| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Moški in iskanje psihološke pomoči pri duševnih stiskah : magistrsko delo
Lucija Tušek, 2022, magistrsko delo

Opis: Obstajajo številni dokazi, da moški niso pripravljeni poiskati strokovne pomoči ob doživljanju duševne stiske. Zgodovinsko gledano, duševno zdravje moških, dolgo ni bila tema akademskega raziskovanja in šele v šestdesetih in sedemdesetih letih so feministične raziskovalke začele kritizirati dejstvo, da so ženske pogosteje opredeljene kot duševno motene v primerjavi z moškimi. Kljub temu, da moški niso psihološko bolj zdravi v primerjavi z ženskami, se redkeje poslužujejo psihološke pomoči (Courtenay, 2000; Vessey in Howard, 1993). Veliko duševnih bolezni pri moških ostane neodkritih. So očitne, vendar nezdravljene. Raziskave opisujejo številne ovire, s katerimi se soočajo moški, ki doživljajo duševne stiske. Imajo namreč ponotranjeno moško ideologijo, ki pravi, da bi moški morali biti močni, žilavi, neodvisni, kar je vsekakor v nasprotju z iskanjem psihološke pomoči. Cilj magistrskega dela je izvesti sistematični pregled literature in pridobiti odgovor na vprašanje, kakšen je odnos moških do iskanja psihološke pomoči ob doživljanju duševne stiske. Katere so najpomembnejše ovire, ki vplivajo na negativen odnos moških do iskanja psihološke pomoči, in ali lahko s pomočjo teorije načrtovanega vedenja pojasnimo odnos moških do iskanja psihološke pomoči. Magistrska naloga temelji na pregledu obstoječe literature s področja pojasnjevanja iskanja psihološke pomoči pri moških, ki doživljajo duševno stisko. Kvalitativne in kvantitativne študije so bile identificirane v dveh elektronskih bazah, in sicer PsyceArticles in PubMed, ki smo jih iskali marca 2020. Po pregledu člankov in na podlagi izključitvenih kriterijev smo v končno analizo sistematičnega pregleda vključili 46 relevantnih člankov. Ugotovili smo, da je tradicionalna ideologija moškosti pomembna ovira, ki vpliva na odnos moških do iskanja psihološke pomoči pri doživljanju duševne stiske. Nadalje smo prepoznali številne spremenljivke, ki posredno vplivajo na negativen odnos. Poleg teorije načrtovanega vedenja smo prepoznali številne teorije, ki nam poskušajo osvetliti in razložiti negativen odnos moških do iskanja psihološke pomoči. Tradicionalna ideologija moškosti pomembno ovira moške pri iskanju psihološke pomoči, kadar se ti soočajo z duševno stisko. Pomembno je bolje spoznati odnos moških do iskanja psihološke pomoči in prepoznati negativne dejavnike, ki dodatno prispevajo k negativnemu odnosu do iskanja pomoči ter na podlagi poznanih dejstev oblikovati intervencije, ki bodo prispevale k bolj pozitivnemu odnosu moških do iskanja psihološke pomoči.
Ključne besede: moški, duševno zdravje, odnos do iskanja psihološke pomoči, psihološka pomoč, teorija načrtovanega vedenja.
Objavljeno v DKUM: 09.09.2022; Ogledov: 630; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
ANALIZA VEDENJA NAROČNIKOV MARKETINŠKIH RAZISKAV NA OSNOVI TEORIJE NAČRTOVANEGA VEDENJA
Andreja Serec, 2016, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo predstavili storitve na medorganizacijskem trgu in jih opredelili, ponazorili zgodovinski razvoj medorganizacijskega trga ter njegov pomen. V naslednjem poglavju smo preučili vedenje uporabnikov storitev tako, da smo ga opredelili in opisali njegov pomen. Sledi osrednje poglavje, namenjeno preučitvi teorije načrtovanega vedenja. Najprej smo prikazali razvoj in nato še modele omenjene teorije. V raziskovalnem delu naloge smo na podlagi kvantitativne raziskave analizirali vedenje naročnikov marketinških raziskav v Sloveniji. Predstavili smo rezultate raziskave, preverili vse zastavljene hipoteze, podali ključne ugotovitve in predloge ter sklep. Temeljna ugotovitev naloge je, da v slovenskih srednje velikih in velikih podjetjih obstaja statistično značilna pozitivna povezanost med stališči naročnikov marketinških raziskav in njihovo vedenjsko namero za nakup ter da subjektivne norme prav tako vplivajo na nakup. Ugotovili smo tudi, da zaznana kontrola vedenja izvajalcev marketinških raziskav prav tako vpliva na vedenjsko namero za naročilo marketinških raziskav.
Ključne besede: teorija načrtovanega vedenja, marketinške raziskave, storitve
Objavljeno v DKUM: 06.07.2016; Ogledov: 2577; Prenosov: 562
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

3.
ANALIZA VEDENJA PORABNIKOV PREHRANSKIH DOPOLNIL V SLOVENIJI NA OSNOVI TEORIJE NAČRTOVANEGA VEDENJA
Darko Serec, 2016, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu smo naprej predstavili osnovne pojme (prehranska dopolnila, vedenje porabnikov in nakupni proces). Nato smo preučili vedenje porabnikov prehranskih dopolnil z predstavitvijo elementov vpliva na vedenje porabnikov prehranskih dopolnil in proces nakupa prehranskih dopolnil. Sledilo je osrednje poglavje, v okviru katerega smo preučili modele teorij načrtovanega vedenja (nadalje TNV), predstavili njihov razvoj in opredelitev, ter jih predstavili tudi posebnosti in značilnosti modelov TNV na področju proizvodov in storitev povezanih z zdravjem ljudi. V raziskovalnem delu naloge smo uvodoma podali splošen pregeld trga prehranskih dopolnil v Sloveniji. Nato smo na podlagi kvantitativne raziskave analizirali vedenje porabnikov prehranskih dopolnil na podalgi TNV v Sloveniji. Ponazorili smo rezultate raziskave, preverili zastavljene hipoteze, podali ključne ugotovitve in predloge ter sklep. Temeljna ugotovitev naloge je, da lahko TNV vedenja v veliki meri napove vedenje porabnikov prehranskih dopolnil v Sloveniji, ob upoštevanju zdrastvene motivacije porabnikov. Navedeno izhaja iz ugotovitve, da obstajajo statistično značilne razlike v vplivu socialno kognitivnih konstruktov o nameri uživanja prehranskih dopolnil pri porabnikih prehranskih dopolnil, z visoko stopnjo zdravstvene motivacije in tistimi, z nizko. Napoved vedenja pa je nekoliko omejena le ob upoštevanju razlik, med porabniki s pozitivnimi in negativnimi stališči do vedenjske namere uživanja prehranskih dopolnil, saj med njimi ne obstajajo statistično značilne razlike.
Ključne besede: teorija načrtovanega vedenja, prehranska dopolnila, vedenje porabnikov
Objavljeno v DKUM: 01.07.2016; Ogledov: 2956; Prenosov: 509
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
UPORABA HEVRISTIK PRI OKOLJEVARSTVENIH ODLOČITVAH V POVEZAVI S TEORIJO NAČRTOVANEGA VEDENJA
Tamara Gomilšek, 2015, magistrsko delo

Opis: Namen raziskave je bil preveriti, na kakšen način bodo udeleženci sprejemali okoljevarstvene odločitve. Zanimalo nas je, ali bodo udeleženci pri svojih odločitvah upoštevali vse tri postavke Ajzenove teorije načrtovanega vedenja (stališče do vedenja, subjektivno normo, zaznan vedenjski nadzor), in na podlagi teh postavk sprejeli odločitve, ali pa bodo uporabili druge strategije odločanja, pri katerih smo se osredotočili na: leksikografsko hevristiko, hevristiko »ena postavka« in hevristiko »enaka teža postavk«. Sestavili smo vprašalnik, v okviru katerega so udeleženci v prvem delu odgovarjali na vprašanja postavk teorije načrtovanega vedenja in v zadnjem delu sprejeli dokončne odločitve. Prvih deset odločitev se je navezovalo na transport, kjer so se odločali, s katerim prevoznim sredstvom bi raje potovali (vlak ali letalo). Pri drugih desetih odločitvah pa so se odločali med ponudniki električne energije. Pri izvedbi raziskave smo uporabili sledilec oči, ki je omogočil natančnejši vpogled v uporabljene strategije. Za vsako strategijo odločanja smo sprogramirali model odločanja. S pomočjo modelov smo napovedali odločitve udeležencev, ki smo jih primerjali z dejanskimi odločitvami udeležencev. Za vsako nalogo smo izračunali odstotek odgovorov udeležencev, ki jih je pravilno napovedal vsak posamezni model. Prav tako smo preverjali, kakšen vpliv so imeli na naše udeležence socialno povratna informacija, trenutno razpoloženje in naučenost. Rezultati raziskave so pokazali, da se je izmed vseh modelov najboljše odrezal model teorije načrtovanega vedenja, kateremu je sledil model »enaka teža postavk«. Leksikografski model se je izmed vseh modelov najslabše odrezal, vendar se je pod določenimi pogoji približal ostalim modelom, kar kaže na pomembnost nadaljnih raziskav na področju okoljevarstvenih odločitev.
Ključne besede: Sprejemanje okoljevarstvenih odločitev, hevristike, teorija načrtovanega vedenja, sledilec oči
Objavljeno v DKUM: 06.05.2015; Ogledov: 2701; Prenosov: 340
.pdf Celotno besedilo (925,39 KB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici