1. Konstrukcijska, električna in varnostna konfiguracija robotskega paletizatorja : magistrsko deloMiha Vunderl, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj in implementacijo naprednega robotskega paletizatorja, ki združuje ključne aspekte konstrukcije, električne povezave in varnosti. Naloga vključuje podrobno konstruiranje in obremenitvene teste za podstavek robotske roke. Konstruiranje se osredotoča na: čimbolj kompaktno izvedbo, enostaven transport celotnega podstavka, zagotavljanje prostora za krmilnik robotske roke in elektro omarico ter pripravljenost na nadgradnje (dodatna sedma os). V nalogi je izdelan električen načrt celotnega sistema.
Zadnji sklop naloge zajema integracijo varnostnih tehnologij, kot so varnostni laserski skenerji. Poseben poudarek je na skladnosti z varnostnim standardom ISO 15066 in na zagotavljanju varne in učinkovite uporabe v industrijskem okolju ter določanje razdalje varnostnih območij. Ključne besede: robotski paletizator, kolaborativni robot, varnostni laserski skener, podstavek, tehnična specifikacija ISO 15066, varnostna območja Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 65; Prenosov: 0
Celotno besedilo (6,45 MB) |
2. Testiranje funkcionalnih materialov za podjetje Tekstina d.o.o. : diplomsko deloKatja Berden, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema testiranje različnih tekstilnih materialov, izdelanih v podjetju TEKSTINA d. o. o, ki je sicer proizvajalec različnih tekstilnih materialov za potrebe visoke mode, tkanin za posteljno perilo in tkanin z visoko funkcionalno vrednostjo. Prav slednja prestavljajo vse večji izziv na trgu, saj morajo tovrstni izdelki izpolnjevati različne funkcionalnosti, ki pa so povezane tako s samim substratom, njegovimi fizikalno-kemijskimi značilnostmi, kakor tudi s samim načinom obdelave.
Preskusi zajemajo določanje površinske mase, debeline, pretržne sile in raztezka, nagnjenosti k pilingu, določanje sprememb tekom drgnjenja materiala ob abrazivno sredstvo, vodoodbojnosti, določanje dihalnih sposobnosti (prehod vlage, toplote, zraka skozi material), vpojnosti in preverjanje končnih uporabnih lastnosti v smislu obstojnosti barve na pranje in drgnjenje in dimenzijske spremembe.
Na osnovi opravljenega eksperimentalnega dela in posledično pridobljenega relativno velikega števila podatkov je opredeljena funkcijska sposobnost vsake od testiranih tkanin. Ključne besede: Laboratorijsko preskušanje, tkanine, tehnična specifikacija, mehansko-kemijske lastnosti. Objavljeno v DKUM: 28.02.2024; Ogledov: 223; Prenosov: 14
Celotno besedilo (2,20 MB) |
3. Poškodbe asfaltnih vozišč in določitev stopnje poškodovanosti z uporabo MSI metode - cesta R3-694 : diplomsko deloLaura Šeligo, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu je podan predlog sanacije odseka ceste R3-694, ki leži v občini Polzela.
Najprej smo podali vizualno oceno o poškodovanosti voziščne konstrukcije, kar smo storili po metodi modificiranega švicarskega indeksa. Po pridobljeni oceni poškodovanosti ter analizi obstoječega stanja, smo predlagali 3 variante sanacije voziščne konstrukcije. Te si sledijo po investicijski zahtevnosti. V varianti 1 smo predlagali popolno zamenjavo voziščne konstrukcije ter predlog ureditve avtobusnih postajališč, križišč, odvodnjavanja ter menjava oziroma dodajanje manjkajoče prometne signalizacije. V varianti 2 smo predlagali preplastitev z ureditvijo odvodnjavanja. Varianta 3 pa obsega samo dela rednega vzdrževanja, kjer bi popravili samo odseke, ki so najbolj poškodovani.
Vsi predlogi za sanacijo obstoječe voziščne konstrukcije, so podani po pravilih tehničnih specifikacij ter veljavnih zakonov. Ključne besede: MSI, voziščna konstrukcija, poškodbe, vzdrževanje, tehnična specifikacija za javne ceste Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1380; Prenosov: 139
Celotno besedilo (3,05 MB) |
4. Reševanje problematike voziščnih konstrukcij z nevezano nosilno plastjo s pomočjo tehnologije chip - seal : magistrsko deloRok Varga, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava rešitev za voziščne konstrukcije, katerih nosilna plast je samo nevezana nosilna plast. V teoretičnem delu je opisana tehnologija gradnje, ki je zahtevana pri izvedbi cestišča s chip – seal obrabno plastjo. Prav tako so podane tehnične specifikacije in računski modeli za izgradnjo novih voziščnih konstrukcij, tako asfaltiranih kakor tudi vozišč z nevezano nosilno plastjo. V računskem delu so prikazane povezave med metodo končnih elementov in računskim modelom Giroud & Han, katere služijo poenostavitvi pri dimenzioniranju. Hkrati pa je opravljena tudi analiza, ki pokaže bistvene prednosti chip – seal voziščne konstrukcije napram asfaltirani. Ključne besede: chip – seal, dimenzioniranje voziščnih konstrukcij, tehnična specifikacija, neasfaltirana voziščna konstrukcija, EverstressFE Objavljeno v DKUM: 16.07.2020; Ogledov: 1245; Prenosov: 157
Celotno besedilo (2,60 MB) |
5. Kolaborativni roboti v industrijskem okolju : magistrsko deloAlen Vuk, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo opisuje smernice za vgradnjo kolaborativnega robota. Področje kolaborativne robotike je novo področje študija in preiskave mejnih vrednosti še potekajo. V industriji se takšne aplikacije redko pojavijo, saj je to področje še nedorečeno. Trenutna odkritja in smernice so opisane v tehnični specifikaciji ISO/TS 15066:2016. Pomembne informacije iz tehnične specifikacije ISO/TS 15066:2016 so predstavljene v magistrski nalogi. Opisana je nastavitev varnostnih parametrov na robotu FANUC in Universal Robots. Na podlagi informacij tehnične specifikacije je prikazan primer določitve ustrezne sile in hitrosti kolaborativnega robota v kolaborativnem prostoru. Ključne besede: Standard, tehnična specifikacija, kolaborativna aplikacija, ISO/TS 15066:2016, kolaborativni parametri Objavljeno v DKUM: 20.06.2019; Ogledov: 2228; Prenosov: 410
Celotno besedilo (1,88 MB) |
6. Razvoj tehničnih specifikacij informacijskega sistema za vodenje vozilAljaž Soderžnik, 2018, diplomsko delo Opis: To diplomsko delo naslavlja tehnologije sledenja in vodenja vozil. V ta namen smo najprej preučili trenutno stanja tehnike na področju, čemur je sledil pregled obstoječih rešitev slovenskih podjetij, ki omogočajo tovrstne funkcionalnosti. Ugotovili smo, da obstoječe rešitve nudijo dobro podporo za ogled statusa vozila in njegovo vodenje od točke A do točke B, učinkovite informacijske rešitve za rabo parkirnih prostorov pa danes še ne obstajajo. To je zlasti očitno v kontekstu tovornega prometa, kjer so parkirišča izrazito prezasedena. Iz tega razloga smo zasnovali informacijsko rešitev, ki omogočala tudi tovrstne funkcionalnosti. Izdelali smo tudi tehnične specifikacije in implementirali spletno storitev, ki temelji na koncept geografskega ograjevanja v ogrodju .NET in omogoča spremljanje zasedenosti in vodenje rezervacij parkirišča. Ključne besede: vodenje vozil, tehnična specifikacija, geografsko ograjevanje, spletna storitev Objavljeno v DKUM: 28.08.2018; Ogledov: 1262; Prenosov: 125
Celotno besedilo (1006,59 KB) |
7. Testiranje tkanin po kakovostnih parametrih, definiranih s strani podjetij UNI&FORMA d.o.o. in OVERALL d.o.o. za potrebe javnih razpisov MNZ in MORS-AIngrid Črepnjak, Mateja Stupan, 2014, diplomsko delo Opis: Različne državne institucije se pri izbiri tekstilnih materialov za lastne potrebe v glavnem opirajo na tako imenovana javna naročila, kjer se med drugim kot pomembnejše merilo za izbiro oblačil predvideva tudi izpolnjevanje zahtev izbranih tehničnih parametrov, zapisanih v tehnični specifikaciji. Za čim bolj objektivno presojo glede kakovosti ponujenih materialov ali izdelkov imajo pomembno vlogo tudi tako imenovani neodvisni testni laboratoriji, ki na osnovi standardiziranih metod opravljajo testiranja ponujenih tekstilnih materialov skladno z definiranimi parametri. Vsebina tehnične specifikacije oziroma parametri navedeni v njej dejansko predstavljajo lastnosti materiala, ki jih naročnik pričakuje in so v glavnem zapisani v obliki številčnih vrednosti s pripadajočimi dovoljenimi tolerancami. Te številke niso nikoli natančen posnetek lastnosti želenega materiala, ampak le njihov približek predvsem zaradi kompleksnosti tekstilnih materialov, katerih lastnosti niso konstantne po vsem delu tega istega materiala. Na lastnosti tekstilnega materiala vpliva namreč množica dejavnikov, ki izhajajo iz izvora in pogojev rasti naravnih vlaken (npr. bombaž, volna); (pri sintetičnih vlaknih je možno lastnosti relativno dobro usmerjati) ter neizogibnih variacij v procesu proizvodnje tekstilnega materiala, kar pomeni, da ima isti material na svojih različnih delih lahko npr. različne sorpcijske sposobnosti, različne mehanske lastnosti, itd. in je zato potrebno predvideti, da tekstilni material na vseh svojih delih ne bo izkazoval istih karakteristik, ker je to praktično nemogoče. Zato moramo vsak tekstilni material meriti na številnih in čim bolj različnih delih, kar je jasno definirano s standardi. Iz prakse izhaja, da nek naročnik običajno priloži le majhen del (cca 1,5 m) iz relativno dolge «metraže« izdelanega tekstilnega materiala, kar se pogosto izkaže za zelo neugodno.
Pričujoče diplomsko delo je usmerjeno v preskušanje tekstilnih materialov za izdelavo uniform za podjetji UNI&FORMA d.o.o. iz Trzina in Overall d.o.o. iz Ljubljane z namenom presoditi skladnost posameznih parametrov na, po navedbah proizvajalca, istih vzorcih (vzorcih, izdelanih po identičnem tehnološkem postopku in uporabo identičnih barvil, pomožnih sredstev, apretur, itd.), odvzetih iz različnih bal, ter na ta način oceniti sipanje rezultatov na teh tkaninah, ki se smatrajo za iste. Ključne besede: Laboratorijsko preskušanje, tkanine, uniforma, tehnična specifikacija, mehansko-kemijske lastnosti. Objavljeno v DKUM: 15.10.2014; Ogledov: 2024; Prenosov: 256
Celotno besedilo (2,88 MB) |