| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1245
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Stališča staršev učencev osnovne šole do uporabe eAsistenta in Lo.Polisa : magistrsko delo
Veronika Brdnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Sodelovanje med šolo in starši ima ključno vlogo pri uspešnem izobraževanju otrok. Redna in učinkovita izmenjava informacij, obveščanje o napredku ter pravočasno reševanje morebitnih težav prispevajo k boljši podpori učencem in spodbujajo njihov razvoj, za kar je nujna ustrezna in učinkovita komunikacija. V sodobnem času informacijsko-komunikacijska tehnologija pomembno vpliva na izboljšanje te komunikacije. Pri tem izstopata predvsem orodji, kot sta eAsistent in Lo.Polis, ki omogočata učiteljem in staršem enostaven dostop do informacij o šolskem delu otrok, njihovih ocenah, izostankih, vedenju in drugih pomembnih dogodkih. Ker sta ti orodji postali skoraj neizogibni v sodobnem šolskem sistemu, hkrati pa je o zadovoljstvu uporabnikov na tem področju malo znanega, se magistrsko delo osredotoča na stališča staršev osnovnošolcev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako starši ocenjujejo svojo uporabniško izkušnjo, kako pogosto in za katere namene uporabljajo omenjeni orodji, kje vidijo prednosti, s kakšnimi izzivi se soočajo pri njuni uporabi ter kako zadovoljni so z njima. Ugotovljena stališča staršev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa kažejo, da večina staršev redno uporablja orodji, daje prednost brezplačnim različicam in ceni možnost sprotnega spremljanja otrokovega napredka. Prav tako se večina strinja, da orodji ne moreta nadomestiti osebnega stika z učitelji. Skupni pomisleki so povezani z višjo ceno plačljivih paketov in vprašanji glede varnosti uporabe, kar kaže na relativno enotna mnenja staršev.
Ključne besede: komunikacija, sodelovanje s starši, informacijsko-komunikacijska tehnologija, eAsistent, Lo.Polis
Objavljeno v DKUM: 14.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (963,14 KB)

2.
Določanje zastojev in izgub časa pri delu v podjetju Stk d.o.o. : diplomsko delo
Klara Krajnc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Določanje zastojev in izgub časa pri delu v podjetju STK d.o.o., temelji na analizi slike delovnega dne delavca, ki opravlja delo v proizvodnji, na laserskem stroju, ter tudi v pisarni, kjer opravlja delo, kot je priprava tehnologije, konstruiranje, ipd.. Meritve smo opravili s pomočjo programa Normar 3.0. Predstavljeni so rezultati delavčevega delovnega dne, in ugotovitve kje prihaja do izgub časa. Vse skupaj je analizirano in podano so rešitve.
Ključne besede: slika delovnega dne, laserski razrez, proizvodnja, programiranje, REFA, SDD, razdelilni časi, tehnologija, CNC
Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

3.
Kripto-valute kot paralelni sistem
Tjaš Horvat, 2024, diplomsko delo

Opis: Tema diplomske naloge je vzpostavitev kriptovalut kot učinkovitega paralelnega finančnega sistema, ki deluje neodvisno od tradicionalnih bančnih institucij. Tradicionalni finančni sistemi se soočajo s številnimi težavami, ki izhajajo iz njihove centralizirane narave. Med največjimi problemi so visoki stroški transakcij, predvsem pri mednarodnih prenosih denarja, kjer posredniki, kot so banke in finančne institucije, zaračunavajo visoke provizije in upočasnjujejo proces. Na drugi strani decentralizirani finančni sistemi, ki temeljijo na tehnologiji veriženja blokov, ponujajo rešitev teh težav. Omogočajo neposredne transakcije med uporabniki brez posrednikov, kar zmanjšuje stroške in povečuje hitrost transakcij. Decentralizacija prav tako zmanjšuje tveganje sistemske napake, saj ni ene same točke odpovedi, in omogoča bolj enakopraven dostop do finančnih storitev, saj so te odprte za vse, ki imajo dostop do interneta. Kljub močnemu potencialu pa decentralizirani sistemi prinašajo izzive, kot so vprašanja glede varnosti, regulacije in zaščite uporabnikov. V diplomski nalogi smo najprej predstavili osnovne koncepte kriptovalut in podrobneje analizirali tehnologijo veriženja blokov, ki je glavni element delovanja decentraliziranih sistemov. V nadaljevanju smo analizirali izzive na področju regulacije in preučili že obstoječo regulacijo in različne pristope, ki so jih izbrale države na področju kriptovalut. Obravnavali smo tudi izzive na področju varstva investitorjev, preprečevanja kriminalnih dejavnosti in vpliva regulacije na razvoj kriptovalut. Na koncu pa smo poskušali tudi predvideti prihodnost kriptovalut kot paralelnega sistema, pri čemer smo se osredotočili na tehnološke napredke tehnologije veriženja blokov, potencialno združljivost z obstoječimi finančnimi sistemi in oblikovanja prihodnosti financ. Rezultati kažejo, da imajo kriptovalute potencial, da postanejo pomemben del globalnega finančnega sistema, vendar njihov dolgoročni uspeh ostaja odvisen od nadaljnjega razvoja tehnologije, regulativnih okvirov in zaupanja javnosti.
Ključne besede: kriptovalute, decentralizacija, tehnologija veriženja blokov, regulacija, prihodnost financ
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

4.
Vključevanje načela trajnosti pri pouku tehnike in tehnologije ter možnost medpredmetnega povezovanja z geografijo na področju trajnosti : magistrsko delo
Nina Globovnik, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu se uvodoma posvečamo teoretičnim izhodiščem načela trajnosti in trajnostnega razvoja ter sodobnim smernicam vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj (VITR). V ospredje postavljamo oblikovanje učenčevih spretnosti, veščin in uporabnega znanja, kar z drugo besedo imenujemo razvijanje kompetenc 21. stoletja. Poudarjene so vsebine trajnostnega razvoja ter dejavnosti, ki poudarjajo oblikovanje kritičnega mišljenja učencev o aktualnih okoljskih problemih ter jih spodbujajo, da postanejo trajnostno odgovorni državljani. Le tako bomo namreč lahko ohranil ali morda celo izboljšali stanje okolja in ga pustili bodočim generacijam, pri čemer bo odločilno vlogo imel trajnostno usmerjen izobraževalni sistem, ki bo ozaveščal, vzgajal in vplival na trajnostno ravnanje posameznikov. Za raziskovanje stanja na področju vključevanja načela trajnosti pri pouku tehnika in tehnologija ter možnost medpredmetnega povezovanja z geografijo v osnovni šoli smo raziskavo izvedli na načine, ki so predstavljeni v realnem časovnem zaporedju, kot se je raziskava dejansko izvajala: - pregled strokovne literature na temo trajnosti in trajnostnega razvoja, - neempiričen del raziskave, ki smo jo izvedli s primerjavo trajnostnih vsebin v učnih načrtih za TIT in GEO ter - empiričen del raziskave, kjer smo izbrali fokusno skupino učiteljev TIT ter izvedli polstrukturirani intervju, ki smo ga nadalje analizirali s tematsko analizo. V okviru neempiričnega dela magistrske naloge smo pregledali aktualna Učna načrta za tehniko in tehnologijo(TIT) ter geografijo (GEO) in poiskali skupne vsebinske sklope, ki se navezujejo na načelo trajnosti. Predstavili smo prednosti medpredmetnega sodelovanja in poudarek namenja praktičnemu učenju, kjer so učenci praviloma bolj motivirani in razmišljajo na višjih taksonomskih stopnjah. Na tak način osvojeno znanje je praviloma kakovostnejše in dolgotrajnejše. Prav zato smo se osredotočili na možnosti medpredmetnega sodelovanja TIT in GEO na področju trajnostnih vsebin. V empiričnem delu raziskave smo izvedli polstrukturirani intervju med učitelji tehnike in tehnologije ter ugotavljali, v kolikšni meri spodbujajo načelo trajnosti pri pouku, na katere ovire pri izvajanju trajnostnih vsebin in pri medpredmetnem povezovanju najpogosteje naletijo pri svojem delu ter pri katerih vsebinskih sklopih so možnosti za medpredmetno povezovanje z geografijo po njihovem mnenju najbolj smiselne in učinkovite. Glavne ugotovitve v zvezi vključevanja načel trajnosti pri pouku TIT poudarjajo pomen praktičnega dela, projektnih dni, izkustvenega učenja in sodelovalnega učenja, pri čemer je medpredmetno povezovanje predstavljeno kot odličen primer spodbujanja trajnostnih načel pri učencih in omogoča oblikovanje učenčevih moralnih in etičnih načel do čistega okolja. Prav zato v nalogi predstavljamo skupne vsebinske sklope, ki vključujejo načelo trajnosti in so primerni za medpredmetno povezovanje TIT in GEO. Predstavljeni izsledki raziskave in primeri dobrih praks bodo učiteljem TIT prav gotovo v veliko pomoč pri vključevanju trajnostnih vsebin v pouk. Predstavljajo pester nabor vsebinskih sklopov za medpredmetno povezovanje na področju vključevanja načel trajnosti in priložnost za nadaljnje spodbujanje trajnosti pri pouku tehnike in tehnologije.
Ključne besede: načelo trajnosti, medpredmetno povezovanje, tehnika in tehnologija, geografija
Objavljeno v DKUM: 20.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

5.
Načrtovanje in izdelava učne stene za praktično učenje električnih vezav : magistrsko delo
Anže Boh, 2025, magistrsko delo

Opis: Vsebine s področja elektrotehnike so sestavni del učnih načrtov v različnih razredih programa osnovne šole v Sloveniji. Na razredni stopnji se učenci srečajo z osnovnimi pojmi, povezanimi z elektriko. Pri tehniki in tehnologiji ter izbirnih predmetih, povezanih s tehniko, pa so učenci že deležni bolj poglobljenih vsebin z omenjenega področja. Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru izvaja programe, v okviru katerih se izobražujejo bodoči učitelji, ki bodo izpolnjevali formalne pogoje za poučevanje tehnike in tehnologije ter z njo povezanih izbirnih predmetov v slovenskih osnovnih šolah. Glede na veljavne učne načrte morajo omenjeni bodoči učitelji dobro poznati vsebine s področja elektrotehnike, da bodo lahko kakovostno in varno izvajali pouk. V okviru tega dela smo načrtovali in postavili učno steno, ki omogoča učenje različnih načinov električnih vezav. V prvem delu smo v veljavnih učnih načrtih za osnovno šolo poiskali tiste učne cilje, ki so povezani s področjem elektrotehnike, opisali pogoje za poučevanje, tehnike in tehnologije v osnovni šoli ter programe na Fakulteti za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, v okviru katerih se bodoči učitelji tehnike in tehnologije izobražujejo. V drugem delu smo opisali proces načrtovanja in postavitve učne stene ter pripravili primer možnih vaj za študente.
Ključne besede: elektrotehnika, električne vezave, učna stena, tehnika in tehnologija
Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (4,50 MB)

6.
Medpredmetno povezovanje pouka tehnike in tehnologije : magistrsko delo
Žiga Kamenik, 2025, magistrsko delo

Opis: Medpredmetno povezovanje je ena od sodobnih metod poučevanja, katerih cilj je učenčeva izgradnja lastnega znanja in priprava na zmožnost življenja v realnem okolju. Učitelji se sicer pogosto medpredmetno povezujemo, vendar so povezave velikokrat preveč neoprijemljive in zgolj besedne. Poleg tega izpeljane medpredmetno povezane aktivnosti redko analiziramo in ovrednotimo. Tehnika in tehnologija kot praktično zastavljen predmet omogoča mnogo medpredmetnih povezav na različnih ravneh. Magistrsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem, teoretičnem delu so predstavljene sodobne metode poučevanja. Izpostavljene so lastnosti, značilnosti in pogoji za medpredmetno povezovanje ter predstavljene ravni medpredmetnega povezovanja. Posebej je izpostavljeno medpredmetno povezovanje tehnike in tehnologije. V drugem delu magistrskega dela so opredeljeni in pojasnjeni trije kriteriji evalviranja medpredmetnega povezovanja. V zadnjem, praktičnem delu so predstavljeni štirje primeri medpredmetnega povezovanja tehnike in tehnologije. Evalvirani so s kriteriji, postavljenimi v drugem poglavju. Ugotovitve iz evalvacije so, da učenci pri medpredmetno povezanih učnih aktivnostih dosegajo višje taksonomske ravni znanja in da je izraba učnega procesa bolj ekonomična. Tehniko in tehnologijo je mogoče povezati s predmeti vseh področij na vseh treh ravneh. Magistrsko delo naj bo spodbuda učiteljem za izvajanje medpredmetno povezanih učnih aktivnosti in orodje za njihovo analizo.
Ključne besede: analiza, medpredmetno povezovanje, tehnika in tehnologija, vrednotenje
Objavljeno v DKUM: 25.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (5,43 MB)

7.
Mnenja in stališča študentov razrednega pouka o generativni umetni inteligenci ChatGPT : magistrsko delo
Luka Šprah, 2024, magistrsko delo

Opis: Umetna inteligenca, zlasti generativna orodja, kot je ChatGPT, postaja ključna podpora v izobraževanju, saj olajšuje dostop do informacij in izboljšuje analitične ter ustvarjalne procese. Kljub temu odpira vprašanja o zanesljivosti informacij in vplivu na samostojno učenje. Namen raziskave je bil preučiti uporabo ChatGPT med študenti razrednega pouka ter ugotoviti, kako pogosto in za katere naloge ga uporabljajo, katera področja študija ocenjujejo kot primerna za njegovo uporabo in kako ocenjujejo zanesljivost rezultatov. Raziskava je temeljila na kvantitativnem pristopu in je bila izvedena na vzorcu 145 študentov razrednega pouka. Pridobljeni podatki so bili analizirani s statističnimi metodami, pri čemer je bil poudarek na vzorcih uporabe, percepciji zanesljivosti in zaznanem vplivu na študijske kompetence. Ugotovili smo, da večina študentov uporablja ChatGPT predvsem za pripravo seminarskih nalog in iskanje gradiva. Dobra tretjina študentov popolnoma zaupa rezultatom, dobra polovica študentov pa meni, da orodje pozitivno vpliva na njihovo učinkovitost in produktivnost. Raziskava poudarja potencial ChatGPT za izboljšanje študijskega dela in njegovo praktično vrednost, hkrati pa opozarja na potrebo po kritični in odgovorni uporabi. Ugotovitve prispevajo k razvoju smernic za etično uporabo umetne inteligence v izobraževanju in spodbujajo razpravo o njenem vplivu na pedagoško prakso.
Ključne besede: umetna inteligenca, ChatGPT, tehnologija, razredni pouk, izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

8.
Psihosocialna pomoč s sodobno digitalno tehnologijo, odraslim, ki so v otroštvu preboleli levkemijo
Jure Pisanec, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Pri odraslih, ki so preživeli levkemijo v otroštvu, se lahko po nekaj letih zdravljenja pojavijo negativni vidiki psihosocialnega zdravja, kot na primer večje tveganje za poslabšanje spomina, čustvene regulacije, učinkovitosti opravljanja opravil, socialnega delovanja in duševnega zdravja. Namen raziskave je ugotoviti, kako je sodobna digitalna tehnologija povezana z oskrbo psihosocialnih potreb odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo. Metode: V diplomskem delu smo izvedli sistematični pregled znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno ali opisno metodo dela. Literaturo smo poiskali v podatkovnih bazah: PubMed, SAGE, ScienceDirect in Cochrane library. Rezultati: V končno analizo smo vključili 8 raziskav. Ugotovili smo, da ima lahko sodobna digitalna tehnologija pozitiven vpliv na kakovost življenja odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo. Razprava in zaključek: Obstajajo različne intervencije, ki jih lahko izvajamo s pomočjo sodobne digitalne tehnologije in pripomorejo k lajšanju psihosocialnih posledic, kot je uporaba interneta, skupin na internetnih straneh, mobilnega telefona itd. Digitalna psihosocialna pomoč lahko vpliva na kakovost življenja odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo, pod določenimi pogoji, in sicer če je prilagojena posamezniku, poteka dovolj dolgo in je učinkovita.
Ključne besede: psihosocialna pomoč, digitalna tehnologija, levkemija.
Objavljeno v DKUM: 09.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

9.
Informacijska podpora merjenju in obvladovanju tržnih tveganj v bankah
Aleš Pravdič, 2024, magistrsko delo

Opis: Naloga odkriva in predstavlja področje upravljanja s tveganji v bankah, ki je s preteklimi finančnimi krizami in trenutnimi razmerami v finančnem svetu postalo vse pomembnejše tudi med slovenskimi bankami. Osnovna dejavnost univerzalnih bank je sicer kreditiranje, vendar se banke ukvarjajo tudi z naložbenimi posli. To je poglavitni razlog, da so se zraven kreditnega tveganja razvila tudi druga tveganja, kot so operativno in tržno tveganje. Znotraj področja upravljanja s tveganji vse pomembnejše postajata tudi obrestno in likvidnostno tveganje. V nalogi poudarjamo tržno tveganje in kapitalsko zahtevo iz naslova tržnega tveganja. Tržna tveganja lahko merimo in ocenjujemo z enostavnejšimi metodami, lahko pa uporabimo kompleksnejše metode, s katerimi lahko tudi izračunamo t. i. tvegano vrednost VaR. Prav tako lahko pri izračunavanju kapitalske zahteve uporabimo standardiziran pristop ali pa uporabimo naprednejše metode, za katere je podlaga ravno izračunana prej omenjena tvegana vrednost. Glavna teza naloge je, da morajo banke zraven standardiziranega pristopa za merjenje in ocenjevanje tržnih tveganj uporabiti tudi naprednejše metode, saj lahko standardizirane metode podcenjujejo ali precenjujejo prevzeto tveganje, kar smo z vsemi tremi postavljenimi hipotezami tudi potrdili. Pri izračunavanju tvegane vrednosti lahko uporabljamo orodje Microsoft Excel, ki nam s pravilno vnesenimi matematičnimi formulami poda zelo natančne rezultate in tako predstavlja ustrezno programsko podporo za merjenje tržnih tveganj.
Ključne besede: banka, upravljanje s tveganji, tržno tveganje, kapitalska zahteva, tvegana vrednost, informacijska tehnologija.
Objavljeno v DKUM: 29.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

10.
Fakulteta za strojništvo : Raziskovalni vodnik
2024

Opis: Publikacija predstavlja pregled raziskovalne dejavnosti in raziskovalnih dosežkov na Fakulteti za strojništvo. Predstavljena so raziskovalna področja: Energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, Proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje ter Temeljno in splošno področje. Posamezni laboratoriji in centri Fakultete za strojništvo predstavljajo svojo raziskovalno opremo, ponudbo storitev za gospodarstvo, sodelovanja s podjetji in drugimi ustanovami, najodmevnejšime publikacije, patente, nacionalne in mednarodne projekte in najpomembnejše raziskovalne dosežke.
Ključne besede: energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje
Objavljeno v DKUM: 22.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (18,38 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici