| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj modela za inteligentno podporo odločanju na osnovi analize nesktrukturiranih vsebin
Miha Pavlinek, 2016, doktorska disertacija

Opis: V svetu vseprisotnega računalništva se s kopičenjem naprav ter množično uporabo družbenih omrežij, elektronske komunikacije in drugih oblik IKT storitev naglo povečuje tudi količina nestrukturiranih vsebin. To nas sili k uporabi inteligentnih rešitev, ki za nas te vsebine organizirajo, se namesto nas odločajo o njihovi pomembnosti in nam posredujejo zgolj najbolj relevantne med njimi. Osnovna zmožnost takšnih rešitev je klasifikacija vsebin, zato so v njih avtomatski klasifikatorji nepogrešljiv člen. Zanje je tipično, da za učenje potrebujejo številne označene primerke z ustrezno predstavitvijo, v praksi pa označeni primerki niso vedno na voljo, zato je potrebno avtomatske klasifikatorje prilagoditi tako, da so sposobni pri učenju uporabljati tudi druge, neoznačene vsebine. V disertaciji smo predstavili metodo ST LDA (ang. Self-Training with LDA) za klasifikacijo besedil, ki za učenje klasifikatorja potrebuje le minimalno množico označenih in veliko večjo množico neoznačenih primerkov. Predlagali smo algoritem, ki temelji na metodi samoučenja ter predstavitvi besedil na osnovi tematskega modela, kar prinaša dodatne faktorje, od katerih je odvisna njegova uspešnost. Za vsak faktor smo, na podlagi številnih eksperimentov nad sedmimi besedilnimi podatkovnimi zbirkami, ocenili vpliv na uspešnost klasifikacije ter definirali model za določanje vrednosti parametrov, s čimer se izognemo dodatnim nastavitvam. Uspešnost metode smo primerjali z uspešnostjo drugih uveljavljenih metod in predstavitev, pri čemer predlagana metoda ST LDA dosega nadpovprečne rezultate, kar smo navsezadnje potrdili z neparametričnimi statističnimi testi.
Ključne besede: obdelava naravnega jezika, tekstovno rudarjenje, klasifikacija, tematsko modeliranje, delno nadzorovano učenje, samoučenje
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 868; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (4,13 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici