| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 58
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Izdelava tehnične dokumentacije za montažno celico za avtomatizirano sestavo tečajev : diplomsko delo
Aleš Dvorjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se lotili izdelave načrta električnih inštalacij in tehnične dokumentacije za avtomatizirano montažno celico. Celica je končna postaja na liniji sestave tečajev v podjetju Turna, d. o. o. Zaključno delo zajema opis delovanja montažne celice, njeno zgradbo, komponente, načrt električnih inštalacij, navodila za varno delo in pomen naprave za proizvodnjo. Podobna montažna celica v podjetju že obstaja, a nova celica vsebuje nadgradnje oz. ima kakšno delovno enoto manj. Načrt električnih inštalacij smo narisali s pomočjo programa Eplan.
Ključne besede: avtomatizacija, montažna celica, načrt električnih inštalacij, tečaji, tehnična dokumentacija
Objavljeno v DKUM: 10.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0

2.
Motivacija starejših odraslih za udeležbo na tečajih o informacijsko-komunikacijskih tehnologijah : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Nina Škornik, 2024, diplomsko delo

Opis: Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT) je močno vplival na sodobno družbo, pri čemer so starejši odrasli pogosto manj digitalno pismeni, zlasti v Sloveniji. Razumevanje njihove motivacije za vključitev v izobraževanje o IKT je ključno, saj vključuje čustvene in psihosocialne dejavnike. Raziskave so pokazale, da notranja motivacija, praktične koristi, socialna interakcija, podpora, prilagodljivost in samozavest vplivajo na motivacijo starejših odraslih za učenje o IKT. Kljub tem ugotovitvam so raziskave pogosto omejene na majhne in specifične vzorce, kar vpliva na splošnost ugotovitev. Da bi naslovili raziskovalno vrzel, smo izvedli kvantitativno raziskavo med starejšimi odraslimi v Sloveniji. Raziskava temelji na predlaganem teoretičnem modelu, ki je bil empirično preverjen in združuje ključne čustvene, psihosocialne ter kognitivne dejavnike. Ta model omogoča vpogled v motivacijo starejših odraslih, kar je pomembno za razvoj učinkovitih izobraževalnih programov. Rezultati raziskave kažejo, da je intelektualna radovednost, opredeljena kot želja po novih spoznanjih in kognitivni stimulaciji, ključna za spodbujanje starejših odraslih k vključitvi v izobraževalne programe. Model omogoča boljše razumevanje motivacije starejših odraslih za udeležbo na tečajih o IKT.
Ključne besede: informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), starejši odrasli, motivacija, tečaji, vseživljenjsko učenje, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 20.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (721,97 KB)

3.
Optimizacija YouTube videoposnetkov na primeru kanala Office tečaji
Jan Breznar, 2023, magistrsko delo

Opis: Svetovni splet je postal ikonska , kulturna in vseprisotna stvar vsakdana. V prvem delu magistrskega dela smo zato opisali osnovne koncepte svetovnega spleta, njegovo zgodovino in različice. Ker je vsebin na svetovnem spletu ogromno, se je skozi čas razvila potreba in nato nuja po uporabi spletnih iskalnikov za klasificiranje, razvrščanje in predstavitev rezultatov poizvedb. Spletni iskalniki ponujajo učinkovit način za raziskovanje spletnih vsebin. V tem delu smo definirali spletne iskalnike, njihovo zgodovino in osnovne koncepte delovanja. Kljub temu pa iskalci vseh zadetkov poizvedb v iskalnikih ne morejo pregledati. Zato obstaja težnja in tekmovanje za prikaz svojih vsebin na vrhu seznama z zadetki. V drugem poglavju magistrskega dela smo zato opisali strategije, ki jih lahko uporabimo za dosego boljših rezultatov. Te strategije imenujemo tudi optimizacija spletnih iskalnikov. Skozi prilagoditev metapodatkov, ključnih besed in vsebin samih tako pozitivno vplivamo na prikaz v organskih rezultatih. Svojo uspešnost optimizacije moramo tudi spremljati in meriti skozi čas preko različnih ključnih kazalnikov uspeha. Vsak izmed njih daje drugačen vpogled, ki ga primerjamo v skladu z našimi vsebinami in strategijo. Porast v mobilnih tehnologijah je le pospešil in utrdil zanimanje za digitalne vsebine skozi družbena omrežja. Vsebine, generirane s strani uporabnikov na straneh, kot je YouTube, dandanes pritegne več kot milijardo ljudi. Vsebine v obliki videoposnetka odstranijo lokacijske, monetarne in časovne ovire, ki jih predstavljajo predavanja ter izleti v živo. Prav tako vzpodbujajo razprave in zanimanje za obravnavane vsebine. Gledalcem ponujajo večjo fleksibilnost, moč odločanja in zato predstavljajo odlično orodje za poučevanje. Slednjo platformo smo opisali v tretjem delu. Identificiranje primernih vsebin je za tako ogromna spletna mesta ključnega pomena. Mnoge koncepte, ki smo jih spoznali v drugem poglavju, smo lahko prevedli v optimizacijo videoposnetkov. V zadnjem, praktičnem delu smo opisali YouTube kanal Office tečaji. S kvantitativno analizo celotne statistike kanala in izbranih videoposnetkov, smo ugotavljali vzorce in navade gledalcev ter njihovo demografijo. Ugotovili smo, da vsebine kanala spremljajo predvsem mlajši gledalci, ki jih uspešno zadržimo na lastnih vsebinah. Slednje smo potrdili s pregledom virov ogleda, številom novih in večkratnih gledalcev ter z rastočim trendom naročnin na kanal. Ugotovili smo, da je pri po povpraševanju po vsebinah kanala prisotno močno sezonsko nihanje, kjer čas gledanja upade v poletnih mesecih. Za določanje primerne dolžine videoposnetka smo primerjali odstotek gledanja videoposnetka, samo dolžino videoposnetka ter časom gledanja ter opazili negativno povezanost med večanjem dolžine ter manjšanjem odstotka gledanja. Med dolžino in časom gledanja pa smo ugotovili pozitivno povezanost. Za kanal smo definirali tudi pričakovano stanje v prihodnosti za doseganje boljših rezultatov.
Ključne besede: digitalni marketing, optimizacija spletnih iskalnikov, YouTube optimizacija videoposnetkov, YouTube Studio analitika, Office tečaji
Objavljeno v DKUM: 17.04.2023; Ogledov: 578; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

4.
Razvoj spletne platforme za izvajanje spletnih tečajev : magistrsko delo
Tjaša Tišler, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali nekaj obstoječih spletnih platform, ki jih trenutno uporabljajo določeni spletni tečaji. Na podlagi raziskave teh rešitev smo tvorili seznam želenih funkcionalnosti, ki naj bi jih univerzalna platforma za izvajanje spletnih tečajev imela. Na osnovi teh funkcionalnosti smo nato razvili svojo platformo za izvajanje spletnih tečajev, opisali njeno implementacijo in predstavili njeno delovanje.
Ključne besede: spletna platforma, spletni tečaji, React, spletni razvoj
Objavljeno v DKUM: 21.10.2022; Ogledov: 523; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (8,00 MB)

5.
Razvoj hibridne mobilne aplikacije za vizualizacijo statistike športnih treningov : diplomsko delo
Jan Liber, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo izdelali mobilno aplikacijo za vizualizacijo statistike športnih treningov. Aplikacija omogoča ogled in izvajanje treningov, ki so gostovali na spletni platformi Fitcrea, in pripomore k preprostejši uporabi platforme ter boljšemu pregledu uporabnikove statistike. V sklopu tega dela predstavimo spletno platformo, ogrodje Flutter in njegove alternative, načine vizualizacije ter opišemo potek razvoja mobilne aplikacije.
Ključne besede: hibridna mobilna aplikacija, vizualizacija statistike, spletni tečaji, Flutter
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1042; Prenosov: 78  (1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
Izboljšava montaže tečajev za pralni stroj : diplomsko delo
Borut Zorec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil celotno montažno linijo za izdelavo tečaja v podjetju KEV kovinarstvo Edi Voljč, d. o. o. Poglobil sem se predvsem v varjenje tečajev za pralni stroj in prikazal morebitne rešitve za odpravo težav, ki se pojavljajo pri tem postopku. Pri nekaterih tečajih namreč pride do napak v zvaru, saj se dve steni tečaja nista povsem zavarili. Podrobneje sem analiziral in predlagal rešitve za to proizvodno operacijo. Da sem prišel do končne ugotovitve napake, ki sem jo predstavil pri varjenju, sem opravil veliko različnih eksperimentov. Na koncu se je izkazalo, da je bil vzrok težav v tem, da roka varilnega robota ni bila v ustreznem položaju. Problem sem rešil tako, da sem predlagal nekoliko spremenjeno pot, ki jo opravlja varilni robot. S tem mojim predlogom izboljšave sem zmanjšal izpad materiala ter posledično povečal kakovost izdelka. Do težav in preliminarnih rešitev sem prišel tudi pri nekaterih drugih operacijah, ki pa bi jih ni bilo treba podrobneje proučiti pri nadaljnjem delu.
Ključne besede: Montaža, varjenje, MIG postopek, MAG postopek, tečaji, pralni stroj.
Objavljeno v DKUM: 28.02.2020; Ogledov: 1211; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

7.
Didaktične značilnosti dela s tečajniki slovenskega jezika kot drugega/tujega jezika
Brina Fras, 2019, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrskega dela smo sprva opredelili pojem andragoške didaktike, v nadaljevanju pa proučili področje izobraževanja odraslih. Poročali smo o vrstah izobraževanja odraslih, o motivaciji odraslih in njihovi pripravljenosti na izobraževanje in izpostavili spodbujevalne in zaviralne motive. Posvetili smo se izobraževalcem odraslih in izpostavili težave, s katerimi se na področju izobraževanja odraslih srečujejo. Pisali smo o organizacijah izobraževanja odraslih in našteli najpogostejše metode dela z odraslimi. Nadalje smo se v celoti posvetili le jezikovnim izobraževanjem v Sloveniji, pri čemer so nas posebej zanimali začetki poučevanja slovenščine kot drugega tujega jezika. Opisali smo priprave predavateljev na delo s tečajniki, pri čemer smo pozornost preusmerili predvsem na obravnavo besedišča in slovnice ter na obravnavo besedil pri poučevanju slovenščine kot drugega/tujega jezika. V zaključku teoretičnega dela smo pisali o tujih študentih, vpisanih na slovenske univerze, in o univerzitetnih zahtevah njihovega znanja slovenščine za pričetek ali nadaljevanje njihovega študija v Sloveniji. Z našo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 51 udeležencev lektorata slovenščine za tujce, smo pridobili mnenja sodelujočih o poteku lektorata, o pristopih k poučevanju s strani izvajalca in o soočanju z njihovimi lastnimi jezikovnimi preprekami v vsakdanu. Zanimive razlike so se pokazale ravno pri slednjem, složno pa so študentje odgovarjali pri trditvah, vezanih na predavateljeve pristope k poučevanju.
Ključne besede: jezikovni tečaji, slovenščina kot drugi/tuji jezik, lektorat slovenščine za tujce, izobraževanje odraslih, didaktične metode
Objavljeno v DKUM: 02.08.2019; Ogledov: 2641; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

8.
Delovanje ženskih odsekov telovadnega društva Orel med obema svetovnima vojnama
Monja Poštrak, 2018, magistrsko delo

Opis: Ženska telovadba na Slovenskem se je v primerjavi z moško začela razvijati precej pozno. Moška telovadna društva so v Sokolu nastajala od leta 1863 dalje, medtem ko so ženske na liberalni strani svoje prvo telovadno društvo dobile leta 1901. Pri konservativcih se je ženska telovadba pričela razvijati pozneje. Pred prvo svetovno vojno je Orel sploh ni podpiral, toda kljub temu so po nekaterih krajih nastajali ženski telovadni krožki, predvsem v večjih mestih, kjer je obstajala nevarnost, da zapadejo dekleta in ženske pod vpliv Sokola ter posledično liberalcev. Vendar ti krožki niso bili del Orla, temveč so delovali v okviru izobraževalnih društev Slovenske krščansko socialne zveze (SKSZ). V pričujoči nalogi bom prikazala delo Orliške zveze med letoma 1919 in 1922, njene naslednice Orliške podzveze do leta 1927 ter samostojne Slovenske orliške zveze med letoma 1927 in 1929. Naloga je razdeljena tematsko. Prva tri poglavja so namenjena splošnemu delovanju vseh treh zvez, tečajem, ki so jih prirejale, in njihovim občnim odborom. Naslednji del je posvečen delu orliške organizacije na izobraževalnem področju in tako so podrobneje opisani gospodinjski tečaji. Obenem so predstavljeni tudi kroji Orlic. V zadnjem delu naloge so predstavljeni posamezni orliški krožki v srenjah v Prekmurju in na Štajerskem.
Ključne besede: Orlice, ženska telovadna društva, ženska telovadba, gospodinjski tečaji
Objavljeno v DKUM: 25.09.2018; Ogledov: 1470; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

9.
Utopitve v Sloveniji - oblike in preprečevanje : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Marina Katić, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o utopitvah ter preprečevanju teh. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili, katere oblike utopitev poznamo, kako v Sloveniji preprečujemo, da do utopitve pride, kako nudimo osnovno prvo pomoč utopljencu, kakšna je statistika utopitev v Sloveniji na bazenskih ter naravnih kopališčih (morje, jezero, reka itn.) ter kako se s to problematiko srečujejo in soočajo v nekaterih drugih državah po svetu. Namen diplomskega dela je povzeti, na kakšen način se v Sloveniji soočamo z omenjeno problematiko, na kakšen način se z njo soočajo v tujini, preveriti mnenje prebivalstva Slovenije o omenjeni problematiki ter videti, kje imamo še prostor za izboljšavo na tem področju in zmanjšanje števila utopitev. Raziskava je pokazala, da veliko oseb zaupa reševalcem iz vode, še posebno osebe, ki prihajajo iz osrednjega ter vzhodnega dela Slovenije. Prav tako sem iz raziskave ugotovila, da veliko ljudi misli, da bi znalo nuditi prvo pomoč utopljencu, vendar se kasneje izkaže, da bi vseeno morali biti nekoliko boljše ozaveščeni o tem. V Sloveniji pa gremo v pravi smeri, kar se tiče plavalnih tečajev v vrtcih in osnovnih šolah, saj te podpira velika večina ljudi. Menim, da je to odličen način za preprečevanje utopitev pri otrocih.
Ključne besede: utopitve, preprečevanje, prva pomoč, reševalci iz vode, plavalni tečaji, primeri, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 20.11.2017; Ogledov: 2009; Prenosov: 399
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

10.
RAZVOJ NOVE POČITNIŠKE PRIKOLICE ALPINA
Albin Barbič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi sem raziskoval in ugotavljal potek razvijanja nove prikolice prestižnega razreda Alpine. Cilj projekta je bil zahtevnemu trgu predstaviti in v uporabo ponuditi prikolico, ki bo na potovanjih in oddihih ponujala vso dostopnost in razkošje doma. Da bi se kar se da približali temu, je bila ekipa, zadolžena za razvoj (razvojniki, tehnologi, nabavniki in prodajniki), pred številnimi izzivi, ki so ovirali razvoj. Iskali smo možnosti za izboljšavo stare serije modela Alpine ter uvajali nove elemente in karoserijske materiale ob upoštevanju dizajna izdelka. Sodobni končni kupci so vse bolj zahtevni in pričakujejo vse več dodatne opreme, zato je bila poseben izziv majhna dovoljena skupna teža. Naloga je bila vse prej kot preprosta, a na koncu smo zadostili vsem potrebam in tudi predpisom. Pri vgrajevanju novih sestavin smo naleteli na številne ovire. Vseh želja in smernic, začrtanih na začetku, ni bilo moč izpolniti. Ključno vlogo pri trdnosti karoserije so prevzeli elementi, s katerimi smo zamenjali zdaj vgrajeni smrekov les. Pri načrtovanju razvoja smo upoštevali dejavnike krčenja gozda, zato smo les nadomestili s poliuretanom in aluminijastimi vložki. S tem se je spremenila tudi sestava oz. montaža karoserije v celoto. Poiskati je bilo treba nova orodja in elemente za sestavo. Zamenjali smo lepila, vijake, materiale, ki zagotavljajo tesnjenje, ter način izdelave.
Ključne besede: prikolica Alpina, pohištveni tečaji, tapeciranje, razvoj
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1192; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici