1. Mobilno oglaševanjeLaura Horvat, 2019, diplomsko delo Opis: Mobilna telefonija je v današnjem, hitro razvijajočem svetu postala edinstven medij še tako zahtevnih potrošnikov. Kljub temu da ima medij veliko pozitivnih lastnosti, ne smemo spregledati težav z zasebnostjo in zaupanjem. Prav zaradi tega smo se odločili, da v diplomskem projektu podrobneje raziščemo mnenje ljudi o oglaševanju v tem mediju, in tudi kateremu operaterju najbolj zaupajo. Ključne besede: oglaševanje, operaterji, mobilni telefon, telefonija, medij. Objavljeno v DKUM: 17.12.2019; Ogledov: 1171; Prenosov: 104 Celotno besedilo (1,27 MB) |
2. Načrtovanje omrežja lte na množičnih prireditvahKlemen Javšovec, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo opisali mobilne tehnologije, ki so temelj za delovanje modernih mobilnih omrežij. Podrobno smo predstavili standarde GSM, UMTS in LTE. Po korakih smo sledili postopku umestitve bazne postaje mobilnega omrežja v prostor. Osrednjo problematiko magistrskega dela predstavlja analiza mobilnega omrežja LTE na množičnih prireditvah. V prvem delu smo opredelili karakteristike sistema, ki so ključne z vidika kapacitete in kakovosti storitve v omrežju LTE. V nadaljevanju smo podali in analizirali statistične podatke za mobilno omrežje na množični prireditvi praznovanja novega leta v Sloveniji. Predstavili smo tudi parametre in statistiko mobilnega omrežja na eni izmed največjih množičnih prireditev – tekmovanje v smučarskih poletih v Planici. Rezultate analize mobilnega omrežja smo grafično predstavili in argumentirali. Ključne besede: mobilna telefonija, GSM, UMTS, LTE, množične prireditve, gradnja baznih postaj Objavljeno v DKUM: 10.07.2017; Ogledov: 2957; Prenosov: 154 Celotno besedilo (6,15 MB) |
3. UPORABNOST MOBILNIH APLIKACIJ MOBILNEGA OPERATERJAMelita Macedoni, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Razvoj mobilnih naprav in mobilne telefonije v veliki meri vpliva na navade uporabnikov. Mobilni telefoni že nekaj časa niso namenjeni samo komunikaciji, ampak počasi nadomeščajo vrsto drugih naprav, ki so jih prej uporabljali poleg mobilnega telefona.
Tudi trg mobilne telefonije se z razvojem mobilnih naprav hitro spreminja. Uporabniki od mobilnih operaterjev ne pričakujejo več samo dobre pokritosti s signalom in ugodnih klicev ter SMS sporočil. V prvi vrsti uporabniki danes želijo večje količine zakupljenega prenosa podatkov in hitrost podatkovnega prenosa, saj za uporabo mobilnih aplikacij to potrebujejo.
Mobilni operaterji že razmišljajo in so aktivni na področju ponudbe dodatnih storitev za svoje uporabnike. Pri pripravi celovite ponudbe v prihodnosti morajo poznati navade in želje uporabnikov. Pri pripravi diplomskega dela smo želeli pridobiti mnenje uporabnikov o obstoječi ponudbi, o njihovih navadah in željah. Raziskave smo se lotili s pomočjo spletne ankete, v katero smo zajeli uporabnike vseh mobilnih operaterjev. Rezultate ankete smo statistično analizirali, predlagane rešitve pa analizirali še s SWOT analizo.
Pri analizi rezultatov smo ugotovili, da si uporabniki želijo dodatne ponudbe s strani mobilnih operaterjev. Ponudba mobilnih aplikacij bi lahko vplivala na odločitev pri zbiri ponudnika mobilnih storitev. Nekateri uporabniki so že pripravljeni plačevati za nakup in uporabo mobilnih aplikacij, teh uporabnikov pa bi bilo lahko še več, če bi imeli možnost plačevanja pri mesečnem računu, saj kreditnim karticam ne zaupajo najbolj. Obstoječo ponudbo podjetja Si.mobil uporabniki v neki meri že poznajo, vendar pa so nekatere aplikacije zelo redko uporabljane. Ker pa si uporabniki tovrstne ponudbe želijo, je priložnosti na tem področju dovolj. Ključne besede: Mobilne aplikacije, trgovina z mobilnimi aplikacijami, mobilni operater, mobilna telefonija. Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1701; Prenosov: 110 Celotno besedilo (752,20 KB) |
4. INTEGRACIJA CRM REŠITVE V OBLAKU Z IP TELEFONSKIM SISTEMOMGregor Dobrajc, 2016, magistrsko delo Opis: Danes se organizacije srečujejo z velikim številom strank, ki pa ne predstavljajo le vira dohodka, temveč tudi vir pridobivanja pomembnih podatkov za pripravo raznovrstnih marketinških kampanj in tržnega pozicioniranja. Naraščajoča konkurenca in preprosto prehajanje strank h konkurenci organizacije sili k tekmovalnosti pri tržnem boju ter posledično k posvečanju vedno večje pozornosti strankam. Organizacije se borijo za obstoj na trgu in tako povsod iščejo možnosti za doseganje konkurenčne prednosti.
Količino podatkov je treba učinkovito upravljati in izkoristiti v iskanju prodajnih priložnosti in izboljšanju prodajnih procesov. Organizacije investirajo v uvedbo rešitev CRM za upravljanje odnosov s strankami, saj te podpirajo prodajne procese in vsebujejo marketinške funkcionalnosti za ohranjanje ter pridobivanje strank, kar v zadnjih letih skrbi za dinamičen poslovni razvoj. Organizacijam omogoča graditi kakovostne in dolgoročne odnose s strankami ter pomaga pri pridobivanju novih potencialnih strank. Sama uvedba rešitev organizaciji še ne zagotavlja poslovne uspešnosti, temveč daje podlago za dosego le-te. Tržni delež ponudnikov rešitev CRM je zelo gost, saj ti nudijo rešitve, namenjene organizacijam vseh velikosti. V zadnjem času so med organizacijami postale uveljavljene predvsem rešitve CRM v oblaku. Z uporabo oblačnih rešitev CRM uporabniki dostopajo do podatkov kjer koli in kadar koli, kar predstavlja eno izmed številnih prednosti oblačnih rešitev.
V prvem sklopu magistrskega dela opredelimo pojem telefonije IP in značilnosti ter lastnosti sistema. V nadaljevanju predstavimo računalništvo v oblaku, opredelimo različne modele računalništva v oblaku, ponazorimo prednosti in slabosti ter obravnavamo pomembnost varnosti. Obravnavamo tudi vpliv upravljanja odnosov s strankami na organizacije. V drugem sklopu podrobno predstavimo telefonski sistem IP 3CX in rešitev CRM Microsoft Dynamics CRM. Microsoft Dynamics CRM predstavlja v zadnjih letih vedno bolj tržno uveljavljeno rešitev, ki uporabnikom nudi poslovno uspešnost na zahtevnem gospodarskem trgu. 3CX predstavlja telefonski sistem IP, s pomočjo katerega uporabniki izkoriščajo potencialne prednosti in funkcionalnosti sistema. Telefonija IP postopoma izpodriva klasično telefonijo, saj organizacijam predstavlja sodobnejši in stroškovno prilagodljivejši sistem. Integracija telefonskega sistema 3CX in rešitve Microsoft Dynamics CRM usmerja organizacije k učinkovitejšemu in konstruktivnemu pristopu do strank in izvajanju poslovnih aktivnosti. Ključne besede: IP telefonija, 3CX, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, Microsoft Dynamics CRM. Objavljeno v DKUM: 26.10.2016; Ogledov: 1778; Prenosov: 138 Celotno besedilo (1,91 MB) |
5. KAKOVOST STORITEV SLOVENSKIH PONUDNIKOV MOBILNE TELEFONIJEMitja Založnik Stepic, 2016, magistrsko delo Opis: Dandanes je kakovost postala pomemben dejavnik tako z vidika uporabnikov, kot ponudnikov. Najenostavneje bi kakovost lahko označili kot skupek lastnosti nekega proizvoda oziroma storitve. Načeloma naj bi veljalo, da so izdelki z boljšimi lastnostmi, večjo uporabnostjo in manjšo možnostjo za okvaro bolj kakovostni od ostalih. Vendar pa temu ni vedno tako, saj kakovost velja za zelo specifičen pojem, ki ga različni ljudje različno dojemajo. To je opazno tudi na področju mobilne telefonije. Uporabniki lahko isto storitev ali mobilni telefon vrednotijo povsem drugače. Ključne besede: kakovost, storitve, mobilna telefonija, kakovost storitev. Objavljeno v DKUM: 21.10.2016; Ogledov: 1463; Prenosov: 116 Celotno besedilo (2,38 MB) |
6. PRENOVA TELEKOMUNIKACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJUPrimož Šuster, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Vloga komunikacije je imela vedno pomembno vlogo. Velikega pomena je tudi v organizacijah. Diplomsko delo smo razdelili na dva dela. V prvem delu smo se posvetili teoretičnemu delu. V tem sklopu smo si podrobneje ogledali stacionarno telefonijo, mobilno telefonijo, VOIP tehnologijo ter GSM storitve in njihove delovanje. V drugem delu pa smo preučili trenutno stanje v podjetju. Opisali smo trenutno stanje telefonije in njene strukture. S SWOT analizo smo pogledali stanje pred prenovo. S pomočjo večkriterijskega odločitvenega modela, narejena z orodjem DEXi, smo si pomagali pri odločitvi o izbiri novega telefonskega ponudnika. Podrobneje smo pregledali vsak kriterij posebej. Primerjali smo strukturo telekomunikacij ter stroškov pred prenovo in po njej. Ključne besede: - telekomunikacija
- IP telefonija
- VoIP
- protokoli
- odločanje Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1909; Prenosov: 63 Celotno besedilo (1,26 MB) |
7. |
8. POVEZAVA MED ZADOVOLJSTVOM ODJEMALCEV, NJIHOVO LOJALNOSTJO TER POSLOVNO USPEŠNOSTJO PODJETIJ NA TRGU MOBILNE TELEFONIJE V SLOVENIJIMatej Glinšek, 2014, magistrsko delo Opis: Storitve v razvitih, modernih državah predstavljajo največji delež bruto družbenega proizvoda (BDP) posamezne države, njihov pomen pa še vedno raste. Eden izmed najbolj tipičnih predstavnikov razvijajočega se storitvenega sektorja je mobilna telefonija. Zaradi hitrega življenjskega tempa, mobilnosti med različnimi lokacijami itd. so tovrstne storitve zelo pridobile na pomenu, saj ljudem zelo olajšujejo vsakodnevna opravila in komunikacijo. Glavni namen raziskovalne naloge je ugotoviti odvisnost med zadovoljstvom odjemalcev, njihovo lojalnostjo in poslovno uspešnostjo podjetij na trgu mobilne telefonije v Sloveniji.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo za začetek naredili celovit pregled relevantne literature s tega področja. V nadaljevanju smo opisali temeljne značilnosti storitev, njihove kategorije in predvsem njihov pomen za gospodarstvo. Opisali smo tudi temeljne koncepte, ki se nanašajo na glavno raziskovalno vprašanje magistrskega dela; koncept kakovosti storitev, koncept zaznane vrednosti, koncept zadovoljstva, koncept lojalnosti odjemalcev, in poslovno uspešnost podjetij. Vse koncepte smo definirali in (kar je pomembno) prikazali, na kakšen način se lahko določen koncept meri.
Empirični del je sestavljen iz osnovne analize trga ponudnikov storitev mobilne telefonije v Sloveniji, analize podatkov, pridobljenih s pomočjo anketnih vprašalnikov, in testiranja hipotez. Pri analizi trga smo zbrali osnovne podatke o poslovanju podjetij, ugotovili pa smo tudi, da trg sestavljajo praktično trije večji ponudniki. Na podlagi zbranih podatkov smo izmerili konstrukte zadovoljstva in lojalnosti za posamezne ponudnike in celotni trg. Na podlagi ciljev magistrskega dela smo postavili 6 hipotez. Za njihovo analizo smo uporabili metodo ANOVA in regresijsko analizo.
S testiranjem hipotez smo prišli do končnih ugotovitev. Med ponudniki storitev mobilne telefonije v Sloveniji obstajajo statistično značilne razlike v izmerjeni stopnji zadovoljstva njihovih odjemalcev, ne pa tudi pri lojalnosti. Pri določenih ponudnikih storitev mobilne telefonije zadovoljstvo odjemalcev vpliva na njihovo lojalnost, na splošno na trgu pa raven zadovoljstva odjemalcev ne vpliva na lojalnost odjemalcev. Ugotovili smo tudi, da raven lojalnosti odjemalcev vpliva na dobiček podjetij, raven lojalnosti pa prav tako vpliva na tržni delež podjetij na trgu mobilne telefonije v Sloveniji. Ključne besede: storitve, mobilna telefonija, kakovost storitev, zadovoljstvo odjemalcev, zaznana vrednost, lojalnost odjemalcev, poslovna uspešnost podjetij, odvisnost med spremenljivkami. Objavljeno v DKUM: 14.11.2014; Ogledov: 1858; Prenosov: 250 Celotno besedilo (2,44 MB) |
9. POSLOVNI POTENCIALI POENOTENJA KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJ NA PRIMERU PODJETJA ELEKTRO MARIBORMarko Brvar, 2014, magistrsko delo Opis: Živimo v dobi informatike, saj se večina delovnih procesov in komuniciranja odvija preko računalniških programov in omrežij. Na pohodu je IP tehnologija, ki izpodriva starejše in dotrajane rešitve, ki zaradi zastarelosti predstavljajo tudi velike stroške vzdrževanja in obnove.
Z magistrskim delom smo želeli dokazati upravičenost investicije prehoda na IP telefonijo in vpeljavo poenotenih komunikacij. Poleg ekonomskih učinkov smo opisali tudi poslovne koristi sodobnih komunikacijskih rešitev in sodelovanja ter ključne dejavnike za uspešno uvedbo projekta prehoda na IP telefonijo.
S pomočjo finančnih kazalnikov ter drugih dejavnikov smo dokazali upravičenost investicije na praktičnem primeru vpeljave IP telefonije v podjetju Elektro Maribor d.d.
Ključne besede: IP telefonija, poenotene komunikacije, kontaktni center, sodobne komunikacije, finančni kazalniki. Ključne besede: IP telefonija, poenotene komunikacije, kontaktni center, sodobne komunikacije, finančni kazalniki Objavljeno v DKUM: 22.07.2014; Ogledov: 1600; Prenosov: 202 Celotno besedilo (2,05 MB) |
10. KONFIGURIRANJE PREHODA VoIP MED TELEKOMUNIKACIJSKIM SISTEMOM ISDN IN OMREŽJEM IPStanislav Plohl, 2014, diplomsko delo Opis: Čeprav živimo v času, ko se vse telekomunikacijske storitve selijo na t.i. platforme IP, je v uporabi še vedno veliko telefonskih central, ki ne omogočajo neposredne priključitve na ponudnike telekomunikacijskih storitev IP. Kot rešitev se ponuja prehod VoIP, ki na eni strani nudi priključke javnega komutiranega omrežja, na drugi pa povezavo v omrežje IP. Glede na razmere na tržišču se lahko lastniki telefonskih central odločijo za več ponudnikov, prek katerih opravljajo svoje storitve. To pa je lahko v primeru telefonskih central ISDN vzrok težav, če vsi viri signala ISDN med seboj niso sinhronizirani. Posledice so lahko popačena faks sporočila, neuspešne transakcije POS, težave z javljanjem stanja alarmnega sistema in podobno.
V diplomski nalogi predstavimo prehod VoIP nemškega podjetja Teles in možne načine zagotavljanja sinhronizacije signalov ISDN. S pomočjo tega prehoda VoIP telefonsko centralo ISDN priključimo v omrežje IP. Ključne besede: telefonska centrala, ISDN, telefonija IP, VoIP, SIP Objavljeno v DKUM: 04.07.2014; Ogledov: 1792; Prenosov: 174 Celotno besedilo (6,77 MB) |