| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Izvajanje eksperimentov tematskega sklopa snovi pri pouku spoznavanja okolja v osnovni šoli
Anka Frece, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Izvajanje eksperimentov tematskega sklopa snovi pri pouku spoznavanja okolja v osnovni šoli je namenjeno izpostavitvi pomembnosti eksperimentiranja pri pouku spoznavanja okolja. Raziskovanje je usmerjeno v tematski sklop snovi, saj glede na priporočila učnega načrta prav ta sklop zahteva aktivno raziskovanje snovi in snovnih sprememb. V teoretičnem delu predstavimo predmet spoznavanje okolja, pomembnost zgodnjega uvajanja naravoslovja, opis naravoslovnih postopkov, podrobno predstavimo tudi eksperiment pri učenju in izsledke tujih raziskav. V empiričnem delu opišemo izsledke naše raziskave, za katero so bili pridobljeni podatki na podlagi anketnega vprašalnika med učitelji razrednega pouka od 1. do 3. razreda. Prek analize odgovorov spletnega anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se učitelji zavedajo pomembnosti izvajanja eksperimentov v tematskem sklopu snovi in da jih tudi pogosto izvajajo (vsaj tri na leto). Kljub vsemu pa pri izvajanju izražajo veliko potrebo po kvalitetni zbirki eksperimentov ter izpostavljajo pomanjkanje ustreznih merilnih instrumentov. Učitelji izvajajo demonstracijske eksperimente in eksperimentalno delo učencev, saj se podobno kot mnogi avtorji objavljenih raziskav večinoma zavedajo, da učenci z eksperimentiranjem usvojijo praktična in povezljiva znanja ter pridobijo izkušnje in spretnosti. V zaključku je didaktično dodelan primer za eksperimentalno delo učencev (sušenje sadja).
Ključne besede: eksperiment, eksperimentiranje, spoznavanje okolja, tematski sklop snovi
Objavljeno: 21.07.2021; Ogledov: 92; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Tematski sklop Slikanica brez besedila v petem razredu osnovne šole
Vesna Turinek, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen naše raziskave je bil zasnovati, izvesti in preučiti tematski sklop Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti v petem razredu osnovne šole, kjer bi učenci s pomočjo slikanic brez besedila spoznavali njihove elemente oblikovanja in jo tudi sami oblikovali po svoji zamisli. Pri raziskovanju smo kot osnovno raziskovalno metodo uporabili deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo študije primera. V raziskavo je bil vključen neslučajnostni vzorec učencev petega razreda ene izmed slovenskih osnovnih šol ter njihova likovna pedagoginja. Podatke smo zbrali z anketnimi vprašalniki za učence pred in po izvedbi tematskega sklopa, intervjujem likovne pedagoginje in analize nastalih slikanic brez besedila. Raziskava je pokazala, da učenci petega razreda, ki so bili vključeni v raziskavo, slikanice brez besedila slabo poznajo, ker se z njimi ne srečujejo več pogosto. Po izvedbi tematskega sklopa je bilo njihovo poznavanje boljše, v večini so tudi izrazili pozitivno stališče do oblikovanega sklopa. Poleg tega so ustvarili lastne slikanice brez besedila v obliki leporella, kjer so v večini upoštevali obravnavane elemente oblikovanja. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitve, da je bil naš tematski sklop primerno načrtovan in izveden.
Ključne besede: slikanica brez besedila, slikanica, tematski sklop, peti razred, pouk likovne umetnosti, likovna vzgoja, ilustracija
Objavljeno: 13.10.2017; Ogledov: 927; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (5,14 MB)

3.
PRIMERJAVA IZBRANEGA TEMATSKEGA SKLOPA V SLOVENSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET SPOZNAVANJE OKOLJA IN AVSTRIJSKEM UČNEM NAČRTU ZA PREDMET STVARNI POUK
Anja Gradišnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Slovenije in Avstrije ne povezuje le skupna zgodovina, temveč tudi nekatere geografske, naravne in demografske danosti. Zaradi nenehne prepletenosti obeh držav na različnih področjih se pojavi vprašanje, ali obstajajo tudi podobnosti med izobraževalnima sistemoma držav. Diplomsko delo z naslovom Primerjava izbranega tematskega sklopa v učnem načrtu za predmet spoznavanje okolja in avstrijskem učnem načrtu za predmet stvarni pouk je primerjalna analiza, ki izhaja iz opisa šolskih sistemov Slovenije in Avstrije, predstavitve predmetnikov obeh držav ter analize učnih načrtov predmetov spoznavanje okolja in stvarni pouk. Sledijo predstavitve učbeniških kompletov Dotik okolja in Meine bunte Welt ter njihova primerjava, strukturirana na podlagi vnaprej določenih kriterijev vrednotenja učbeniških kompletov. Jedro diplomske naloge predstavlja predstavitev izbranega tematskega sklopa Skupnosti predmeta spoznavanje okolja in učno-izkustvenega področja Skupnost predmeta stvarni pouk z namenom analize in kasnejše primerjave izbranih tematskih sklopov. Primerjava je predstavljena po vzorcu izbranih kriterijev: poimenovanje tematskega sklopa, obseg tematskega sklopa, strategija načrtovanja, učni cilji (nivo učnih ciljev ter oblika zapisa le-teh), metodično-didaktična priporočila in medpredmetno povezovanje vsebin. Primerjava je pokazala nekatere podobnosti, a odkriva tudi številne razlike med analiziranim tematskim sklopom in učno-izkustvenim področjem. Izbrana sklopa sta si vsebinsko zelo podobna, prav tako ni bistvene razlike pri poimenovanju obeh. Razlika se je pokazala predvsem v obsegu učne snovi, zajete v primerjanih sklopih, in v različni strategiji načrtovanja, ki mu sledita izbrana učna načrta, prav tako pa tudi v navajanju in formulaciji učnih ciljev. Metodično-didaktična priporočila so navedena za oba tematska sklopa, vendar primere medpredmetnega povezovanja najdemo zgolj v učnem načrtu za spoznavanje okolja. Izsledki primerjave podajajo usmerjen pogled v strukturiranost posameznega sklopa in potrjujejo osrednjo raziskovalno hipotezo o podobnosti oz. primerljivosti vsebin tematskega sklopa Skupnosti z njegovo avstrijsko različico.
Ključne besede: spoznavanje okolja, stvarni pouk, šolski sistem Slovenije in Avstrije, učni načrt, tematski sklop, učno-izkustveno področje, učbeniška kompleta Dotik okolja in Meine bunte Welt
Objavljeno: 09.12.2014; Ogledov: 1114; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (995,87 KB)

4.
RAZVIJANJE SPRETNOSTI IN POSTOPKOV PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA V DRUGEM RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Ana Skok, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je v teoretičnem delu najprej predstavljen predmet spoznavanje okolja. Opredeljujejo ga cilji in vsebine ter sklopi, ki naj bi se obravnavali v učnem procesu. Sledi predstavitev znanja, podrobneje pa je predstavljeno naravoslovno znanje, ki ga opredeljujejo pojmi, postopki in stališča. Poudarek je na naravoslovnih postopkih, ki temeljijo na dejavni vlogi učencev. Ugotavljali smo zastopanost dejavnosti, ki vključujejo naravoslovne postopke v učnem načrtu za spoznavanje okolja za drugi razred devetletne osnovne šole in v delovnih zvezkih štirih različnih založb. Razlike v številu zastopanosti postopkov glede na posamezne tematske sklope in posamezne založbe so analizirane. Rezultati so pokazali, da so postopki v delovnih zvezkih različno zastopani, v učnem načrtu pa se pojavljajo predvsem med predlaganimi dejavnostmi, največ v naravoslovnih tematskih sklopih. Dodan je nabor nalog oziroma dejavnosti za razvijanje naravoslovnih postopkov, in sicer naloge za utrjevanje tematskega sklopa Jaz in narava.
Ključne besede: spoznavanje okolja, naravoslovno znanje, naravoslovna pismenost, naravoslovne spretnosti in postopki, tematski sklop Jaz in narava.
Objavljeno: 21.10.2013; Ogledov: 1351; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (3,94 MB)

5.
NAČINI MOTIVIRANJA PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA IN DRUŽBE
Katja Alauf, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi, z naslovom Načini motiviranja pri pouku spoznavanja okolja in družbe, je bil poudarek na motivaciji, ki je prisotna pri pouku, ter na kakšen način študenti razrednega pouka izpeljejo uvodno motivacijo na nastopih. V teoretičnem delu je bila osredotočenost na motivacijo in na didaktične igre, ki motivirajo učence za pridobivanje in utrjevanje znanja, ter na sodelovanje med seboj. V empiričnem delu pa na tematski sklop Pogledam naokrog z vidika uvodne motivacije. Dodane so analize nacionalnega učnega načrta za 1., 2. in 3. razred, analize priročnikov za učitelje po državnih založbah za 1., 2. in 3. razred in e-gradiv za 2. in 3. razred. Analizirana je tudi uvodna motivacija in uporaba didaktičnih iger s študentskih priprav ter dodana 2 primera, kako izpeljati uvodno motivacijo za izbrano učno vsebino. Analize so pokazale, da pri uvodni motivaciji prevladujejo didaktične igre, natančneje igre s pravili.
Ključne besede: motivacija, didaktične igre, tematski sklop Pogledam naokrog
Objavljeno: 24.04.2013; Ogledov: 2639; Prenosov: 473
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

6.
ŽIVLJENJE IN DELO ALEKSANDRA RAUTERJA
Polona Krenčan, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela Življenje in delo Aleksandra Rauterja – duhovnika, pesnika in profesorja matematike – je bil, predstaviti Rauterjevo literarno ustvarjanje na podlagi sedmih tematskih sklopov, in sicer ljubezni, smrti, življenja, duhovnih, zgodovinskih in ljudskih pesmi ter pesmi, ki jih je pesnik posvetil pesnikom in pisateljem. Pričujoče delo prinaša strnjen pregled njegovega literarnega ustvarjanja, iskanje podobnosti in razlik med posameznimi pesniškimi zbirkami. Diplomsko delo je bilo teoretično zastavljeno, nastalo je s poglobljenim študijem literature in virov, tako da predstavlja ustvarjalen prispevek. Pri obravnavi so bile uporabljene naslednje metode: deskriptivna metoda (življenjepis Aleksandra Rauterja), komparativna metoda (primerjanje tematskih sklopov ljubezni, smrti, življenja, duhovne, zgodovinske in ljudske pesmi ter pesmi o pesnikih in pisateljih), metoda klasifikacije (umestitev literarnega ustvarjanja Aleksandra Rauterja v slovenski prostor in književnost) ter metoda sinteze in analize (analiza ugotovljenih dejstev). Pri analiziranju in sintetiziranju Rauterjevih literarnih del se je pokazalo, da so motivi zelo različni, saj je obseg njegovega zanimanja za raznovrstno tematiko zelo obsežen. Snov je pri večini pesmi vzeta iz avtorjevih doživetij in doživljanj, zato je pogosto opazna njegova refleksija. Prepoznavna sporočilnost njegovih pesmi je, da majhnim dogodkom pripiše velik pomen; skozi te želi bralce svoje poezije voditi v skladu s krščanskimi vrednotami in nauki.
Ključne besede: Aleksander Rauter, poezija, tematski sklop, ljubezen, smrt, življenje.
Objavljeno: 08.11.2012; Ogledov: 1779; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1003,44 KB)

7.
ALOJZ IHAN - PESNIK, PISATELJ IN ESEJIST
Veronika Mravljak, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela Alojz Ihan — pesnik, pisatelj in esejist je bil, predstaviti Ihanovo literarno ustvarjanje na podlagi petih tematskih sklopov, in sicer ljubezen, vera, življenje : smrt, umetnost : znanost in živali. Izziv pri iskanju podobnosti in razlik je bil, povezati fabule treh različnih literarnih zvrsti (poezije, proze in esejistike), v katerih se način komunikacije z bralci precej razlikuje. Diplomsko delo je bilo teoretično zastavljeno in je nastalo s poglobljenim študijem literature in virov. Metode dela so bile naslednje: deskriptivna metoda (življenjepis Alojza Ihana), komparativna metoda (primerjanje tematskih sklopov ljubezen, vera, življenje : smrt, umetnost : znanost in živali v poeziji, prozi in esejih ter iskanje podobnosti in razlik), metoda klasifikacije (umestitev literarnega ustvarjanja Alojza Ihana v slovenski prostor in književnost) ter metoda analize in sinteze (analiza pesmi, romanov in esejev, razčlenitev vsebine, sestavljanje ugotovljenih dejstev v novo celoto). Pri analiziranju in sintetiziranju Ihanovih literarnih del se je pokazalo, da se določeni motivi (na primer Jezus Kristus), teme (na primer človeške lastnosti Jezusa Kristusa) in literarna mnenja (na primer Jezus Kristus je poudarjal vero v človekovi intimi) pojavljajo v vseh treh literarnih zvrsteh, v katerih je ustvarjal. Sporočilnost pesmi ali tema romana se nadgradi v esejih, v katerih je literarno mnenje podprto s številnimi raznolikimi argumenti.
Ključne besede: poezija, proza, esejistika, tematski sklop, fabula, postmodernizem, ironija
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 4095; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (635,93 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici