1. Metodika učenja skupinske taktike v nogometu (sodelovanje dveh igralcev v napadu in obrambi) : diplomsko deloMinas Koren, 2025, diplomsko delo Opis: Naloga predstavlja metodologijo učenja skupinske taktike med dvema igralcema, in sicer v napadu in v obrambi. Obravnavana je sistematičnost učenja, postopnost in pomen drugih nogometnih veščin za uspešno izvajanje taktičnih elementov. Učenje skupinske taktike je ključno za doseganje zastavljenih ciljev na treningu. S to metodo lahko igralci postopoma in pravilno osvojijo potrebne taktične elemente. Ker je razumevanje taktičnih zahtev v sodobnem nogometu izjemno pomembno, je smiselno, da se že pri mlajših selekcijah vključuje učenje taktičnih elementov v trening. Ključne besede: nogomet, taktika, skupinska taktika, sodelovanje dveh igralcev, nogometna tehnika, sodobni model nogometne igre, metodika učenja Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
Celotno besedilo (3,36 MB) |
2. Načrtovanje in izdelava učne stene za praktično učenje električnih vezav : magistrsko deloAnže Boh, 2025, magistrsko delo Opis: Vsebine s področja elektrotehnike so sestavni del učnih načrtov v različnih razredih programa osnovne šole v Sloveniji. Na razredni stopnji se učenci srečajo z osnovnimi pojmi, povezanimi z elektriko. Pri tehniki in tehnologiji ter izbirnih predmetih, povezanih s tehniko, pa so učenci že deležni bolj poglobljenih vsebin z omenjenega področja.
Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru izvaja programe, v okviru katerih se izobražujejo bodoči učitelji, ki bodo izpolnjevali formalne pogoje za poučevanje tehnike in tehnologije ter z njo povezanih izbirnih predmetov v slovenskih osnovnih šolah. Glede na veljavne učne načrte morajo omenjeni bodoči učitelji dobro poznati vsebine s področja elektrotehnike, da bodo lahko kakovostno in varno izvajali pouk. V okviru tega dela smo načrtovali in postavili učno steno, ki omogoča učenje različnih načinov električnih vezav.
V prvem delu smo v veljavnih učnih načrtih za osnovno šolo poiskali tiste učne cilje, ki so povezani s področjem elektrotehnike, opisali pogoje za poučevanje, tehnike in tehnologije v osnovni šoli ter programe na Fakulteti za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru, v okviru katerih se bodoči učitelji tehnike in tehnologije izobražujejo. V drugem delu smo opisali proces načrtovanja in postavitve učne stene ter pripravili primer možnih vaj za študente. Ključne besede: elektrotehnika, električne vezave, učna stena, tehnika in tehnologija Objavljeno v DKUM: 26.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (4,50 MB) |
3. Medpredmetno povezovanje pouka tehnike in tehnologije : magistrsko deloŽiga Kamenik, 2025, magistrsko delo Opis: Medpredmetno povezovanje je ena od sodobnih metod poučevanja, katerih cilj je učenčeva izgradnja lastnega znanja in priprava na zmožnost življenja v realnem okolju. Učitelji se sicer pogosto medpredmetno povezujemo, vendar so povezave velikokrat preveč neoprijemljive in zgolj besedne. Poleg tega izpeljane medpredmetno povezane aktivnosti redko analiziramo in ovrednotimo. Tehnika in tehnologija kot praktično zastavljen predmet omogoča mnogo medpredmetnih povezav na različnih ravneh. Magistrsko delo je sestavljeno iz treh delov. V prvem, teoretičnem delu so predstavljene sodobne metode poučevanja. Izpostavljene so lastnosti, značilnosti in pogoji za medpredmetno povezovanje ter predstavljene ravni medpredmetnega povezovanja. Posebej je izpostavljeno medpredmetno povezovanje tehnike in tehnologije. V drugem delu magistrskega dela so opredeljeni in pojasnjeni trije kriteriji evalviranja medpredmetnega povezovanja. V zadnjem, praktičnem delu so predstavljeni štirje primeri medpredmetnega povezovanja tehnike in tehnologije. Evalvirani so s kriteriji, postavljenimi v drugem poglavju. Ugotovitve iz evalvacije so, da učenci pri medpredmetno povezanih učnih aktivnostih dosegajo višje taksonomske ravni znanja in da je izraba učnega procesa bolj ekonomična. Tehniko in tehnologijo je mogoče povezati s predmeti vseh področij na vseh treh ravneh. Magistrsko delo naj bo spodbuda učiteljem za izvajanje medpredmetno povezanih učnih aktivnosti in orodje za njihovo analizo. Ključne besede: analiza, medpredmetno povezovanje, tehnika in tehnologija, vrednotenje Objavljeno v DKUM: 25.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
Celotno besedilo (5,43 MB) |
4. Parametrično modeliranje izpiralne enote polnilnega sistema za pijače : diplomsko deloMatic Zadravec, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se obravnava parametrično modeliranje izpiralne enote polnilnega sistema za pijače podjetja Vipoll, d. o. o., ki se ukvarja z izdelavo polnilnih sistemov za živilsko industrijo. Poudarjena je pomembnost izpiranja embalaže in zagotavljanje higiene ter kakovosti. Glavni cilj je parametrizacija izpiralne enote, določitev ključnih parametrov in izdelava parametričnega modela z različnimi konfiguracijami. Celotni model je izdelan v programskem paketu SolidWorks 2023, kar omogoča hitrejše načrtovanje in zmanjšuje potrebo po ponovnem modeliranju podobnih elementov. Prav tako je prikaz modela v virtualnem svetu potrdil, da je model pripravljen za izdelavo. Ključne besede: izpiralec, polnilna tehnika, konstruiranje, parametrično modeliranje, vizualizacija Objavljeno v DKUM: 06.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (5,14 MB) |
5. Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli : magistrsko deloNina Terpotec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Primerjava izdelave izdelka iz lesa pri pouku naravoslovja in tehnike na matični in podružnični šoli smo v teoretičnem delu podrobneje opisali predmet naravoslovje in tehnika, matično ter podružnično šolo in izdelavo praktičnih izdelkov, kjer smo predstavili ustvarjalnost, varno delo, orodje ter pripomočke, ki jih uporabljamo v šoli pri predmetu naravoslovje in tehnika, ter delovno okolje. V nadaljevanju smo opisali izbrano gradivo les ter obdelovalne postopke lesa, s katerimi se srečujejo učenci pri predmetu naravoslovje in tehnika.
V empiričnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode opisali in analizirali potek pouka na matični ter podružnični šoli. V raziskavi so sodelovali učenci 4. razreda izbrane matične in podružnične osnovne šole.
Rezultati raziskave so predstavljeni slikovno in opisno ter kažejo, da razpoložljivost pripomočkov, materiala in orodja nimajo velikega vpliva na kakovost izdelave izdelkov. Učenci na matični šoli so imeli boljše pogoje za delo, vendar so imeli večje težave pri izdelovanju. Največji izziv jim je predstavljalo rokovanje z orodji in natančnost. Na podružnični šoli pa so se učenci soočali s pomanjkanjem določenih orodij in materialov, a so kljub temu izdelali kakovostne izdelke. Ne glede na izzive so učenci na obeh šolah pokazali veliko ustvarjalnosti. Ključne besede: naravoslovje in tehnika, matična šola, podružnična šola, izdelek iz lesa Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 96; Prenosov: 62
Celotno besedilo (3,10 MB) |
6. Vključevanje konstrukcijskih sestavljank v kontekst učnega procesa na razredni stopnji znotraj podravske regije in vključevanje učencev v tekmovanje na področju konstruktorstva : magistrsko deloNastja Sagadin, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu nas je zanimalo, katere konstrukcijskih zbirke poznajo učitelji, ki poučujejo na razredni stopnji v podravski regiji; kako jih vključujejo v učni proces in ali učence vključujejo v tekmovanje iz konstruktorstva. V anketi je sodelovalo 59 učiteljev. Največ učiteljev obeh vzgojno-izobraževalnih obdobij pozna in uporablja konstrukcijsko zbirko LEGO. Poleg LEGA še poznajo in uporabljajo zbirko didaktičnih konstrukcijskih delovnih gradiv založbe Izotech; konstrukcijsko zbirko Fischertechnik ipd. Učitelji pri predmetu spoznavanje okolja večinoma uporabljajo konstrukcijske zbirke pri tematskem sklopu Sile in gibanje, pri katerem sestavljajo različna vozila, opazujejo gibanje in gradijo mostove, ter pri tematskem sklopu Promet, pri katerem simulirajo promet. Pri naravoslovju in tehniki je izstopal tematski sklop Sile in gibanja, pri katerem sestavljajo vozila z različnimi pogoni, mostove, gugalnice, različna gonila, škripce itd. Ugotovili smo, da učitelji pri spoznavanju okolja nekoliko pogosteje uporabljajo konstrukcijske zbirke kot učitelji pri naravoslovju in tehniki. Tekmovanje v konstrukturstvu je dokaj nepoznano; več kot polovica učiteljev ga ne pozna. Tekmovanja se udeležujejo le učenci štirih učiteljev, od tega je le en učitelj od 4. do 6. razreda mentor učencem pri tekmovanju. Med razlogi za neudeležbo na tekmovanju je izstopal razlog nepoznavanja tekmovanja; sledil je razlog, da ta tematika ni najbližja učiteljem. Ključne besede: konstrukcijske zbirke, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, uporaba, tekmovanje Objavljeno v DKUM: 21.06.2024; Ogledov: 165; Prenosov: 33
Celotno besedilo (4,14 MB) |
7. Ustvarjalnost in kreativnost osnovnošolskih učencev na tehniškem področju : magistrsko deloIvan Kojc, 2024, magistrsko delo Opis: Nadarjeni učenci pri tehniki in tehnologiji potrebujejo dejavnosti, ki jim omogočajo razvijanje tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Nadarjenost obravnavamo kot lastnost, ki jo učenec ima, ustvarjalnost in kreativnost pa kot dejavnost, skozi katero se nadarjenost izkazuje. V prvem delu naloge smo s testiranjem ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti ter nadarjenosti na tehničnem področju in povezavo med njima. V raziskavo so bili vključeni učenci, ki imajo na urniku predmet tehnika in tehnologija ter tisti, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet tehnika. Učence smo testirali z modeliranim testom tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti, ki smo ga sestavili s pomočjo Torranceovega testa ustvarjalnega mišljenja in z modeliranim testom tehnične nadarjenosti. V drugem delu smo ugotavljali raven ustvarjalnosti in kreativnosti z izdelavo izdelka oziroma modela. Zaradi zahtevnosti postopka in zagotovitve veljavnosti, zanesljivosti in objektivnosti smo vključili učence 4., 6. in 7. razreda. Ugotovili smo, da obstaja povezanost med tehnično nadarjenostjo ter tehnično ustvarjalnostjo in kreativnostjo. Odvisna je od spola, zaključne ocene in starosti. Dekleta so izkazala večjo tehniško ustvarjalnost in kreativnost, fantje pa večjo tehniško nadarjenost. Višji kot sta bili zaključna ocena in starost učencev, višja je bila tudi stopnja tehnične nadarjenosti ter tehnične ustvarjalnosti in kreativnosti. Prav tako smo ugotovili, da so učenci izkazali manjšo ustvarjalnost in kreativnost pri izdelavi izdelka kot pri testiranju. Ključne besede: osnovnošolsko izobraževanje, tehnična nadarjenost, tehnična ustvarjalnost in kreativnost, tehnika in tehnologija Objavljeno v DKUM: 19.06.2024; Ogledov: 178; Prenosov: 47
Celotno besedilo (1,91 MB) |
8. Praktične izkušnje pri razvoju tehnike in taktike igre v obrambi mladih košarkarjev : diplomsko deloUrban Senekovič, 2024, diplomsko delo Opis: Namen zaključnega dela je podrobno opisati, predstaviti in analizirati praktične izkušnje pri razvoju tehničnih in taktičnih elementov obrambe mladih košarkarjev, ki sem jim pridobil v trinajstih letih košarkarske kariere in triletne trenerske kariere. Zaključno delo je razdeljeno na dva dela; prvi del podrobno opisuje teorijo košarkarske obrambe ter teorijo metodike poučevanja obrambe, drugi del pa vključuje glavno temo zaključnega dela – praktične izkušnje. Predstaviti želim svoje delo na področju razvoja obrambe mladih igralcev (specifično kategorije U12 in U14) v klubu ŽKK Maribor, vaje, ki jih izvajamo, pristop in potek vadbe skozi sezono, probleme, ki se pojavijo, in rešitve teh problemov. Upam, da diplomsko delo v prihodnosti morda pomaga mladim trenerjem na različne načine, naj bo to pomoč ob študiju ali pa odgovor na vprašanja in orodje za nadgradnjo dela z mladimi košarkarji. Ključne besede: košarka, obramba, tehnika in taktika obrambe, poučevanje, praktične izkušnje. Objavljeno v DKUM: 16.04.2024; Ogledov: 232; Prenosov: 39
Celotno besedilo (3,22 MB) |
9. |
10. |