1. Umetniško delo med bodiartom, plesom in risbo : magistrsko deloPetra Preininger, 2023, magistrsko delo Opis: Bistvo magistrske naloge je raziskati, kako lahko mnogokrat ločena umetnostna področja in tehnike s pomočjo njihove fuzije in prepleta sestavljajo povsem novo in enotno umetniško delo. Zaradi obsežnosti in posledično tudi zapletenosti tovrstnih del so v prvem delu magistrske naloge najprej podane opredelitve temeljnih umetnostnih pojmov na podlagi že obstoječih, ontološko-teoretičnih stališč, ki so potrebne za razumevanje drugega, praktičnega dela naloge. S pomočjo raziskovanja ter prepletanja pojmov raziskujem performans oziroma bodiart, ki ga v nadaljevanju tudi zgodovinsko orišem. S kronološkim izborom predstavim reprezentativne umetnike 20. stoletja, ki performans oziroma bodiart kombinirajo z uprizoritveno in vizualno umetnostjo. Njihove procese ustvarjanja primerjam z lastnim praktičnim delom, kjer ustvarjam umetniško delo, ki združuje bodiart, ples, video in risbo. Ključne besede: performans, bodiart, risba, ples, človeško telo, video, uprizoritvena umetnost, vizualna umetnost. Objavljeno v DKUM: 10.01.2024; Ogledov: 409; Prenosov: 24
Celotno besedilo (3,85 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Igre s področja geometrije za predšolske otroke : diplomsko deloPia Hanc, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Igre s področja geometrije za predšolske otroke smo zajeli teoretični in praktični del.
V teoretičnem delu smo predstavili geometrijo skozi zgodovino, opisali in predstavili primere geometrijskih likov, predstavili oglata in okrogla geometrijska telesa ter na kratko opisali vsako geometrijsko telo.
V praktičnem delu smo izbrali matematične igre s področja geometrije, za katere smo menili, da bi otrokom bile zanimive in poučne. Vsako igro smo nato izvedli v vrtcu in beležili sprotna opažanja. Namen in cilji so bili, da otroci bolje spoznajo geometrijska telesa in like, da jih bodo samostojno prepoznavali in znali opisati njihove osnovne lastnosti. Otroci si geometrijske like težje predstavljajo, saj jih je v okolju težje opaziti kot geometrijska telesa, zato smo več poudarka namenili geometrijskim likom. S pomočjo izbranih iger smo ugotovili, da so se otroci že srečali z geometrijskimi liki, nekoliko manj pa so seznanjeni z geometrijskimi telesi. Ključne besede: predšolski otrok, geometrija, geometrijski lik, geometrijsko telo, igre Objavljeno v DKUM: 30.09.2022; Ogledov: 844; Prenosov: 178
Celotno besedilo (5,41 MB) |
3. Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko deloStaša Deranja, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj.
Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno. Ključne besede: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport. Objavljeno v DKUM: 20.01.2022; Ogledov: 992; Prenosov: 157
Celotno besedilo (1001,84 KB) |
4. Kaj se dogaja znotraj mojega telesa in čemu služiNina Grisbacher, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi smo pripravili projektni teden, v katerem smo poskušali spoznati notranjost in naloge posameznih organov človeškega telesa. Projektni teden smo zasnovali tako, da smo najprej preverili otrokovo predznanje in predstave o notranjosti in delovanju človeškega telesa. V teoretičnem delu diplomske smo predstavili raziskovanje in učenje predšolskega otroka, projektno delo in vključenost te teme v kurikulum ter predstavili pregled literature, ki nam je lahko v pomoč pri obravnavi te teme. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili 5-dnevni projekt, v katerem smo na aktiven in dojemljiv način izvedli več aktivnosti, katerih namen je bil spoznavanje notranjosti in delovanja človeškega telesa. Otroci so pokazali zanimanje za to temo in za dejavnosti, saj so sodelovali in postavljali najrazličnejša vprašanja. Primerjava predznanja in znanja po projektnem tednu kaže napredek otrok po izvedenem projektu, saj pri preverjanju predznanja otroci niso prepoznali vseh organov na fotografijah ter jih niso pravilno razvrstili. Po končanem projektnem tednu pa so otroci pravilno poimenovali vse organe, jih razvrstili in povedali, čemu služijo oziroma kakšne so njihove glavne naloge. Ključne besede: človeško telo, delovanje človeškega telesa, naloge organov, projektno delo, raziskovanje predšolskega otroka. Objavljeno v DKUM: 03.08.2021; Ogledov: 1543; Prenosov: 153
Celotno besedilo (1,71 MB) |
5. Besedje iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša v govoru Lovrenca na Pohorju, Činžata in RuteBarbara Cotič, 2021, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena raziskava besedja iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša, zbranega v Lovrencu na Pohorju, na Činžatu in Ruti. Čeprav Lovrenc na Pohorju geografsko spada v štajersko pokrajino, ljudje v tem kraju govorijo koroško narečje. V teoretičnem delu naloge so predstavljene geografske in zgodovinske značilnosti Lovrenca na Pohorju, nato pa je govor Lovrenca, Činžata in Rute še narečno umeščen. Slovenska dialektologija izbrane govore uvršča v koroško narečno skupino, natančneje v severnopohorsko narečje. V osrednjem delu naloge je predstavljeno besedje za telo, družino in kmečko hišo, zbrano s pomočjo informatorjev v naseljih Lovrenc, Činžat in Ruta. Narečno gradivo, zbrano na terenu s pomočjo Vprašalnice za slovenski lingvistični atlas, je bilo s posnetkov prepisano, fonetično zapisano in analizirano glede na izvor. Analizirali smo 283 različnih leksemov in ugotovili, da je večina zbranih poimenovanj slovanskega izvora, med prevzetimi besedami pa prevladujejo germanizmi. Kljub geografski bližini v raziskavo vključenih naselij je med poimenovanji iste predmetnosti v Lovrencu, na Činžatu in Ruti opaziti tudi nekaj razlik. Ključne besede: Dialektologija, Lovrenc na Pohorju, Činžat, Ruta, koroška narečna skupina, telo, družina in kmečka hiša. Objavljeno v DKUM: 27.07.2021; Ogledov: 1534; Prenosov: 101
Celotno besedilo (1,29 MB) |
6. Lutke na delih našega telesaBernarda Brec, 2020, diplomsko delo Opis: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice.
Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa.
V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko. Ključne besede: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka Objavljeno v DKUM: 09.06.2020; Ogledov: 1044; Prenosov: 151
Celotno besedilo (4,08 MB) |
7. Konstruiranje in modeliranje oblačila za močnejšo neproporcionalno žensko postavo : diplomsko deloNatalija Petkovič, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom konstruiranja oblačila za žensko močnejše postave. Kot referenco smo uporabili testno osebo močnejše postave. S konstruiranjem osnovnega temeljnega kroja in modeliranjem le tega, smo izdelali kroje za ženski asimetričen plašč. Za primernejše prileganje smo osnovni temeljni kroj rokava spremenili v obliko raglan rokava, ki je pripomogla k lepšemu prileganju modela. Kot pomoč za preverjanje prileganja smo uporabili 3D simulacijo, katero smo naredili s programom OptiTex. Rezultat dela je izdelan prototip, ki se lepo prilega testni osebi. Ključne besede: neproporcionalno žensko telo, konstruiranje, modeliranje, raglan rokav Objavljeno v DKUM: 08.10.2019; Ogledov: 1163; Prenosov: 64
Celotno besedilo (2,33 MB) |
8. Numerična simulacija prenosa toplote pri toplotni obdelavi aluminjastih vzorcev : diplomsko deloLuka Kevorkijan, 2018, diplomsko delo Opis: Opravljena je numerična simulacija segrevanja in ohlajanja aluminijastih vzorcev med raztopnim žarjenjem in gašenjem. Simulacija je pripravljena z uporabo toplotne prehodnosti izračunane iz meritev temperature, kjer so vzorci obravnavani kot telesa idealne toplotne prevodnosti. Ugotovljeno je, da takšen pristop omogoča hitre in zadovoljive rezultate v primeru segrevanja dimenzijsko podobnih vzorcev med raztopnim žarjenjem. Pri ohlajanju med gašenjem z vodo ob predpostavki telesa idealne toplotne prevodnosti je napaka večja. Prikazane so meritve mehanskih lastnosti, ki pokažejo vpliv odstopanja izvedbe toplotne obdelave na končne lastnosti. Predstavljen je predlog oblikovanja velikostnih razredov vzorcev z namenom zmanjšanja razlik časov raztopnega žarjenja. Ključne besede: numerična simulacija, prenos toplote, telo idealne toplotne prevodnosti, aluminij, raztopno žarjenje, gašenje, merjenje temperature, mehanske lastnosti Objavljeno v DKUM: 07.09.2018; Ogledov: 1852; Prenosov: 156
Celotno besedilo (3,13 MB) |
9. Besedje iz pomenskega polja »telo in družina« v velenjskem govoruJasmina Alić, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu so zbrani odgovori na vprašanja iz Slovenskega lingvističnega atlasa (SLA) iz pomenskega polja »telo in družina«. Opisan je kraj, kjer smo zbirali gradivo. Velenjski govor je najprej umeščen v štajersko narečje in nato še v srednjesavinjsko narečje, izpostavljene so tudi glasoslovne in oblikoslovne značilnosti velenjskega govora.
Temu sledi predstavitev besedja iz pomenskega polja »telo in družina« v velenjskem govoru. Pomensko polje »telo« zajema 79 vprašanj, pomensko polje »družina« pa 43 vprašanj. Analizi leksemov sledi sinteza, ki se osredotoča na izvor zbranih leksemov.
Ugotavljamo, da se v velenjskem govoru povečini uporabljajo besede slovanskega izvora, nekaj jih je tudi germanskega, romanskega in madžarskega izvora, med prevzetimi leksemi prevladujejo tisti germanskega izvora. Ključne besede: štajerska narečna skupina, srednjesavinjsko narečje, velenjski govor, pomensko polje »telo in družina« Objavljeno v DKUM: 13.06.2017; Ogledov: 1248; Prenosov: 105
Celotno besedilo (1,22 MB) |
10. PROBLEM DUŠEPetra Putrić, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava različne vidike problema duše, v prvi vrsti pa se ukvarja s samim problemom neumrljivosti duše. Uporabili smo deskriptivno metodo, ki temelji na pojmovni analizi. V prvem delu naloge postavimo sklop ciljnih vprašanj, med katerimi je najpomembnejše vprašanje: "Ali obstaja v človeku kakšna takšna duševna lastnost ali zmožnost, ki je od telesa, njegovih organov in čutil povsem neodvisna, zaradi česar bi lahko sklepali na možnost bivanja duše neodvisno od telesa, hkrati s tem pa tudi na možnost njene neumrljivosti. Ključne besede: duša, ne-umrljivost, ne-utelešena duša, netelesna bitnost umne narave, vrste duše, razum, telo Objavljeno v DKUM: 20.10.2016; Ogledov: 1914; Prenosov: 136
Celotno besedilo (498,31 KB) |