih aspektih povezav med likovno in zdravilsko dejavnostjo: antropološkemu in psihološkemu pogledu sledi predstavitev teoretskih osnov likovne terapije, pregled sodobnega, na izsledkih raziskav temelječega pristopa do umetnosti v bolnišnicah, in nazadnje opis nekaterih vzorčnih primerov organizacij in projektov, ki v tujini in v Sloveniji skrbijo za likovno opremo zdravstvenih ustanov. V empiričnem delu z metodologijo opazovanja in strukturiranega intervjuja predstavimo dva slovenska primera tovrstnih projektov. Prvi primer z ljubljanske Pediatrične klinike je mednarodno organiziran natečaj z jasnimi pogoji, proračunom in strokovno komisijo v okviru organizacije Art Dans la Cité. Tu predstavimo dve deli, Koralni otok Damijana Kracine (2006) in Sedem običajnih stvari Tomaža Tomažina (2009). Drugi primer z Oddelka za porodništvo Splošne bolnišnice dr. Franca Derganca, Šempeter pri Novi Gorici, pa je ad hoc projekt Ustvarjajmo dan (2015), ki sloni na prostovoljnem delu, ljubiteljski kuratorski praksi in donacijah umetnin. Kot se je med raziskovanjem opremljanja slovenskih zdravstvenih ustanov z likovnimi deli izkazalo, je drugi primer bližje vsakdanji praksi v našem prostoru.
Ključne besede: Umetnost kot terapija, umetnost in bolnišnice, medicina in umetnost, terapevtske dejavnosti, na izsledkih raziskav temelječa umetnost, terapevtsko okolje, interdisciplinarnost
Objavljeno v DKUM: 19.10.2015; Ogledov: 1767; Prenosov: 182
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

2.
VLOGA VZGOJITELJA V BOLNIŠNIČNEM VRTCU
Katja Simonič, 2010, diplomsko delo

Opis: Bolezen in morebiten odhod v bolnišnico je povezan s strahom, neugodjem in ločitvijo od staršev oziroma od matere. Zato imajo starši in vzgojitelji v času hospitalizacije zelo pomembno vlogo, da otroka vzpodbujajo k ustvarjalni igri in mu s tem preprečijo predajanje mračnim mislim. Pri tem je nujno tesno sodelovanje z ostalimi zdravstvenimi delavci na eni in starši otroka na drugi strani. V diplomskem delu smo želeli predstaviti, kako otrok doživlja bolezen, bivanje v bolnišnici v različnih razvojnih obdobjih, kako starši doživljajo bolnega otroka, kakšne so otrokove pravice pri bivanju v bolnišnici, kako otroci čustveno in socialno doživljajo bolnišnico, bivanje v njej, česa se bojijo ter koga pogrešajo. Najbolj pa nas je zanimala ključna vloga vzgojitelja v bolnišničnem vrtcu, kakšni so njegovi cilji in metode dela, kako poteka vzgojiteljevo načrtovanje in prilagajanje programa na posameznem vzgojnem področju, kakšna je komunikacija med vzgojiteljem, zdravstvenimi delavci, starši in otrokom ter kako uporabiti različne terapevtske dejavnosti kot sredstvo za sproščanje stisk pri bolnem otroku. V zadnjem delu diplomske naloge pa smo želeli predstaviti še oddelke bolnišnice Celje, oddelke Univerzitetnega kliničnega centra Maribor in Ljubljana, kjer delujejo bolnišnični vzgojitelji. Vzgojitelje so uvedli na otroških oddelkih šele s procesom humanizacije. Njihova vloga pa ni omejena le na predšolske otroke, pač pa imajo pomembno vlogo tudi pri šolarjih, najstnikih, mladostnikih.
Ključne besede: otrok, bolezen, humanizacija hospitalizacije, bolnišnični vrtec, vzgojitelj v bolnišničnem vrtcu, terapevtske dejavnosti, glasba, pravljica, lutka.
Objavljeno v DKUM: 18.05.2010; Ogledov: 3722; Prenosov: 651
.pdf Celotno besedilo (2,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici