| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1151
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj človeških virov v organizaciji
Monika Klingsbichl, 2022, magistrsko delo

Opis: Človeški viri s svojim znanjem, idejami in delom ustvarjajo dobrine znotraj posameznih organizacij, od katerih je odvisen družbenoekonomski sistem. Ključ do uspeha vsake organizacije so izobraženi, podjetni in inovativni človeški viri. V poslovnem svetu se vedno hitreje odvijajo spremembe in pogosteje pojavljajo težki izzivi. Čeprav so za večino sprememb odgovorni prav ljudje pod okriljem organizacij, morejo le-tem nenehno slediti. Človeški viri bodo pripravljeni na izzive in spreminjajoče trende na trgu, če bo vodstvo vzpostavilo celovit sistem razvoja človeških virov. Vodstva si z ustreznim razvojem človeških virov ne zagotovijo samo uspeha na ravni celotne organizacije, temveč tudi na ta način prikažejo, kakšno vrednost jim le-ti predstavljajo. Razvoj je možno spodbuditi z različnimi dejavnostmi v povezavi s sodobnimi metodami razvoja. Prav tako, zahvaljujoč podporni inovativni tehnologiji, celoten proces učenja in razvoja poteka enostavneje. Zaradi težkega dohajanja svetovnim smernicam, inovacijam in trenutnim razmeram vodstva vse napore vlagajo v reševanje in prilagoditev poslovanja. Težava je predvsem v tem, ker so upravljavci pogosto osredotočeni na iskanje rešitev, ki so nujne za obstoj organizacij. Ob tem pa prezrejo najpomembnejše, t. i. zaposlene in vse dejavnosti, ki so pomembne za njihov razvoj. Tako je v poslovni praksi prepogosto slišati, da zaposleni nimajo priložnosti za učenje, izobraževanje in usposabljanje. Vpeljati je vredno takšen management človeških virov, ki ga bo skrbno in načrtno uvedel ali izboljšal ter enovito vodil področje razvoja človeških virov. S tem se učinkovito poslovanje organizacij ne bo izboljšalo že v samem trenutku pridobljenega novega znanja, spretnosti in sposobnosti, temveč tudi v prihodnosti. Že takoj na začetku morajo vodstva predvideti stroške, ki bodo namenjeni tej fazi upravljanja človeških virov. Ne samo zaposleni, tudi vodstveni delavci, managerji in celotna organizacija se morejo nenehno učiti, če želijo ostati konkurenčni in odprti za novosti. Zadnjih nekaj let se ob znanju išče in spodbuja ustvarjalno razmišljanje ter kreativnost kot nadvse iskana dodatna lastnost zaposlenih. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov, in sicer teoretičnega in empiričnega dela. Skozi teoretičen del naloge smo na podlagi širokega nabora različnih avtorjev proučili domačo in tujo strokovno literaturo s področja človeških virov in njihovega razvoja ter vseh podpornih aktivnosti, ki se navezujejo na razvoj. V sklopu empiričnega dela naloge smo izvedli anketni vprašalnik, ki je bil namenjen zaposlenim v organizaciji X. Proučili smo razvoj človeških virov na primeru inovativne, stabilne in uspešne organizacije pri nas. Rezultati opravljene analize so pokazali, da po mnenju večine zaposlenih vodstvo organizacije pripisuje precejšen pomen področju razvoja človeških virov. Prav tako imajo v proučevani organizaciji zaposleni možnosti posegati po dejavnostih in uporabi različnih metod razvoja, tudi ob podpori tehnologije. Razvoj povečuje vrednost človeškim virom, saj jim omogoča, da pridobijo ustrezna znanja, veščine in smernice, ki niso namenjene samo delovnemu okolju, temveč tudi osebnemu življenju. Za poslovni uspeh predstavlja razvoj temelj, zato bodo tiste organizacije, ki ga še nimajo vpeljanega, morale spremeniti poslovno strategijo ter posledično oblikovati strategijo razvoja človeških virov. Znanje hitro zastara, zato mora vodstvo prevzeti pobudo in odgovornost po iskanju nenehnih možnosti za učenje, človeški viri pa morajo te priložnosti izkoristiti in od njih kar se le da največ odnesti.
Ključne besede: človeški viri, razvoj človeških virov, učeča se organizacija, dejavnosti razvoja, celovite razvojne metode, inovativna tehnologija.
Objavljeno v DKUM: 06.06.2022; Ogledov: 70; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

2.
Integracija in uporaba MES sistema v podjetju Alumat
Jakob Tič, 2022, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je digitalizacija in integracija sistema za upravljanje proizvodnje (angl. Manufacturing execution systems, MES) v podjetje. Osredotočili smo se na proces digitalizacije v podjetju, s katero se vsa papirnata dokumentacija v podjetju zamenja z digitalno. To bomo dosegli z integracijo MES sistema, s pomočjo katerega lahko vse delovne naloge in drugo papirnato dokumentacijo urejamo s pomočjo računalnika. V podjetju menijo, da bomo s tem še bolj optimizirali in poenostavili proizvodnjo ter dobili bolj točne podatke v realnem času. To pripomore k boljšemu delovanju in s tem tudi poslovanju podjetja. Najprej smo opredelili informacijske sisteme, povedali, kako zelo pomembno vlogo imajo dandanes v podjetju, ter opisali njihovo vlogo skozi čas. Možnosti, kako se bo podjetje digitaliziralo, je veliko, saj je mnogo informacijskih sistemov, ki ponujajo drugačne izboljšave ter so tudi zelo različno oblikovana. Zato smo vsako možnost, med katerimi se je podjetje Alumat d. o. o odločevalo, tudi podrobneje opisali, napisali njihove pozitivne lastnosti ter tudi, v čem so druge možnosti boljše od njih. S tem se sklicujemo na rešitve načrtovanja virov podjetja (ERP) (angl. Enterprise Resource Planning), najboljše rešitve v svoji niši (angl. Best Of Breed, BOB) ter sisteme za upravljanje proizvodnje (MES). Na koncu se je podjetje odločilo za integracijo MES sistema v že prej zasnovan ERP, ki so ga uporabljali že nekaj let. Opisali smo, kako je potekala sama integracija MES sistema, ter s katerimi tehnologijami bodo uspeli doseči svoje cilje. Poleg digitalizacije papirnate dokumentacije jim je eden od prvotnih ciljev bila tudi sledljivost toka materiala v realnem času. To jim je uspelo z RFID tehnologijo, ki smo jo vpeljali v proizvodnjo ter izboljšali sledljivost in celoten nadzor. Spoznanja in ugotovitve integracije sistema bomo primerjali in kombinirali. Pri sami nalogi bomo uporabili deskriptivno metodo, ki se uporablja za opisovanje dejstev. Za empiričen del smo uporabili metodo strukturiranega intervjuja. Na koncu smo ugotovili, da je odločitev veljala za zelo uspešno. Veliko manj je zmot, zamud ter večja je produktivnost. S tem smo ugotovili, da je digitalizacija ena izmed najpomembnejših odločitev, ki jih lahko podjetje danes sprejme.
Ključne besede: proizvodnja, digitalizacija, MES, rešitev, integracija, RFID tehnologija
Objavljeno v DKUM: 26.05.2022; Ogledov: 91; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

3.
Smernice za odločanje o vpeljavi RTLS (UWB) sistemov
Blaž Poljanec, 2021, magistrsko delo

Opis: Četrta industrijska revolucija med drugim zahteva digitalizacijo, napredno avtomatizacijo in uporabo robotov. Nastajajoči pametni sistemi temeljijo na vidnosti vseh in vsega, kar te sisteme sestavlja, skozi podatke, zbrane v elektronski obliki. Pomemben podatek je tudi lokacija osebe ali objekta v realnem času. Na prostem je sledenje ljudem, vozilom in predmetom že utečena procedura, podprta s cenovno dostopno tehnologijo in programskimi rešitvami. V zaprtih prostorih to funkcionalnost zagotavljajo sistemi za sledenje v realnem času, na katere se osredotoča ta raziskava. Podatki o lokaciji so potrebni za načrtovanje dela, zagotavljanje varnosti, izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje administrativnega dela in podobno. V magistrskem delu so najprej predstavljene njihove splošne lastnosti in delovanje. Nadaljujemo z opisi in primerjavo petih najpogosteje uporabljenih RTLS-tehnologij, ki delujejo na podlagi radijskih valov. Dalje predstavimo primere uporabe sistemov, temelječih na UWB-tehnologiji v logistiki, natančneje v skladiščnih in proizvodnih okoljih. UWB-tehnologija se je izkazala za najbolj natančno in odporno proti zunanjim dejavnikom, kar se odraža tudi v porastu zanimanja zanjo. V zaključnem delu so zbrane pomembnejše ugotovitve skozi usmeritve za potencialne uporabnike, predvsem managerje na področju logistike, pri vpeljavi RTLS v delovno okolje podjetij.
Ključne besede: UWB-tehnologija, RTLS, logistika, skladišče, proizvodnja, vpeljava RTLS, ponudniki UWB
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 142; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

4.
Obdavčitev fizičnih oseb pri prodaji virtualnih valut po ZDoh-2 in primerjalno : magistrsko delo
Aleksander Ahlin, 2021, magistrsko delo

Opis: Virtualna valuta je pojem, ki obsega tudi digitalne valute. Med digitalne valute pa umeščamo elektronski denar in kripto valute. Kripto valute imajo tržno vrednost, posledično lahko s poslovanjem z njimi nastane dohodek. Dohodek lahko doseže fizična oseba ali pravna oseba. Fizična oseba lahko ta dohodek doseže kot fizična oseba v okviru opravljanja dejavnosti ali pa kot fizična oseba per se. Razlikovanje med eno in drugo je pomembno, saj je dohodek v prvem primeru obdavčen v drugem primeru pa ni. Pomembni so torej kriteriji, ki ločujejo med obema kategorijama dohodka, ki ga doseže fizična oseba (torej, ko ga doseže v okviru dejavnosti in, ko ga ne).Ti ločevalni kriteriji so zapisani v razlagalnih aktih pristojnih davčnih organov. Tako v Sloveniji kot v primerjalnih ureditvah drugih držav so ti kriteriji zapisani pomensko zelo odprto. Postavlja se vprašanje, ali takšna davčnopravna ureditev v RS ustreza zahtevam temeljnih načel davčnega prava in, ali je slovenska ureditev v bistvenem podobna ureditvam v primerljivih pravnih redih. Ugotovimo lahko, da je v slovenskem pravnem redu obdavčitev fizičnih oseb pri prodaji virtualnih valut v bistvenem drugačna primerljivim ureditvam drugih držav. Ureditve primerjanih držav se med seboj razlikujejo do te mere, da ne moremo govoriti o bistveno podobnih ureditvah. Obstajajo razlike na vseh ravneh urejanja področja. Razlike se kažejo glede: pojmovanja virtualnih valut, pravnega statusa, definicije in delitve virtualne valute, pa tudi v sami davčnopravni ureditvi, razmejitvenih kriterijih in nazadnje tudi davčnopravnih posledicah dohodka iz prodaje virtualne valute. V nekaterih pravnih redih je dohodek fizične osebe iz prodaje virtualne valute vedno obdavčen, drugje je pogojno obdavčen, spet drugje je vedno neobdavčen. Razlikujejo se tudi načini ugotavljanja davčne osnove in stopnje za odmero davka. Nadalje lahko ugotovimo, da slovenska davčnopravna ureditev problematike zadostuje temeljnim načelom davčnega prava. Po slovenski ureditvi fizična oseba ne more vnaprej zanesljivo predvideti svojega davčnega položaja ob nastanku dohodka s prodajo virtualne valute. Ker pa tudi v ureditvah primerljivih držav fizična oseba ne dosega nič višjega nivoja pravne varnosti, moramo zaključiti, da je nedoločnost davčne ureditve nujna predpostavka, da se doseže efektivna normiranost področja. Primerjalno gledano namreč trenutno ne obstaja boljši (bolj gotov, bolj določljiv) pristop k davčnopravni ureditvi problematike, kot ga imamo pri nas. Zato moramo, kljub temu, da slovenska ureditev sama po sebi ne zadostuje zahtevam davčnih načel - zaključiti, da ob upoštevanju obstoja enakih pomanjkljivosti v ureditvah primerjanih držav - Slovenska ureditev vendarle dosega zahteve temeljnih davčnih načel na področju obdavčevanja dohodkov fizičnih oseb pri prodaji virtualnih valut.
Ključne besede: virtualna valuta, kripto valuta, prodaja virtualne valute, dohodek iz dejavnosti, dohodek iz kapitala, kapitalski dobiček, obdavčitev-primerjalno, tehnologija veriženja blokov, dohodnina
Objavljeno v DKUM: 09.02.2022; Ogledov: 210; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

5.
6.
Razvoj instrumenta za napovedovanje informacijskovarnostnega vedenja : magistrsko delo
Tomaž Kitel, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo se posvetili razvoju instrumenta za napovedovanje informacijskovarnostnega vedenja. Ker je človek končni uporabnik informacijske tehnologije, ki jo uporablja bodisi za osebno bodisi za poslovno rabo, je razumevanje človeškega vedenja ključno za preprečevanje incidentov informacijske varnosti. Za uspešno poslovanje organizacije je ob razmahu tehnologije in digitalizaciji procesov bolj kot kadarkoli pomembno, da se vodstvo kot tudi sleherni zaposleni zaveda pomena varnosti informacij. Organizacije pa niso edina tarča informacijskovarnostnih napadov, saj kibernetska kriminaliteta ne izbira žrtev. Zaradi tega smo instrument nastavili tako, da je primeren za merjenje stopnje primernega ravnanja na področju informacijske tehnologije vsakega uporabnika. Idejo smo črpali iz merilnikov in pristopov, ki so skozi teorijo in prakso že uveljavljeni. S preoblikovanjem ugotovljenega smo razvili instrument, pri katerem nas je v prvi vrsti zanimala veljavnost in zanesljivost le-tega, kot tudi, ali med pristopom klasičnih vprašanj na eni ter scenarijev na drugi strani obstajajo razlike glede na odgovore respondentov. Statistični testi so v večini kazali odlične vrednosti zanesljivosti in veljavnosti merskega instrumenta, kar pomeni, da je z instrumentom moč meriti postavljene teoretične konstrukte. Odgovori respondentov so glede na pristope merjenja odražali nagnjenost k »pravilnim« odgovorom, čeprav so se v primerih iz resničnega življenja (scenariji) odzvali drugače, kar pa ne velja za področje uporabe elektronske pošte in interneta, ki jima je sodeč po rezultatih raziskave namenjena nadpovprečna pozornost in previdnost. Razviti instrument bi bilo za namene napovedovanja splošne naklonjenosti informacijski varnosti potrebno preoblikovati, saj izvorna oblika le-to napoveduje zgolj z obema pristopoma merjenja področja socialnih medijev ter motivacije za zaščito pri uporabi elektronske pošte in odzivanja na incidente. Teoretične konstrukte preostalih področij bi bilo potrebno prilagoditi in ponovno ugotoviti njihovo primernost.
Ključne besede: informacijska varnost, informacijska tehnologija, vedenjska namera, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 03.02.2022; Ogledov: 248; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

7.
Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v domu upokojencev
Lucia Slapar, 2021, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo z naslovom Prenova poslovnih procesov in digitalna transformacija v Domu upokojencev Kranj preučuje možnosti nadgradnje dosedanjih procesov z uvedbo nove digitalne tehnologije. Opaženo problemsko stanje je situacija, v kateri se je znašel Dom upokojencev Kranj med epidemijo, natančneje v letu 2020 v mesecih oktobru, novembru in decembru. Težava je bila vsakodnevno merjenje telesne temperature, merjenje drugih vitalnih znakov in iskanje stanovalca v primeru, da nenadzorovano zapusti sobo. Namen dela je bil raziskati procese, jih analizirati, raziskati trenutne možne rešitve in predlagati preoblikovane in digitalizirane procese. Raziskava je bila opravljena z metodo oblikovanja procesov v programu ARIS Architect 10.0 in metodo benchmarkinga. V programu ARIS so bili oblikovani modeli organizacijske strukture, procesno drevo, trenutno problematični procesi in predlogi njihove prenove. Diplomsko delo je zaključeno z validacijo dobljenih rezultatov in predlogov. Pri tem so nam bili v pomoč strukturirani intervjuji z direktorico, njeno namestnico za zdravstvene zadeve in dvema stanovalkama. Ugotovljeno je, da je procese, ki so bili ocenjeni za problematične, mogoče preoblikovati oziroma digitalno nadgraditi. S tem se strinjajo tudi intervjuvane osebe. Sicer je zaključeno, da ne glede na možno nadgradnjo ostajajo odprte možnosti za še dodaten razvoj sistemov, ki bi pripomogli k učinkovitejšemu delu zaposlenih v zavodu in k udobnejšemu in varnejšemu bivanju stanovalcev.
Ključne besede: poslovni procesi, digitalna preobrazba, prenova procesov, dom upokojencev, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 17.12.2021; Ogledov: 255; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,83 MB)

8.
Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo : diplomsko delo
Tamara Kaučevič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sodelovanje in komunikacija med starši, vzgojitelji in otroki v času vzgoje in izobraževanja na daljavo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili pomen komunikacije ter natančno opisali vlogo komunikacije med starši in vzgojitelji. Nato smo opredelili sodelovanje nasploh in pomen sodelovanja in komuniciranja med starši, vzgojitelji in otroki, opredelili izobraževanje na daljavo ter informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. V zaključku smo povezali vidik komunikacije, vezan na sodobno tehnologijo in opredelili sodelovanje in komunikacijo v času vzgoje in izobraževanja na daljavo. V empiričnem delu smo raziskali sodelovanje in komunikacijo med vzgojitelji, starši in otroki v času, ko sta vzgoja in izobraževanje potekala na daljavo. Zanimalo nas je, katerih oblik komuniciranja in sodelovanja s starši se poslužujejo vzgojitelji v času epidemije. Hkrati nas je zanimala razlika med sodelovanjem med vzgojitelji in starši v živo ter njihovim sodelovanjem na daljavo. Zanimalo nas je, ali je za vzgojitelje pomembna komunikacija s starši. Raziskati smo želeli, ali se komuniciranje in sodelovanje s starši ter otroki razlikuje glede na delovno mesto. Prav tako smo želeli raziskati, ali imajo strokovni delavci vrtca možnost komuniciranja z otroki na daljavo. Osredotočili smo se tudi na prednosti in slabosti komunikacije in sodelovanja med starši in vzgojitelji na daljavo. Na koncu smo se osredotočili na to, ali so vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev zadovoljni s komuniciranjem in sodelovanjem s starši in otroki v času epidemije.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijska tehnologija, komunikacija, pomočniki vzgojitelja, sodelovanje, starši, vzgojitelji
Objavljeno v DKUM: 13.12.2021; Ogledov: 307; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (616,75 KB)

9.
Vpliv koronavirusa na IT tehnologijo in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenije d.o.o.
Lara Sladič, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo je temeljilo na opravljanju praktičnega usposabljanja na Pošti Slovenije, kjer smo med delom uvideli procese poslovanja. Osrednja vsebina diplomskega dela se navezuje na vpliv COVID-19 na IT in prenos paketnih pošiljk v Pošti Slovenija d.o.o. Zaradi epidemije je več kot eno leto opaziti povečan sprejem paketnih pošiljk. Posledično je pri podjetju moč zaslediti preobremenjenost logistične zmogljivosti, pomanjkanje kadra in dostavnih vozil. Gledano z ekonomskega vidika, je povpraševanje po poštni storitvi večje, kot je dejanska zmogljivost zadovoljitve uporabnikov poštnih storitev. V sklopu diplomskega dela želimo kritično opisati dejansko stanje IT in faze prenosa paketnih pošiljk v času epidemije COVID-19. V ta namen želimo predstaviti predloge rešitev problema pravočasnega vročanja paketnih pošiljk v času COVID-19 na podlagi najbolj optimalnih aplikacij IT za uporabnika poštnih storitev. V sklopu praktičnega usposabljanja smo iskali vzroke logističnih motenj pri fazah prenosa, v diplomskem delu pa želimo s pomočjo spletnega vprašalnika preveriti zadovoljstvo uporabnikov z različnimi IT aplikacijami paketnih storitev in uporabnike poštnih storitev spodbuditi k uporabi le-teh. Morebiti priporočilo v prihodnje vzpodbudi večje zanimanje uporabnikov za uporabo IT aplikacij paketnih storitev, ki utegnejo razbremeniti posamezne faze prenosa paketnih pošiljk.
Ključne besede: informacijska tehnologija (IT), epidemija COVID-19, paketne pošiljke, Pošta Slovenije, zadovoljstvo uporabnikov
Objavljeno v DKUM: 30.11.2021; Ogledov: 295; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

10.
Preprečevanje izgub paketov na pošti slovenije
Sara Dular, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V zadnjem času je moč zaznati, da prihaja do povečane spletne prodaje in posledično do večjega števila izgub paketov. V diplomskem delu prikazujemo, kako ta problem preprečiti oziroma ga zmanjšati. Diplomsko delo začnemo s teorijo o paketih in standardu GS1, nato analiziramo posnetek obstoječega stanja od sprejema paketa na pošto pa vse do njegove vročitve. V delu predstavljamo tudi kritično analizo, ki vključuje tri vidike: zaposlenega na pošti, pošiljatelja in prejemnika. V sklopu raziskovanja smo predlagali dve rešitvi. Prva je uvedba tehnologije RFID. Ta možnost je učinkovitejša, ampak predstavlja z vidika podjetja Pošta Slovenija, d. o. o., velik finančni zalogaj. Druga rešitev je zaposlitev novega zaposlenega, ki bi bil zadolžen za skeniranje pošiljk. Ta varianta je finančno dostopnejša, vendar dopušča večjo možnost za napake. Na podlagi preučenih možnostih predlagamo uvedbo tehnologije RFID. Njena uvedba je sicer velik stroškovni zalogaj, vendar se na dolgi rok bolj obrestuje. S tovrstno tehnologijo bi Pošta Slovenije, d. o. o., imela možnost avtomatskega skeniranja vseh paketov, s čimer bi preprečila možnost izgube paketov in izboljšala nadzor nad pošiljkami.
Ključne besede: izguba paketov, sledljivost, tehnologija RFID, črtna koda
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 284; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici