1. Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja XAlen Husnjak, 2024, magistrsko delo Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno.
Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu.
Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni.
Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa.
Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj. Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja. Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 266; Prenosov: 72
Celotno besedilo (2,60 MB) |
2. Planiranje temeljne strategije neprofitne organizacije Dijaški dom Drava MariborPatricija Husnjak, 2021, magistrsko delo Opis: Dandanes živimo v času, kjer potreba po spremembi ni le možnost, ampak že skoraj nuja vsake organizacije (profitne in neprofitne). Ker gre za delovanje v okolju, ki je hitro se spreminjajoče, mora vsaka organizacija s pomočjo planiranja razvoja na ravni politike podjetja in strateškega managementa znati zaznavati prednosti pred konkurenti in priložnosti v svojem okolju, hkrati pa odpravljati slabosti ter se zoperstaviti možnim nevarnostim. To daje ključnim udeležencem organizacije, (predvsem lastnikom in vodstvu) sposobnost pravočasnega zaznavanja pomembnih informacij in ukrepanja, če želijo, da je razvoj uspešen.
Planiranje razvoja omogoča organizaciji konkurenčno prednost, lažjo pot do zastavljenih ciljev, večje možnosti za uspeh, ki se meri na dolgi rok, in izboljšavo ponujenih produktov ter storitev na trgu. Splošno načelo velja, da naj vsaka organizacija sledi planiranemu razvoju, hkrati pa zre k nenehni izboljšavi organizacije kot celote.
Magistrsko delo obravnava organizacijo Dijaški dom Drava Maribor, za katero smo na podlagi teoretičnih izhodišč preučili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa ter določili temeljno strategijo. Dijaški dom Drava Maribor se ukvarja z javno vzgojno-izobraževalno dejavnostjo, ki ponuja nastanitvene možnosti dijakom, ki v času šolanja zapustijo svoje domače okolje. Dodatno svoje kapacitete tržijo s pomočjo tržne dejavnosti.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili iskanje razvojnih možnosti in določitev izhodiščnih osnov za planiranje strateškega razvoja preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor. Teoretična izhodišča in raziskovalna spoznanja različnih avtorjev so nam služila kot osnova za planiranje ter ovrednotenje temeljne strategije proučevane organizacije. Osredotočili smo se na planiranje razvoja organizacije na ravni strateškega managementa.
Izhodiščne osnove za planiranje razvoja organizacije Dijaški dom Drava Maribor smo pridobili s pomočjo analize vrednot (ključnih udeležencev) preučevane organizacije, okolja – v katerem je in deluje, klasifikacije priložnosti in nevarnosti ter nefinančne in finančne analize za določitev prednosti in slabosti. Izhajali smo tudi iz vizije in politike organizacije. Nato smo na osnovi analiz ob upoštevanju zmožnosti preučevane organizacije določili razvojne možnosti na različnih trgih delovanja – torej smo iskali strateške možnosti razvoja, to ekonomsko ovrednotili in izbrali predlagano temeljno strategijo organizacije. V empiričnem delu magistrskega dela smo izhajali iz plana vrednostnih izidov preučevane organizacije Dijaški dom Drava Maribor za obdobje petih let. Ob tem smo sledili predlagani temeljni strategiji in potencialom, ki jih organizacija ima ter jih potrebuje za nadaljnjo uresničitev strategije njenega razvoja. Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, neprofitna organizacija, temeljna strategija, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, planiranje razvoja, ekonomsko vrednotenje, finančna analiza, nefinančna analiza, vladna organizacija. Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 1095; Prenosov: 152
Celotno besedilo (3,58 MB) |
3. VLOGA TEMELJNE STRATEGIJE ZA USPEŠEN RAZVOJ PODJETJASabina Veršič, 2015, magistrsko delo Opis: Živimo v okolju nenehnih sprememb, v katerem je zmeraj bolj pomembno natančno predvidevanje okolja v katerem podjetje deluje, raste in se razvija. Spremembe so značilne tudi za podjetja, ki delujejo v kompleksnem in hitro spreminjajočem se globalnem okolju. Zaradi turbulentnega okolja v katerem podjetja rastejo, se razvijajo, preživijo ali propadejo je ključnega pomena opredelitev temeljne strategije, ki kaže managementu podjetja smer v katero se naj podjetje razvija. V kolikor se podjetje spreminja kakovostno, lahko rečemo, da gre za razvoj podjetja, ki se kaže kot spreminjanje podjetja na boljše. Razvoj podjetja se lahko kaže bodisi kot ustvarjanje večjega dobička, širitev na nove trge, zaposlovanje delavcev in širitev dejavnosti.
Ključnega pomena za razvojno uspešnost podjetja je ustrezno opredeljena politika podjetja, ki izhaja iz vizije in vključuje opredelitev smotrov, poslanstva, temeljnih ciljev podjetja ter planiranje strategij in skladno urejenih struktur podjetja.
Za dolgoročni razvoj in obstoj podjetja na trgu, je pomembno tudi nenehno prilagajanje, spreminjanje in spremljanje okolja podjetja. Vse nevarnosti, katere lahko ovirajo razvoj podjetij izhajajo iz okolja; bodisi notranjega, bodisi zunanjega. Pri opredeljevanju strategij mora podjetje preučiti tudi okolje podjetja v katerem deluje. Preučevanja okolja podjetja smo se lotili iz različnih vidikov in sicer iz ekonomskega, tehnološkega, družbeno-kulturnega in politično pravnega vidika. Na osnovi priložnosti in nevarnosti, ki jih podjetje ima v okolju, v katerem deluje, smo oblikovali predlog razvojne vizije, politike in strategij. Ključne besede: Ključne besede: temeljna strategija, strategije, poslovna strategija, splošna strategija, okolje podjetja, uresničitveni plan podjetja. Objavljeno v DKUM: 28.08.2015; Ogledov: 1920; Prenosov: 316
Celotno besedilo (1,17 MB) |
4. POMEN IN VLOGA OPREDELJEVANJA TEMELJNIH STRATEGIJBoris Šuen, 2013, magistrsko delo Opis: Beseda strategija je zgodovini človeštva poznana že vrsto let. V osnovi opredeljuje plan, kako bomo dosegli naš cilj. Besedo strategija uporabljamo na najrazličnejših področjih; v vojski, politiki, šoli, na delovnem mestu ter tudi v vsakdanjem življenju. Vse večji pomen pa beseda strategije pridobiva v poslovnem okolju, v podjetjih.
Opredeljevanje temeljnih strategij je v današnjem času izrednega pomena. Dobro zasnovana temeljna strategija bo namreč skrbela za to, da bo podjetje vedno dinamično in bo uspešno poslovalo. Temeljna strategija nam daje odgovor na vprašanja na katerem trgu bomo konkurirali, kako naj vstopimo na trg in kakšna naj bo ekonomska logika podjetja. Pri oblikovanju temeljne strategije moramo torej natančno proučiti vse te dejavnike in na podlagi analiz zasnovati optimalno temeljno strategijo, ki nas bo vodila do zastavljenega cilja.
V magistrski nalogi smo se osredotočili na pomen in vlogo opredeljevanja temeljnih strategij. Tako smo v teoretičnem delu predstavili vrste strategij, ki jih podjetja najpogosteje uporabljajo. Ker so temeljne strategije za podjetja kot ¨zvezde vodnice¨ smo prav njim posvetili največji pomen. Ob tem smo opredelili in prikazali tudi postopek oblikovanja temeljnih strategij. Ker pa se zavedamo, da temeljna strategija ni le nek pojem in je na temeljni strategiji potrebno veliko delati, smo proučili tudi ocenjevanje, izbiro in uresničevanje strategij.
V empiričnem delu magistrske naloge pa smo želeli ugotoviti kakšen pomen dajejo slovenska podjetja temeljnim strategijam. Zanimalo nas je predvsem to, kakšno vlogo imajo za njih temeljne strategije, katere vrste temeljnih strategij se trenutno najbolj uporabljajo, kako podjetja sledijo svojim temeljnim strategijam, ali in kako jih ocenjujejo ter kako je s planiranjem in uresničevanjem temeljnih strategij. Ker pa lahko na temo temeljne strategije najdemo veliko teoretičnega gradiva, nas je zanimalo tudi to, ali so potrebna predhodna znanja, da lahko oblikujemo temeljno strategijo v podjetju. Ključne besede: strategija, temeljna strategija, oblikovanje strategij, ocenjevanje strategij, uresničevanje strategij, slovenska podjetja, raziskava. Objavljeno v DKUM: 18.10.2013; Ogledov: 3839; Prenosov: 464
Celotno besedilo (1,05 MB) |
5. RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOSTNina Strnad, 2013, magistrsko delo Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine.
Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo.
V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij. Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije. Objavljeno v DKUM: 02.09.2013; Ogledov: 2372; Prenosov: 225
Povezava na celotno besedilo |
6. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA V GRADBENI DEJAVNOSTI V KRIZNIH RAZMERAHRok Stegne, 2013, magistrsko delo Opis: V magistrski raziskavi smo teoretična spoznanja uporabili za razvojno proučitev izbranega podjetja. Seznanili smo se s temeljnimi podatki o podjetju, pojasnili nastanek podjetja, opisali ključne spremembe v razvoju in rasti podjetja ter predstavili podjetje danes. Analizirali smo razvojne vizije, politike, strategije in strukture obravnavanega podjetja. Sledila je sinteza raziskovalnih spoznanj o proučevanem podjetju s predlogom ukrepov za vzpostavitev in ohranitev optimalne razvojne pripravljenosti podjetja. Preverili smo skladnost razvojnih ciljev vizije, politike, strategije in struktur podjetja. Na to smo nadaljevali z dinamizacijo obravnavanega podjetja in naredili oceno razvojnih možnosti obravnavanega podjetja.
Nato smo analizirali gradbeno panogo v Sloveniji. Na tem mestu smo si pomagali s spletom in na koncu podali svoje ugotovitve.
Za našo raziskavo je bilo pomembno, da smo proučili okoljske razvojne možnosti obravnavanega podjetja. Ocenili smo predviden razvoj okolja, analizirali okoljske priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja za obravnavano podjetje. Seznanili smo se tudi z razvojnimi prednostmi in pomanjkljivostmi proučevanega podjetja primerjalno z drugimi zato je bila potrebna tudi ta analiza.
Izdelali smo predlog razvojne vizije, politike in strategij. Temu je sledila izdelava uresničitvenega programa planiranega razvoja proučevanega podjetja za tri letno plansko obdobje.
Na osnovi teoretičnih spoznanj smo prikazali pomen planiranja razvoja za obravnavano podjetje v gradbeni dejavnosti v kriznih razmerah. Ključne besede: planiranje, razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, vrednote udeležencev, prednosti, slabosti, okolje podjetja, možnosti, nevarnosti, strategija, temeljna strategija, splošna strategija, poslovna strategija, programsko-tržna področja, strateške možnosti, ekonomsko vrednotenje, strukture. Objavljeno v DKUM: 19.06.2013; Ogledov: 2050; Prenosov: 647
Celotno besedilo (2,37 MB) |
7. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA RAČUNOVODSKI SERVIS IN SVETOVANJE HELENA TEŽAK KURI S.P.Helena Težak Kuri, 2012, diplomsko delo Opis: Podjetje računovodski servis in svetovanje Helena Težak Kuri s.p. je majhno podjetje. Glavna dejavnost podjetja je vodenje računovodskih storitev za samostojne podjetnike, družbe z omejeno odgovornostjo in društva. Omenjeno podjetje v diplomskem delu predstavimo na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Ugotovimo, da se podjetje mora tudi v prihodnje razvijati in prilagajati okolju v katerem deluje. Največja prednost obravnavanega podjetja pred konkurenco temelji na osebnem pristopu udeležencev podjetja do strank in visoki kakovosti računovodskih storitev. V prihodnosti želi podjetje odpreti novo poslovalnico na Ptuju, povečati število strank in dolgoročno zvišati dobiček podjetja. Ključne besede: vizija podjetja, cilji podjetja, poslovna strategija podjetja, temeljna strategija podjetja Objavljeno v DKUM: 25.03.2013; Ogledov: 1555; Prenosov: 188
Celotno besedilo (275,50 KB) |
8. POMEN PLANIRANJA TEMELJNIH STRATEGIJ ZA RAZVOJNO USPEŠNOST PODJETJALea Blatnik, 2011, magistrsko delo/naloga Opis: Živimo v času, ko so spremembe edina stalnica. Okolje organizacij se neprestano spreminja ter postaja vse bolj kompleksno. Sestoji iz političnih, ekonomskih, socialnih ter tehnoloških spremenljivk. Podjetja na večino od njih nimajo vpliva. Zunanje okolje podjetju nudi priložnosti, grozijo pa mu tudi nevarnosti. Prepoznavanje enih kot drugih je naloga vodstev. Če želijo preživeti ali rasti, se morajo spremembam neprestano prilagajati in v skladu s svojimi notranjimi prednostmi iskati najboljše razvojne možnosti. Temeljna naloga managerja je, da pravočasno zazna spremembe v okolju in ustrezno ukrepa. Hitrost odgovora na spremembe v zunanjem okolju je pogojena z gibkostjo načina vodenja in je pomembna prednost v dani situaciji.
V magistrski nalogi smo ugotavljali pomen planiranja temeljnih strategij za razvojno uspešnost podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki smo jih nato uporabili na praktičnem primeru konkretnega podjetja.
Strategija je plan, s katerim organizacija premika sedanje stanje v prihodnje želeno stanje. Strategija omogoča podjetju, da doseže uspešen položaj v njegovem okolju, prav tako svoj največji potencial, hkrati pa nenehno spremljanje možnih sprememb, ki lahko uspešno vplivajo na spremembe v strateškem planu. Skratka, strategija opredeljuje, kje smo, kam gremo in kako bomo do tja prišli.
Zato naj management praviloma planira, in to čim bolj vseobsežno in dolgoročno, bodisi na formaliziran ali neformaliziran način. Dokumentiranje načrtov politike ima pomembne prednosti — saj preprečuje nesporazume in izgubljanje planov, usklajuje delovanje managerjev ter olajšuje širše osvajanje ciljev in strategij v podjetju. Ključne besede: Strategija, temeljna strategija, splošna strategija, poslovna strategija, funkcijska strategija, razvoj podjetja, program razvoja. Objavljeno v DKUM: 11.05.2011; Ogledov: 3397; Prenosov: 582
Celotno besedilo (847,29 KB) |