| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 111
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava meritev osvetljenosti s pametnim telefonom in klasičnim luxmetrom
Pavel Dobaj, 2021, diplomsko delo

Opis: V sklopu diplomske naloge nas je zanimalo, ali lahko primerjamo natančnost meritev osvetljenosti s pametnim telefonom in klasičnim luxmetrom. Meritve smo izvajali s telefoni z dvema različnima operacijskima sistemoma (Android in iOS), za katera so predstavljene tudi razlike pri merjenju osvetljenosti. V nalogi so predstavljene ugotovitve, od česa vsega je odvisna točnost meritev osvetljenosti. Trdimo lahko, da so pametni telefoni nezanesljivi za merjenje osvetljenosti tam, kjer je potrebna visoka natančnost meritev. Kdaj bomo lahko merili natančno osvetljenost s pametnimi telefoni v različnih pogojih, pa je vprašanje časa in interesa.
Ključne besede: osvetljenost, pametni telefon, mobilna aplikacija, meritve osvetljenosti
Objavljeno: 07.09.2021; Ogledov: 79; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

2.
Model uporabe mobilnega telefona pri pouku v osnovni šoli
Tjaša Novak, 2021, magistrsko delo

Opis: Za vnos sprememb v pouk, način in dinamiko dela ima učitelj na voljo različne didaktične strategije, ki so se razvijale skozi zgodovino razvoja pedagogike. Uporaba le-teh znotraj pouka učencem nudi razvoj sposobnosti in spretnosti, ki jih učenci dosegajo preko lastne miselne aktivnosti in dela. Z vključitvijo mobilnega telefona k didaktičnim strategijam se motivacija, splošno zanimanje in načini za odkrivanje novega znanja še dodatno povečajo. Namen magistrske naloge je bil izdelati model uporabe mobilnega telefona pri pouku, ki smo ga naredili na podlagi teoretičnih izhodišč in rezultatov anketnega vprašalnika. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na didaktične strategije, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku, pri čemer smo vključili tudi uporabo mobilnega telefona in navedli njegove prednosti pri delu v šoli. V raziskavi, ki smo jo naredili z anketnim vprašalnikom, je sodelovalo 21 predmetnih učiteljev iz različnih osnovnih šol. V raziskavi nas je zanimalo, ali učitelji v pouk vključujejo mobilni telefon in katere didaktične strategije znotraj pouka uporabljajo. Rezultati so pokazali, da uporaba mobilnega telefona pri učiteljih še ni tako razširjena, pri tistih, ki ga pa uporabljajo, pa je uporaba omejena na posamezne teme, ki jih učitelji izberejo. Pri pouku učitelji najpogosteje uporabljajo timski, projektni in problemski pouk, v okviru katerih mobilni telefon vključujejo občasno, in sicer le ob določenih temah.
Ključne besede: mobilni telefon, didaktična strategija, mobilno izobraževanje, mobilna aplikacija, pouk
Objavljeno: 22.07.2021; Ogledov: 160; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

3.
4.
Raba Likertove lestvice v raziskavah, povezanih z informacijsko varnostjo
Gašper Kopušar, 2021, diplomsko delo

Opis: Likertova lestvica je ena najpogosteje uporabljenih (ali celo zlorabljenih) merskih instrumentov v družboslovnem raziskovanju. Raziskave, ki so se do sedaj osredotočale na Likertovo lestvico in poimenovanja besednih oznak vrednosti, so preučevale predvsem srednje vrednosti, vrednosti brez besednih oznak ter različno število stopenj lestvice. V literaturi pa po našem najboljšem vedenju nismo zasledili preučevanja besednih oznak skrajnih vrednosti. Glede na odsotnost empiričnih raziskav, ki bi ugotavljale, katere besedne oznake Likertove lestvice so v slovenščini najprimernejše kot skrajne vrednosti, smo v tem diplomskem delu izvedli eksperiment. Spletno okolje 1ka.si je naključno razvrstilo respondente v dve skupini, ki sta dobili dva enaka vprašalnika o varnosti pametnih telefonov, konstrukti pa so temeljili na varnostnomotivacijski teoriji. Vprašalnika sta se razlikovala le po besednih oznakah skrajnih vrednosti na Likertovi lestvici različni. Polovica respondentov je dobila vprašanja, na katera so odgovarjali z vrednostmi in njihovimi oznakami 1 - ˝močno se ne strinjam˝, 2 - ˝ne strinjam se˝, 3 - ˝sem nevtralen˝, 4 - ˝se strinjam˝ in 5 - ˝močno se strinjam˝. Druga polovica respondentov je odgovarjala z lestvico z vrednostmi 1 - ˝sploh se ne strinjam˝ in 5 - ˝popolnoma se strinjam˝. Ugotovili smo manjše razlike v aritmetičnih sredinah in variabilnosti konstruktov varnostnomotivacijske teorije med skupinama, a jih ni bilo mogoče posplošiti na celotno populacijo. Enako uporabni sta torej obe omenjeni ˝različici˝ Likertove lestvice v raziskavah, povezanih z informacijsko varnostjo. Prav tako smo ugotovili, da so zaznana ranljivost, zaznana resnost, učinkovitost ukrepanja in samoučinkovitost pozitivno povezani z namero za samozaščito v povezavi z uporabnikovim dojemanjem varnosti pametnega telefona.
Ključne besede: diplomske naloge, informacijska varnost, Likertova lestvica, varnostnomotivacijska teorija, pametni telefon
Objavljeno: 06.07.2021; Ogledov: 109; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (758,80 KB)

5.
Zaznava in prepričanja staršev o uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocih
Klavdija Kovač, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene prednosti in slabosti uporabe mobilnega telefona pri predšolskih otrocih, starih od 2 do 5 let. Raziskovali smo, v kolikšni meri starši zaznavajo doživljanje abstinenčnega odziva na odvzem mobilnega telefona in spremembe vedenja ob uporabi mobilnega telefona pri njihovih predšolskih otrocih ter vpliv uporabe mobilnega telefona na socialni razvoj. V teoretičnem delu predstavljamo, kaj je mobilni telefon, njegove začetke ter zmogljivosti, prednosti in slabosti njegove uporabe ter smo se še posebno posvetili navezanosti na predmete in nekemični zasvojenosti. V empiričnem delu diplomskega dela smo z uporabo kvantitativne metode raziskovanja ugotavljali, ali starši pri otroku, ko mu odvzamejo mobilni telefon, opažajo abstinenčno krizo, ali zaznavajo spremembe na področju govornega razvoja zaradi uporabe mobilnega telefona in njihovo prepričanje, da sta vedenje in socialni odnosi njihovih predšolskih otrok pogojena z uporabo mobilnega telefona. Na podlagi podatkov, pridobljenih z uporabo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili starši otrok, starih od 2 do 5 let (n = 118), smo ugotovili, da četrtina anketirancev opaža, da se njihov otrok odzove z nemirom, ko mu odvzamejo mobilni telefon, medtem ko se večina otrok še vedno zamoti z drugim delom. Starši na področju govora zaradi vpliva uporabe mobilnega telefona ne zaznavajo bistvenih sprememb, prav tako ne zaznavajo sprememb pri razumevanju in učenju tujega jezika. Prepričani so, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na vedenje njihovih predšolskih otrok. Prav tako menijo, da uporaba mobilnega telefona ne vpliva na socialne odnose njihovih predšolskih otrok, saj otroci nimajo ne manj in ne več stikov z vrstniki.
Ključne besede: mobilni telefon, navezanost, nekemična odvisnost, predšolski otrok, vzgoja, zasvojenost
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 220; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

6.
Mobilno oglaševanje
Laura Horvat, 2019, diplomsko delo

Opis: Mobilna telefonija je v današnjem, hitro razvijajočem svetu postala edinstven medij še tako zahtevnih potrošnikov. Kljub temu da ima medij veliko pozitivnih lastnosti, ne smemo spregledati težav z zasebnostjo in zaupanjem. Prav zaradi tega smo se odločili, da v diplomskem projektu podrobneje raziščemo mnenje ljudi o oglaševanju v tem mediju, in tudi kateremu operaterju najbolj zaupajo.
Ključne besede: oglaševanje, operaterji, mobilni telefon, telefonija, medij.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 346; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

7.
Primerjava zaznane vrednosti mobilnega telefona med študenti iz Slovenije in Španije
Nina Lebar, 2018, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v sodobnem tehnološkem svetu, ob lansiranju novega izdelka na trg, vse bolj osredotočajo na ustvarjanje posebnih izkušenj, ne le na ponudbo izdelkov in z njimi povezanih osnovnih storitev. Izdelek v širšem pomenu ne predstavlja le neke fizične oblike, marveč tudi storitveno. Na področju mobilne tehnologije, natančneje mobilnih telefonov, je iskanje konkurenčnih prednosti izredno pomembno. Podjetja se za dobro načrtovanje strategije razvoja in ponudbe mobilnega telefona morajo zavedati osnovnih lastnosti le-tega, zajemati morajo njegove ravni, življenjski cikel, pedvsem pa njegove sestavine. Uporaba pametne mobilne telefonije se veča, le-ta pa predstavlja center našega življenja. Z vrsto njenih prednosti in slabosti je naslednji korak tisti, ki vodi k zadovoljevanju potreb na boljši način kot konkurenca in poznavanje ciljne skupine. Eden izmed načinov prepoznavanja svojih odjemalcev je merjenje zaznane vrednosti. Zaznana vrednost je razlika oziroma kompromis med zaznanimi koristmi, ki jih posplošeno delimo na funkcionalne, čustvene ter socialne, in zaznanimi žrtvami, ki predstavljajo časovne, denarne in fizične žrtve kot tudi tveganja. Omenjen koncept je močno povezan s konceptom zadovoljstva kot njegove posledice. S pomočjo raziskave, ki se je osredotočala na proučevanje ter primerjanje razlik v zaznani vrednosti med študenti iz Slovenije in Španije smo ugotovili, katere dejavnike odjemalci zaznavajo kot največje koristi, katere kot največje žrtve in obratno. Raziskava je pokazala, da med študenti različnih držav in spolov prihaja do statistično značilnih razlik v omenjenima komponentama in posledično tudi v celotni zaznani vrednosti. Spremenljivki zaznane koristi in zaznana vrednost sta med seboj premo sorazmerni. Kljub temu med študenti oziroma posamezniki znotraj držav ni prihajalo do večjih odstopanj. Na splošno so anketiranci obeh držav in spolov z mobilnim telefonom, ki ga trenutno uporabljajo, zadovoljni. S potrditvijo vseh šestih hipotez smo dosegli naš namen in zastavljene cilje.
Ključne besede: izdelek, mobilni telefon, zaznana vrednost, zaznane koristi, zaznane žrtve, zadovoljstvo, primerjava, Slovenija, Španija
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 489; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

8.
Stabilizacija in vplivi pri zajemanju panoramske fotografije
Domen Robič, 2018, diplomsko delo

Opis: Zajemanje fotografij je danes mogoče na vsakem koraku. Za zajemanje panoramske fotografije ne potrebujemo več posebnega fotoaparata in programske opreme temveč le mobilni telefon. Ker lahko vsak zajema te fotografije brez predhodnega znanja pogosto prihaja do anomalij. Naloga se osredotoča na vplive zajemanja panoramske fotografije ter preučevanje razlik med njimi. Osredotoča se na dva vpliva; hitrost zajemanja fotografije in svetilnost in kako vplivata na končano panoramo. Opravljen je bil raziskovalni del, ki prikazuje razlike med različnimi mobilnimi napravami in razlika med programsko opremo na mobilnih napravah in računalniku. Ugotavljamo, da najboljše rezultate dobimo z uporabo programske opreme na računalniku.
Ključne besede: panoramska fotografija, mobilni telefon, stabilizacija slike, post-produkcija fotografij
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 869; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (3,77 MB)

9.
Primerjava mobilnih aplikacij za zdravje
Ana Kovačič Miklavec, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem svetu raste pomen mobilnih naprav in s tem tudi mobilnih aplikacij, saj si brez njih življenja sploh več ne predstavljamo. Namenjene so, da nam olajšajo življenje zato jih uporabljamo dnevno za različne dejavnosti, kot naprimer za izvajanje vsakodnevnih opravkov, komunikacijo z ljudmi in med drugim tudi za spremljanje našega življenskega sloga. Zavedanje za zdravo življenje prav tako dan danes zelo narašča. Obstaja veliko pogledov na to kaj sploh zdravi življenski slog je, vendar je vsem skupno, da se vse začne pri prehrani in športu. S tem, ko imamo svoje mobilne naprave povsod s seboj, lahko z uporabo določenih mobilnih aplikacij za zdravje, svoj življenski slog preprosto spremljamo in ga tudi izboljšamo. V prvem delu, ki zavzema teoretični del, je predstavljena definicija zdravja, ki se deli na fizično in duševno. Prav tako so predstavljene mobilne aplikacije in njihova zgodovina ter nekaj statističnih podatkov o njihovi uporabi. Omenjena pa je tudi zgodovina pametnega telefona in mobilni operacijski sistemi. V drugem delu, ki predstavlja praktični del, pa so predstavljene tri mobilne aplikacije za zdravje, in sicer Samsung Health, Apple Health in 24alife. Nato še sledi primerjava na podlagi raznih funkcionalnosti aplikacij in načina prodaje izdelkov za zdravo življenje.
Ključne besede: mobilna aplikacija, zdravje, mobilni operacijski sistem, pametni telefon
Objavljeno: 26.10.2018; Ogledov: 956; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

10.
Uporaba pametnih naprav študentov v študijske namene
Meta Šuštar, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je opisano, katere pametne naprave za potrebe študija in obštudijskih dejavnosti študentje Fakultete za organizacijo in management najpogosteje uporabljajo ter kakšna je njihova uporaba v vsakdanjem življenju študentov. V diplomski nalogi smo analizirali razlike med klasičnim izobraževanjem in izobraževanjem na daljavo ter e-izobraževanjem. Predstavili smo vlogo učitelja v današnjih časih in v preteklosti, opisali bistvene razlike z vidika sodobnega poučevanja in z vidika poučevanja v preteklosti.
Ključne besede: Pametne naprave, prenosni računalnik, pametni telefon, e-izobraževanje, študijske dejavnosti
Objavljeno: 30.08.2018; Ogledov: 421; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici