| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vsebinska relevantnost navidezne resničnosti za učenje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe
Gašper Ajd, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod: Vsako leto zaradi nenadnega srčnega zastoja umre 17,9 milijona ljudi. S pravilnim in hitrim pristopom lahko zmanjšamo posledice nenadnega srčnega zastoja, pri čemer je eden od ključnih ukrepov izobraževanje o temeljnih postopkih oživljanja (TPO) odrasle osebe. Uporaba navidezne resničnosti (NR) pri tem izobraževanju lahko dodatno izboljša učinkovitost in dostopnost učenja. Metode: Izvedli smo vsebinsko analizo aplikacij, razvitih za učenje TPO osebe v NR. Za slednje smo uporabili očala za NR in Evropske smernice za izvajanje TPO odrasle osebe. Rezultati: V končno ocenjevanje smo vključili 14 NR aplikacij, za katere smo ugotovili, da so v povprečju dosegle 8,9 od 17 (52,5 %) točk. Najboljše ocenjena NR aplikacija je dosegla 14 od 17 (82,4 %) točk. To je bila Virtual life support evaluation version (VR Lab, Nizozemska). Najslabše ocenjena NR aplikacija pa je dosegla 0 točk. To je bila WAR-CPR (Arafa Yoncalik, Belgija). Razprava in zaključek: Rezultati naše raziskave kažejo, da NR aplikacije, vključene v raziskavo, trenutno še niso dovolj razvite, da bi lahko nadomestile klasične metode učenja TPO odrasle osebe, saj ne sledijo Evropskim smernicam za izvajanje TPO odrasle osebe. Posledično ne morejo služiti kot samostojno orodje za učenje TPO odrasle osebe.
Ključne besede: Učenje, temeljni postopki oživljanja odrasle osebe, navidezna resničnost, aplikacije, relevantnost
Objavljeno v DKUM: 22.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (938,50 KB)

2.
Ovrednotenje vpliva mobilnega učenja z resno igro in igrifikacijo v procesu usvajanja temeljnih postopkov oživljanja odraslih oseb
Nino Fijačko, 2025, doktorska disertacija

Opis: Zunajbolnišnični srčni zastoj vsako leto na svetovni ravni prizadene 3,7 milijona ljudi, v Evropi približno 300.000 ljudi in v Sloveniji približno 1.700 ljudi. Raziskave kažejo, da pravilno izvajanje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe s strani laikov poveča možnosti za preživetje, vendar je stopnja izvajanja nizka, predvsem zaradi pomanjkanja znanja. Posledično Evropski reanimacijski svet predlaga uporabo naprednejših tehnologij, na primer mobilno učenje, in sicer kot podporo pri izobraževanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe za laike. V doktorski disertaciji smo z uporabo mešanih metod ovrednotili vpliv uporabe mobilnega učenja z resno igro MOBICPR na usvajanje kognitivnih, vedenjskih in motivacijskih učnih izidov ter na raven stresa pri posredovanju vsebin s področja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe v domačem okolju. Na vzorcu 43 študentov zdravstvene nege smo z randomizirano raziskavo s kontrolno skupino deležne odložene obravnave potrdili, da dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju vpliva na usvajanje kognitivnih učnih izidov (t(41) = 1,717, p = 0,047), ne vpliva pa na usvajanje vedenjskih (t(41) = 1,313, p = 0,448) in motivacijskih (t(41) = 1,816, p = 0,394) učnih izidov. Slednje smo z uporabo vsebinske analize podatkov dodatno potrdili. Prav tako dvotedensko mobilno učenje z resno igro MOBICPR v domačem okolju ne vpliva na stopnjo stresa pred izvajanjem in po izvajanju temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe (U = 227,5; p = 0,465). Mobilno učenje predstavlja izobraževalno orodje, ki bi se lahko v prihodnje vključilo v tečaje temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe, po opravljenih tečajih pa bi se lahko uporabljalo v domačem okolju za vzdrževanje in osvežitev znanja temeljnih postopkov oživljanja odrasle osebe.
Ključne besede: temeljni postopki oživljanja odrasle osebe, mobilno učenje, resna igra, učni izidi, laiki
Objavljeno v DKUM: 27.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (4,49 MB)

3.
Pomen antropometrije otrok in mladostnikov na izbiro simulacijskih lutk za poučevanje temeljnih postopkov oživljenja odrasle osebe
Linda Tot, 2022, diplomsko delo

Opis: Uvod: Strokovne smernice za učenje otrok in mladostnikov priporočajo uporabo komercialno dosegljive in cenovno dostopne simulacijske lutke. Namen zaključnega dela je raziskati stopnje posnemanja resničnosti simulacijskih lutk ter pomen antropometrije otrok ter mladostnikov na izbiro simulacijske lutke pri poučevanju otrok in mladostnikov TPO odrasle osebe . Metode: Pri pregledu literature smo uporabili opisno metodo dela, pri tem smo uporabili petstopenjski metodološki okvir. Literaturo smo iskali na podlagi iskalnega niza v angleškem jeziku v naslednjih podatkovnih bazah: PubMed, Medline, CINAHL, Cochrane Library in v iskalniku Google Scholar. Rezultati: Najbolj zastopane simulacijske lutke so bile z nizko stopnjo posnemanja resničnosti (19/22; 86,3 %). Najpogostejša vrednost indeksa telesne mase je bila od 16 do 21 (21/22; 95,4 %). V večini raziskav (19/22; 86,3 %) so glede na antropometrijo otrok in mladostnikov, ki je bila v nivoju premajhne ali normalne vrednosti izbrali simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti. Razprava: Simulacijske lutke z nizko stopnjo posnemanja resničnosti se dobro uporabljajo pri učenju TPO odrasle osebe. Rezultati so pokazali, da so prav tisti otroci in mladostniki izvajali pravilnejše TPO odrasle osebe, ki so imeli višje antropometrične vrednosti in kjer je bila pri učenju ustrezno izbrana stopnja resničnosti simulacijske lutke.
Ključne besede: antropometrija, otroci, mladostniki, simulacijske lutke, temeljni postopki oživljanja odrasle osebe
Objavljeno v DKUM: 07.10.2022; Ogledov: 573; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici