| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
INFORMACIJSKI MODEL OBJEKTOV SKLADIŠČNIH POVRŠIN NA MORJU V SKLOPU ŠIRITVE LUKE KOPER
Mitja Mulec, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je prikazan način izdelave informacijskega modela inženirskega objekta – skrajšano BIM. Gre za primer širitve skladiščnega, kontejnerskega terminala pristanišča v Luki Koper. Predstavljene so osnovne definicije pravilnega informacijskega modela in podrobneje razložena njegova izdelava s programom Allplan podjetja Nemetschek. Širitev skladiščnih površin se izvaja na morju, temu primerna je tehnologija gradnje iz montažnih elementov, ki so v kasnejši fazi monolitizirani. V nalogi je podrobneje opisan proces tehnologije gradnje objekta. Izdelan je prenos IFC formata v program SCIA ter izvedena kontrola pretvorbe konstrukcijskega modela v matematični oz. računski model.
Ključne besede: informacijsko modeliranje, BIM, IFC, Allplan, Scia, Luka Koper, inženirski objekti, tehnologija gradnje, montažni elementi, prednapeti beton
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 938; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (4,64 MB)

2.
TEHNOLOGIJE GRADNJE PREMOSTITVENIH OBJEKTOV
Nina Oltvanji, 2016, diplomsko delo

Opis: Gradnja premostitvenih objektov je potekala v tesni povezavi z razvojem cest. Obstajajo različne vrste mostov, različni pogoji in zahteve po katerih je treba graditi. V diplomskem delu so opisane vrste mostov, razvrstitev mostov glede na material in različne tehnologije gradnje. Prikazana je inovativna rešitev gradnje viadukta Grobelno nad železniško progo v dvignjeni legi med podporama.
Ključne besede: tehnologija gradnje, premostitveni objekt, most, viadukt
Objavljeno: 10.10.2016; Ogledov: 1150; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (5,75 MB)

3.
TEHNOLOGIJA GRADNJE ŽELEZNIŠKEGA MOSTU V BRATONCIH
Tamara Golob, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena rekonstrukcija železniškega mostu v Bratoncih za kategorijo D4. V ta namen smo skozi poglavja o organizaciji gradbišča, o uporabljenih materialih, iz katerih bo zgrajen objekt, o načinu izvedbe ter sami tehnologiji gradnje mostu opisali celovite postopke nadgradnje objekta. Za premoščanje železniškega prometa v času gradnje mostu smo vgradili in predstavili tipski provizorij. Po končani rekonstrukciji je bil opravljen obremenilni preizkus, ki nam je pokazal, kako se konstrukcija odziva na statične in dinamične obremenitve. Bistvenega pomena so vrednosti rezultatov pomikov v sredini mostu pri vožnji lokomotive.
Ključne besede: železniški most, organizacija gradbišča, materiali, način izvedbe mostu, provizorij, tehnologija gradnje, obremenilni preizkus mostu
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 680; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (9,08 MB)

4.
PREDNOST UPORABE POROBETONA V GRADBENIŠTVU
Vili Ofentavšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Doseganje višje energijske učinkovitosti in vizualne atraktivnosti zgradb danes vodi v izbor najrazličnejših naravnih in umetnih materialov, za dosego cilja pa se uporabljajo različni tehnološki postopki. Pri tem prihaja do obremenjevanja okolice in narave. Zato si je potrebno skladno s trajnostnim razvojem prizadevati da imajo stavbe enako bivalno ugodje ob omejeni rabi naravnih virov in čim manjšim negativnim vplivom na okolje skozi celoten življenjski ciklus.
Ključne besede: gradbeništvo, porobeton, gradbeni material, tehnologija in hitrost gradnje, trajnostna gradnja
Objavljeno: 19.09.2016; Ogledov: 640; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (6,63 MB)

5.
Tehnologija gradnje in gradbena pogodba Puhovega mosta na Ptuju
Lea Sirc, 2016, delo diplomskega projekta/projektno delo

Opis: V projektni nalogi je predstavljen projekt Most čez Dravo na Ptuju oz. Puhov most. Poudarek je predvsem na tehnologiji gradnje mostu ter na konstrukcijskemu sistemu extradosed bridge. Opisan je tudi potek gradnje s tehnologijo prostokonzolne gradnje s poševnimi zategami ter zasnova objekta. V zadnjem delu je predstavljena gradbena pogodba ter viri, ki jo pravno določajo. Viri so tudi podrobneje obrazloženi (Obligacijski zakonik, Gradbene uzance in FIDIC pravila).
Ključne besede: Puhov most, tehnologija gradnje, prostokonzolna gradnja s poševnimi zategami, gradbena pogodba, Ključ v roke
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 1047; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

6.
Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanja
Viktor Markelj, 2016, doktorska disertacija

Opis: Gradnja betonskih mostov po tehnologiji postopnega narivanja (TPN) je postala zelo priljubljen način gradnje. Glavne prednosti te metode gradnje so neodvisnost od ovire, hitra in varna gradnja, kvaliteta konstrukcije in nenazadnje gospodarnost gradnje. Poleg množice prednosti, pa ima ta način gradnje tudi precej veliko slabost, to so ostri geometrijski robni pogoji. Tehnologija zahteva ustrezno kombinacijo geometrije osi in nivelete. V ostalih geometrijskih pogojih je TPN le pogojno uporabna. Disertacija obravnava inovativne metode na področju vertikalnega odstopanja od teoretične linije, ki omogoča narivanje. Vsebinski del disertacije je razdeljen na tri dele. V prvem delu je opis nekaterih inovativnih konceptov in izboljšav TPN iz avtorjeve lastne prakse. Opisanih je nekaj izvedenih primerov mostov ter inovativnih prijemov pri načrtovanju in izgradnji. Iz baze podatkov 27 izvedenih objektov (projektiranih v avtorjevem podjetju), je napravljena statistična analiza karakterističnih parametrov. V prilogi A je seznam objektov z osnovnimi podatki, ki so služili za analizo. V drugem delu je parametrično obdelano narivanje v vsiljeno geometrijo, po osnovnih principih gradbene mehanike. Metoda predvideva elastičnost konstrukcije, ki jo lahko za določeno neškodljivo mero deformiramo iz oblike, v kateri je bila narejena. Kot vhodni podatki za študijo so vzete konstrukcijske relacije pridobljene iz statistične analize v prvem delu ter analizirane za realne vrednosti niveletnih sprememb za cestne, avtocestne in železniške mostove. V tretjem delu je prikazana nova patentirana metoda doseganja poljubljene nivelete pri TPN s pomočjo pomožne armiranobetonske konstrukcije. Gre za neke vrste začasni podstavek, ki s svojim spodnjim robom ustreza teoretičnim geometrijskim pogojem za narivanje, z zgornjim robom pa oblikuje poljubno željeno niveleto. Prikazani so preizkusi, ki so bili potrebni za potrditev teze o izvedljivosti take pomožne konstrukcije. Na koncu pa je prikazan še praktični primer izvedbe te nove metode na mostu Ada preko Save v Beogradu.
Ključne besede: gradbene konstrukcije, mostovi, viadukti, tehnologija gradnje, postopno narivanje, prednapeti beton, inovacije, patent, most Ada preko Save v Beogradu, Ponting
Objavljeno: 30.08.2016; Ogledov: 2005; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (17,53 MB)

7.
Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijev
Ivo Bojc, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava. Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi. Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev.
Ključne besede: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene
Objavljeno: 11.07.2016; Ogledov: 883; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (14,40 MB)

8.
ORGANIZACIJA GRADBIŠČA IN TEHNOLOŠKI PROCESI GRADNJE BETONSKE KONSTRUKCIJE ZA OBJEKT KSEVT V VITANJU
Simon Veličkovič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava organizacijo gradbišča in tehnološke procese gradnje betonske konstrukcije za objekt Kulturno središče evropskih vesoljskih tehnologij – KSEVT v občini Vitanje. V prvem delu smo predstavili lokacijo gradnje in glavne značilnosti objekta. Osrednji del diplomskega dela vsebuje podrobno proučitev pogojev za gradnjo objekta. Prav tako se seznanimo tudi z organizacijo gradbišča skupaj z organizacijsko shemo. KSEVT je v celoti izdelan iz vidnega betona, zato v diplomsko delo vključujemo tudi tehnološke procese grajenja betonske konstrukcije skupaj s tehnologijo opaževanja. V zaključku diplomskega dela predstavimo potek gradnje obravnavanega objekta.
Ključne besede: gradbeništvo, organizacija gradbišča, tehnološki procesi gradnje betonske konstrukcije, tehnologija opaževanja
Objavljeno: 15.02.2013; Ogledov: 1737; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (12,58 MB)

9.
VRSTE ZVAROV IN TEHNOLOGIJA VARJENJA
Srečko Prša, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opisana zgodovina varjenja v svetu in pri nas. Nadalje je predstavljena zaščitna oprema katero potrebuje varilec za zaščito in varno delo. V delu so opisane oblike mehanskega, kemičnega, električnega in druge oblike varjenja. Predstavljeni so grafični simboli zvarov in pa osnovne oblike preverjanja kakovosti zvarov.
Ključne besede: zvari, tehnologija varjenja, varjenje, kovinske gradnje, gradbeništvo
Objavljeno: 24.09.2012; Ogledov: 5013; Prenosov: 1102
.pdf Celotno besedilo (4,01 MB)

10.
TEHNOLOGIJA IZVEDBE PODZEMNE PARKIRNE HIŠE KONGRESNI TRG V LJUBLJANI
Jernea Brezovnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Vedno manj prostora v mestnih središčih, strnjena pozidava vedno večjih stavb, visok dnevni pritok vozil v ta središča je le nekaj razlogov, da se vse pogosteje, predvsem pri poslovnih in stanovanjskih objektih, gradijo podzemne garaže in podobni podzemni objekti. Taki objekti se običajno načrtujejo tik do sosednjih objektov. Za njihovo izgradnjo je potrebno gradbeno jamo ustrezno zavarovati, na izbiro vrste varovanja pa vpliva mnogo dejavnikov. To so sestava tal, globina podtalnice, globina izkopa, bližina sosednjih objektov, ohranitev kulturne dediščine in podobno. V nalogi je prikazana tehnologija izvedbe podzemne garažne hiše Kongresni trg v Ljubljani, katere izgradnja je zaradi že omenjenih dejavnikov in nekaterih dodatnih unikatna in zelo zanimiva. Podrobneje obravnava varovanje gradbene jame z uporabo armiranobetonske diafragme, princip gradnje garaže po tehnologiji bele kadi, razpiranje gradbene jame z jeklenimi cevmi, ki so vzporedno z gradnjo omogočale arheološka izkopavanja in specifično gradnjo garaže od zgoraj navzdol, tako imenovano od ''strehe proti temeljem''.
Ključne besede: gradbeništvo, tehnologija gradnje, podzemne garaže, varovanje gradbene jame, AB diafragma, bela kad
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 2486; Prenosov: 504
.pdf Celotno besedilo (7,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici