| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
SOCIALNOPOLITIČNE TEME V ROCK GLASBI S POUDARKOM NA U2 PESMIH
Boris Hranjec, 2010, diplomsko delo

Opis: Od druge polovice 60-tih let naprej, s pričetkom razvoja rock glasbe, so bile v rock glasbi ustvarjene številne socialnopolitično obarvane pesmi, v katerih so se znameniti rock izvajalci ukvarjali z najrazličnejšimi socialnopolitičnimi temami. Še več, v njihovih pesmih niso pomembna samo socialnopolitično naravnana besedila, ampak tudi glasba sama, ki ima včasih zmožnost izraziti določene situacije, ki jih same besede v tekstu ne morejo. Na primer, glasba, v rock glasbi je to največkrat zvok kitar in bobnov, lahko metaforično predstavi določene situacije, predmete, in celo gibanje teh predmetov (letalo ki leti). Irska skupina U2 vsekakor spada v skupino rock glasbenikov, katerih glasba je socialnopolitično naravnana. V njihovi 30-let dolgi karieri so U2 ustvarili številne, socialnopolitično orientirane pesmi. Interpretirane pesmi v tej diplomski seminarski nalogi so dokaz, da takšne rock pesmi niso zgolj nekakšna nepomembna besedila in glasba, ampak pesmi katerih sporočilo nas uči o nekaterih pomembnih socialnopolitičnih problemih.
Ključne besede: rock glasba, socialnopolitične teme, metafore v glasbi, U2, Sunday Bloody Sunday, Bullet The Blue Sky, Silver & Gold, Miss Sarajevo
Objavljeno: 07.07.2010; Ogledov: 2408; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

2.
Rebellion, Politics and other Themes in Modern Poetry; A Study of Band Muse Lyrics
Virineja Goričan, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem analizirala 11 pesmi, ki jih je napisala in izvedla britanska glasbena skupina Muse. Želela sem ugotoviti, kaj loči ta besedila od ostalih besedil v popularni glasbi in kaj pritegne številne oboževalce. Za začetek sem žanr besedil vključila med običajne žanre literature. Potem sem začela z analizo posameznih pesmi, kjer sem se posvetila predvsem pomenu, pa tudi zgradbi. Ena od glavnih tem teh pesmi je uporništvo proti avtoriteti, naj bo to vlada, politik ali religija. Analiza je pokazala, da so teme besedil tisto, kar loči ta besedila od ostalih popularnih besedil. Ena od glavnih tem je tudi pomembnost resnice, iskanje resnice in njeno razkritje. Strah, da so naše misli nadzorovane, se najde v mnogih besedilih. Po avtorjevem mnenju so vse te tri glavne teme povezane; vlad skriva resnico in vpliva na naše mišljenje, zato da se je ne bi razkrilo. Druge teme so še uničenje in opustošenje vojne, hipokrizija religije, nepravičnost današnjega sveta in ideja, da se zgodovina ponavlja. Iskala sem tudi motive in aluzije. Vidimo lahko, da je na avtorja vplivalo delo Georga Orwella 1984, ki je prispevalo teme za nekatere od pesmi. Resne politične teme in uporništvo so glavne značilnosti analiziranih besedil. Teme, ki niso običajne v današnji popularni glasbi, so verjetno razlog za veliko število oboževalcev skupine Muse.
Ključne besede: besedila, poezija, Muse, teme, uporništvo
Objavljeno: 26.10.2010; Ogledov: 2342; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (805,50 KB)

3.
SPOLNO IZGUBLJENE EKSISTENCE, FRANK WEDEKIND IN SLAVKO GRUM KOT ZAPELJEVALCA V ŽIVLJENJE
Urška Krajnc, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj pričujoče diplomske naloge je bil, predstavitev dveh avtorjev v celoti; Franka Wedekinda in Slavka Gruma. Predstavljena sta življenjepisa, obdobje, v katerem sta delovala, dramsko ustvarjanje in tudi druga dela, recepcija, zgradba, stil, nastanek in motivi dram (Frühlings Erwachen/Pomladno prebujenje in Dogodek v mestu Gogi). Drami sta primerjani z analizo analogičnega in antitetičnega paralelizma. V delu smo potrdili tezo o podobnih in enakih motivih, pokazalo pa se je tudi, da so med avtorjema velike razlike. Izhajata iz povsem drugačnih življenjskih okolij, kar je vplivalo tudi na njuna dela. Wedekindovo literarno ustvarjanje je precej obsežnejše od Grumovega. Predstavljeni drami pa nimata tipičnih lastnosti literarnega obdobja v katerem sta nastali (po strukturi in vsebini), kar je vplivalo tudi na recepcijo. Pri Wedekindu je bila sporna tematika in še izvedba. Oboje je zadrževalo uprizoritev. Grum teh težav ni imel. Drami se razlikujeta po zgradbi; Frühlings Erwachen je odprti tip drame, Dogodek v mestu Gogi pa je kratka dvodejanka. Nastanek del je povezan s pomembnostjo teme in z življenjem. S primerjavo motivov so bile ugotovljene podobnosti in razlike. Prva podobnost je že v samem naslovu obeh dram, ki sta povezana s temo spolnost. Motiv pričakovanja, pravzaprav najpomembnejši motiv, zaznamuje obe drami in se ne izpolni. To ima bistvene, tragične posledice za skoraj vse dramske osebe. S primerjavo motiva krivde so razkrinkani karakterji vseh dramskih oseb in poudarjen pomen obeh dram; dvojna morala in zavrtost.
Ključne besede: Frühlings Erwachen, Dogodek v mestu Gogi, recepcija, nastanek, teme, psihoanaliza, motivi Frank Wedekind, Slavko Grum
Objavljeno: 09.09.2011; Ogledov: 3372; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (5,84 MB)

4.
LIK VZGOJITELJA V LUČI PLESNE VZGOJE
Tatjana Duh, Katja Simonič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lik vzgojitelja v luči plesne vzgoje so narejene analize samostojnih plesov rednih študentov II. letnika Predšolske vzgoje v okviru seminarskih nalog pri predmetu Didaktika plesne vzgoje. Naloga študentov je bila pripraviti samostojne koreografije na podano temo, pri čemer so morali upoštevati pridobljena teoretična znanja in prenos le-teh na kurikularne vsebine pri delu s predšolskimi otroki. Izhodišče za analizo je bilo t. i. gibalno gradivo, ki v svojo vsebino vključuje telesno aktivnost, oblikovanje gibanja, oblikovanje prostora, dinamične kvalitete, odnose v gibanju ter izraz. Merilo kvalitete je bila zastopanost vseh naštetih elementov gibalnega gradiva v izvedbi plesov. V teoretičnem delu je predstavljen lik vzgojitelja in njegova osebnost ter njegove splošna strokovna usposobljenost z namenom prikazati pomen vzgojitelja v vlogi plesalca in pedagoga. Zato je podrobno opisana teorija sodobnega plesa in gibalno gradivo. Uporabljena je bila literatura starejše izdaje, saj je v tej zajeta vsa teorija sodobnega plesa, ki se uporablja še danes v vzgojno-izobraževalne namene. Novejše literature, ki bi tako podrobno obravnavala to temo, ni na razpolago. Opisan je visokošolski študijski program Predšolska vzgoja. Za namene naloge je opisan učni program Didaktika plesne vzgoje. Ugotavljalo se je, ali program nudi dovolj možnosti za poglobljeno teoretično in praktično znanje študentov. Raziskava je pokazala, da so v povprečju študentje pri študiju pridobili dovolj teoretičnega in praktičnega znanja, ki so ga uspešno prenesli v samostojne praktične izvedbe, saj so pri tem v povprečju dobro uporabili vse komponente gibalnega gradiva v koreografijah.
Ključne besede: vzgojitelj, sodobni ples, Labanove teme, gibalno gradivo, študijski program Predšolska vzgoja.
Objavljeno: 16.07.2012; Ogledov: 1644; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

5.
DILEME OSEBNEGA IN PROFESIONALNEGA RAZVOJA UČITELJEV OSNOVNIH ŠOL
Majda Rižnar, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali dileme osebnega in profesionalnega razvoja osnovnošolskih učiteljev. V teoretičnem delu smo proučili izobrazbeno strukturo (kvalifikacijo) in kompetence, ki jih odličen učitelj z vseživljenjskim učenjem in stalnim strokovnim izpopolnjevanjem gradi vso delovno dobo. Predstavili smo tudi zaželene značilnosti učiteljeve osebnostne strukture, ki jih v času osebnega zorenja odgovoren in kritičen učitelj nadgrajuje s samorefleksijo. V empiričnem delu smo preverjali stopnjo soglašanja učiteljev s stališči, ki kažejo učiteljev odnos do lastnega izobraževanja in javnega izpostavljanja, ugotavljali smo samooceno psihofizične obremenjenosti učiteljev s šolskim delom v službi in doma ter oceno vrednostnih sodb o učiteljih v javnosti. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik med učitelji glede na delovne izkušnje, področje poučevanja in kraj zaposlitve. Učitelji so predstavili še predloge za Etični kodeks učiteljev, tabu teme v šolah ter dosedanjo percepcijo učiteljskega poklica. Temeljne ugotovitve raziskave, ki je bila opravljena v maju 2012 na vzorcu 254 učiteljev, kažejo, da učitelji pričakujejo Etični kodeks učiteljev, da učitelji 1. in 2. vzgojnoizobraževalnega obdobja želijo imeti napise s strokovnimi nazivi na vratih učilnic, ter da največjo obremenjenost s šolskim delom v službi in doma izražajo učitelji 2. vzgojno-izobraževalnega obdobja, učitelji z največ delovnimi izkušnjami in učitelji, ki poučujejo v mestu. Ugotovili smo tudi, da tabu teme ustvarjajo neugodno klimo, učitelji pa zaznavajo še razvrednotenje poklica in neupoštevanje svoje strokovnosti.
Ključne besede: osnovnošolski učitelj, profesionalni razvoj, osebni razvoj, dileme, obremenjenost, vrednostna sodba, Etični kodeks učiteljev, tabu teme
Objavljeno: 29.01.2013; Ogledov: 1566; Prenosov: 631
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

6.
Tema strahu v ljudski pravljici
Janja Mohorič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Tema strahu v ljudski pravljici smo analizirali izbrane pravljice z različnih območij sveta, da bi ugotovili, kako obravnavajo strah. Pravljice so iz različnih zbirk, ki so na Slovenskem izšle v letih 1962–2011. Izbrali smo kitajsko, japonsko, indijsko, perzijsko, rusko, slovensko in tudi druge folklorne pravljice. Predstavili smo tudi sporočila pravljic v zvezi s premagovanjem strahov. Raziskali smo okoliščine pojavljanja strahu, vzroke zanj, motivacijo lika, načine soočanja s strahom ter funkcijo strahu v izbranih pravljicah. Pri opredeljevanju pojmov in pri seznanjanu z različnimi teorijami smo črpali z različnih področij: psihologije, etnologije, folkloristike, mladinske književnosti in literarne teorije. Predstavili smo tudi razvoj čustev, pojav in razumevanje strahu, koncept samopodobe. Diplomsko delo je teoretične narave, uporabljene so bile naslednje raziskovalne metode: deskriptivna, komparativna, zgodovinska, metodi analize in sinteze ter metoda klasifikacije. Ugotovili smo, da so strahovi v pravljicah povnanjeni in poosebljeni. V simboliki pošasti lahko najdemo različne projekcije strahov. Pri njihovem ubesedovanju se v pravljicah pogosto pojavijo frazemi. Strah pri likih se je največkrat pojavil v obrambni vlogi, zelo pogosto ga je povzročilo ustrahovanje. Lahko je bil povezan z nizko samopodobo. Na slednjo je vplivalo okolje s previsokimi pričakovanji, z ustrahovanjem, etikiranjem in zanemarjanjem pravljičnega lika. Pravljice so lahko bralcu ponudile zgled. Izpostavile so določena ravnanja, vrline, držo. Vplivale so na to, da se je bralec zavedel nesmiselnosti strahu. Lik je lahko vse do konca pravljice ostal strahopeten, toda ko se je znašel na poti, je dobil nov osebni motiv. Odločil se je, da bo svojo željo tudi uresničil in začel je v ta namen delovati. Na strah je gledal z drugačnega vidika. Skozi preizkušnje so pravljični liki prehajali tako, da so svoj primankljaj nadomeščali s pametjo, iznajdljivostjo, zvitostjo itd. Lahko so jim bili v pomoč pomočniki, čudežni pripomočki ter nasveti.
Ključne besede: vrste strahov, premagovanje strahov, otrok in strah, samopodoba, ljudska (folklorna) pravljica, analiza teme strahu v izbranih folklornih pravljicah
Objavljeno: 27.03.2013; Ogledov: 2371; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

7.
Tema smrti v mladinski prozi
Dragica Haramija, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Ob analizi približno petdesetih otroških in mladinskih proznih književnih del se je pokazalo, da smrt v njih nima enoznačnega pomena, temveč je njena vloga različna glede na naslednje dejavnike: glede na to, ali je smrt tema ali motiv nekega proznega besedila, glede na književne vrste (pravljica, fantastična pripoved, povest, mladinski roman) in umeščenost teh proznih književnih del med realistično ali iracionalno prozo, glede na vrsto smrti (smrt zaradi starosti, bolezni, nesreče ali delovne nezgode/igre, zaradi samomora ali kot posledica zločina ali vojne) in glede na starost bralca (v predbralnem obdobju seveda poslušalca), saj so faze razumevanja smrti močno povezane z otrokovim kognitivnim razvojem
Ključne besede: slovenska književnost, mladinska književnost, teme, tema smrti
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 749; Prenosov: 72
URL Povezava na celotno besedilo

8.
Vzgojno-izobraževalne vsebine geografije naselij
Vladimir Drozg, 2000, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek skuša odgovoriti na vprašanje, katere teme iz geografje naselij so primerne za obravnavo pri pouku geografije in kakšen je njihov vzgojno-izobraževalni naboj. Pri izboru so merodajni vsebina in število vzgojno-izobraževalnih ciljev, ki jih posamezna tema vsebuje.
Ključne besede: šolska geografija, didaktika geografije, učne teme, geografija naselij
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 549; Prenosov: 32
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Mladinska dela Guusa Kuijera
Ines Ošlaj, 2015, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela so knjige, ki so nastale izpod peresa večkrat nagrajenega nizozemskega pisatelja Guusa Kuijera. Zbirko njegovih nagrad krasi tudi najprestižnejša nagrada za otroško in mladinsko literaturo na svetu Astrid Lindgren Memorial Award. V svojih knjigah na zanimiv in razumljiv način ruši tabuje in nas uči, da ljubezen vedno pomaga. Diplomsko delo je teoretično, sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu diplomskega dela je na kratko predstavljena teorija realistične mladinske proze. Teme, ki jih pisatelj opisuje v svojih delih, uvrščamo v tabu teme, zato se v diplomskem delu na kratko posvetim tudi temu. Predstavljen je življenjepis in bibliografija Guusa Kuijera. Nekaj besed pa je namenjenih tudi nagradam. V drugem, pomembnejšem delu diplomskega dela, je analiziranih šest mladinskih pripovedi Guusa Kuijera, ki so prevedena v slovenski jezik, in sicer Knjiga vseh stvari (2008) in pet knjig o enajstletni deklici Polleke, Naj ljubezen gori kot plamen, amen (2006), Raj je tukaj in zdaj (2009), Ko sreča trešči kot strela (2010), Čez obzorje z vetrom na morje (2011) in Ej, moje ime je Polleke! (2012). Predstavila in analizirala sem morfološke značilnosti omenjenih literarnih besedil (književni prostor, književni čas, pripovedovalec, snov, tema, motiv, zgradbo zgodbe, opis literarnih likov). V zaključku diplomskega dela sem potrdila oziroma ovrgla hipoteze, ki sem si jih zastavila v uvodnem delu diplomskega dela.
Ključne besede: Realistična mladinska proza, realistična pripoved, tabu teme, Guus Kuijer.
Objavljeno: 05.11.2015; Ogledov: 1086; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (929,07 KB)

10.
Znani, neznani Prežihov Voranc
Silvija Borovnik, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Razprava si kot izhodišče za raziskovalno opazovanje zastavlja dvoje vprašanj, prvo, ali namreč zares dobro poznamo literarno delo znanega in kanoniziranega pisatelja Prežihovega Voranca, in drugo, ali je bil pisatelj socialni realist v vsej svoji umetniški zavesti in praksi. Na obe vprašanji skušamo odgovoriti z analizo primerov iz Prežihove manj znane zgodnje proze. Le-ta je dosegljiva v Prežihovem Zbranem delu I-III kot Nezbrane novele in črtice (1909-1927), Nezbrane novele in črtice (1939-1941) in Naši mejniki (1945-1948).
Ključne besede: slovenska književnost, slovenski pisatelji, kratka pripovedna proza, socialni realizem, mejne teme, mejni motivi
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 730; Prenosov: 34
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici