| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
STRAH ŠTUDENTOV PRED NASTOPANJEM PRI GLASBENI VZGOJI
Natalija Šlogar, 2010, diplomsko delo

Opis: Strah je čustvo, ki vedno bolj bremeni sodobnega človeka, zato je primerno, da o njem razmišljamo in odkrivamo vzroke zanj. Ponavadi je strah usmerjen na konkretno situacijo ali predmet in tako vemo, česa nas je strah. Vedno pogosteje pa se dogaja, da strah ni določen in vezan na konkretno situacijo ali predmet, ne vemo, česa nas je dejansko strah, občutimo samo tesnobo in takrat govorimo o anksioznosti. Namen diplomskega dela je bil raziskati prisotnost strahu pri študentih pred nastopanjem pri glasbeni vzgoji, kaj so bili vzroki strahu, vpliv strahu na nastope in s katerimi tehnikami sproščanja so si študentje pomagali, da so zmanjšali obremenjujoče simptome fiziološkega vzburjenja. V teoretičnem delu diplomskega dela je obravnavana tematika strahu, treme, anksioznosti, strahu pred javnim nastopanjem, tehnik sproščanja in samopodobe. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da imajo študentje dobro mnenje o svojem petju, igranju na inštrument, svoji splošni samopodobi in samopodobi, povezani z obvladovanjem glasbenih vsebin in dejavnosti. Največji strah občutijo pri nastopu pri didaktiki glasbene vzgoje v osnovni šoli, najmanj jih je strah nastopa pri glasbeni vzgoji v okviru prakse. Strah ni vplival na izvedbo nastopov pri glasbeni vzgoji, tudi če je med nastopi prišlo do različnih težav. Najbolj jih je strah tega, da jih med nastopi gledajo sošolci, učenci, mentorica in učitelji. Ugotovili smo, da večina študentov kljub občutenju strahu pred nastopom ne uporablja tehnik sproščanja. Preostali študentje, ki tehnike uporabljajo, se sprostijo s tem, da se opojejo, s pomočjo enakomernega globokega dihanja, plesa in meditacije. Vendar didaktika glasbene vzgoje ni edini didaktični predmet, pri katerem študentje občutijo strah pred nastopi. Raziskava je pokazala, da študentje občutijo strah pri vseh didaktičnih predmetih, pri katerih imajo nastope, vendar jih je nastopov pri didaktiki glasbene vzgoje strah nekoliko bolj kot drugih nastopov.
Ključne besede: Strah, trema, anksioznost, strah pred javnim nastopanjem, tehnike sproščanja, samopodoba.
Objavljeno: 06.07.2010; Ogledov: 2057; Prenosov: 239
.pdf Celotno besedilo (472,86 KB)

2.
ANALIZA STRESA ZAPOSLENIH V OSNOVNI ŠOLI
Bojana Kamenšek, 2012, diplomsko delo

Opis: Stres je vsakdanji pojav tako v zasebnem kot tudi poklicnem življenju. Lahko bi rekli, da stres daje močan pečat našemu življenju in delu. Nesmiselno bi bilo pričakovati, da bi lahko v današnjem času živeli popolnoma brez stresa. Na srečo pa si lahko pri njegovem obvladovanju najbolj pomagamo sami. Poznamo različne tehnike za obvladovanje stresa, kot so joga, fizična aktivnost, upravljanje s časom, zdrava prehrana, avtogeni trening, meditacija, masaža … Človek ne more vplivati na zunanje okolje in dogajanje okrog sebe, lahko pa nadzoruje svoje telo, misli, dihanje in čustva ter tako prepreči negativne učinke stresa. V določenih situacijah pa lahko stres na posameznika deluje tudi spodbudno in pozitivno. Zaradi tega smo lahko bolj ustvarjalni, uspešni in motivirani za delo. Problem nastane, ko začne posameznik zaradi prevelikih pritiskov fizično in psihično odpovedovati. Stopnja stresa je odvisna od vsakega posameznika, največkrat pa se kaže na čustveni, telesni in vedenjski ravni. Stres na delovnem mestu je zelo pogost pojav in je eden glavnih težav danes, zato je pomembno, da organizacija ukrepa pravi čas in pravilno – s programi ali tehnikami za obvladovanje stresa. Raziskava, ki smo jo izvedli v izbrani organizaciji, je pokazala, da zaposleni v večini poznajo tehnike za obvladovanje stresa, vendar jih pogosto ne izvajajo. Zaposleni so največkrat pri delu preobremenjeni, kar pripelje do simptomov, kot so utrujenost, pozabljivost, nespečnost in glavobol. Menijo, da bi organizacija morala storiti več za preprečevanja stresa. Tudi sami menimo, da bi organizacija v veliki meri lahko stanje izboljšala sama, če bi uvedla programe za premagovanje stresa in druge tehnike, ki smo jih predlagali kot rešitve.
Ključne besede: - stres - simptomi stresa - stres med zaposlenimi - premagovanje stresa - tehnike sproščanja
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 1064; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

3.
KONCENTRACIJA V KOŠARKI
Mitja Kotnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati, primerjati in analizirati koncentracijo pri učencih, ki se ukvarjajo s košarko z učenci, ki se s košarko ne ukvarjajo ter ugotavljati razliko med fanti in puncami v koncentraciji. Zanimalo nas je, ali se učenci košarkarji razlikujejo od splošne populacije v koncentraciji ter ali spol vpliva na koncentracijo. a osnovi postavljenih raziskovalnih vprašanj smo določili in izpeljali teste pozornosti v košarkarskih klubih in v osnovni šoli. Rezultate smo prikazali opisno in tabelarno. Z rezultati, ki smo jih dobili na podlagi testiranj, smo ovrgli obe postavljeni hipotezi. Ugotovili smo, da ni razlike v koncentraciji med učenci in učenci, ki trenirajo košarko. Prav tako smo ugotovili, da med deklicami in fanti ni razlike v koncentraciji.
Ključne besede: koncentracija, koncentracija v športu, koncentracija v košarki, košarka, trening, psihologija športa, tehnike koncentracije, tipi koncentracije, metode sproščanja
Objavljeno: 23.01.2015; Ogledov: 957; Prenosov: 202
.pdf Celotno besedilo (570,18 KB)

4.
STRES NA DELOVNEM MESTU V TRGOVSKI ORGANIZACIJI X
Anita Kureš, 2012, diplomsko delo

Opis: Stres je tegoba sedanjega časa. Zmeraj več ljudi trpi za posledicami stresa na delovnem mestu, saj nam delo povzroča preveliko odgovornost, njemu tudi namenimo večino svojega časa, kar nam posledično zmanjšuje čas za sprostitev. Tako nam primanjkuje časa za zabavo, druženje s prijatelji, sprehode v naravi, telesno aktivnost in druge možnosti za sprostitev. Življenje nam prinaša nenehno nove izzive in obremenitve, pritiske, bojazni, ki sčasoma kopičijo stres v našem telesu. Vse to se nam odraža na telesu in smo posledično manj aktivni in produktivni na delovnem mestu. Dobro je zatorej, da se zavedamo, da moramo v telesu vzpostaviti ravnovesje, da bo vsak stres zdrav stres za naše telo. Tako je v diplomskem seminarju podano veliko načinov kako premagati stres kot posameznik. To storimo z različnimi tehnikami sproščanja kot so joga meditacija in druge tehnike. Opisano je kako se s stresom spopadamo na ravni družbe kakor tudi na ravni organizacije. Vse skupaj pa smo še podkrepili z raziskavo, ki temelji na anonimnem anketnem vprašalniku, ki je bil podan v trgovski organizaciji X in na intervjuju doktorja Lovšeta iz zasebnega zdravstvenega zavoda Lovše. Stres skupaj s pritiski lastnikov za vse zaposlene v podjetju ustvarja negativno klimo, ki se negativno odraža na delu; nižji sta predvsem kakovost in produktivnost dela, pojavlja se preobremenjenosti, izčrpanost, nemotiviranost zaposlenih. Vse to je posebej pomembno za storitvene organizacije kot je npr. trgovska organizacija. Podrobneje smo se ukvarjali s stresom pri trgovcih v trgovskih organizacijah in z premagovanjem stresa pri teh ključnih respondentih.
Ključne besede: stres, stres na delovnem mestu, simptomi stresa, stresorji, tehnike sproščanja, premagovanje stresa
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 1518; Prenosov: 121
.pdf Celotno besedilo (1006,29 KB)

5.
OBVLADOVANJE STRESA NA DELOVNEM MESTU V PODJETJU TAMES D.O.O.
Andreja Šegula, 2014, magistrsko delo

Opis: Kljub tehnološkemu napredku, ki v današnjem času olajšuje življenje, vse večkrat obstaja občutek, da se je vedno težje upirati vsakdanjim pritiskom. Prav zato so pri usklajevanju delovnih in domačih obveznosti potrebni koristni napotki za obvladovanje in nadziranje neprestanih zahtev. Zaradi prevelikih delovnih obremenitev se zaposleni v delovnem okolju nenehno srečujejo s stresom. Zato je potrebno uvesti rešitve, ki bodo pomagale pri boljšem obvladovanju teh težav in ki bodo v življenje vnesle vsaj nekaj miru in zbranosti. Vzroki stresa se lahko nahajajo v notranjosti vsakega posameznika ali pa izvirajo iz njegovega okolja, bodisi socialnega ali delovnega. Če je okolje zaposlenega pogosto stresno, hitreje podlega motnjam, povezanim s tesnobo, ki v njem povzročajo napetost, napade panike in lahko povsem izčrpajo človeka, v hujših oblikah pa povzročijo resne motnje duševnega zdravja. Stres ne prizadene le posameznika ampak tudi organizacijo, v kateri zaposleni deluje, in družbo kot celoto. Posledice, ki jih prinaša stres, so lahko čustvene, vedenjske in telesne narave, in predstavljajo način, s katerim se organizem odzove na spremembe, obenem pa organizaciji predstavljajo velik strošek. Najhujše posledice stresa na ravni posameznika se pokažejo kot izgorelost, izčrpanost, kronična utrujenost in v najhujšem primeru kot smrt zaradi prevelikega stresa. Na organizacijskem nivoju pa je stres povezan s stroški zaradi bolezenskih odsotnosti zaposlenih z dela in s stroški zdravljenja zaposlenih, stroški absentizma, stroški prezgodnjih upokojitev, sodnimi stroški, stroški, nastalih zaradi škode na opremi, zmanjšanja produktivnosti, v nekaterih primerih pa tudi izgube dobrega imena in ugleda. Kljub temu pa si vodstvo podjetja pogosto zatiska oči pred problemom in se ne želi soočiti s stresom svojih zaposlenih, saj meni, da je stres posameznika posameznikov problem, prav tako pa tudi njegova rešitev. Stresu se ni mogoče izogniti, saj je del vsakdanjega življenja. Z njim se je mogoče srečati tako v domačem kot delovnem okolju. Najpomembnejše so veščine obvladovanja stresa, saj nam omogočajo poiskati ravnotežje med različnimi področji življenja. S tem pa se ohranja tudi telesno in duševno zdravje. Najpogostejši načini za obvladovanje stresa so različne tehnike sproščanja. Z njimi je mogoče odkriti, kako prilagoditi svoje vedenje in svoj življenjski slog dopolniti s strategijami. Če se zaposleni negativnih učinkov stresa zavedajo in jih skušajo obvladati in odpraviti, lahko s tem bistveno pripomorejo k uspešnosti celotne organizacije. Stresorji, zaradi katerih so zaposleni najpogosteje pod stresom, so: vrsta zaposlitve, razmejitve med delom in nedelom, opredelitev vlog, organizacijski dejavniki, nadlegovanje in nasilje na delovnem mestu, različni delovni pogoji in delovne razmere ter organizacijska klima in kultura. Zavedati se je potrebno, da stres ni vedno slab. Mnogokrat deluje spodbudno in omogoča napredovanje skozi življenje ter lažje doseganje zastavljenih ciljev. Potrebno se je zavedati le intenzivnosti in trajanja stresnega stanja, ki ima lahko škodljive posledice za zdravje. Z raziskavo obvladovanja stresa na delovnem mestu se je ugotavljalo, kako se ubraniti pritiskov in napetosti, ki jih prinaša življenje, kako se s stresom soočiti in kako ga najlažje obvladati. Magistrsko delo je razdeljeno na več sklopov. Temeljna sklopa sta teoretični in empirični vidik problematike. Prvi, teoretični, del je osredotočen na opredelitev stresa in soočanje s stresom na delovnem mestu, predstavlja pa tudi obvladovanje stresa na delovnem mestu, kjer so podrobno prikazani ukrepi za obvladovanje stresa na individualni pa tudi sistemski ravni. Na koncu teoretičnega dela so opisane še tehnike za premagovanje stresa oziroma tehnike sproščanja ter strategije za zmanjšanje stresa pri zaposlenih. V drugem, empiričnem delu magistrske naloge sledi predstavitev podjetja Tames d. o. o., v nadaljevanju pa prikaz analize obvladovanja stresa zaposlenih izb
Ključne besede: stres, simptomi stresa, vzroki stresa, obvladovanje stresa, posledice stresa, zaposleni, delovno mesto, organizacijski stres, izgorelost zaposlenih, karoshi smrti, strategije stresa, tehnike sproščanja
Objavljeno: 22.07.2014; Ogledov: 1423; Prenosov: 390
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
VPLIV PSIHOLOŠKE PRIPRAVE NA ŠPORTNIKOVO SPOSOBNOST UČINKOVITEGA OBVLADOVANJA IN SPOPRIJEMANJA S STRESOM
Jernej Nedog, 2016, diplomsko delo

Opis: Ukvarjanje s športom in sodelovanje pri športnih dejavnostih predstavlja tako fizične kot psihične zahteve za športnike, saj se soočajo z napetostmi, ki izhajajo iz konkurence v športu, in z drugimi zahtevami, ki prihajajo s strani staršev, trenerjev in vrstnikov. Nekateri športniki se naučijo uspešno reševati takšne napetosti in jim šport predstavlja izziv in nekaj prijetnega. Nekateri športniki pa te sposobnosti nimajo in jim šport predstavlja veliko mero stresa in tesnobe. Nobenega dvoma ni, da se ljudje razlikujemo v sposobnostih za uspešno obvladovanje stresnih situacij. Te razlike izvirajo predvsem iz naučenih spretnosti obvladovanja stresa, ki se jih je športnik naučil v otroštvu in adolescenci. Šport je lahko pomemben prostor, kjer se lahko naučimo veščin za dosego ciljev, relaksacije, komunikacije, sodelovanja,... Na nek način lahko šport opredelimo kot laboratorij za preizkušanje in obvladovanje tehnik in načinov za spopadanje s stresom.
Ključne besede: športna psihologija, motivacija, koncentracija, tehnike sproščanja, stres, psihološka priprava, joga
Objavljeno: 31.05.2016; Ogledov: 854; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

7.
Tehnike sproščanja in njihov vpliv na doživljanje stresa, samopodobo in socialne odnose pri otrocih
Maja Krajnc Ružič, 2016, magistrsko delo

Opis: Temeljni problem raziskave je ugotoviti, kako vplivajo sprostitvene tehnike na otroka tretjega razreda osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka v obdobju srednjega otroštva, razvoj osebnosti v tem obdobju, samopodobe, emocij ter socialnih odnosov. Obravnavali smo družbeni fenomen, s katerim se srečujemo vsakodnevno: stres. Proučevali smo njegove dejavnike, znake, posledice ter spregovorili o stresu pri otrocih. Nadalje smo se ukvarjali s posameznimi tehnikami sproščanja ter njihovimi vplivi na otroke. V empiričnem delu smo merili učinkovitost dveh sprostitvenih tehnik z vidika otrok, staršev in učiteljic. Rezultati kažejo pozitivne spremembe pri samopodobi, emocijah ter socialnih odnosih otrok, predvsem pa kažejo pozitivne spremembe v počutju po izvajanju posamezne sprostitvene tehnike. Tako otroci, kot starši in učiteljici so zadovoljni s spretnostjo, ki so jo pridobili. Iz raziskovalnih ugotovitev izhaja, da želijo več tovrstnih aktivnosti, ki bi bile vpete v šolsko delo.
Ključne besede: samopodoba, stres, tehnike sproščanja, meditacija, Access Bars
Objavljeno: 19.01.2017; Ogledov: 941; Prenosov: 257
.pdf Celotno besedilo (3,42 MB)

8.
DEJAVNIKI STRESA IN NJEGOVO OBVLADOVANJE V TELEKOMU SLOVENIJE D.D.
Tanja Ocepek, 2017, magistrsko delo

Opis: Stres na delovnem mestu je vsakdanji pojav. Vse hitrejši tempo življenja, pritiski doma in v službi lahko povzročijo motnje v delovanju telesa in duševnosti. Stres uvrščamo med tiste bolezni in težave, ki so nevidne in neotipljive, a še kako povzročajo preglavice. O njem govorimo, kadar od svojega telesa terjamo več, kot je zmožno. Pospeši utrip srca in poveča krvni tlak. Kratkotrajni stres ima lahko tudi pozitivne učinke, saj adrenalin, ki se sprosti v telesu, povzroči večjo učinkovitost in storilnost. Dolgotrajni stres pa telesu škoduje, saj lahko napade različne organe. Zaposleni, ki je pod stresom, ne škoduje samo sebi in svoji družini, temveč tudi organizaciji, kjer je zaposlen. Tudi podjetja lahko zapadejo stresu, ki se ga je težko otresti. Ta vrsta stresa se kaže v prevelikih kadrovskih spremembah, v slabih delovnih razmerah, v veliki odsotnosti z dela in v pogostih poškodbah pri delu. Zato mnoga podjetja poskrbijo za preventivo. Urejena medsebojna komunikacija, medsebojni odnosi, skrb za zdravo prehrano in urejene delovne razmere lahko pripomorejo k zmanjševanju organizacijskega stresa. V nekaterih podjetjih poznajo posebne merilce stresa, s katerimi merijo stopnjo napetosti in nezadovoljstva med zaposlenimi. Eden izmed takšnih merilcev je lahko tudi letni pogovor nadrejenih s svojimi zaposlenimi.
Ključne besede: stres, simptomi stresa, obvladovanje stresa, posledice stresa, zaposleni, delovno mesto, organizacijski stres, izgorelost zaposlenih, karoshi smrt, strategije stresa, tehnike sproščanja
Objavljeno: 06.07.2017; Ogledov: 617; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
Metode za obvladovanje stresa
Jernej Mergeduš, 2017, diplomsko delo

Opis: Teoretično izhodišče: Stres je danes vzrok za mnogo bolezni in negativno vpliva na kakovost življenja v celotni družbi. Je prirojen odziv, katerega lahko zaznamo s poznavanjem simptomov. Pomembno je, da ga zgodaj prepoznamo ter sestavimo načrt obvladovanja. V diplomskem delu smo predstavili metode, s katerimi lahko preprečimo ali zmanjšamo stres, ter tako izboljšamo svoje psihično in fizično zdravje. Metodologija: V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno ali opisno metodo dela, s pregledom znanstvene in strokovne literature. Med seboj smo primerjali mnenja različnih avtorjev, ki so nas pripeljala do odgovorov na zastavljena raziskovalna vprašanja. Rezultati: Ugotovili smo, da lahko z opisanimi metodami za obvladovanje stresa, kot so tehnike sproščanja, joga, meditacija, psihoterapija in avtogeni trening, uspešno zmanjšamo ali odpravimo stres. Pomembno je, da posamezniki prepoznajo stres ter poznajo metode, s katerimi ga lahko zmanjšajo. Predvsem so učinkovite metode, ki nas sprostijo in aktivirajo našo zavest. Pomembna je tudi zdrava prehrana, gibanje ter dobri medosebni odnosi. Kadar stresa ne zmoremo obvladovati sami, je najbolje poiskati strokovno pomoč. Razprava in zaključek: Ugotovili smo, da ljudje slabo obvladujejo stres, čeprav se ga mnogo ljudi zaveda in pozna metode za obvladovanje stresa. Menimo, da bi morali metode obvladovanja stresa predstaviti ljudem čim bolj zgodaj, že v otroštvu, saj smo v tem starostnem obdobju že močno izpostavljeni stresu. To bi pripomoglo k izboljšanju celostnega zdravja v družbi, boljš
Ključne besede: stresorji, stresni odziv, tehnike sproščanja, dihanje, gibanje, prehrana.
Objavljeno: 10.01.2018; Ogledov: 1892; Prenosov: 372
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

10.
Spoprijemanje s stresom pri študentih pedagogike
Tjaša Pisanec, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu raziskujemo načine in metode, ki jih študenti dvopredmetnega študija pedagogike na Filozofski fakulteti Maribor uporabljajo za spoprijemanje s stresom kot posledico študijskih obremenitev. Najprej v sklopu teoretičnega dela opredelimo stres, opišemo vrste, faze in simptome stresa, predstavimo različne tehnike in strategije spoprijemanja s stresom ter vrsto raziskav, ki zadevajo tematiko stresa med študentsko populacijo. V empirični raziskavi, v kateri je sodelovalo 112 študentov, proučujemo stopnjo stresa študentov, pogostost doživljanja stresa zaradi študijskih obveznosti, stresnost določenih vidikov študija, doživljanje simptomov stresa in uporabo različnih načinov spoprijemanja s stresom. Pri tem nas zanima obstoj razlik glede na letnik študija, povprečno oceno posameznika in v dveh primerih tudi stopnjo stresa študentov. Rezultati prikazujejo nizko oceno stresnosti dvopredmetnega študija pedagogike, saj večina študentov stres, povezan s študijem, doživlja le včasih. Najpogostejše metode, ki jih študenti uporabljajo v namene obvladovanja in zmanjševanja stresa, so vsakodnevne dejavnosti, ki imajo že same po sebi sproščujoč vpliv na človeka, kot so telesna aktivnost, hobiji, druženje s prijatelji ipd. Precej manjše število študentov uporablja zahtevnejše relaksacijske in kognitivne tehnike, s katerimi so podrobneje seznanjeni v času študija.
Ključne besede: stres, študenti, spoprijemanje s stresom, tehnike sproščanja
Objavljeno: 20.12.2018; Ogledov: 456; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici