1. Inovacije in inovativne metode v izobraževanjuSanja Levart, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu obravnavam inovacije in inovativne metode v izobraževanju. Današnja šola se spreminja iz tradicionalne v sodobno šolo, v kateri je v ospredju učenec, inovativnost, ustvarjalnost in sodobna informacijsko-komunikacijska tehnologija. Temelj celotnega sodobnega šolskega procesa je holističen pristop, v katerem je treba izpostaviti vlogo sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), ki kot orodje podpira inovativne pristope poučevanja in učenja.
V teoretičnem delu sem opisala in podala definicije pojmov inovacija, ustvarjalnost in inovativnost različnih avtorjev, predstavila načine razmišljanja, tehnike ustvarjalnega mišljenja ter predstavila inovativne metode poučevanja.
V empiričnem delu sem raziskala uporabo inovativnih metod in IKT pri predmetu Tehnika in tehnologija. Zanimalo me je predvsem, koliko in v kakšni meri učitelji uporabljajo IKT in inovativne metode pri poučevanju ter posledično vpliv na samo delo z učenci.
Rezultati so pokazali, da učitelji pri pouku v veliki meri uporabljajo tradicionalne metode poučevanja in učenja. Umestitev sodobne IKT jim dejansko predstavlja velik izziv zaradi različnih dejavnikov (tudi zaradi slabe usposobljenosti na tem področju). Učitelji so izpostavili, da zaradi pomanjkljive opremljenosti s sodobno tehnologijo in pomanjkljivega znanja o inovativnih metodah poučevanja in učenja le-teh ne uporabljajo tako pogosto, kot bi jih sicer lahko. Ključne besede: inovacija, inovativnost, ustvarjalnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja, načini razmišljanja, inovativne metode. Objavljeno v DKUM: 11.06.2019; Ogledov: 2647; Prenosov: 475
Celotno besedilo (1,63 MB) |
2. Izzivi dela v mednarodnem multidisciplinarnem študentskem projektnem timu : diplomsko deloUrška Butolen, 2018, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljeno delo v študentskem projektnem timu, sestavljenem iz sedmih študentov, šestih narodnosti in šestih študijskih smeri, v sklopu projekta Product Innovation Project. Poudarek je na uporabi tehnik ustvarjalnega mišljenja, kot so viharjenje možganov, morfološka matrika in druge. Podani so tudi predlogi za delo v podobnih timih v prihodnosti. Ključne besede: projekt, tim, multinacionalnost, multidisciplinarnost, tehnike ustvarjalnega mišljenja Objavljeno v DKUM: 31.08.2018; Ogledov: 1237; Prenosov: 214
Celotno besedilo (2,84 MB) |
3. OBLIKOVANJE USTVARJALNE KLIME V IZBRANI ORGANIZACIJINatalija Vozlič, 2014, diplomsko delo Opis: Z raziskavo diplomskega dela smo prišli do ugotovitve, da ustvarjalnost zagotavlja osebni in poslovni uspeh. Uspešna podjetja se zavedajo, da je ustvarjalnost ključni dejavnik za zagotovitev uspeha in prevlade podjetja na trgu. Vsekakor pa za vsakim poslovno uspešnim podjetjem stoji dobro usposobljen, motiviran, deloven, ustvarjalen ter inovativen kader. Pomembno je, da nadrejeni spodbujajo svoje zaposlene k ustvarjalnemu mišljenju, upoštevajo ter sprejmejo njihove nove ideje, predloge, jim dajejo občutek pomembnosti in vrednosti. Podjetja z aktiviranjem ustvarjalnosti dosegajo večjo inovativnost podjetja.
Podjetja morajo vpeljati različne načine za spodbujanje ustvarjalnosti. Nekatera podjetja uporabljajo sistem nagrajevanja, jim omogočajo dodatna izobraževanja, jih spodbujajo k timskemu sodelovanju ter uporabljajo različne tehnike ustvarjalnega mišljenja. Vendar je lahko v določenih podjetjih opazno, da se zaposleni med seboj premalo spodbujajo k ustvarjalnem mišljenju in delovanju ter večina pri svojem delu ne uporablja tehnik ustvarjalnega mišljenja. Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, ustvarjalno mišljenje, tehnike ustvarjalnega mišljenja, ustvarjalna klima Objavljeno v DKUM: 03.12.2014; Ogledov: 1447; Prenosov: 226
Celotno besedilo (1,46 MB) |
4. USTVARJALNOST KOT POGOJ ZA INOVATIVNOSTDarja Kranjc, 2013, magistrsko delo Opis: Ustvarjalnost in inovativnost sta pojma, ki sta tesno povezana. Organizacija, ki želi biti učinkovita in uspešna, mora biti hkrati ustvarjalna in inovativna. Ustvarjati mora boljše proizvode, iskati izvirnejše tržne poti, neprestano izboljševati tehnologijo in posodabljati proizvodnjo. Nenehne spremembe so pogoj za konkurenčnost na trgu.
Ustvarjalne ideje so jedro vsake organizacije. Ideje so priložnost za zaposlene, za organizacijo in celotno družbo. Vsakdo ima ustvarjalni potencial, vendar je potrebno večino ljudi spodbuditi, da ga izrazijo. Zato mora organizacija ustvariti takšno organizacijsko kulturo, ki bo naklonjena ustvarjanju inovacij. Od zaposlenih mora zahtevati komunikativnost, interdisciplinarno znanje, predvsem pa kakovostne medsebojne odnose, ki so podlaga za ustvarjalne rezultate, rešitve in ideje, kot produkt reševanja skupno zastavljenih izzivov.
Metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja so odlično pomagalo pri ustvarjanju idej. Zaposlene vodijo k ustvarjanju novih zamisli in pripomorejo k razvoju ustreznejše klime v organizaciji. Obenem omogočajo reševanje težav, napovedovanje nekaterih dogodkov in procesov, zaposlene osvobajajo, bogatijo njihovo osebnost ter pomembno vplivajo na razvoj medosebnih odnosov.
Ustvarjalnost in inovativnost v javnem sektorju je prav tako pomembna kot v gospodarstvu. Pogosto je javni sektor deležen kritik glede inovativnosti, vendar se v zadnjih letih stereotip spreminja in potekajo aktivnosti v zvezi z odpravo administrativnih ovir, večja je usmerjenost k uporabnikom in izboljšuje se kakovost poslovanja. V empiričnem delu ugotavljam stanje ustvarjalnosti in inovativnosti Zavoda za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti ter na podlagi ugotovitev podam predloge za izboljšanje stanja. Ključne besede: Ustvarjalnost, ustvarjalno razmišljanje, metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja, inovacije, inovativnost, javni sektor, Zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti. Objavljeno v DKUM: 06.01.2014; Ogledov: 2729; Prenosov: 601
Celotno besedilo (1,58 MB) |
5. SPODBUJANJE USTVARJALNOSTI PRI DELU V PODJETJU IZODOM D.D.Nina Zimšek, 2013, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava spodbujanje ustvarjalnosti pri delu. Pomembno je, da se organizacije zavedajo pomembnosti tega področja, namreč s tem, ko zaposleni doprinesejo veliko mero ustvarjalnosti v podjetje, je lahko podjetje dolgoročno uspešno in konkurenčno na trgu. Seveda je zelo pomembno, da v podjetju poskrbijo za spodbujanje ustvarjalnosti, morda je dobro, da jo nagradijo. Od vsakega posameznika je odvisno, kateri dejavnik bo pri njem spodbudil ustvarjalnost, zato je tudi dobro, da vodja dobro pozna zaposlene, saj le tako ve, kako jih naj motivira in spodbudi k ustvarjalnosti.
Prvi, teoretični dela magistrskega dela smo namenili opredelitvi ključnih pojmov, kot so ustvarjalnost, ustvarjalni ljudje, spodbujanje ustvarjalnosti. V tem delu smo se osredotočili tudi na ustvarjalno mišljenje, ustvarjalni proces, ter na metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja.
Drugi, praktični del magistrskega dela je bil namenjen analizi raziskave, ki smo jo opravili v podjetju Izodom. Ugotavljali smo kateri dejavniki v podjetju spodbujajo ustvarjalnost in kateri jo ovirajo. Zanimalo nas je tudi, ali v podjetju uporabljajo metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja ter katere metode so to. Ključne besede: Ključne besede:
• Ustvarjalnost
• Spodbujanje
• Ustvarjalno mišljenje
• Ustvarjalni proces
• Metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja Objavljeno v DKUM: 14.10.2013; Ogledov: 2522; Prenosov: 362
Celotno besedilo (1,63 MB) |
6. OBLIKOVANJE USTVARJALNE KLIME V POŠTNI BANKI SLOVENIJEPolonca Žertek, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: POVZETEK
Pred pisanjem diplomskega seminarja sem si postavila hipoteze, ki sem jih s pomočjo pogovorov v podjetju lahko tudi potrdila. V veliko veselje mi je bilo, da sem spoznala kakšna je ustvarjalna klima v podjetju, saj sem se iz te izkušnje tudi veliko naučila. Predpostavljala sem, da imajo v Poštni banki Slovenije oblikovano ustvarjalno klimo, vendar klime v podjetju še niso opredelili.
Z raziskovanjem sem ugotovila, da sta inovativnost in ustvarjalnost tesno povezana pojma in v današnjih razmerah predstavljata velik pomen za podjetje. Zaposleni so tisti, ki se bodo lotili reševanja problemov in bodo predlagali inovativne predloge za podjetje. Zato je pomembno, da vodje poskušajo oblikovati time, motivirajo zaposlene k večji ustvarjalnosti prav tako pa, da vpeljejo različne metode za spodbujanje ustvarjalnosti.
Na ustvarjalnost v organizaciji vpliva veliko različnih dejavnikov. Brez ustvarjalne klime, motiviranih in ustvarjalnih vodij, nagrad, motiviranja zaposlenih, izobraževanja, želj zaposlenih po izboljšavah in sodelovanja, ustvarjalnosti ne bo.
V Poštni banki Slovenije ustvarjalna klima, omogoča predvsem dobro počutje na delovnem mestu, saj večina časa zaposleni tam tudi preživijo. Klima v podjetju se odraža v pozitivnih in prijateljskih odnosih, medsebojnem spoštovanju, fleksibilnosti delovnega časa ter opremljenosti delovnega mesta s sodobnimi tehnologijami. Ključne besede: Ključne besede:
Ustvarjalnost, invencija, inovacija, ustvarjalna klima, tehnike ustvarjalnega mišljenja, Poštna banka Slovenije Objavljeno v DKUM: 08.12.2011; Ogledov: 1884; Prenosov: 135
Celotno besedilo (451,04 KB) |
7. UVAJANJE USTVARJALNE KLIME V RAČUNOVODSKI SLUŽBI NA PRIMERU IZBRANEGA PODJETJAKristina Horvat, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Ustvarjalnost je sposobnost vseh ljudi. Našo ustvarjalnost pa lahko zaviramo sami ali celo družba. Pomembno je, da se zavedamo, da je vsaka ideja ki nam pade na misel plod naše ustvarjalnosti in si zasluži da jo pretehtamo, uresničimo ali pa povemo na glas. Če tega ne storimo zamudimo priložnost napraviti nekaj drugačnega. Pri izražanju idej si lahko pomagamo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja. Ideje nas vodijo do invencije, ki se ne pretvori nujno v inovacijo, je pa ključni del inovacijskega procesa. Kadar pa idejo razvijemo do uporabnosti in jo trg sprejme, lahko govorimo o inovaciji. Veliko ljudi meni, da je potreba po ustvarjalnosti najbolj prisotna v proizvodnih podjetjih, vendar temu ni tako. Ustvarjalni smo lahko na različnih področij. Na primeru izbranega podjetja, sem prikazala uvajanje ustvarjalne klime v računovodsko službo.
V obravnavanem podjetju potrebujejo več ustvarjalnih ljudi, ki so pripravljeni nenehno dvigovati raven svojega znanja in ga v čim večji meri neposredno ali posredno prenašati v poslovna hotenja podjetja. Ključne besede: ustvarjalnost, invencija, inovacija, tehnike ustvarjalnega mišljenja, računovodstvo Objavljeno v DKUM: 02.12.2011; Ogledov: 1835; Prenosov: 176
Celotno besedilo (494,06 KB) |
8. ANALIZA USPEŠNOSTI SPODBUJANJA, ISKANJA IN REALIZACIJE POSLOVNIH ZAMISLI NA PRIMERU PODJETJA SLEM, d.o.o.Alenka Ramšak, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Ustvarjalnost je boj za preživetje, obstoj podjetja. Potrebno je spodbujati ustvarjalnost in ga celo nagrajevati, saj je to motivacija za zaposlene. Motivacija zaposlenih je lahko različna, eni se bodo bolj potrudili, če bodo vedeli, da gre za denarno nagrado, drugim bo več pomenil skupen uspeh in zadovoljstvo, da je nekaj ustvaril. Potrebno je, da vodja ustvarjalnih skupin pozna svoje "ustvarjalce" in jih zna spodbuditi in motivirati, da bodo produktivni pri iskanju novih izboljšav — idej, ki bodo lahko v podjetju prinašala dobiček in uspehe. Pri tem se lahko poslužujemo različnih tehnik za iskanje oziroma spodbujanje idej.
Diplomski seminar je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili teoretična spoznanja. Spoznali smo pojem ideje, ustvarjalnost, ustvarjalni proces, proučili smo različne tipe tehnik generiranja idej: individualne, skupinske, analitične in celostne. Tehnike nam ne služijo vedno le pri iskanju novih idej, ampak služijo tudi za iskanje idej, kako nekaj izboljšati, nadgraditi. Pri tehnikah se lahko povežejo sodelujoči v skupine in skupinsko tuhtajo ter iščejo izboljšave. "Več glav več ve", pravijo. Med tehnikami lahko najdemo tudi posamezne tehnike, ki dajo možnost ljudem, ki ne želijo razmišljati na glas. Zapisujejo si svoje ideje in jih potem predstavijo.
Ob vseh teh tehnikah, ki smo jih navedli v diplomskem seminarju, je potrebna v podjetju tudi prava klima, dobro in pozitivno delovno okolje. Pri vsem tem je v podjetju potreben tudi dober vodja, ki da svojim zaposlenim vzpodbude za ustvarjalnost. Pojavi se kar nekaj različic pri vodstvenih strukturah med podjetniki, notranjimi podjetniki in managerji. Notranji podjetniki so ena izmed rešitev za podjetje, ki ima ljudi, ki stojijo za novimi proizvodi in imajo zelo močno motivacijo za povezavo v skupine in nove dosežke. Notranji podjetniki morajo biti zelo razgledani in morajo dati velik poudarek sposobnostim za delo v skupini. Pripravljeni morajo biti na vse uspehe in padce, iz vsakega delavca morajo narediti zmagovalca in ga spodbuditi za dosežke, sanjati morajo z odprtimi očmi in biti inovativni ter vztrajni, da projekt speljejo od zasnove do realizacije.
Z dobro idejo se vedno začne dobra skupina, ki dela na realizaciji, jedro vsega ustvarjanja je dober poslovni načrt, s katerimi se predstavi podjetje oz. skupina ustvarjalcev, najprej ljudem, ki bodo finančno in materialno pripomogli k realizaciji zasnovane ideje.
Nobena pot ni ravna, na vseh poteh nas čakajo vzpetine in doline. Ravno tako je z idejo, ki se lahko v trenutku zdi dobra, a se kasneje na poti realizacije ustavi, vendar ne smemo prenehati in pustiti, da nam ovire zaprejo pot. Z vsem elanom in pozitivnim mišljenjem moramo iz ene ideje najti drugo in najti rešitev, da bo naša prvotna ideja zasijala v uspeh.
V drugem, praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Slem, d. o .o., in proučili, kako v njihovem podjetju krojijo ideje, ali so jim pomembne za njihovo delovanje, kaj menijo o spodbujanju iskanja idej za boljše proizvode/storitev med zaposlenimi.
"Kar seješ, to žanješ", je stara modrost, ki v podjetniškem svetu nemalokrat drži. Če bomo sejali dobre ideje na pravo polje, bodo le-te imele dober uspeh ne le na našem trgu, ampak tudi v svetu. Ključne besede: podjetniška ideja, ustvarjalni proces, tehnike ustvarjalnega mišljenja, invencija, inovacija, motivacija, skupine, timi, notranje podjetništvo, poslovni načrt Objavljeno v DKUM: 24.05.2011; Ogledov: 3276; Prenosov: 264
Celotno besedilo (532,31 KB) |
9. USTVARJALNOST IN USTVARJALNO SODELOVANJE SODELAVCEV NA TEMELJU SUBJEKTIVNEGA DOBREGA POČUTJASuzana Stoporko, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Brez ustvarjalnosti ni idej, ki bi pripeljale do inovacij, nujnih za preživetje podjetja. Zato pa je pomembna ustvarjalna svoboda. V današnjem času je spodbujanje ustvarjalnosti izrednega pomena, saj zagotavlja obstoj in razvoj podjetij. Za večjo ustvarjalnost zaposlenih je ključnega pomena subjektivno dobro počutje zaposlenih. Diplomski seminar tako obravnava ustvarjalnost, ustvarjalno sodelovanje in subjektivno dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu.
Ustvarjalno mišljenje, ki ga spodbuja subjektivno dobro počutje, največkrat poteka v fazah, ki jim pravimo priprava, zorenje, razsvetlitev in preverjanje. Pri iskanju idej si lahko pomagamo z mnogimi tehnikami ustvarjalnega mišljena, ki lahko potekajo skupinsko ali individualno. Vse ideje, ki jih lahko dobimo s tehnikami ustvarjalnega mišljenja, pa niso nujno vedno koristne.
Z raziskavo, ki smo jo izvedli v podjetju Impol d.o.o., smo želeli ugotoviti, ali so zaposleni na delovnem mestu ustvarjalni ter kakšno je subjektivno dobro počutje zaposlenih. Ugotovili smo, da so anketirani zaposleni na delovnem mestu ustvarjalni, da radi oblikujejo nove ideje ter jih predstavijo sodelavcem. Z analizo smo ugotovili, da najbolj spodbuja zanimivost dela ustvarjalnost ter plača in druge materialne oblike nagrajevanja. Lestvica zadovoljstva z življenjem je pokazala, da so zaposleni v povprečju zadovoljni z življenjem. Prav tako smo z analizo raziskave ugotovili, da na delovnem mestu prevladujejo prijetni občutki, neprijetni pa so prisotni redko. Ključne besede: Ustvarjalnost, ustvarjalno sodelovanje, tehnike ustvarjalnega mišljenja, ustvarjalno mišljenje, subjektivno dobro počutje, pozitivna psihologija. Objavljeno v DKUM: 19.01.2011; Ogledov: 3497; Prenosov: 497
Celotno besedilo (451,27 KB) |
10. METODE ZA VZPODBUJANJE USTVARJANJA IDEJ, INVENCIJ IN INOVACIJ V PODJETJU GORENJE, D.D.Jasmina Mujkić, 2010, diplomsko delo Opis: Ustvarjalnost kot sposobnost odkrivanja novih idej predstavlja temelj za inovativnost. S spodbujanjem ustvarjalnega mišljenja in sodelovanja oblikujemo nov način motiviranja in organiziranja zaposlenih ter preprečimo blokade, ki bi se lahko pojavile pri posameznikih. Delo v skupinah zaposlene združuje, izboljšuje njihove medsebojne odnose in jih spodbuja k izražanju njihovih idej in predlogov s tem, da mora veljati prepoved kakršnegakoli kritiziranja, saj to zavira kreativnost ljudi. Ker smo ljudje bitja, ki včasih potrebujemo neko vodilo, zato za spodbujanje ustvarjalnosti ali povečanje le-te uporabljamo metode za vzpodbujanje ustvarjalnega mišljenja in sodelovanja. To so metode, ki nas skozi posamezne korake in pravila vodijo do idej in koristne ustvarjalnosti.
Da bi dosegli koristno ustvarjalnost, nam morata vodstvo in podjetniška klima to omogočati. Ena izmed glavnih nalog vodstva podjetja mora biti zagotavljanje ustrezno usposobljenih in izobraženih ljudi, vlaganje v razvoj zaposlenih in njihovo dodatno izobraževanje ter ponujati zaposlenim delovne pogoje, ki omogočajo izražanje ustvarjalnosti posameznikov.
Podjetje Gorenje, d.d. je eno izmed uspešnejših slovenskih podjetij, ki se zaveda pomena in koristnosti človeškega kapitala. Zavedajo se, da za doseženimi odličnimi rezultati v podjetju stojijo zaposleni. Ključnega pomena pa so vlaganja v razvojno in raziskovalno dejavnost ter vzpodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti znotraj podjetja. Ključne besede: ustvarjalnost, metode in tehnike ustvarjalnega mišljenja, ideje, invencije, inovativnost, Gorenje, d.d. Objavljeno v DKUM: 24.09.2010; Ogledov: 3569; Prenosov: 868
Celotno besedilo (999,78 KB) |