2.
KOMUNIKACIJA S TELESNO LUTKOPolona Čuk, 2013, diplomsko delo
Opis: Diplomsko delo z naslovom Komunikacija s telesno lutko je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela ter zapisano na podlagi strokovne literature.
V teoretičnem delu smo opredelili, kaj je lutka, kakšen je njen pomen za razvoj otroka in kako jo uporabljati v vzgojno-izobraževalnem procesu. Podrobneje smo opisali komunikacijo in predstavili telesno lutko. Utemeljili smo, da je telesna lutka odlična lutkovna tehnika za razvoj in bolj sproščeno neverbalno komunikacijo. Otroku daje svobodo od govorjene besede in zmanjša stres, ki ga doživlja v vsakodnevni komunikaciji. Skozi gib in gesto lutke otrok izrazi tisto, česar skozi govor ne more in včasih tudi ne želi.
V praktičnem delu je v več pripravah in skozi slikovni material opisana izvedba projekta, katerega namen je bil otrokom predstaviti telesne lutke, jim omogočiti njihovo izdelavo ter preveriti, ali so res primerna lutkovna tehnika za razvoj neverbalne komunikacije in bolj sproščeno komuniciranje. Projekt smo izvedli v skupini 6–8 let starih otrok, v kombiniranem oddelku 1. in 2. razreda na Osnovni šoli Glazija, ki je šola s prilagojenim programom. V dvotedenski projekt je bilo vključenih 5 dečkov in 1 deklica. Končni cilj je bila uprizoritev dramske igre »Živali pri babici Zimi«, in sicer z lutkami, ki so jih izdelali otroci.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, lutka, telesna lutka, gibanje s telesno lutko, neverbalna komunikacija, neverbalna komunikacija s telesno lutko, projekt
Objavljeno v DKUM: 28.05.2013; Ogledov: 2545; Prenosov: 642
Celotno besedilo (1,98 MB)