| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga učencev pri sooblikovanju likovne naloge pri pouku likovne umetnosti : magistrsko delo
Živa Simšič, 2023, magistrsko delo

Opis: Postmoderni učni načrti spodbujajo aktivno vlogo učenca pri soustvarjanju pouka z željo po razvijanju notranje motivacije učencev. Takšen način poučevanja temelji na problemih, ki se povezujejo z življenjem učencev in lokalnim okoljem s ciljem kakovostnejšega učenja in poučevanja. Želeli smo preveriti možnosti oblikovanja pouka, kjer učenec postane soustvarjalec pouka likovne umetnosti, kakšna so mnenja učencev glede samostojne izbire likovnega motiva, tehnike in oblike dela ter kakšna je potreba učencev po medpredmetnem povezovanju. Študijo primera smo opravili v 9. razredu osnovne šole v Mariboru pri pouku likovne umetnosti. Z učenci smo izvedli eno didaktično enoto na temo »Sprehod po Mariboru in okolici«, vključevala je štiri učne ure. Podatke smo zbirali s kvalitativnimi (opazovanje, intervju, analiza likovnih del) kot tudi s kvantitativnimi merskimi instrumenti (vprašalniki). Ključen problem, ki smo ga zaznali pri organizaciji likovnih nalog, ki omogočajo večjo participacijo učencev, je bilo pomanjkanje časa. Izvedba takšnega načina poučevanja od učitelja terja veliko načrtovanja in predpriprave. Odzivi učencev na možnost samostojne izbire likovnega motiva in tehnike ter oblike dela so bili pozitivni. Končna likovna dela učencev so bila raznolika. Potreba učencev po medpredmetnem povezovanju ni bila izpostavljena.
Ključne besede: pouk likovne umetnosti, aktivna vloga učencev, samostojna izbira likovnega motiva in tehnike, samostojna izbira oblik dela
Objavljeno v DKUM: 24.02.2023; Ogledov: 711; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (4,20 MB)

2.
Terensko delo na primeru proučevanja vodovja pri pouku geografije v osnovni šoli
Adrijana Sambolič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli na osnovi učnih metod, ki podpirajo izkustveno učenje, proučiti, kateri učni pristopi pridobivanja informacij in njihove obdelave s področja proučevanja vodovja že obstajajo v slovenskih priročnikih namenjenih terenskemu proučevanju vodovja ter poiskati nove učne pristope na področju osnovnošolskega proučevanja vodovja. Pri delu smo se naslonili na priročnik Vodni svet Slovenije ter na Zbornik mednarodne konference Zaživimo z vodo. V priročniku, Vodni svet Slovenije, smo analizirali že obstoječe tehnike terenskega proučevanja voda. V Zborniku mednarodne konference, Zaživimo z vodo, pa smo dobili vpogled, katere tehnike pri svojem delu uporabljajo učitelji praktiki. Na podlagi ugotovitev smo pripravili deset novih oziroma drugačnih učnih pristopov terenskega proučevanja vodovja, ki jih do sedaj še nismo zasledili v slovenskih priročnikih za terensko proučevanje vodovja. Pri vsakem učnem pristopu smo zapisali pripomočke, ki jih potrebujemo za izvedbo, podali natančna navodila za izvedbo ter jih grafično-ilustrativno podprli s pomočjo slike ali fotografije. Dodali smo tudi učne rezultate, ki nam povedo, kako bodo učenci zasledovali doseganje zastavljenih učnih ciljev. Vseh deset učnih pristopov smo nato predstavili tudi v Priročniku za proučevanje voda pri pouku geografije v osnovni šoli. Priročnik za proučevanje voda pri pouku geografije v osnovni šoli je namenjen terenskemu proučevanju vodovja pri pouku geografije v osnovni šoli ter vsebuje priporočila za učitelje, natančna navodila za izvedbo, delovne liste za učence, rešitve nalog za splošna vprašanja ter seznam priporočene literature.
Ključne besede: izkustveno učenje, terensko delo, vodovje, učni načrt, tehnike dela
Objavljeno v DKUM: 28.11.2019; Ogledov: 1595; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

3.
Razvoj, uporaba in prihodnost PEACE modela preiskovalnega intervjuja : magistrsko delo
Maša Janežič, 2019, magistrsko delo

Opis: Glede preiskovalnega intervjuja se pojavlja vprašanje o problematiki dobre prakse. Posledice izvedbe preiskovalnega intervjuja se kažejo na pravosodnem, kazenskem, postopkovnem ter celo političnem in socialnem področju. V slabih primerih se lahko sčasoma izkaže, da so bile osebe po krivem obtožene. To se je v veliko primerih zgodilo v Angliji, kjer so na slab način reševali primere bombnih napadov teroristične skupine IRA. Po krivem obsojene ljudi so morali osvoboditi iz zaporov in preprečiti nadaljnje sodne zmote. Te napake so v sistemu pustile veliko sled, ki se je širila tudi v nezaupanje ljudi v pravosodni sistem in vlado. Sčasoma so posledično v Angliji na podlagi raziskav o spominu razvili tehniko PEACE preiskovalnega intervjuja in jo implementirali v sistem. Potem se je tehnika razvila v tujini, med drugim na Norveškem, kjer je njena uporaba prinesla vzorno razrešitev znanega primera terorističnega napada, ki ga je izvedel Anders Behring Breivik. V tem je vidna velika razlika, ki jo je prinesel preskok iz starega načina izvedbe preiskovalnega intervjuja. Dobro izveden proces preiskovanja dogodkov pomeni pravično obravnavo in izid za vse vpletene: osumljence, priče in žrtve. Preiskovalci, ki izvajajo preiskovalne intervjuje, se morajo zavedati, kako pomembno je ohraniti neobtožujoče mišljenje o osebi, s katero opravljajo intervju. Ta miselnost je namreč ključna za zbiranje informacij o preiskovanem dogodku. Na ta način, ko se preiskovalci takoj izognejo domnevi o krivdi intervjuvanca, bodo zbrali največ informacij, za katere bodo lahko trdili, da so tudi verodostojne. Tehnika PEACE je resda dovršena, vendar bi si preiskovalci želeli lažjo in dostopnejšo izvedbo, ki bi proces predvsem skrajšala. V tem se kaže, da je tehnika kljub že odličnim rezultatom še vedno odprta za manjše izboljšave.
Ključne besede: zaslišanje, tehnike, preiskovalni intervju, model PEACE, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 18.09.2019; Ogledov: 982; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (649,89 KB)

4.
Borilne veščine in psihofizična pripravljenost policistov v slovenski policiji : Policijska uprava Ljubljana
Tilen Kopše, 2019, magistrsko delo

Opis: V prvem delu magistrskega dela je predstavljeno razvojno obdobje slovenske policije od miličnikov do policistov. Poudarek je na razvoju usposabljanja kadrov iz znanja borilnih veščin in psihofizične priprave. Predstavljena so policijska pooblastila, ki so bila aktualna v posameznem časovnem obdobju, s poudarkom na telesni sili in pogojih za uporabo strelnega orožja. Predstavljene so enote, od katerih se pričakujejo večja stopnja usposobljenosti in specialistična znanja, ki jih redne enote načeloma nimajo. Opisane so spremembe zakonodaje, natančneje Zakona o policiji in Zakona o nalogah in pooblastilih policije. Opis temelji na spremembah pogojev za uporabo telesne sile, strelnega orožja in drugih ukrepov, ki se dotikajo prisilnih sredstev, tako v kolektivni kot osebni zadolžitvi policistov. V nalogi je opisana primerjava tehnik metov ju-jitsuja in taekwondoja. V drugem, empiričnem delu naloge je predstavljena raziskava, ki temelji na ugotavljanju skrbi policistov za svojo psihofizično pripravljenost, njihovega znanja iz borilnih veščin in njihovega pogleda na stanje na tem področju v času šolanja in dela v enotah. Raziskava tudi povzema povezanost med uspešnostjo ubranitve napada na policiste in ukvarjanjem policistov z borilnimi športi v prostem času. Postavljene so tri hipoteze, katerih veljavnost se preveri s pomočjo rezultatov ankete med policisti Policijske uprave Ljubljana. Prva hipoteza, da se več kot dve tretjini policistov v svojem prostem času ukvarja s športom, se izkaže kot resnična. Prav tako tretja hipoteza, ki pravi, da če se policisti v svojem prostem času ukvarjajo z borilnimi veščinami, se pogosteje sami obranijo napada. Rezultati so prav tako pokazali, da se manj kot ena tretjina policistov v svojem prostem času ukvarja z borilnimi veščinami, ki jim služijo pri opravljanju dela, zato se druga hipoteza ovrže.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policijska pooblastila, policisti, psihofizična pripravljenost, borilne veščine, samoobrambne tehnike, usposabljanja, izobraževanje, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 21.05.2019; Ogledov: 1596; Prenosov: 352
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

5.
Vrste zasliševalskih tehnik in njihova primernost za uporabo v Sloveniji : magistrsko delo
Nathan Klasinc, 2016, magistrsko delo

Opis: Pridobivanje informacij s pogovorom je ključna naloga preiskovalec pri preiskovanju kaznivih dejanj in nekaterih drugih posameznikov, ki s poslužujejo podobnih metod. Magistrska naloga vsebuje povzetke in opise najbolj uporabljenih tehnik pridobivanja informacij oziroma zasliševanj, ki se trenutno uporabljajo po svetu. V sklopu magistrskega dela smo naredili še pregled empiričnih raziskav v Sloveniji, ki obravnavajo tematiko zasliševanja. Narejena je bila taksonomija velike večine tehnik zasliševanja ter natančen in empiričen pregled dveh metod, ki sta trenutno najbolj uveljavljeni v svetu. Tako imenovani PEACE metoda in Reid tehnika. Na podlagi primerjave obeh tehnik in skladnosti s pravno ureditvijo, je bilo ugotovljeno, da Reid tehnika ni kompatibilna s slovensko zakonodajo saj se poslužuje metod, ki so eksplicitno prepovedane. Uporaba takšnih metod lahko resno ogrozi celoten kazenski postopek. Na podlagi pregleda lahko sklepamo, da so tehnike zasliševanja v Sloveniji zelo stare, v primerjavi z ostalim zahodnim svetom, neustrezne in ne dosegajo etičnih standardov. Poleg tega opažamo pomanjkanje empiričnih raziskav na tem področju, ki šele zadnjih nekaj let kaže rahel premik v razvoju.
Ključne besede: zaslišanje, zasliševalske tehnike, preiskovalni intervju, etični vidik, pravni vidik, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 04.01.2017; Ogledov: 1723; Prenosov: 194
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole
Mojca Borko, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole govori o možnostih kombiniranja likovnih tehnik znotraj istega področja likovne umetnosti ali med različnimi področji, ki so: risanje, slikanje, grafika, kiparstvo in arhitektura. V teoretičnem delu smo predstavili pouk likovne umetnosti, likovne tehnike in materiale v prvi triadi (risarske, slikarske, grafične likovne tehnike, kiparske likovne materiale, materiale za oblikovanje prostora in kombinirane likovne tehnike), artikulacijo učne ure pri pouku likovne umetnosti z vidika likovne tehnike, predstavili smo splošne in specifične metode dela s poudarkom na tistih metodah, ki se nanašajo na likovno tehniko in na demonstracijo likovne tehnike. Opisali smo tudi značilnosti otrokovega likovnega izražanja v prvem razredu, saj je poznavanje likovnega razvoja za delo pri pouku likovne umetnosti zelo pomembno. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, kako učenci samostojno kombinirajo različne likovne tehnike pri reševanju likovne naloge. Zasnovali smo pet likovnih nalog s kombiniranimi likovnimi tehnikami ter jih izvedli z 18 učenci prvega razreda podeželske osnovne šole. Podatke smo zbirali z opazovanjem, z udeležbo, fotografiranjem ter analizo likovnih izdelkov. V sklepnem delu smo predstavili ključne ugotovitve študije primera in podali mnenje o opravljenem lastnem strokovnem delu.
Ključne besede: pouk likovne umetnosti, metode dela, likovni razvoj otrok, kombinirane likovne tehnike, razredni pouk
Objavljeno v DKUM: 21.09.2016; Ogledov: 7388; Prenosov: 1282
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

7.
KOGNITIVNO-VEDENJSKE TEHNIKE PRI SPECIFIČNIH MOTNJAH HRANJENJA
Tjaša Poplatnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Motnje hranjenja so povezane z odnosom posameznika do hrane, s percepcijo do lastnega telesa, s samospoštovanjem, z odnosi v družini in z vplivi iz socialnega okolja. Terapija pri zdravljenju bolnikov s tovrstno motnjo je po navadi kombinirana iz različnih psihoterapevtskih pristopov. V raziskavi smo se osredotočili na vedenjsko-kognitivno terapijo pri terapevtskem delu z bolniki z motnjami hranjenja. Bolj specifično nas je zanimala uporaba in pogostost vedenjsko-kognitivnih tehnik pri tovrstnih bolnikih. V delu smo se omejili na specifične motnje hranjenja, in sicer na anoreksijo nervozo in bulimijo nervozo. Pri raziskovanju smo uporabili kvalitativno in kvantitativno metodo. Intervju smo opravili s tremi psihoterapevti. Posamezen intervju je v povprečju trajal trideset minut. S pomočjo izsledkov iz intervjujev, literature in po konzultacijah z eksperti smo sestavili spletni vprašalnik s poudarkom na kognitivno-vedenjskih tehnikah pri specifičnih motnjah hranjenja. Vzorec sestavlja 100 psihoterapevtk (83 % žensk) iz različnih psihoterapevtskih šol. Reševanje spletnega vprašalnika je v povprečju trajalo 12 minut in 23 sekund. Rezultati so pokazali zanesljivost in veljavnost vprašalnika. Na podlagi primerjav povprečij smo preverjali razlike med želenim in realnim stanjem, glede na pomembnost in pogostost uporabe kognitivno-vedenjskih tehnik v terapiji pri bolnikih z motnjami hranjenja. Omenjeno diskrepanco smo preverjali tudi na področju želenih lastnosti terapevta za terapevtsko delo, pri vrsti podpore terapevta pri opravljanju terapevtskega dela in na področju priprave terapevta na terapevtsko delo z bolniki z motnjami hranjenja. Ugotovili smo, da obstaja manjša, a statistično pomembna diskrepanca na naštetih področjih. Izsledke naše raziskave smo s pomočjo osebnostnih teorij in ugotovitev druge raziskave razširili na osebnostne poteze udeležencev in opozorili na možen pojav izgorelosti pri terapevtih. Z metodo klastrske analize smo vzorec razdelili na tri skupine. Poimenovali smo jih vedenjsko-kognitivna, mešana in analitična (psihodinamska) skupina. Ugotovili smo, da se rezultati smiselno povezujejo glede na značilnosti terapevtov, ki prevladujejo v določeni skupini. Pomembnejši izsledki raziskave so, da strokovnjaki opažajo trend naraščanja motenj hranjenja, da imajo psihoterapevti z bolniki z motnjami hranjenja veliko izkušenj in da pri opravljanju terapevtskega dela z omenjenimi bolniki pogosto uporabljajo vedenjsko-kognitivne tehnike. V ozadju rezultatov je potreba po izobraževanju novih kadrov na področju motenj hranjenja.
Ključne besede: Vedenjsko-kognitivne tehnike, anoreksija nervoza, bulimija nervoza, lastnosti psihoterapevtov, priprava terapevta na terapevtsko delo, podpora terapevta pri opravljanju terapevtskega dela.
Objavljeno v DKUM: 04.04.2016; Ogledov: 2808; Prenosov: 463
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

8.
NOVE METODE ZA IZBIRO SODELAVCEV
Tadeja Želimorski, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo želeli predstaviti pomen in postopek pridobivanja kadrov, predvsem pa predstaviti metode ter tehnike izbire novih sodelavcev. Osredotočili smo se predvsem na nove metode, ki so bolj učinkovite in racionalnejše od starih.
Ključne besede: Pridobivanje kadrov, izbira kadrov, metode pridobivanja kadrov, tehnike izbire kadrov, analiza dela.
Objavljeno v DKUM: 20.10.2015; Ogledov: 1199; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (369,68 KB)

9.
ORGANIZACIJA DELA GLEDE NA ORGANIZACIJSKO STRUKTURO V PODJETJU RM VUK D.O.O.
Anton Kuhar - Bombek, 2013, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomskega seminarja smo obdelali pojem organizacija, katerega je moč zaslediti v vsej sodobni literaturi. Pojem organizacija ima več različnih pomenov. Najpogosteje avtorji organizacijo opredeljujejo kot subjekt, institut, zavod ter državno institucijo. Nekateri avtorji ta pojem opredeljujejo tudi kot družbeno strukturo, socialno tehnično strukturo družbenih sredstev in ljudi ter nato še kot dinamičen organizacijski proces. V nadaljevanju smo opisali razvoj organizacijske teorije, katera se je pričela razvijati v začetku 20. stoletja. Na koncu prvega poglavja smo opisali še oblikovanje organizacije ter organizacijske procese. Predstavili smo tudi pet najpogostejših organizacijskih struktur, ki jih uporabljajo organizacije. Ugotovili smo, da brez dobro zastavljene organizacijske strukture organizacija težko konkurira trgu ter organizira delo znotraj podjetja. Prav tako smo teoretično opredelili organizacijo dela, pravne oblike dela ter metode in tehnike za organiziranje dela. Empirični del smo gradili na praktičnem primeru podjetja RM Vuk, d. o. o., kjer smo najprej predstavili podjetje in njegovi osnovni dejavnosti, to sta varjenje in gradnja cevovodov. Zatem smo podali vizijo in poslanstvo podjetja, na koncu pa organizacijsko strukturo podjetja ter organizacijo dela v podjetju RM Vuk, d. o. o.
Ključne besede: organizacija, razvoj organizacijske teorije, organizacijska struktura, vrste organizacijskih struktur, delo, organizacija dela, delitev dela, metode in tehnike za organizacijo dela, RM VUK, d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 22.11.2013; Ogledov: 2614; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (610,95 KB)

10.
UPORABA METOD ZA IZBIRO NOVEGA SODELAVCA NA PRIMERU PODJETJA UNIOR D.D.
Nina Lukavečki, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo želeli poudariti pomen pridobivanja in selekcije kadrov ter seznaniti bralca s široko paleto različnih metod in tehnik izbire novih sodelavcev. Teoretičen del diplomske naloge je razdeljen v tri poglavja. V prvem poglavju smo opredelili problem, namen, cilje, trditve, predpostavke, omejitve diplomske naloge ter metode dela, ki smo jih uporabili. V drugem poglavju smo predstavili tri temeljne aktivnosti, povezane z zagotavljanjem ustreznih kadrov: analiza dela, pridobivanje in selekcija kadrov. Osrednje, tretje poglavje, je osredotočeno na opis različnih metod selekcije. Predstavili smo tako konvencionalne kot nekonvencionalne metode ter navedli prednosti in slabosti vsake izmed obravnavanih metod. Teoretični del smo zaključili s pregledom metod selekcije, ki jih uporabljajo organizacije v Sloveniji in nekaterih drugih državah članicah Evropske unije. V praktičnem delu diplomske naloge (poglavje štiri in pet) smo opisali podjetje Unior d. d. Navedli smo osnovne informacije podjetja, njihovo dejavnost, poslanstvo, vizijo in cilje ter predstavili organizacijsko strukturo podjetja. Peto poglavje je posvečeno procesu pridobivanja in selekcije v izbranem podjetju. Osredotočeni smo bili na metode in tehnike, ki jih organizacija uporablja pri izbiri novih sodelavcev, prav tako pa smo, na podlagi proučene literature, podali nekaj predlogov za izboljšavo, ki jih lahko podjetje aplicira v prakso. Pridobivanje in selekcija kadrov je časovno zahteven postopek, ki zahteva veliko dragocenega časa in sredstev. Nanj se je potrebno dobro pripraviti in mu nameniti ustrezno pozornost, če želimo, da se nam bo obrestovalo. Samo »pravi ljudje, na pravih mestih, ob pravem času«, lahko prispevajo k uspehu organizacije, zato mora organizacija izbrati kreativne in visoko motivirane delavce, z dobrimi osebnimi lastnostmi, ki se bodo dobro ujeli z delovnim mestom, timom in organizacijo. Napačne odločitve vodijo do različnih težav, za majhne organizacija pa so takšne napake lahko celo usodne. Boljše strategije pridobivanja in selekcije kadrov, vodijo do boljših poslovnih rezultatov. Bolj uspešne kot so organizacije pri pridobivanju in selekciji kandidatov, večja je verjetnost, da zaposlijo in zadržijo zadovoljne kadre. Uspešnost selekcijskega sistema vpliva na produktivnost in finančni uspeh organizacije, zato se organizaciji investicija v razvoj obširnega in veljavnega sistema selekcije močno obrestuje.
Ključne besede: analiza dela, opis dela, pridobivanje kadrov, izbira kadrov, metode pridobivanja kadrov, metode in tehnike izbire kadrov.
Objavljeno v DKUM: 06.08.2010; Ogledov: 3170; Prenosov: 498
.pdf Celotno besedilo (4,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici