| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POVEZANOST MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI ŠEST LET STARIH OTROK
Maja Ozmec, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom »Povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti šest let starih otrok« smo z rezultati testiranja želeli ugotoviti povezanost motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnostih. V teoretičnem delu so predstavljene motorične sposobnosti in morfološke značilnosti šest let starih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testiranja 128 otrok prvih razredov sedmih osnovnih šola spodnjega Podravja. Otroke smo testirali z osmimi motoričnimi testi, s katerimi smo ugotavljali ravnotežje, koordinacijo, eksplozivno moč in repetativno moč in te motorične sposobnosti primerjali z njihovimi morfološkimi značilnostmi. Na osnovi povprečnih rezultatov testiranja ugotavljamo, da morfološke značilnosti ne vplivajo na motorične sposobnosti otrok. Ugotavljamo tudi, da so deklice dosegle boljše rezultate od dečkov na testih repetativne moči, dečki pa so dosegli boljše rezultate od deklic na testih koordinacije, ravnotežja in eksplozivne moči.
Ključne besede: motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase, šest let stari otroci
Objavljeno: 06.07.2009; Ogledov: 2953; Prenosov: 514
.pdf Celotno besedilo (589,32 KB)

2.
ANALIZA USTREZNOSTI IZMER ŠOLSKIH STOLOV GLEDE NA ANTROPOMETRIČNE ZNAČILNOSTI UČENCEV V OSNOVNIH ŠOLAH
Leja Starman, 2009, diplomsko delo

Opis: Vse več ljudi se sooča s poškodbami hrbtenice. Otroci niso izjema in starost pri kateri že tožijo za bolečinami v hrbtu je vedno nižja. Čeprav obstajajo standardi za oblikovanje šolskih stolov in se jih oblikovalci držijo, ostaja problem zagotoviti ustrezen stol za posameznega učenca glede na njegove antropometrične značilnosti. V diplomskem delu smo primerjali antropometrične značilnosti ljubljanskih otrok z otroki, ki obiskujejo Osnovno šolo Cvetka Golarja. Zbrane meritve telesne višine učencev smo primerjali z velikostjo stolov, ki jih uporabljajo. Poiskali smo vzroke za težave s hrbtenico, ki lahko prizadanejo otroke. Prikazali smo rešitve, ki bodo pripomogle k bolj kakovostnemu sedenju otrok in ne bodo preveč posegale v šolski proračun.
Ključne besede: - otroci - telesna višina - šolski stoli - bolečine v hrbtenici
Objavljeno: 22.07.2009; Ogledov: 2277; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (6,83 MB)

3.
PREHRAMBENE NAVADE IN MORFOLOŠKE ZNAČILNOSTI PREDŠOLSKIH OTROK V VELENJSKIH VRTCIH
Mateja Marolt, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti povezanost prehrambenih navad in športne dejavnosti predšolskih otrok. Empirična raziskava je sledila cilju, ugotoviti prehrambene navade in stopnjo športne dejavnosti predšolskih otrok v velenjskih vrtcih. Podatki za raziskavo so bili pridobljeni z anketiranjem 75 staršev, katerih otroci so bili vključeni v velenjske vrtce v šolskem letu 2008/09. Starši so odgovarjali na vprašanja, povezana s prehranjevanjem in prehranjevalnimi navadami ter gibanjem in gibalno-športnimi navadami. Raziskava je bila osredotočena na spol otrok, njihovo telesno težo in telesno višino ter izobrazbo njihovih staršev. V teoretičnem delu so predstavljene morfološke značilnosti predšolskih otrok, organizirane športne dejavnosti za predšolske otroke v Velenju, prehrana ter vpliv prehrane na morfološki razvoj otroka. Rezultati empiričnega dela kažejo, da ima večina otrok v velenjskih vrtcih normalno telesno težo, pri čemer ni bistvene razlike med spoloma. Navedbe staršev potrjujejo, da večina otrok, ki spadajo v kategorijo čezmerne teže ali debelosti, pogosteje uživa sladkarije. Večji del otrok, ki so vključeni v organizirane športne dejavnosti, spada v kategorijo zdrave telesne teže.
Ključne besede: predšolski otrok, prehrana, morfološki razvoj, telesna višina, telesna teža, indeks telesne mase
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 3053; Prenosov: 308
.pdf Celotno besedilo (628,91 KB)

4.
TELESNA SAMOPODOBA IN TELESNE IZMERE OTROK
Aleš Požgan, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med telesnimi merami otrok in njihovo telesno samopodobo. V raziskavi je sodelovalo 630 otrok iz severovzhodne Slovenije, starih od 9 do 11 let. Od tega je bilo 311 dečkov in 319 deklic ter 202 devetletnika, 217 desetletnikov in 211 enajstletnikov. Meritve so potekale na OŠ Franca Rozmana Staneta in OŠ Toneta Čufarja v Mariboru ter na OŠ Markovci, OŠ Cirkulane-Zavrč, OŠ Gustava Šiliha Laporje in OŠ Šmarje pri Jelšah. Telesne mere otrok so bile izmerjene z uporabo antropometričnega instrumentarija, za meritve deleža maščevja, brezmaščobne mase in vode pa je bil uporabljen analizator sestave telesa Maltron BF-907. Podatki o spolu, starosti in telesni samopodobi so bili pridobljeni s pomočjo poslovenjene različice francoske verzije vprašalnika za ugotavljanje telesne samopodobe mladostnikov The Physical Self-Inventory — short form. Za ugotavljanje povezanosti posameznih telesnih mer s telesno samopodobo je bila uporabljena regresijska analiza. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p≤0,05). Rezultati kažejo, da je korelacija med telesno samopodobo in telesnimi merami statistično značilna samo pri dečkih in da se pomembnost le-te z leti stopnjuje. Ugotavljamo, da na telesno samopodobo dečkov najbolj vplivajo telesna višina, telesna teža in delež maščevja v telesu.
Ključne besede: telesna samopodoba, telesni razvoj, splošna samopodoba, telesna višina, telesna teža, maščevje, šolarji
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 2871; Prenosov: 712 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (468,39 KB)

5.
POVEZANOST ANTROPOMETRIČNIH RAZSEŽNOSTI S SPOLOM, STAROSTJO IN STRATUMOM OTROK
Manja Hren, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstaja povezanost med telesnimi merami otrok glede na spol, starost in bivalno okolje. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 630 otrok, starih od 9 do 11 let. Od tega je bilo 311 dečkov in 319 deklic. V raziskavo so bili zajeti mestni, primestni in podeželski otroci, ki so v tem času obiskovali OŠ Cirkulane — Zavrč, OŠ Markovci, OŠ Laporje, OŠ Šmarje pri Jelšah ter OŠ Franca Rozmana Staneta in OŠ Toneta Čufarja v Mariboru. Telesne mere otrok so bile izmerjene z uporabo antropometričnega instrumentarija, za meritve deleža maščevja, brezmaščobne mase in vode pa je bil uporabljen analizator sestave telesa Maltron BF-907. Za ugotavljanje razlik med posameznimi spremenljivkami telesnih mer glede na bivalno okolje je bila uporabljena analiza variance (ANOVA). Statistično značilne razlike smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p≤0,05). Rezultati kažejo, da med dečki, starimi devet, deset in enajst let, v telesnih merah ni statistično pomembnih razlik glede na bivalno okolje (mesto, primestje, podeželje). Prav nasprotno pa obstajajo statistično značilne razlike v telesni višini in kožni gubi med mestnimi, primestnimi in podeželskimi dekleti. Primestne devetletnice so višje od podeželskih vrstnic in imajo večjo debelino kožne gube od mestnih vrstnic. Mestne desetletnice so višje in imajo manjšo debelino kožne gube kot primestne vrstnice. Med enajstletnimi dekleti so primestne višje od podeželskih vrstnic. Ugotavljamo, da razlike v telesnih merah med otroki iz različnih bivalnih okolij niso izrazite, zato je mogoče sklepati, da različna bivalna okolja ne pomenijo nujno tudi razlik v telesnih merah med otroki iz teh okolij.
Ključne besede: telesni razvoj, bivalno okolje, maščevje, debelina kožne gube, telesna višina, osnovna šola
Objavljeno: 23.12.2010; Ogledov: 1678; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
ANALIZA NEKATERIH TELESNIH ZNAČILNOSTI, GIBALNIH SPOSOBNOSTI IN USVOJENIH GIBALNIH ZNANJ OTROK V SREDIŠČU OB DRAVI
Polona Rotar, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza nekaterih telesnih značilnosti, gibalnih sposobnosti in usvojenih gibalnih znanj otrok v Središču ob Dravi je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Z rezultati testiranja smo želeli ugotoviti – analizirati stanje telesnih značilnosti, gibalnih sposobnosti in usvojenih gibalnih znanj 4–7-letnih otrok. V teoretičnem delu so predstavljene telesne značilnosti otrok, gibalne sposobnosti otrok in ustvarjanje gibalnih znanj otrok v predšolskem obdobju. Predstavili smo tudi gibalno izkušenjsko bogato okolje. V empiričnem delu so prikazane meritve telesnih značilnosti in predstavljeni so rezultati motoričnih testov. Telesne značilnosti in motorične sposobnosti so bile izmerjene na vzorcu 45 otrok v starosti od četrtega do sedmega leta, pri čemer sta bili uporabljeni deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda raziskovanja. Otroke smo testirali z devetimi motoričnimi testi; od tega je bilo 5 testov gibalnih sposobnosti in 4 testi gibalnih znanj. S testi smo ugotavljali koordinacijo, agilnost, ravnotežje, eksplozivno in vzdržljivostno moč. Rezultati so prikazani glede na spol, starost, telesno težo, telesno višino in indeks telesne mase. Ugotovljeno je, da razlika v testih motoričnih sposobnosti in gibalnih znanj med dečki in deklicami obstaja. Ugotovljeno je tudi, da so otroci z višjim indeksom telesne mase dosegli slabše rezultate v testih motoričnih sposobnosti in boljše rezultate v testih gibalnih znanj od otrok z nižjim indeksom telesne mase. Na osnovi povprečnih rezultatov testiranja ugotavljamo, da se rezultati testov motoričnih sposobnosti in gibalnih znanj dečkov statistično ne razlikujejo od deklic. Ugotavljamo tudi, da statistično značilna razlika v rezultatih motoričnih sposobnosti med starejšimi in mlajšimi otroki ne obstaja; v rezultatih gibalnih znanj med starejšimi in mlajšimi otroki pa obstaja.
Ključne besede: telesne značilnosti, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, štiri do sedem let stari otroci, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase.
Objavljeno: 04.01.2013; Ogledov: 2120; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
MEDSEBOJNA POVEZANOST GIBALNIH SPOSOBNOSTI IN TELESNIH RAZSEŽNOSTI OTROK V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Tadeja Marič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Medsebojna povezanost gibalnih sposobnosti in telesnih razsežnosti otrok v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega dela in empiričnega dela. Cilj je bil ugotoviti povezanost gibalnih sposobnosti in telesnih razsežnosti. V teoretičnem delu so predstavljene telesne razsežnosti otrok, telesni razvoj otrok, prekomerna telesna teža v predšolskem obdobju, gibalne sposobnosti otrok, gibalni razvoj, medsebojni vpliv telesnih razsežnosti in gibalnih sposobnosti ter dosedanje raziskave in ugotovitve. V empiričnem delu so prikazani rezultati motoričnih testov na vzorcu 38 predšolskih otrok. Podatki otrok so bili pridobljeni z merjenjem telesne višine in telesne teže ter motoričnimi testi. Rezultate motoričnih testov otrok smo primerjali s telesnimi razsežnostmi otrok in ugotavljali njihovo medsebojno povezanost. Korelacija med telesno težo, telesno višino in indeksom telesne mase in gibalnimi sposobnostmi je nizka, zato ugotavljamo, da telesne razsežnosti ne vplivajo na gibalne sposobnosti otrok. Otroci z nižjim indeksom telesne mase niso dosegli boljših rezultatov kot otroci z višjim indeksom telesne mase. Med dečki in deklicami ni bilo statistično pomembnih razlik v rezultatih gibalnih sposobnosti. V telesnih razsežnostih med deklicami in dečki iste starosti ni statistično pomembnih razlik.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, telesne razsežnosti, predšolski otrok, gibalni razvoj, telesni razvoj, telesna teža, telesna višina, indeks telesne mase.
Objavljeno: 11.06.2013; Ogledov: 1416; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici