| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Napovedni model poklicnih želja in odločitev osnovnošolcev s poudarkom na izbiri tehniških poklicev : doktorska disertacija
Igor Košak, 2024, doktorska disertacija

Opis: Izbira ustrezne izobraževalne, in s tem tudi karierne poti, je ena izmed najpomembnejših odločitev, ki jih morajo sprejeti učenci ob koncu osnovnošolskega izobraževanja. Cilj našega dela je prepoznati: a) priljubljenost posameznih poklicev, b) dejavnike, ki bi lahko vplivali na poklicne želje in odločitev osnovnošolcev za karierno pot s poudarkom na izbiri tehniških poklicev ter c) razviti napovedne modele, s katerimi bi olajšali načrtovanje ukrepov za poklicno usmerjanje učencev. V neeksperimentalno študijo smo vključili 4.534 učencev od 5. do 9. razreda 35 slovenskih osnovnih šol (starost 11 do 15 let), podatke smo zbirali z uporabo spletnega vprašalnika. S splošnim vprašalnikom, namenjenim vsem anketirancem, smo ob demografskih podatkih spremljali spremembe glede priljubljenosti poklicnih želja na 13 poklicnih področjih. Učenci 9. razreda so dodatno odgovarjali tudi o: (a) osebnih dejavnikih, ki vplivajo na izbiro poklica, (b) odnosu do tehniških poklicev, (c) nameri o izbiri tehniškega poklica in (d) o aktualni izbiri srednje šole. Ugotavljamo, da so v celotni populaciji najbolj priljubljeni poklici, ki zahtevajo univerzitetno oziroma visokošolsko izobrazbo, poklici z zahtevano zaključeno osnovno šolo so na repu priljubljenosti. Najbolj priljubljeni so poklici v športu in kulturi, sledijo tehniško-tehnološki poklici, na tretjem mestu glede priljubljenosti so poklici v zdravstvu. Z leti šolanja se veča priljubljenost poklicev z zahtevano univerzitetno izobrazbo, upada pa priljubljenost poklicev, ki zahtevajo zaključeno osnovno šolo. Poklicne želje za opravljanje tehniško-tehnoloških poklicev, ki zahtevajo srednješolsko izobrazbo, opazno narastejo od 6. do 9. razreda. V raziskavi smo potrdili tudi stereotipno razliko v poklicnih željah za tehniške poklice med dečki in deklicami. Med učenci 9. razreda osnovne šole so tehniško-tehnološki poklici, ki zahtevajo univerzitetno izobrazbo, na tretjem mestu najbolj priljubljenih poklicev, obstajajo pa statistično značilne razlike po spolu, ki so v prid dečkom. Med osebnimi dejavniki, ki vplivajo na oblikovanje poklicnih želja bi izpostavili, da prevladujejo dejavniki notranje (intrinzične) motivacije (»zanimivo delo«, »poklic, v katerem bom užival«, »poklic, ki bo izpolnil življenjske ambicije« in »poklic, ki nudi izzive«), medtem ko so se dejavniki zunanje (ekstrinzične) motivacije izkazali kot manj pomembni (»nasvet drugih« in »poklic prinaša slavo«). V povzetku zaznavamo, da imajo učenci 9. razreda v povprečju zelo pozitiven odnos do tehniških poklicev, česar nato ne zasledimo v njihovi nameri o izbiri tehniškega poklica, ki je izrazito nizka; statistično značilne razlike med spoloma zaznamo pri dečkih. V sklepu povzamemo, da v kolikor je družbeni cilj vključiti več učencev v smeri tehniško-tehnološkega izobraževanja ter v nadaljevanje njihove poklicne poti v tej smeri, moramo sprejeti več učinkovitih intervencij in ukrepov, ne le za spodbujanje zanimanja za tehniško-tehnološke poklice med mladimi, temveč predvsem za aktualno pretvorbo njihovih želja v konkretne odločitve.
Ključne besede: Slovenija, osnovne šole, poklicne želje osnovnošolcev, tehniški poklici, osebni dejavniki, odnos do tehniških poklicev, namera o izbiri tehniškega poklica, poklicna odločitev
Objavljeno v DKUM: 23.04.2024; Ogledov: 235; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

2.
Konstruiranje strojev in naprav : učbenik
Janez Kramberger, Stanislav Pehan, Srečko Glodež, 2023, učbenik za višje in visoke šole

Opis: Učbenik celovito predstavlja sodobne sistemske postopke pri konstruiranju strojev in naprav. Osnovni namen učbenika je najprej na preprost način prikazati napotke, s pomočjo katerih je mogoče izpolniti predvsem splošne zahteve glede varnosti strojev, ki jih na tem področju postavljata evropska in slovenska zakonodaja. V nadaljevanju so potem podane nekatere smernice za ergonomsko načrtovanje strojev. Osrednji del učbenika predstavlja obravnava nevarnosti in ocenjevanja tveganja v povezavi z načrtovanjem in uporabo strojev, podrobno pa je opisana tudi zahtevna problematika varnostne tehnike strojev. Na koncu je na kratko opisan osnovni vpliv strojev na okolje. Učbenik je v osnovi namenjen študentom strojništva pri predmetu Konstruiranje strojev in naprav, uporaben pa je tudi pri predmetih sorodnih vsebin. V učbeniku je vključenih precej praktičnih zgledov, zato predstavlja koristen pripomoček tudi načrtovalcem in konstruktorjem, ki se v vsakdanji praksi ukvarjajo s problematiko načrtovanja in varnostjo strojev. E-knjiga dostopna le za študente Univerze v Mariboru, Fakultete za strojništvo.
Ključne besede: konstruiranje, stroji in naprave, tehniški predpisi in standardi, delovno okolje, ergonomija, nevarnosti in tveganja, varnostna tehnika
Objavljeno v DKUM: 18.07.2023; Ogledov: 548; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Razvoj idej za realizacijo tehniških dni na razredni stopnji s poudarkom na izkoriščanju danosti šolskega okolja : magistrsko delo
Ema Zalokar, 2022, magistrsko delo

Opis: Z magistrsko nalogo smo s pomočjo intervjujev raziskali odnos učiteljev do izpeljave tehniških dni. Naš namen je bil ugotoviti, kako načrtujejo tehniški dan, katere teme vključujejo, katera gradiva uporabljajo, s katerimi delovnimi operacijami seznanjajo učence, s kom pri izpeljavi tehniških dni sodelujejo, kako v tematiko tehniških dni vključujejo danosti šolskega okolja, kje se pojavljajo težave ter na kakšen način evalvirajo tehniške dni. Pridobljene ugotovitve smo primerjali med razrednimi učitelji podeželske osnovne šole – Osnovna šola Blaža Kocena Ponikva – ter mestne – I. osnovna šola Celje. Ugotovili smo, da v prvem triletju na tehniških dneh izdelujejo izdelke v povezavi z božičnimi prazniki ter materinskim dnem. V četrtem in petem razredu pa so vsi tehniški dnevi zasnovani po predlogu Praktičnih gradiv založbe Izotech. Učitelji mestne šole so izpostavili velike težave pri ročnih spretnostih otrok, učitelji podeželske šole pa težave pri nabavi materialov. Zato smo v praktičnem delu načrtovali dva predloga tehniških dni. Prvi je namenjen učiteljem mestne šole, drugi pa učiteljem podeželske šole. Preko tehniških dni bodo učenci urili ustvarjalnost, iznajdljivost ter ročne in tehniške spretnosti, kar pa bodo v današnjem svetu še kako potrebovali.
Ključne besede: tehniški dan, razredna stopnja, šolsko okolje, ročne spretnosti, tehnološki postopki
Objavljeno v DKUM: 25.05.2022; Ogledov: 636; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

4.
Izdelovanje praktičnih izdelkov pri predmetu naravoslovje in tehnika na osnovnih šolah v Slovenskih goricah
Barbara Breznik, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Izdelovanje praktičnih izdelkov pri predmetu naravoslovje in tehnika na osnovnih šolah v Slovenskih goricah je sestavljeno iz dveh zaključenih celot: teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je razdeljen v štiri sklope. Psihološki sklop je sklop, v katerem smo se osredotočili na otrokove razvojne sposobnosti in ustvarjalnost otrok. V didaktično-pedagoškem sklopu je opredeljen predmet naravoslovje in tehnika, metode in oblike dela pri pouku ter sovpadanja z mednarodnimi didaktičnimi trendi na področju izobraževanja. V tehnološkem sklopu so predstavljena delovna gradiva, pripomočki in orodja za delo pri pouku, vključno z elementi varnosti pri delu. V geografskem sklopu smo se osredotočili na osnovne šole, ki so sodelovale v anketni raziskavi in projekti, ki se izvajajo na šolah. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ter podrobna analiza in ugotovitve raziskave. V empiričnem delu so sodelovali učenci 4. in 5. razredov osnovnih šol: J. Hudalesa Jurovski Dol, Lenart, Voličina in Benedikt. Tako je bil glavni namen našega raziskovanja usmerjen v iskanje informacij na kakšen način, s katerimi materiali in orodji učenci izdelujejo praktične izdelke pri pouku naravoslovja in tehnike. Ugotavljamo, da učenci radi izdelujejo praktične izdelke. Pri tem starost in spol ne igrata pomembne vloge. V povprečju se v šolskem letu izdelajo 3-4 tehniški izdelki, kar menim, da je zelo malo in bi učitelji morali več časa posvetiti izdelavi lastnih izdelkov, vzpodbujanju učenčeve ustvarjalnosti, saj učenci praktične izdelke pri pouku izdelujejo največkrat vsi po enakem načrtu, ki pa ga naredi učitelj, ali pa je načrt iz škatle Izotech. Učenci najraje izdelujejo izdelke iz papirja in kartona, pri tem pa največkrat uporabljajo škarje in lepilo.
Ključne besede: naravoslovje in tehnika, tehniška ustvarjalnost, tehniški izdelek, osnovna šola, učenci
Objavljeno v DKUM: 28.07.2020; Ogledov: 1353; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (3,72 MB)

5.
Razvoj idej za realizacijo tehniških dni na razredni stopnji Osnovne šole Zreče
Vanesa Kovše, 2019, magistrsko delo

Opis: V sklopu magistrske naloge smo z intervjuvanjem učiteljic od prvega do petega razreda raziskovali tehniške dni na razredni stopnji Osnovne šole Zreče. Naš glavni namen je bil ugotoviti, katera gradiva, orodja in postopke uporabljajo pri izvedbi tehniških dni, kaj jih ovira pri kakovostni izvedbi in ali so zadovoljni z ročnimi spretnostmi otrok. Ugotovili smo, da so učitelji zelo nezadovoljni z ročnimi spretnostmi otrok, prav tako pa z njihovo vztrajnostjo, ki je žal premajhna. Učenci so z izdelki prehitro zadovoljni. Prav tako pa smo ugotovili, da niso dovolj samokritični. V vseh razredih tekom tehniških dni izdelujejo razne izdelke za novoletno tržnico in materinski dan, in sicer iz gline in modelirne mase, kar pa se nam zdi, da je bolj primerno za ure likovne umetnosti. Zato smo se v praktičnem delu usmerili v širjenje gradiv in predvsem tehniških postopkov in predlagali ideje za tehniške dni. Tako bi učenci spoznali več različnih gradiv in postopkov, s tem pa bi širili ročne spretnosti, ki so dandanes velik problem moderne družbe.
Ključne besede: tehniški dan, razredna stopnja, ročne spretnosti, delovna gradiva
Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 1306; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
Načrtovanje, organizacija in izvedba tehniških in naravoslovnih dni v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Boris Volarič, 2019, magistrsko delo

Opis: V prispevku bomo naredili kratek pregled različnih klasifikacij kompetenc za 21. stoletje in implementacij nabora znanj, veščin in spretnosti, ki predstavljajo naravoslovno in tehniško pismenost. Predstavili bomo zbir kompetenc, urejen po področjih (naravoslovje, matematika, tehnika), ki jih lahko uporabimo pri načrtovanju posameznih naravoslovnih in tehniških dni. Predstavili bomo primer dobre prakse s pripadajočimi orodji in obrazci, ki nam pomagajo pri celovitem planiranju, organizaciji, izvedbi in evalvaciji dni dejavnosti na šoli. Na kratko bomo analizirali projektno delo kot najprimernejšo metodo za izvedbo tehniških in naravoslovnih dni. Na 8 konkretnih primerih bomo pokazali, kako zastavimo projektno delo tako, da projekt skozi vse njegove korake izvedemo medpredmetno. Na primerih bomo predstavili vzorce, po katerih načrtujemo projektno delo tako, da nekatere delovne naloge projekta izvedemo pri posameznih predmetih pred in po tehniškem oz. naravoslovnem dnevu in nekatere na samem dnevu ali celo dveh.
Ključne besede: tehniški dan, naravoslovni dan, ključne kompetence, transverzalne veščine, projektno delo
Objavljeno v DKUM: 30.08.2019; Ogledov: 1132; Prenosov: 133
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

7.
Tehnični dan v tretjem razredu osnovne šole - študija primera: recikliranje
Tjaša Razdevšek, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Tehniški dan v tretjem razredu osnovne šole – študija primera: Recikliranje je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela, ki se med seboj dopolnjujejo in nadgrajujejo. V teoretičnem delu se povezujejo tehniško-tehnološki sklop (v njem je pojasnjeno, kaj je tehnika in kaj je tehnologija), pedagoško-didaktični sklop (opredeljeno je izkustveno učenje, pojasnjena vertikala tehnike in tehnologije v osnovni šoli ter podana analiza Učnega načrta za spoznavanje okolja (2011) s stališča tehnike in tehnologije, predstavljene pa so tudi psihofizične lastnosti osemletnikov) in geografski sklop (predstavljeno je mesto Žalec, I. osnovna šola Žalec in 3. b razred). V praktičnem delu magistrske naloge so opredeljeni tehniški dnevi (njihovi cilji, vsebine in načrtovanje), recikliranje ter podrobna učna priprava, potek dela in evalvacija narejenega na tehniškem dnevu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, torej analize izkazanega znanja učencev pred in po izvedbi prektičnega dela. Po pedagoškem eksperimentu je ugotovljeno, da izvedba tehniškega dne pozitivno vpliva na znanje učencev, po izvedbi učenci bolje poznajo materiale in orodja za njihovo obdelavo.
Ključne besede: tehnika in tehnologija, spoznavanje okolja, tretji razred, tehniški dan, reciklaža
Objavljeno v DKUM: 24.08.2018; Ogledov: 2035; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

8.
Odnos učiteljev do tehniških dni skozi študijo primera - izdelek iz papirja
Eva Janša, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Odnos učiteljev do tehniških dni skozi študijo primera – Izdelek iz papirja, sestavljajo trije, med seboj povezani, deli – teoretični, empirični in praktični del. V teoretičnem delu so podrobneje opredeljeni dnevi dejavnosti, s poudarkom na tehniških dneh, in s stališča tehniških dni analiziran učni načrt za Spoznavanje okolja 2011. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave. Ugotovljeno je, da učitelji praktiki večinsko pojmujejo tehniške dni kot izdelovanje uporabnih izdelkov in da vsebine črpajo iz aktualnih vsebin, ki so učencem zanimive. V praktičnem delu je študija primera (Iz papirja izdelujemo uporabne predmete – držalo za pisala), ki izhaja iz sodobnih didaktičnih teorij. Ugotovljeno je, da morajo učitelji tehniške dneve skrbno načrtovati, če želijo, da so le-ti posledično učencem bolj zanimivi in da si ob praktičnem dnevu razvijajo različne spretnosti in sposobnosti.
Ključne besede: osnovna šola, dnevi dejavnosti, tehniški dnevi, prvo triletje, izdelek iz papirja
Objavljeno v DKUM: 19.09.2017; Ogledov: 1475; Prenosov: 214
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

9.
Izvedba tehniškega dne v prizmi božično-novoletnega bazarja
Sara Pihler, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo Izvedba tehniškega dne v prizmi božično-novoletnega bazarja je sestavljeno iz treh delov – teoretičnega, praktičnega in empiričnega. V teoretičnem delu sprva na kratko opisujemo pomen tehnike v vsakdanjem življenju in njen pomen v osnovnih šolah. Nato pa nadaljujemo z opisovanjem pojma tehniški dnevi, opišemo cilje tehniških dni, njihovo načrtovanje in izvajanje ter se na koncu osredotočimo na to, kaj je božično-novoletni bazar. Učiteljevo pripravo smo v praktičnem delu analizirali glede na naše izkušnje pri opazovanju izvedbe tehniškega dne v 4. b razredu. V zadnjem, empiričnem delu predstavljamo rezultate empirične raziskave, ki smo jo izpeljali na vzorcu sto treh četrtošolcev iz Celjske regije, ki so v šolskem letu 2015/16 opravili tehniški dan v prizmi božično-novoletnega bazarja. Ugotovili smo, da anketirani učenci pri izdelovanju izdelka za božično-novoletni bazar večinoma uporabljajo več različnih materialov. Učitelji so se večinoma odločali za izdelke, ki so narejeni iz papirja ali naravnih materialov. Zelo zanimivo je dejstvo, da se je za glino, DAS maso in les odločilo zelo malo učiteljev. Kljub tej analizi, ne moremo trditi, da to velja tudi za vse druge učitelje. Prav tako pa je zadovoljivo tudi znanje anketiranih o samem poteku tehniškega dne.
Ključne besede: tehnika in tehnologija, tehniški dan, božično-novoletni bazar, osnovna šola, četrti razred
Objavljeno v DKUM: 08.08.2017; Ogledov: 1093; Prenosov: 264
.pdf Celotno besedilo (2,44 MB)

10.
MOTIVACIJA ZA DELO TEHNIŠKIH SODELAVCEV VI NA MEDICINSKI FAKULTETI, UNIVERZA V LJUBLJANI
Vesna Metelan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: POVZETEK V diplomskem delu je predstavljena motivacija za delo tehniških sodelavcev VI na Medicinski fakulteti, Univerza v Ljubljani. V prvem delu diplomskega dela je predstavljen teoretičen vidik pomembnosti motivacije zaposlenih, motivacijski sistem nagrajevanja ter vloga vodij pri motiviranju. V drugem, empiričnem delu, je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena na Medicinski fakulteti, Univerza v Ljubljani, med zaposlenimi, ki zasedajo delovno mesto Tehniški sodelavec VI. Na Medicinski fakulteti se pojavlja problem, kako dodatno motivirati zaposlene za delo, saj organizacija spada v javni sektor in še nima popolnoma izpopolnjenega individualnega nagrajevanja delovnih dosežkov, ki spodbujajo kreativnost in inovativnost dela. Tehniški sodelavci VI občasno dobijo dodatek za povečan obseg dela, ki lahko presega do 20 % osnovne plače, ki pa se največkrat razdeli vsem enako, ne glede na dodatno obremenitev, rezultate, dosežke in drugo. To povzroča nezadovoljstvo in demotivacijo med zaposlenimi, saj nekateri zaposleni opravljajo dodatno delo, vendar zato niso primerno nagrajeni. Poleg tega pa to delovno mesto omogoča dolgoročno zaposlitveno varnost in je zato potrebno ugotoviti, kako dolgoročno motivirati zaposlene za delo in kateri motivacijski dejavniki najbolj vplivajo na njihovo delovno uspešnost. Predstavitev rezultatov raziskave o motivaciji za delo tehniških sodelavcev VI na Medicinski fakulteti v Ljubljani je bila izvedena s pomočjo anonimne ankete, ki so jo izpolnili zaposleni na tem delovnem mestu. Analiza rezultatov raziskave je pokazala, da tehniški sodelavci VI na Medicinski fakulteti v Ljubljani niso zadovoljni s sistemom skupinskega nagrajevanja in da se večina strinja, da z individualnim nagrajevanjem lahko vplivamo na dodatno motivacijo za delo. V splošnem jim je pomembnejša materialna motivacija, zadovoljni so z medsebojnimi odnosi v kolektivu in z delom, ki ga opravljajo. Občasno prejmejo predstojnikovo pohvalo za dobro opravljeno delo in njihova delovna uspešnost ni odvisna od predstojnikove motivacije. Zaposlene najbolj motivira odgovornost do dela, samostojnost in zanimivost pri delu, stalnost zaposlitve in ugoden delovni čas. Na delovnem mestu vztajajo zaradi varnosti in stalnosti zaposlitve in pripravljeni so v delo vložiti več napora, če bi bilo to v korist organizacije. Na podlagi zbranih rezultatov raziskave so predstavljeni predlogi izboljšav, ki bodo v pomoč kadrovski službi Medicinske fakultete v Ljubljani, kako dodatno motivirati in nagrajevati zaposlene na delovnem mestu Tehniški sodelavec VI.
Ključne besede: motivacija, nagrajevanje, delovna uspešnost, tehniški sodelavec VI, Medicinska fakulteta, Univerza v Ljubljani
Objavljeno v DKUM: 17.06.2016; Ogledov: 1868; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (747,78 KB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici