| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V SUROVINI D.D.
Dejan Stupan, 2010, diplomsko delo

Opis: Globalna finančno gospodarska kriza je vplivala na vse sektorje gospodarstva v Sloveniji. Ob takšnih okoliščinah se je spremenilo lastništvo Surovine d.d., v podjetju je zavladalo vedno večje zavedanje, kako pomembna je inovativnost kot stalen proces in kot možnost doseganja konkurenčnosti na izbranem področju. Temu je sledila sprememba organizacijske kulture podjetja, ki teži k temu, da bi inoviranje postalo del vsakodnevnega poslovanja, kar pa ni lahka naloga. Skozi diplomsko delo smo opredelili idejo, ki jo potrebujemo za nastanek invencij, katere lahko s časom postanejo potencialne inovacije. Skozi komercializacijo potencialnih inovacij, preidejo v inovacije, katerih koristnost in uporabnost se pokaže v pozitivnem ali negativnem sprejetju odjemalcev. Ukvarjali smo se z vrstami in procesom ustvarjalnega mišljenja ter razvrstili in podrobno opisali metode in tehnike za ustvarjalno sodelovanje. Predstavili in opisali smo dejavnost podjetja Surovina d.d. v katerem smo izvedli anketno raziskavo o uporabi metod in tehnik za spodbujanje ustvarjalnega mišljenja. Anketni rezultati so pokazali, kakšna delovna klima prevlada v podjetju, kakšno delo zaposlenim ustreza ter kakšna stališča zavzemajo glede inoviranja. Ugotovili smo, da bi zaposleni sprejeli naš predlog prenovljenega procesa za ustvarjalno sodelovanje in delo. Podjetju smo tako predlagali in predstavili prenovljen proces ustvarjalnega sodelovanja in dela, katerega lahko vključijo v ustaljen način dela ter na vse organizacijske ravni.
Ključne besede: inoviranje, inovativnost, invencija, inovacija, ideja, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, viharjenje možganov, metoda USOMID, Šest klobukov razmišljanja, Surovina d.d., Gorenje Surovina d.o.o.
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 2932; Prenosov: 721
.pdf Celotno besedilo (849,27 KB)

2.
UPORABA METOD USTVARJALNEGA REŠEVANJA PROBLEMOV PRI IZBIRI NAČINOV POSPEŠEVANJA PRODAJE
Urška Vaupotič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: POVZETEK Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela: teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili različne tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, s katerimi smo v nadaljevanju reševali problem o načinu pospeševanja prodaje gostinskih storitev podjetja Taker d.o.o. V nadaljevanju smo opredelili vrste in načine pospeševanja prodaje, njihove cilje in namen. Načine pospeševanja prodaje smo razdelili na izbrane in ostale možne načine pospeševanja prodaje in jih nato natančno predstavili. Prodajo gostinskih storitev lahko pospešujemo na več možnih načinov. Načine pospeševanja prodaje lahko v večini primerov tudi združujemo oziroma kombiniramo. Zelo pomembno je, da ciljna skupina zazna in se odzove na izbrani način pospeševanja prodaje. Pri izbiri načina pospeševanje prodaje je prav gotovo potrebno uporabiti domišljijo in tako pridobiti čim več idej, ki jih lahko kasneje koristno uporabimo. S pomočjo pospeševanja prodaje gostinskih storitev želi podjetje Taker d.o.o. prepričati vse potencialne stranke, da se odločijo za obisk lokala Don Caffe. Tako si podjetje Taker d.o.o. želi ohranjati obstoječe in privabljati nove stranke lokala, posledično s tem pa povečati priliv denarja v podjetje. V praktičnem delu dela diplomskega seminarja smo predstavili problem, s katerim se trenutno sooča podjetje Taker d.o.o. Problem izbire načina pospeševanja prodaje smo reševali z različnimi metodami ustvarjalnega razmišljanja. Za večkriterijsko odločanje smo uporabili računalniški program Web-HIPRE, kjer smo upoštevali izbrane kriterije, podkriterije in alternative. Za reševanje določenega problema je med drugimi dobro uporabiti tudi tehniko W, saj z uporabo le-te pridobimo največ idej. S programom Web-HIPRE smo ugotovili, da so v tem primeru akcijske cene pijač najboljši način pospeševanja prodaje. S to alternativo ima podjetje tudi najnižje stroške izvedbe, kar je za podjetje ugodno. Ugotovili smo, da se v gostinstvu vse bolj uporabljajo načini pospeševanja prodaje, saj kratkoročno spodbujajo porabnike. Prav tako si podjetje s pospeševanjem prodaje ustvarja vidne takojšnje odzive strank in posledično le-teh finančne rezultate. Vendar pa ne smemo zanemariti dejstva, da gre za precej drag način spodbujanja porabnikov.
Ključne besede: Ključne besede: pospeševanje prodaje, ideje, tehnike in metode ustvarjalnega razmišljanja in odločanja, Web-HIPRE
Objavljeno: 08.12.2011; Ogledov: 3021; Prenosov: 406
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
INTEGRACIJA INOVACIJSKEGA PROCESA TER UPRAVLJANJE INOVACIJSKEGA PORTFELJA
Tomislav Grozaj, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Uporaba inovacijskega managementa, managementa idej ter sistemskega reševanja problemov se povečuje, vendar že veliko število podjetij po svetu, še posebej iz bolj inovativno razvitih družbenih okoljih, že uporabljalja sisteme ter metodologijo življenskega cikla produktov in upravljanje inovacijskega porftfelja. Ta orodja vodijo idejo skozi njene faze predlogov, oblikovanja ter proizvodne faze načrtovanja. Inovacijski proces opisuje celovit okvir tehnologije in storitev, katera omogočajo podjetjem, njihovim partnerjem in odjemalcem, da skupinsko konceptualizirajo, načrtujejo, oblikujejo, gradijo ter upravljajo z produkti skozi njihov proces. Inovacijski procesi se dandanes ne osredotočajo samo na postopek od ideje do denarja, ampak nekatera proizvodna podjetja danes dosegajo že nekatere postopne izboljšave v razvojni fazi produktnega procesa. Tako na primer kombinirajo informacije iz različnih sistemov, obsegajoč vse od MS Word dokumentov in vse do računalniško podprtega načrtovanja, kot je CAD , kjer pridobivajo podjetja pretok ustreznih informacij za vse vpletene znotraj procesa in zagotavljajo, da vse interesne skupine upravljajo in izvajajo svoje funkcije iz baze najnovejših informacij. Z upravljanjem projektnega portfelja imajo podjetja pregled nad celotno kolekcijo inovacijskih produktov, kjer portfelj pomaga podjetjem se osredotočiti na resurse oz. vire sredstev. Tako zagotavljajo v podjetju inovacije najvišjih vrednosti ob upravljanju tveganja in negotovosti pri predstavljanju novih izdelkov na prodajni trg. To je omogočeno skozi centralizirano produktno planiranje, ocenjevanje stroškov in predvidevanj, oblikovanje finančnih načrtov in modelov ter ustvarjanje transparentnih informacij skozi inovacijski proces.
Ključne besede: : inovacija, inovacijski proces, inovacijski portfelj, tehnike ustvarjalnega razmišljanja, odprti-zaprti inovacijski pristopi, implementacija idej, TRIZ, State-Gate proces, poslovni načrt
Objavljeno: 24.11.2011; Ogledov: 1312; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (980,80 KB)

4.
Vpliv izobraževanja in usposabljanja na ustvarjalnost zaposlenih
Tadej Zorko, 2016, magistrsko delo

Opis: Uspešnost organizacij je dandanes odvisna predvsem od prilagoditve različnim spremembam v okolju. Te pa določajo nove zahteve, pred katere so poleg zaposlenih postavljene tudi organizacije, ki morajo zato postati bolj prožne, dinamične in hitro odzivne na potrebe in spremembe v okolju. Vodstva organizacij morajo tako v času globalne konkurence iskati nenehno možnosti za razvoj, s katerimi bi lahko hitreje dosegli konkurenčne prednosti. Okolja, v katerih bodo delovala, bodo morala spodbujati učenje, odgovornost in dajati priložnost za ustvarjalno delo ter uporabo potencialov zaposlenih. Tako bodo, eden izmed temeljev poslovnega delovanja, poleg vrednot in odgovornosti, tudi ljudje, ki so največkrat tudi vir vseh razvojnih sprememb. Da bi dosegli konkurenčno prednost, se morajo organizacije med drugim izogibati klasičnega izobraževanja in usposabljanja, namesto tega pa uporabljati vedno bolj sodobne oblike pridobivanja znanj. Tovrstno pridobivanje znanj je tudi bolj načrtno, sistematično in praktično usmerjeno. Bistvo razvoja zaposlenih bo zato morala biti povezava dela, izobraževanja, usposabljanja, ustvarjalnosti in samorazvoja zaposlenih. V organizacijah bo tako pomembno koliko ustvarjalne moči bodo dali zaposleni vanjo, in to, ali bodo k temu spodbujeni ter na tak način izražali in posredovali svoja mnenja glede svojega razvoja. Če zaposleni nimajo možnosti posredovati svoje mnenje, postanejo tako le izvajalci vodstvenih odločitev, njihovi morebitni ustvarjalni viri pa ostajajo slabše izkoriščeni. Ustvarjalno moč je pri nekaterih zaposlenih velikokrat potrebno tudi vzpodbuditi, kar pa lahko najlažje dosežemo z metodami in tehnikami ustvarjalnega razmišljanja. Zaposlene tako spodbudimo k dovzetnejšim idejam ter produktivnejši ustvarjalnosti, ki je temelj za inovativnost. Namesto togih tradicionalnih shem, ki utesnjujejo razvojno dejavnost zaposlenih, se morajo v organizacijah uveljaviti oblike in načini, ki temeljijo na lastni aktivnosti udeležencev. Tudi vodstvo organizacij mora biti ob tem ustvarjalno in dovzetno za spremembe. Zaposlene mora načrtno vzpodbujati k ustvarjalnosti, saj je možna posledica inovativnost, edini način za pospešitev rasti človeškega kapitala. Metode in tehnike ustvarjalnega razmišljanja so nam lahko tu v pomoč, saj nam omogočajo, da lažje in bolj spontano proizvajamo ideje. Tako nas silijo, da se oddaljimo od togosti in gotovosti logičnih rešitev. Za podrobnejšo analizo o uporabi metod in tehnik ustvarjalnega razmišljanja za razvoj zaposlenih v organizacijah, smo opravili tudi empirično raziskavo in sicer v javnem zavodu Pomurske lekarne ter podjetju Saubermacher-Komunala d.o.o. Ugotovili smo, da v organizacijah namenjajo pri razvoju zaposlenih premalo ali skoraj nič pomena ustvarjalnemu delovanju zaposlenih, pri katerih pa se kaže tudi preslabo poznavanje omenjenih metod in tehnik. Zaposleni tako nimajo ali pa imajo malo možnosti, da bi aktivno sodelovali pri procesu izobraževanja in usposabljanja, zato smo predlagali in oblikovali nov model izobraževanja in usposabljanja, ki bi povečal ustvarjalnost zaposlenih.
Ključne besede: Izobraževanje, usposabljanje, ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, inovativnost, metode in tehnike ustvarjalnega razmišljanja.
Objavljeno: 12.09.2016; Ogledov: 749; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

5.
Inovacije in inovativne metode v izobraževanju
Sanja Levart, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavam inovacije in inovativne metode v izobraževanju. Današnja šola se spreminja iz tradicionalne v sodobno šolo, v kateri je v ospredju učenec, inovativnost, ustvarjalnost in sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Temelj celotnega sodobnega šolskega procesa je holističen pristop, v katerem je treba izpostaviti vlogo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki kot orodje podpira inovativne pristope poučevanja in učenja. V teoretičnem delu sem opisala in podala definicije pojmov inovacija, ustvarjalnost in inovativnost različnih avtorjev, predstavila načine razmišljanja, tehnike ustvarjalnega mišljenja ter predstavila inovativne metode poučevanja. V empiričnem delu sem raziskala uporabo inovativnih metod in IKT pri predmetu Tehnika in tehnologija. Zanimalo me je predvsem, koliko in v kakšni meri učitelji uporabljajo IKT in inovativne metode pri poučevanju ter posledično vpliv na samo delo z učenci. Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku v veliki meri uporabljajo tradicionalne metode poučevanja in učenja. Umestitev sodobne IKT jim dejansko predstavlja velik izziv zaradi različnih dejavnikov (tudi zaradi slabe usposobljenosti na tem področju). Učitelji so izpostavili, da zaradi pomanjkljive opremljenosti s sodobno tehnologijo in pomanjkljivega znanja o inovativnih metodah poučevanja in učenja le-teh ne uporabljajo tako pogosto, kot bi jih sicer lahko.
Ključne besede: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja, načini razmišljanja, inovativne metode.
Objavljeno: 11.06.2019; Ogledov: 205; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,63 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici