| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 104
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Fonološka zmožnost bosansko govorečih priseljenk in priseljencev
Jana Lovrec Srša, Gjoko Nikolovski, 2023, objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci

Ključne besede: slovenščina kot tuji jezik, glasoslovne težave, izgovorjava, bosanski priseljenci, jezikovne interference, jezikovna integracija
Objavljeno v DKUM: 20.05.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Individualna pomoč in podpora učencem z učnimi težavami : študija primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike Pika
Saša Rojko, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se osredotočili na analizo nudenja individualne pomoči in drugih oblik podpore v Dnevnem centru za otroke in mladostnike PIKA. V teoretičnem delu smo opredelili temeljne koncepte, ki so pomembni za razumevanje učnih težav in oblik dela za njihovo odpravo. Na podlagi obstoječe literature smo raziskali vrste in oblike učnih težav, ki obstajajo, in njihove prepoznavne značilnosti. Proučili smo proces obravnave otroka in se na podlagi literature seznanili s temeljnimi načeli, ki jih je pri nudenju pomoči treba upoštevati. Osredotočili smo se tudi na predstavitev individualnih in skupinskih oblik pomoči ter drugih metod in oblik dela. Na koncu smo predstavili še delovanje dnevnih centrov in zakonodajo, po kateri se morajo ravnati. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera Dnevnega centra za otroke in mladostnike PIKA v Mariboru. Ugotovili smo, da se zaposleni v dnevnem centru soočajo s širokim spektrom otrok z raznimi učnimi in psihosocialnimi težavami. Čeprav pri svojem delu posegajo po individualni in skupinski obliki dela, dosežejo največje in najhitrejše spremembe v vedenju in procesu učenja z individualno obliko.
Ključne besede: individualna pomoč, skupinska pomoč, dnevni center, učne težave
Objavljeno v DKUM: 15.04.2024; Ogledov: 111; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

3.
Elective caesarean section after 39 weeks gestation and the influence on neonatal morbidity : does a strict policy really help?
Faris Mujezinović, 2017, izvirni znanstveni članek

Ključne besede: elektivni carski rez, čas posega, dihalne težave novorojenca, navodila
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (118,40 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...
Gradivo je zbirka in zajema 1 gradivo!

4.
Vpliv poškodb na karierno pot slovenskih športnikov
Haris Velić, 2024, diplomsko delo

Opis: Povečana telesna dejavnost, ki je ključna značilnost športa, pomembno vpliva na zdravje in razvoj človeškega organizma, vendar lahko tudi privede do športnih poškodb, ki imajo resne posledice. Športne poškodbe so stalno tveganje, še posebej v kontaktnih športih, ki lahko vplivajo na uspeh športnikov. Najpogostejše športne poškodbe vključujejo udarce, zvine, zlome in pretrese v nekaterih primerih pa tudi smrtno nevarne poškodbe. Športne poškodbe se razvrščajo glede na resnost, pri čemer ločimo smrtne, težke, srednje težke, lahke in neznatne poškodbe. Večina športnih poškodb so blage poškodbe, vendar se število poškodb zmeraj povečuje, saj športniki pogosto doživijo več kot eno poškodbo v svoji karieri. Pogoste so udarnine sklepov, mišični nategi in zvini. Poleg akutnih športnih poškodb, ki se zgodijo ob trenutnem delovanju tuje sile, se pojavljajo tudi kronične poškodbe, ki izhajajo iz ponavljajočih se mikro poškodb zaradi preobremenitve tkivnih struktur. Te poškodbe se razvijajo postopoma in so lahko dolgotrajne, kar lahko privede do prekinitve športne kariere ali invalidnosti. Športne poškodbe imajo pomemben vpliv na športnikovo kariero.
Ključne besede: vpliv poškodb na športnike, stres in duševne težave, preprečevanje športnih poškodb, okrevanje po poškodbah, športna kariera.
Objavljeno v DKUM: 08.04.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (499,16 KB)

5.
Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih : magistrsko delo
Sandrina Hafner, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Sodelovalno ustvarjanje "stop-motion" animacije z otroki z učnimi težavami in brez njih je sestavljeno iz teoretičnega, praktičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je opredeljena filmska vzgoja, del katere je animirani film, kako se kažejo vplivi filmske vzgoje pri razvoju otrok, saj preko nje otrok razvija kritično mišljenje, krepi kreativnost, inovativnost, domišljijo in fantazijo. Predstavljena je definicija animacije, tehnike animacij in vpliv animacije na ustvarjalnost otrok v vzgoji in izobraževanju. Podrobneje smo predstavili primer iz prakse nadarjenega učenca iz 8. razreda osnovne šole. Opisali smo stop-motion animacijo. Teoretični del zajema tudi opis informacijsko-komunikacijske tehnologije, kako vpliva na otroke in na vzgojno-izobraževalni proces in kateri so dejavniki integracije IKT v vzgojo in izobraževanje. V praktični del smo vključili snovno pripravo, opredelitev sodelovalnih skupin in opis poteka izdelave stop-motion animacije v praksi. V empiričnem delu so predstavljeni podatki, pridobljeni z nestrukturiranim intervjujem in opazovalno listo. V okviru uporabe IKT v vrtcih je bil naš namen uporabiti mobilni telefon in otroke vključiti v izdelavo stop-motion animacije in ugotoviti interakcijo oz. delo otrok znotraj posamezne skupine, učinkovitost tovrstnega pristopa za spodbujanje sodelovalnega učenja in mnenje otrok o zanimivosti ter želje po tovrstnem delu.
Ključne besede: Stop-motion animacija, IKT, sodelovalno učenje, učne težave otrok, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 12.03.2024; Ogledov: 212; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

6.
Opažanja učiteljev razrednega pouka o učencih z izraženimi vedenji pozunanjenja in ponotranjenja : magistrsko delo
Nina Domjan, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je raziskati opažanja učiteljev razrednega pouka o učencih, ki na razredni stopnji izražajo vedenja pozunanjenja in ponotranjenja. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na predstavitev temeljnih psiholoških konstruktov, povezanih z izbrano temo. Opredelili smo pojem problematičnega vedenja, predstavili pojavne oblike vedenjskih težav, preučili razvojna obdobja ter raziskali dejavnike, ki vplivajo na pojav vedenjskih težav, podrobneje razčlenili pojav vedenjskih težav znotraj razreda ter pojasnili nekaj pristopov/modelov za odzivanje na vedenjske težave. V empiričnem delu smo sestavili spletni vprašalnik za učitelje razrednega pouka, ki je analiziral njihov pogled na učence z vedenjskimi težavami. Preizkusili smo ga na vzorcu 103 učiteljev. Rezultati kažejo, da anketirani učitelji pri učencih med vedenji pozunanjenja najpogosteje zaznavajo težave s pozornostjo, med vedenji ponotranjenja pa nesamostojnost pri opravljanju učnih nalog. Za učitelje je med vedenji pozunanjenja najbolj moteča agresivnost, med vedenji ponotranjenja pa nesamostojnost pri šolskem delu. Na splošno rezultati kažejo, da so vedenja pozunanjenja za učitelje bolj moteča in jih tudi hitreje opazijo. Izkazalo se je, da učitelji opažajo razliko v prisotnosti vedenjskih težav glede na spol učencev. Učitelji določene strategije za odziv na vedenja pozunanjenja in ponotranjenja uporabljajo ne glede na vrsto vedenjskih težav podobno, spet druge raznoliko. Med različnimi modeli za odziv na vedenjske težave učencev anketirani učitelji najbolje poznajo TSV – trening socialnih veščin.
Ključne besede: vedenja pozunanjenja in ponotranjenja, razredni pouk, opažanja učiteljev, vedenjske težave učencev
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 228; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (4,10 MB)

7.
Izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah
Daša Horvatinović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga zajema področje izobraževanja na daljavo v osnovnih šolah. Raziskuje, kako je potekal učni proces med pandemijo virusa COVID-19. Osredotoča se predvsem na morebitne težave pri izobraževanju na daljavo. Raziskali bomo, ali so učitelji imeli kakšne težave pri izvedbi izobraževanja na daljavo, in če je odgovor pritrdilen, kakšne. Raziskali bomo, ali so šole učencem, ki ustrezne opreme za izobraževanje na daljavo niso imeli, to zagotovile. Poleg omenjenega pa bomo raziskali še, kako so učitelji motivirali učence za opravljanje šolskih obveznosti in aktivno sodelovanje pri učnih urah, kako so potekala preverjanja ter ocenjevanja znanja, katere programe so učitelji uporabljali za izobraževanje na daljavo, kako so preverjali sprotno delo učencev kot so, na primer domače naloge oziroma druge obveznosti. Glavni namen diplomskega dela je raziskati, kako je potekalo izobraževanje na daljavo v osnovnih šolah ter ugotoviti, kje so se pojavljale težave pri izvedbi tega. V okviru diplomskega dela bomo izvedli anonimno anketo med učitelji osnovnih šol Gorenjske regije.
Ključne besede: izobraževanje na daljavo, motivacija, učne težave, preverjanje znanja, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 20.12.2023; Ogledov: 336; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (724,87 KB)

8.
Stiske, dileme in težave pri organizaciji dela v centru za krepitev zdravja v času epidemije covid-19
Silvija Lunder, 2023, magistrsko delo

Opis: Delovna enota, ki je bila umeščena v nivo slovenskega zdravstvenega varstva ne dolgo nazaj, je postala eden ključnih faktorjev pri organizaciji in izvajanju ukrepov v času epidemije Covid-19. Namen raziskave je bil ugotoviti, s kakšnimi stiskami, dilemami in težavami so se vodje Centrov za krepitev zdravja (CKZ) srečevale pri organizaciji dela v času epidemije Covid-19. Uporabljena je bila kvalitativna metodologija. Instrument raziskave je bil delno strukturiran intervju. Sodelovalo je šest intervjuvank, ki so vodile CKZ v času epidemiološke krize in prevzele odgovorno organizacijsko vlogo. Intervjuji so bili posneti s pomočjo videokonference Zoom in dobesedno prepisani. S sintezo podatkov smo identificirali proste kode, katere smo analizirali in primerjali med seboj v namen razvoja podtem in glavne teme. Na osnovi analize je bilo oblikovanih šest podtem: stiske, izzivi, dileme, težave, organizacija in razreševanje zapletov. Ugotovljeno je bilo, da je bilo sprva težko zagotoviti zaščitna sredstva, kasneje organizirati delo na različnih novonastalih deloviščih hkrati in ga nenehno organizacijsko modificirati glede na potrebe. CKZ-ji so na morebitno zaprtje javnega življenja dobro pripravljeni na podlagi preživete izkušnje in medsebojnega timskega povezovanja znotraj same delovne enote.Iznajdljivost, sodelovanje, trdo delo, odrekanja in predvsem fleksibilnost, so bile odlike, s pomočjo katerih se je v času negotovosti, služba CKZ odzvala na preizkušnjo. CKZ je delovna enota, ki skrbi za celokupno preventivno naravnano zdravje tako posameznika kot tudi širše družbe.
Ključne besede: Center za krepitev zdravja, epidemija Covid-19, organizacija dela, stiske, dileme in težave v zdravstveni negi
Objavljeno v DKUM: 15.05.2023; Ogledov: 715; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (919,39 KB)

9.
Zasnova mobilne aplikacije za pomoč tujim študentom Univerze v Mariboru : magistrsko delo
Branislava Đurić, 2023, magistrsko delo

Opis: Na Univerzi v Mariboru število tujih študentov raste. Ob prihodu na študij se srečajo z administrativnimi postopki, ki so pogosto kompleksni, informacije o njih pa razpršene ali nejasne, zato smo jim z raziskavo želeli pomagati pri reševanju težav. Za identifikacijo težav smo tujim študentom razdelili anketni vprašalnik. Na podlagi rezultatov vprašalnika in intervjuja z Mednarodno pisarno UM smo ugotovili, da bi bila mobilna aplikacija ustrezna rešitev za najbolj bistvene težave. Na podlagi tega smo zasnovali mobilno aplikacijo ter s pomočjo uporabniškega testiranja prototipa ocenili njeno uporabnost. Za zbiranje podatkov o uporabnosti smo uporabili USE vprašalnik. Rezultati so pokazali, da je zasnovana aplikacija uporabna pri odpravi identificiranih težav tujih študentov.
Ključne besede: tuji študenti, težave, pomoč, mobilna aplikacija, administrativne zadeve
Objavljeno v DKUM: 13.04.2023; Ogledov: 424; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (4,48 MB)

10.
Zdravstvene težave policijskih psov in njihova upokojitev : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Katja Dobrajc, 2023, diplomsko delo

Opis: Tema te diplomske naloge so zdravstvene težave, ki jih imajo policijski službeni psi, ter njihova upokojitev. Naš cilj je bil, da raziščemo katere težave se pojavljajo pri policijskih psih pri njihovem delu ter povprašati strokovnjake, kateri zdravstveni problemi so najbolj pogosti, kako do njih sploh pride in kako jih lahko preventivno preprečimo. Poleg zdravja pa nas je zanimalo še, koliko »delovne dobe« morajo imeti, preden gredo lahko na zaslužen počitev oz. upokojitev. Ugotavljali smo, če se življenje službenih psov razlikuje od navadnih »hišnih psov« in kako to vpliva na njihovo zdravstveno stanje ter počutje. Uporabili smo deskriptivno in primerjalno metodo, ter vključili intervjuje. V nalogi smo predstavili pogoste bolezni in težave policijskih psov, vendar vzrok teh težav ni samo njihovo delo, temveč tudi splošna genetika posamezne pasme psa. Službeni psi so preventivno pregledani že pred sprejetjem v Policijo, nato pa imajo redne preglede skozi celotno delovno dobo. Ob delu so psi tudi ustrezno zaščiteni, zato do poškodb ali nezgod večinoma sploh ne pride. Njihov delovni dan jim pomeni zabavo oz. igro, zato niso pod pretiranim stresom ali pa da bi jim bilo delo pretežavno. V pokoj pa lahko odidejo, ko veterinar določi, da pes ni več sto odstotno službeno sposoben opravljati svojega dela, kot ga je poprej. Psa lahko vzame vodnik službenih psov, ali pa gre naprej v posvojitev. Službenega psa se nikoli ne uspava, četudi ga nihče ne more sprejeti k sebi v dom, razen če tako določi veterinar zaradi prehudih zdravstvenih ali psihičnih težav.
Ključne besede: službeni psi, policijski psi, zdravstvene težave, upokojitev, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 10.02.2023; Ogledov: 575; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (756,43 KB)

Iskanje izvedeno v 2.01 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici