| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Učinkovitost finskega šolskega sistema v lučeh mednarodnega preverjanja znanja
Doris Kutnjak, 2019, magistrsko delo

Opis: Finska slovi kot najuspešnejša država na področju vzgoje in izobraževanja. Njihovo uspešnost iz leta v leto dokazujejo mednarodna ocenjevanja znanja, poglavitno raziskava PISA. Namen naše magistrske naloge je bil raziskati uspešnost finskih učencev v preverjanju znanja, opredeliti njihov uspeh in poiskati razloge in vzroke, ki so k temu pripomogli. Magistrska naloga se začne z vpogledom v zgodovino finskega šolstva. Nadaljuje se s strukturo finskega šolskega sistema danes, analizo finskih rezultatov mednarodne primerjave znanja v raziskavi PISA, razlogi in vzroki za uspešnost finskih učencev v raziskavi, analizo zadnjega padca finskih učencev v raziskavi ter z vpogledom v prihodnost finske vzgoje in izobraževanja. Svoj uspeh finski učenci dolgujejo razvitemu in globalno usmerjenemu šolskemu sistemu ter učiteljem, ki na Finskem veljajo kot cenjeni in ugledni strokovnjaki na svojem področju. Izobrazba Fincem predstavlja prioriteto. Njihove šole so pravične, skrbne, timsko naravnane in dostopne vsem ne glede na socialno-ekonomski položaj posameznika. Njihov šolski sistem se nenehno obnavlja, dopolnjuje in sledi globalnim spremembam ter razvoju tehnologije. Prihodnost finskega šolskega sistema prinaša nove načine poučevanja in učenja. Poudarek je na praktičnih veščinah in razvoju kreativnosti vsakega posameznika.
Ključne besede: finski šolski sistem, mednarodno preverjanje znanja, PISA, pravičnost, enakost, tehnologija, pogled v prihodnost
Objavljeno v DKUM: 19.09.2019; Ogledov: 1023; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

2.
Katalog znanja pri opravljanju administrativnega dela v storitveni dejavnosti prevozi potnikov
Marjetka Cunk, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Na delovna opravila nekega podjetja močno vplivajo različne tehnološke spremembe. Novosti na vseh področjih zahtevajo usvajanja novih spretnosti in nenehno izobraževanje zaposlenih.Težave, ki se pri administrativnem delu pojavljajo v praksi, pa ne nastopajo zaradi neznanja, temveč zaradi nepovezanega informacijskega sistema državnih organov in zaradi dejstva, da na trgu ni programa, s katerim bi lahko avtomatsko ažurirali podatke in jih obdelali. Vse podatke je potrebno vnašati posamezno v več programov, kar pomeni odvečne, ponavljajoče se in dolgotrajne delovne postopke. Ta problematika je bila osnovno vodilo pri našem raziskovanju, saj je bil cilj naloge ugotoviti katera orodja uporablja administrator za pridobivanje informacij in podatkov, kako mu lahko pri tem pomaga računalniška in informacijska tehnologija, s kakšnim programom bi lahko delal hitreje in učinkoviteje ter kako bi drugačen, izboljšan program vplival na sam potek dela v storitveni dejavnosti prevozi potnikov.
Ključne besede: Katalog znanja, administrator, storitvena dejavnost, računalniška tehnologija, informacijska tehnologija
Objavljeno v DKUM: 14.11.2016; Ogledov: 1381; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (5,67 MB)

3.
Napredni spletni sistem za preverjanje znanja pri pouku Tehnike in tehnologije
Anže Boh, 2016, diplomsko delo

Opis: Preverjanje znanja je del vrednotenja, na podlagi katerega sprejemamo odločitve, ki nas usmerjajo k neprestanim izboljšavam v učnem procesu. Koristnih informacij o znanju sta deležna tako učitelj kot učenec. Poleg informativne vloge ima preverjanje znanja še eno pomembno lastnost – motiviranje učenca in potrjevanje njegovih sposobnosti. Diplomsko delo Napredni spletni sistem za preverjanje znanja pri pouku tehnike in tehnologije je razdeljeno na dva dela. Prvi del obsega teoretični pregled področja preverjanja znanja – dotaknemo se preverjanja in ocenjevanja znanja, Bloomove taksonomije, oblik preverjanja znanja, različnih tipov vprašanj, uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v šoli … Drugi del obsega praktično zasnovo naprednega spletnega sistema za preverjanje znanja. Poleg zasnove sistema in opisa delovanja aplikacije navajamo tudi primere nivojsko razdelanih nalog, ki bi bile praktično uporabne pri preverjanju znanja s tovrstnim sistemom.
Ključne besede: znanje, preverjanje znanja, elektronsko preverjanje znanja, Bloomova taksonomija, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), Tehnika in tehnologija
Objavljeno v DKUM: 11.11.2016; Ogledov: 1714; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

4.
Model celovitega upravljanja z znanjem
Sonja Pavše Grabrijan, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V podjetjih se dnevno srečujemo z ogromnim številom podatkov in informacij, ki nastajajo v delovnih procesih. Dostop do informacij je v večini primerov znan. Kljub temu, da lahko z naprednimi tehnologijami generiramo, zbiramo in urejamo velike količine podatkov, ostaja problem upravljanja z znanjem še vedno zelo aktualen. V nalogi obravnavamo problem upravljanja z znanjem v inovativnem podjetju, ki ima delovne procese dobro opredeljene, podatke, ki v teh procesih nastajajo pa strukturirane in shranjene v podatkovnih bazah. Soočajo pa se z izzivom zajemanja nestrukturiranih podatkov in informacij, ki bi prispevale k večji konkurenčnosti podjetja. V ta namen bomo s pomočjo literature in virov preučili področje upravljanja znanja ter obdelali osnovna teoretična izhodišča. Na osnovi analize stanja v podjetju na področju upravljanja znanja bomo podali predlog modela celovitega upravljanja z znanjem za razvojno naravnano podjetje, ki daje velik poudarek pri svojem poslovanju na inovativnost. Glavni problem, ki ga naloga naslavlja, je enotna vstopna točka do znanja v podjetju. Izhajamo iz predpostavke, da je znanje razpršeno in iz različnih virov. Za pregled stanja na področju upravljanja znanja in virov znanja v podjetju bomo opravili intervjuje s petnajstimi lastniki različnih procesov (prodaja, proizvodnja, nabava, razvoj, finance, kadrovska,…). Cilj intervjujev bo prepoznati vire znanja iz posameznih poslovnih procesov in dostop do tega znanja. Znanje se v podjetju nahaja tako v elektronskih kot tudi v papirnih virih. Podjetje različna področja dela in procese pokriva z različno informacijsko in komunikacijsko tehnologijo. S pomočjo prototipne rešitve in obstoječe informacijske tehnologije bomo poizkušali povezati različne vire znanja v podjetju in na ta način olajšati iskanje znanja po nepovezanih virih.
Ključne besede: informacije, znanje, upravljanje znanja, modeli upravljanja znanja, informacijsko komunikacijska tehnologija
Objavljeno v DKUM: 18.10.2016; Ogledov: 1931; Prenosov: 325
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

5.
Towards a virtual product model
Andrej Tibaut, Danijel Rebolj, 2003, izvirni znanstveni članek

Opis: Today, many researchers working on the information management process in construction recognise the problem of modelling complex product-related data structures. Furthermore, many experts doubt whether an all-inclusive-product-model is a solution for an integrated information environment that should efficiently support the life cycle of a product. It seems that rich experiences in product modelling gathered during the last decade do not necessarily lead to better models but rather to the awareness the more complex the product models are, the more rgid and less usable they become in practice. The paper first summarises some deficiencies of complex product models and then introduces a new conceptual solution, called "virtual product model", which is based on the on the decomposition of a conventional product model. The concept investigates the dissharmony in the structure and semantics of distributed (virtual) parts by applying agent technology and then the tuple space communication model.
Ključne besede: gradbeništvo, gradnja objektov, informacijska tehnologija, informacijski sistemi, baze podatkov, integracija, management informacij, upravljanje znanja, izmenjava podatkov, produktni modeli, virtualni produktni modeli, civil engineering, building construction, information technology, information systems, databases, integration, information management, knowlege management, data exchange, product models, virtual product models
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2647; Prenosov: 97
URL Povezava na celotno besedilo

6.
7.
INFORMACIJSKA PODPORA MANAGEMENTA ZNANJA Z NOVIMI TEHNOLOGIJAMI
Aleksander Klajderič, 2014, diplomsko delo

Opis: Informacijska podpora managementa znanja z novimi tehnologijami skuša pojasniti vlogo novih informacijskih tehnologij, ki podjetjem obljubljajo bolj učinkovito in uspešno delo. V ta namen so proučevani različni vidiki digitalne ureditve informacij, glavne karakteristike novih tehnologij ter disciplina managementa znanja, ki skuša sistematično opredeliti znanje in pristope k njegovemu upravljanju. Prvi del je namenjen potrebam po managementu znanja, strategiji in procesom ter glavnim oviram. Drugi del je namenjen razvoju informacijskih tehnologij in njegovih posledic na organiziranost informacij, znanja ter podjetij samih. V zadnjem delu je prikazan sistematičen pristop, ki pomaga izbrati in uvesti nove informacijske tehnologije v podjetje ter splošen pregled razširjenosti in uspešnosti managementa znanja. V diplomskem delu je prikazano, da se nove tehnologije razlikujejo od starih predvsem v zmožnosti boljše podpore nestrukturiranih procesov, večjem vključevanju tacitnega znanja v informacijski sistem ter izboljšanem sodelovanju med posamezniki. Ugotovljeno je bilo, da informacijska tehnologija sama ni dovolj za uspeh. Ob informacijski tehnologiji so ključnega pomena jasno definirani strateški cilji podjetja, spremljajoče organizacijske spremembe, organizacijska kultura ter merjenje učinkov sprememb. Management znanja je metoda, ki skrbi za celovito uvajanje informacijskih tehnologij, saj v svojo strategijo vključuje tako tehnologijo kot znanje samo, ljudi, organizacijo in procese. Vrednost managementa znanja pa je možno meriti z njegovim vplivom na neposredne in posredne poslovne učinke.
Ključne besede: Management znanja, informacijska tehnologija, intelektualni kapital, znanjski delavec, tacitno in eksplicitno znanje, Enterprise 2.0, socialne platforme.
Objavljeno v DKUM: 04.08.2014; Ogledov: 2575; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (634,21 KB)

8.
Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici