| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Tematizacija ljubezni in sovraštva v prozi Gorana Vojnovića
Patricija Bračič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na tematizacijo ljubezni in sovraštva v prozi Gorana Vojnovića. Gre za sodobnega slovenskega pisatelja, ki je za vse svoje do sedaj napisane romane, Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa, prejel kresnikovo nagrado. Temeljno raziskovalno vprašanje zaključnega dela je bilo, kako se temi ljubezen in sovraštvo kažeta v zgoraj naštetih literarnih delih. Kot izhodišče raziskovanja smo vzeli odnose, medsebojne in odnose do tujega – ¬imagologijo, saj je človek družbeno bitje, ki ne obstaja brez povezav z drugimi in z okoljem, v katerem živi. Pri tem mu pomagajo čustva, saj posameznik z njimi vzdržuje ravnovesje med seboj in z drugimi ter prispevajo k njegovemu boljšemu delovanju. Nas so zanimali prijateljski, sorodstveni in partnerski odnosi literarnih oseb, prav tako pa tudi odnosi do Drugega oziroma Tujega, saj pisatelj Goran Vojnoviča v romanih piše tudi o priseljenstvu, o vojni, o domovini, o priseljencih, asimilaciji/neasimilaciji in s tem odpira zanimiva vprašanja. Na tem mestu nas je zanimalo, ali se v romanih s temo sovraštva, prikrito ali odkrito, pojavljajo tudi stereotipi in predsodki v povezavi s priseljenci, ali se v romanih skozi oči priseljencev pojavljajo pozitivne podobe Tujega oziroma Drugega in na kakšen način se glavni protagonisti romanov spopadajo z negativnimi odzivi okolice na njihovo drugačnost. Teoretična podlaga zaključnega dela obsega značilnosti in tipologijo sodobnega slovenskega romana, teoretični pregled medsebojnih odnosov, imagologije ter razlago literarnoteoretičnih pojmov. Na podlagi teoretskih predpostavk smo nato analizirali romane Čefurji raus!, Jugoslavija, moja dežela in Figa, ki smo jih izbrali glede na jezikovne, tematske in vsebinske podobnosti ter časovne razlike. S pomočjo motivno-tematske analize posameznih proznih del smo analizirali medsebojne odnose literarnih likov; odnos mati-sin, oče-sin, partnerski odnosi, prijateljski odnosi, odnosi do tujega; odnos Slovencev do priseljencev, odnos priseljencev do Slovencev. Pri tem sta tematizaciji ljubezni in sovraštva prikazani s pomočjo teorije in primerov iz romanov. Roman Čefurji raus! je postavljen v čas samostojne Slovenije, medtem ko romana Jugoslavija, moja dežela in Figa opisujeta čas pred, med in po drugi svetovni vojni. Protagonisti v romanih odkrivajo svojo identiteto, iščejo svoje korenine, smisel ter želijo izvedeti, kdo so, od kod prihajajo. Njihovi družinski odnosi so skrhani. Protagonista romana Čefurji raus! (najstnik Marko) in Jugoslavija, moja dežela (Vladan) odraščata v okolju, kjer se počutita kot tujca in ju kot taka obravnava tudi okolica. Protagonist romana Figa (Jadran) je odrasel moški, ki že ima družino in svojo preteklost raziskuje z namenom, da bi opravičil svoja dejanja in občutke. Tudi on se na trenutke počuti, da nikomur ne pripada.
Ključne besede: Goran Vojnović, tema ljubezni, tema sovraštva, medsebojni odnosi, odnos do tujega, sodobni slovenski roman.
Objavljeno: 23.01.2020; Ogledov: 1975; Prenosov: 645
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

2.
Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok
Regina Dernikovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Posvetili smo se področju likovne vzgoje v predšolskem obdobju. Zanimali so nas vloga in pomen likovne vzgoje, vloga in pomen likovnega izražanja, razvoj in značilnosti likovnega izražanja ter likovna ustvarjalnost predšolskega otroka. Prav tako smo namenili pozornost likovnim področjem in tehnikam ter spoznali pomen likovne teme in motiva. V empiričnem delu smo predstavili namen diplomskega dela, in sicer kako predšolskim otrokom zanimivo in aktivno prikazati temi nosečnost in dojenček z različnimi motivi. Spraševali smo se, kako otrokom omogočiti spodbudno okolje za nastanek kakovostnih in edinstvenih likovnih del, pri čemer smo prikazali, kako se lahko vzgojitelji pripravijo na predstavitev in približevanje izbranih tem, kako izbrani temi vplivata na otrokovo likovno delo, in pomen uporabe vizualnih sredstev. Empiričen del smo izvedli v Vrtcu Velenje v skupini štiriindvajsetih otrok, starih pet in šest let, s katerimi smo sodelovali pri pripravljenih dejavnostih. Za izvedbo dejavnosti smo pripravili sedem avtorskih učnih priprav, priložili njihove evalvacije in fotografije končnih likovnih izdelkov otrok. Med pripravami in izvajanjem učnih priprav smo ugotovili, da mora biti dejavnost pripravljena premišljeno, pri čemer je zelo pomembno otrokom nuditi spodbudno okolje. Spoznali smo, da otroci zelo radi sodelujejo, če so pravilno motivirani, bili so radovedni ter odprtega duha za izbrana temo in motiv. Nastali so neprecenljivi končni likovni izdelki otrok, ki nam prikažejo njihovo edinstveno dojemanje sveta.
Ključne besede: Likovna področja, likovne tehnike, motiv, tema, nosečnost.
Objavljeno: 12.04.2019; Ogledov: 568; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

3.
Tema vode v slikanicah za otroke v predšolskem obdobju
Mateja Jesenek, 2018, diplomsko delo

Opis: Vsebina diplomskega dela se nanaša na kakovostne leposlovne slikanice, katerih tema je voda. Obravnavali smo šest kakovostnih leposlovnih slikanic, s katerimi smo otrokom v predšolskem obdobju približali različne zvrsti in vrste literarnih besedil. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen pomen branja kakovostnih slikanic v predšolskem obdobju, definicija kakovostne slikanice, interakcija med besedilom in ilustracijo v slikanicah ter pomen odrasle osebe kot bralnega zgleda.
Ključne besede: kakovostna slikanica, tema vode v slikanicah, pomen branja v predšolskem obdobju, odrasla oseba kot bralni zgled
Objavljeno: 03.12.2018; Ogledov: 497; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

4.
Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka
Tajda Nemec, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga, naslovljena kot Spolna vzgoja v družini predšolskega otroka, je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. Za navedeno temo smo se odločili, ker še vedno gre za eno izmed tabu tem. Zanimalo nas je, kako se starši predšolskih otrok soočajo s spolno vzgojo oziroma ali ocenjujejo, da je le-ta v predšolskem obdobju že potrebna. Raziskali smo tudi težave, s katerimi se starši predšolskega otroka srečujejo ob poučevanju otroka o spolnosti ter navedli nekatere rešitve. Namen naloge predstavlja tudi raziskava, kako (posledično) sprejemajo spolnost predšolski otroci, v katera spolna dejanja so vpleteni, ter kako reagirajo v določenih spolnih situacijah. Ugotavljali smo tudi, kako mediji vplivajo na spolno vzgojo oziroma kakšno vlogo pri tem igrajo. Na podlagi strokovne in znanstvene (tuje) literature smo opredelili teorije in mnenja različnih avtorjev o obravnavani temi. Uporabili smo raziskovalno metodo spletne ankete, v kateri so sodelovali starši otrok, starih med 4 in 6 let. Pridobljene rezultate smo statistično obdelali z računalniškim programom Microsoft Excel. Ugotovitve raziskave so pokazale, da večina staršev predšolskih otrok dandanes ne obravnava spolnosti kot tabu temo, iz katerega razloga lahko tudi potrdimo, da so v večji meri že omenjali spolne teme v lastni družini. Ugotovili smo, da veliko staršev predšolskih otrok nima nobenih težav pri poučevanju svojih otrok o spolnosti, da se o tem preprosto med seboj pogovorijo. V določenih spolnih situacijah precej staršev reagira dokaj primerno, medtem pa se jih še vedno nekaj najde, ki ravna neprimerno. Na podlagi odzivov staršev smo ugotovili, da večina otrok ne gleda na določeno spolno situacijo kot prepovedano, ampak jo normalno sprejema, kot vsak zdrav razvijajoč se otrok. Prav tako se večina staršev strinja, da imajo mediji agresivnejši vpliv na spolno vzgojo ter da knjige pri tem predstavljajo učinkovitejšo rešitev.
Ključne besede: družina, spolna vzgoja, predšolski otrok, starši, tabu tema, mediji.
Objavljeno: 11.04.2018; Ogledov: 1199; Prenosov: 301
.pdf Celotno besedilo (936,28 KB)

5.
KOMPETENCE VZGOJITELJEV ZA OBRAVNAVO TEMATIKE O SMRTI
Barbara Vajdl, 2017, diplomsko delo

Opis: Večina izmed nas se je v svojem življenju že srečala s smrtjo. Bodisi nam je umrla ljuba oseba bodisi hišni ljubljenček. Takrat smo šli skozi faze žalovanja in se morebiti spopadli tudi s tem, kako smrt razložiti (predšolskemu) otroku. Mu povedati o smrti resnico ali se vprašanju izogniti? Ali pa pogovor preusmeriti na drugo temo, saj so še premajhni, da bi razumeli, kaj je smrt. O tem bo govora v diplomskem delu, ki je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljen pojem kompetence ter katere vrste kompetenc poznamo. Sledijo različne tabu teme, ki se pojavljajo v predšolskem obdobju. Še posebej je kot tabu tema izpostavljena smrt. Opredeljeni sta tudi izguba in žalovanje, odzivi otrok na smrt, razumevanje in sprejemanje smrti ter smrt staršev, starih staršev, sorojencev, vrstnikov in hišnih ljubljenčkov. Na koncu je še poudarjena vloga vzgojiteljev pri otrocih glede obravnave teme smrti. V okviru empiričnega dela je bila izvedena in predstavljena raziskava o tem, kako kompetentni se počutijo vzgojitelji za prepoznavanje in obravnavo teme smrti, ali so se s temo smrti že srečali pri svojem delu ter ali jo pri svojem delu obravnavajo ali ne. V raziskavo je bilo vključenih 100 vzgojiteljev mestnih in podeželskih vrtcev po Sloveniji. Zbrani podatki, pridobljeni z anketnimi vprašalniki, so bili obdelani s programom za statistično obdelavo podatkov imenovanim SPSS. Pri raziskavi nas je zanimalo ali so se vzgojitelji že soočili s temo smrti pri svojem delu in kako so se odzvali, kako kompetentne se počutijo za obravnavo te tematike, ali so se v času svoje zaposlitve kdaj udeležili kakšnega izobraževanja na to temo in s katerimi primeri so se srečali pri svojem delu. Prišli smo do ugotovitve, da vzgojitelji nimajo dovolj kompetenc za obravnavo te tematike ter da so svojo kompetentnost na ocenjevalni lestvici označili med 2 in 4. Ugotovili smo tudi, da vzgojitelji v svojem vrtcu niso imeli organiziranega izobraževanja na temo smrt ter da tudi ne vedo ali se je možno po Sloveniji takih izobraževanj sploh udeležiti. Le peščica vzgojitelj je odgovorila, da v sklopu svojega dela smrt obravnavajo redno, drugi pa jo obravnavajo le, če nekdo umre ali pa po smrti vprašajo otroci.
Ključne besede: kompetence, literatura, predšolski otrok, razumevanje smrti, tabu tema, vloga vzgojitelja
Objavljeno: 19.07.2017; Ogledov: 641; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

6.
DRUŽINA PREDŠOLSKEGA OTROKA IN SMRT
Sabina Gaberc, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Predmet diplomskega dela je doživljanje smrti v družini s predšolskim otrokom, s posebnim poudarkom na doživljanju smrti predšolskega otroka v njegovi družini. Tema nas je zanimala tudi zato, ker sem v svoji preteklosti in sedaj v bližnji okolici zasledila zadržano obnašanje in ravnanje odraslih do predšolskih otrok ob doživljanju smrti v družini. Le-ti največkrat v odnosu do predšolskega otroka postanejo zadržani in tihi in o smrti sploh nočejo spregovoriti. Res pa je, da smrt ni nevsakdanja stvar. To je del našega življenja in z njo se vsak od nas kdaj sooči. Tudi v vrtcu se o tej temi sploh ne pogovarjajo, saj ocenjujejo, da to v vzgojno in izobraževalno delo vrtca ne spada. Prepričani pa smo, da imajo otroci pravico izvedeti čim več o smrti. Tudi starši se izogibajo tako pogovorom kot vprašanjem o tej družbeni tabu temi. Največkrat so prepričani, da so njihovi predšolski otroci premajhni za pogovore o smrti in da vsebin ne bodo razumeli. Še več, bojijo se, da jih bodo teme vznemirile in prestrašile. Sami pa ocenjujemo prav nasprotno. Pogosto se namreč zdi, da imajo odrasli večje težave, tako s pogovori kot s samim doživljanjem smrti, kot pa otroci. Otroci se lažje spopadajo z njo. Prav tako lažje doživljajo žalovanje, če jim seveda starši dovolijo žalovati na njihov način. Pri obravnavi zadanega problema diplomske naloge smo zaznali tudi pomembne razlike med žalovanjem odraslih in žalovanjem otrok. Spoznali smo namreč, da otroci niso tako ranljivi, kot jih včasih ocenjujemo odrasli, ampak so razumevajoča bitja, ki razumejo življenje in pojave v njem. Za potrebe emiričnega dela diplomske naloge smo opravili intervju s starši predšolskih otrok, s predšolskimi otroki in vzgojitelji, ki so se soočali s smrtjo. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo družine za predšolskega otroka ob primeru smrti s posebnim ozirom na doživljanju, razumvanju in soočanju s smrtjo. V empiričnem delu pa smo izvedli analizo dobljenih empiričnih rezultatov s komentarji. Preverili smo tudi zastavljene raziskovalne hipoteze.
Ključne besede: družina, doživljanje smrti, smrt kot tabu tema, izguba, vzroki smrti, žalovanje
Objavljeno: 01.09.2016; Ogledov: 1359; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (915,36 KB)

7.
Patrick Modiano in umetnost spomina
Eva Krajnc, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Patrick Modiano in umetnost spomina sem predstavila vsebinski pregled v slovenščino prevedenih Modianojevih romanov Vila Bolest, Ulica Boutiques obscures, Nočna nezgoda in V kavarni izgubljene mladine. Na kratko sem opisala temeljne literarno-teoretske pojme snov, motiv in tema, kot jih definirajo Janko Kos, Miram Hladnik, Matjaž Kmecl in H. Porter Abbott. Predstavila sem pisateljevo življenje in delo ter razmere, osebne in družbene, ki vplivajo na njegovo ustvarjanje. Osrednji del predstavlja analiza in primerjava romanov, ki zajema fabule izbranih romanov ter njihovo motivno-tematsko analizo, ki jo razdelim na tri večje sklope, ki združujejo motive mesta, spomina, časa in občutja modernega človeka . Analiza je potrdila hipotezi, da je obsedenost s spomini in iskanje izgubljene preteklosti izraz problema identitete povojnega človeka ter odpira ontološko vprašanje modernega človeka, ki ga določata čas in prostor njegovega nastanka.
Ključne besede: Patrick Modiano, literatura spomina, kolektivni spomin, motivno-tematska analiza, tema identitete
Objavljeno: 09.08.2016; Ogledov: 690; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

8.
IZDELAVA NAPREDNE TEME ZA WORDPRESS
Nejc Kostanjšek, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen sistem za upravljanje z vsebino Wordpress ter izgradnjo napredne teme zanj. Izdelana napredna tema je namenjena fotografom. Glavne značilnosti, ki so bile ustvarjene, so možnost urejanja vseh barv na spletni strani, posebna vstopna stran in galerije. Na vstopni strani je omogočena izbira med drsnikom fotografij in prikazom naključne fotografije. Polja za urejanje vstopne strani in galerij so zgrajena z vtičnikom ACF-PRO, ki je bil na koncu vključen v temo. Z diplomsko nalogo je prikazano, kako lahko v Wordpress temo dodamo značilnosti za specifično spletno stran.
Ključne besede: Wordpress, tema, spletna stran
Objavljeno: 20.10.2015; Ogledov: 1319; Prenosov: 298 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

9.
Tema smrti v mladinski prozi
Dragica Haramija, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Ob analizi približno petdesetih otroških in mladinskih proznih književnih del se je pokazalo, da smrt v njih nima enoznačnega pomena, temveč je njena vloga različna glede na naslednje dejavnike: glede na to, ali je smrt tema ali motiv nekega proznega besedila, glede na književne vrste (pravljica, fantastična pripoved, povest, mladinski roman) in umeščenost teh proznih književnih del med realistično ali iracionalno prozo, glede na vrsto smrti (smrt zaradi starosti, bolezni, nesreče ali delovne nezgode/igre, zaradi samomora ali kot posledica zločina ali vojne) in glede na starost bralca (v predbralnem obdobju seveda poslušalca), saj so faze razumevanja smrti močno povezane z otrokovim kognitivnim razvojem
Ključne besede: slovenska književnost, mladinska književnost, teme, tema smrti
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 959; Prenosov: 87
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Podobe tujosti v delih nekaterih sodobnih slovenskih prozaistk
Silvija Borovnik, 2010, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Referat se ukvarja s podobami tujosti v delih izbranih sodobnih slovenskih prozaistk. Podrobneje stavlja kratko prozo Maruše Krese Vsi moji božiči (2006) in Vse moje vojne (2009), zbirko kratke proze Erice Johnson Debeljak Tako si moj (2007) in zbirki kratke proze Suzane Tratnik Na svojem dvorišču (2003) in Česa nisem nikoli razumela na vlaku (2008). Besedilo obravnava podobe tujosti, ki so se izoblikovale v bolečem odnosu v razmerju med domovino in tujino, ter različne oblike eksistencialne tujosti avtoric/prvoosebnih pripovedovalk v sodobnem svetu.
Ključne besede: slovenska književnost, sodobna slovenska književnost, pisateljice, kratka proza, ženska tema, domovina, tujina, oblike odtujenosti
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 750; Prenosov: 81
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici