| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 54
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšava montaže tečajev za pralni stroj
Borut Zorec, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sem predstavil celotno montažno linijo za izdelavo tečaja v podjetju KEV kovinarstvo Edi Voljč, d. o. o. Poglobil sem se predvsem v varjenje tečajev za pralni stroj in prikazal morebitne rešitve za odpravo težav, ki se pojavljajo pri tem postopku. Pri nekaterih tečajih namreč pride do napak v zvaru, saj se dve steni tečaja nista povsem zavarili. Podrobneje sem analiziral in predlagal rešitve za to proizvodno operacijo. Da sem prišel do končne ugotovitve napake, ki sem jo predstavil pri varjenju, sem opravil veliko različnih eksperimentov. Na koncu se je izkazalo, da je bil vzrok težav v tem, da roka varilnega robota ni bila v ustreznem položaju. Problem sem rešil tako, da sem predlagal nekoliko spremenjeno pot, ki jo opravlja varilni robot. S tem mojim predlogom izboljšave sem zmanjšal izpad materiala ter posledično povečal kakovost izdelka. Do težav in preliminarnih rešitev sem prišel tudi pri nekaterih drugih operacijah, ki pa bi jih ni bilo treba podrobneje proučiti pri nadaljnjem delu.
Ključne besede: Montaža, varjenje, MIG postopek, MAG postopek, tečaji, pralni stroj.
Objavljeno: 28.02.2020; Ogledov: 395; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (6,65 MB)

2.
Didaktične značilnosti dela s tečajniki slovenskega jezika kot drugega/tujega jezika
Brina Fras, 2019, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrskega dela smo sprva opredelili pojem andragoške didaktike, v nadaljevanju pa proučili področje izobraževanja odraslih. Poročali smo o vrstah izobraževanja odraslih, o motivaciji odraslih in njihovi pripravljenosti na izobraževanje in izpostavili spodbujevalne in zaviralne motive. Posvetili smo se izobraževalcem odraslih in izpostavili težave, s katerimi se na področju izobraževanja odraslih srečujejo. Pisali smo o organizacijah izobraževanja odraslih in našteli najpogostejše metode dela z odraslimi. Nadalje smo se v celoti posvetili le jezikovnim izobraževanjem v Sloveniji, pri čemer so nas posebej zanimali začetki poučevanja slovenščine kot drugega tujega jezika. Opisali smo priprave predavateljev na delo s tečajniki, pri čemer smo pozornost preusmerili predvsem na obravnavo besedišča in slovnice ter na obravnavo besedil pri poučevanju slovenščine kot drugega/tujega jezika. V zaključku teoretičnega dela smo pisali o tujih študentih, vpisanih na slovenske univerze, in o univerzitetnih zahtevah njihovega znanja slovenščine za pričetek ali nadaljevanje njihovega študija v Sloveniji. Z našo empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 51 udeležencev lektorata slovenščine za tujce, smo pridobili mnenja sodelujočih o poteku lektorata, o pristopih k poučevanju s strani izvajalca in o soočanju z njihovimi lastnimi jezikovnimi preprekami v vsakdanu. Zanimive razlike so se pokazale ravno pri slednjem, složno pa so študentje odgovarjali pri trditvah, vezanih na predavateljeve pristope k poučevanju.
Ključne besede: jezikovni tečaji, slovenščina kot drugi/tuji jezik, lektorat slovenščine za tujce, izobraževanje odraslih, didaktične metode
Objavljeno: 02.08.2019; Ogledov: 1053; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

3.
Delovanje ženskih odsekov telovadnega društva Orel med obema svetovnima vojnama
Monja Poštrak, 2018, magistrsko delo

Opis: Ženska telovadba na Slovenskem se je v primerjavi z moško začela razvijati precej pozno. Moška telovadna društva so v Sokolu nastajala od leta 1863 dalje, medtem ko so ženske na liberalni strani svoje prvo telovadno društvo dobile leta 1901. Pri konservativcih se je ženska telovadba pričela razvijati pozneje. Pred prvo svetovno vojno je Orel sploh ni podpiral, toda kljub temu so po nekaterih krajih nastajali ženski telovadni krožki, predvsem v večjih mestih, kjer je obstajala nevarnost, da zapadejo dekleta in ženske pod vpliv Sokola ter posledično liberalcev. Vendar ti krožki niso bili del Orla, temveč so delovali v okviru izobraževalnih društev Slovenske krščansko socialne zveze (SKSZ). V pričujoči nalogi bom prikazala delo Orliške zveze med letoma 1919 in 1922, njene naslednice Orliške podzveze do leta 1927 ter samostojne Slovenske orliške zveze med letoma 1927 in 1929. Naloga je razdeljena tematsko. Prva tri poglavja so namenjena splošnemu delovanju vseh treh zvez, tečajem, ki so jih prirejale, in njihovim občnim odborom. Naslednji del je posvečen delu orliške organizacije na izobraževalnem področju in tako so podrobneje opisani gospodinjski tečaji. Obenem so predstavljeni tudi kroji Orlic. V zadnjem delu naloge so predstavljeni posamezni orliški krožki v srenjah v Prekmurju in na Štajerskem.
Ključne besede: Orlice, ženska telovadna društva, ženska telovadba, gospodinjski tečaji
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 444; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

4.
Utopitve v Sloveniji - oblike in preprečevanje
Marina Katić, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o utopitvah ter preprečevanju teh. V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili, katere oblike utopitev poznamo, kako v Sloveniji preprečujemo, da do utopitve pride, kako nudimo osnovno prvo pomoč utopljencu, kakšna je statistika utopitev v Sloveniji na bazenskih ter naravnih kopališčih (morje, jezero, reka itn.) ter kako se s to problematiko srečujejo in soočajo v nekaterih drugih državah po svetu. Namen diplomskega dela je povzeti, na kakšen način se v Sloveniji soočamo z omenjeno problematiko, na kakšen način se z njo soočajo v tujini, preveriti mnenje prebivalstva Slovenije o omenjeni problematiki ter videti, kje imamo še prostor za izboljšavo na tem področju in zmanjšanje števila utopitev. Raziskava je pokazala, da veliko oseb zaupa reševalcem iz vode, še posebno osebe, ki prihajajo iz osrednjega ter vzhodnega dela Slovenije. Prav tako sem iz raziskave ugotovila, da veliko ljudi misli, da bi znalo nuditi prvo pomoč utopljencu, vendar se kasneje izkaže, da bi vseeno morali biti nekoliko boljše ozaveščeni o tem. V Sloveniji pa gremo v pravi smeri, kar se tiče plavalnih tečajev v vrtcih in osnovnih šolah, saj te podpira velika večina ljudi. Menim, da je to odličen način za preprečevanje utopitev pri otrocih.
Ključne besede: utopitve, preprečevanje, prva pomoč, reševalci iz vode, plavalni tečaji, primeri, diplomske naloge
Objavljeno: 20.11.2017; Ogledov: 950; Prenosov: 135
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

5.
RAZVOJ NOVE POČITNIŠKE PRIKOLICE ALPINA
Albin Barbič, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi sem raziskoval in ugotavljal potek razvijanja nove prikolice prestižnega razreda Alpine. Cilj projekta je bil zahtevnemu trgu predstaviti in v uporabo ponuditi prikolico, ki bo na potovanjih in oddihih ponujala vso dostopnost in razkošje doma. Da bi se kar se da približali temu, je bila ekipa, zadolžena za razvoj (razvojniki, tehnologi, nabavniki in prodajniki), pred številnimi izzivi, ki so ovirali razvoj. Iskali smo možnosti za izboljšavo stare serije modela Alpine ter uvajali nove elemente in karoserijske materiale ob upoštevanju dizajna izdelka. Sodobni končni kupci so vse bolj zahtevni in pričakujejo vse več dodatne opreme, zato je bila poseben izziv majhna dovoljena skupna teža. Naloga je bila vse prej kot preprosta, a na koncu smo zadostili vsem potrebam in tudi predpisom. Pri vgrajevanju novih sestavin smo naleteli na številne ovire. Vseh želja in smernic, začrtanih na začetku, ni bilo moč izpolniti. Ključno vlogo pri trdnosti karoserije so prevzeli elementi, s katerimi smo zamenjali zdaj vgrajeni smrekov les. Pri načrtovanju razvoja smo upoštevali dejavnike krčenja gozda, zato smo les nadomestili s poliuretanom in aluminijastimi vložki. S tem se je spremenila tudi sestava oz. montaža karoserije v celoto. Poiskati je bilo treba nova orodja in elemente za sestavo. Zamenjali smo lepila, vijake, materiale, ki zagotavljajo tesnjenje, ter način izdelave.
Ključne besede: prikolica Alpina, pohištveni tečaji, tapeciranje, razvoj
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 527; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,96 MB)

6.
Učenje nemščine na delovnem mestu
Valentina Maksimović, 2016, diplomsko delo

Opis: Veliko ljudi se odloči za učenje tudi v odraslosti. Tako npr. želijo izpopolniti znanje jezikov, pridobiti poslovno izobrazbo, opraviti prekvalifikacijo ali samo uresničiti svojo staro željo. Od zaposlenih se pričakuje polna uspešnost do zadnjega delovnega dne. Danes je znanje, ki so ga pridobili s šolanjem, skoraj nezadostno. Neprestano se morajo izobraževati, da lahko konkurirajo mlajšim sodelavcem. Včasih je veljalo mnenje, da se je z leti težje učiti. Ampak raziskave so pokazale, da se odrasli učijo drugače. Imajo več življenjskih izkušenj kot mlajši učenci in znanje lažje povezujejo z že poznanim. Odrasli sami določajo svoje učne cilje, saj je udeležba na izobraževalnem tečaju povezana z razporejanjem njihovega časa, sredstev in moči. Pomembno jim je, da usvojijo svoje učne cilje. Ker med učenci obstajajo razlike, so organizirani tečaji, prirejeni posebej za ciljne skupine, ki jim je prilagojeno načrtovanje in izvajanje pouka. Delo z odraslimi poteka drugače kot z otroki ali mladostniki, zato se pojavlja vprašanje, ali je zanje potrebna posebna didaktika. Raapke, eden prvih didaktikov, ki se je ukvarjal z izobraževanjem odraslih, je ugotovil, da ta ni potrebna. Upoštevati je potrebno le posebnosti za poučevanje odraslih. Če je namenjeno le odraslim udeležencem in so prilagojene tudi vsebine, pa lahko govorimo o didaktiki za odrasle. Za odrasle učence je posebej pomembno, da vedo, zakaj se morajo naučiti nečesa novega. Tukaj je motivacija ključnega pomena. Na odraslega učenca vplivajo pozitivni in negativni motivi. Za poklicno usmerjeno učenje tujih jezikov je pomemben interkulturalizem, kot tudi spoznavni, čustveni in motivacijski vidiki. V empiričnem delu je opisano, kako nastane učni načrt za tečaj nemškega jezika za začetno skupino. Upoštevati je potrebno pričakovanja in želje vodstva podjetja in tečajnikov. Kot podlaga za izdelavo učnega načrta služi učni načrt nemščine za slovenske gimnazije. Določijo se teme in cilji ter izbere ustrezno gradivo. Na začetku tečaja so udeleženci pisali razvrstitveni test. Rešili so tudi anketo, ki je bila analizirana. Ugotovljeno je bilo, da so za tečajnike pomembne vse štiri sporazumevalne zmožnosti, v ospredju pa sta poslušanje in govorno sporočanje in sporazumevanje. S slovnico se ne želijo podrobneje seznanjati. Svoje znanje nemškega jezika so ocenili slabše, kot pa je v resnici bilo. Na koncu tečaja so pisali še primerjalni in vsebinski test. Rezultati so pokazali, da so tečajniki izredno napredovali ter izboljšali in razširili znanje nemškega jezika.
Ključne besede: andragogika, izobraževanje odraslih, učenje tujih jezikov, motivacija, učni načrt, tečaji na podjetjih
Objavljeno: 09.09.2016; Ogledov: 798; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (898,97 KB)

7.
Jezikovni tečaji kot oblika vseživljenjskega učenja
Mateja Šumenjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Pričujoče diplomsko delo obravnava vlogo jezikovnih tečajev na področju vseživljenjskega učenja. Teoretični del zajema temeljna teoretična spoznanja in dognanja nekaterih avtorjev iz področja vseživljenjskega učenja in iz področja tujejezikovnega izobraževanja. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med odraslimi slušatelji jezikovnih tečajev na jezikovnih šolah v Podravski regiji. Namen empiričnega dela je bil raziskati najpogostejše razloge za udeležbo na jezikovnih tečajih, didaktične značilnosti jezikovnega tečaja, jezikovne kompetence, ki so jih tečajniki pridobili med jezikovnim tečajem, ter vpliv jezikovnega tečaja na vseživljenjski razvoj posameznika, pri čemer nas je zanimalo kako je jezikovni tečaj vplival na vsakdanje življenje tečajnika, kulturno zavest in mobilnost tečajnika. Pri razlogih za udeležbo na jezikovnem tečaju, jezikovnih kompetencah in vseživljenjskem razvoju posameznika smo preverjali obstoj razlik glede na starost, dokončano stopnjo izobrazbe in status tečajnika. Pri didaktičnih značilnostih pa smo predstavili samo osnovno in deskriptivno statistiko. V raziskavi je uporabljena deskriptivna in kavzalno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da so med najpogostejšimi razlogi za udeležbo na jezikovnem tečaju nov izziv in delo v tujini, najmanj tečajnikov pa se je udeležilo jezikovnega tečaja zaradi napotitve delodajalca. Ugotovili smo tudi, da so učitelji tujega jezika na jezikovnih tečajih visoko didaktično usposobljeni in da so podobno zastopane tako aktivne kot tudi pasivne učne metode. Prav tako smo ugotovili, da tečajniki z nižjo izobrazbo občutijo večje spoštovanje v družbi kot tisti z višjo dokončano stopnjo izobrazbe zaradi obiska jezikovnega tečaja. Pri zaposlenih osebah je jezikovni tečaj vplival na napredovanje v službi. Jezikovni tečaj je vplival na kulturno zavest pri tečajnikih z nižjo izobrazbo in pri osebah nad 50 let ter prispeval k izobraževanju v tujini pri mlajših tečajnikih do 30 let s študentskim statusom.
Ključne besede: vseživljenjsko učenje, ključne kompetence, neformalno učenje tujih jezikov, jezikovni tečaji, jezikovne šole
Objavljeno: 29.08.2016; Ogledov: 769; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

8.
IZZIVI KITAJSKE TEČAJNE POLIIKE
Ranko Perić, 2016, diplomsko delo

Opis: Politika menjalniškega tečaja v moderni mednarodni ekonomiji predstavlja pomembno orožje zunanje trgovinske politike svetovnih gospodarskih velesil predvsem v primerih, ko drugi vzvodi monetarne politike pri reševanju tekočega računa in zunanjega trgovinskega primanjkljaja ali presežka niso uspešni. Pri tem se vsaka od držav mednarodnega finančnega ustroja sooča z vprašanjem načina reševanja zunanje trgovinskega ravnovesja od izbire deviznega režima, prepričevanja nasprotnika v spremembo makroekonomske politike, uravnovešenja medsebojnega menjalniškega tečaja do spremembe lastne monetarne in/ali fiskalne politike. Kitajska kot ekonomska velesila pri oblikovanju menjalniškega tečaja do ameriškega dolarja ni izjema. Diplomsko delo predstavlja različne poglede na oblikovanje menjalniškega tečaja kitajske valute do ameriškega dolarja kot svetovne valute in druge makroekonomske ukrepe za reševanje neravnovesij v tekočem računu kot tudi v zunanjetrgovinski bilanci.
Ključne besede: menjalniški tečaji, revalvacija, depreciacija, politika menjalniških tečajev, teorija menjalniških tečajev.
Objavljeno: 10.06.2016; Ogledov: 657; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

9.
Politika deviznega tečaja v Jugoslaviji
Egon Žižmond, 1991, strokovni članek

Ključne besede: devizna politika, devizni tečaji, Jugoslavija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 665; Prenosov: 30
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Alternativni modeli realnih deviznih tečajev
Darja Boršič, 2006, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Pričujoči prispevek opisuje razne pristope k določanju ravnovesnih realnih deviznih tečajev: od teorije paritete kupne moči, ki je najbolj enostavna in najbolj uporabljena teorija na tem področju, do bolj sofisticiranih metod, ki jih v zadnjem času uporabljata Mednarodni denarni sklad in Evropska centralna banka. Vključili pa smo tudi model oblikovanja realnega deviznega tečaja na osnovi keynesianskega modela temeljnih ekonomskih spremenljivk.
Ključne besede: pariteta, kupna moč, kupna moč denarja, devizni tečaji, spremenljivke
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 599; Prenosov: 29
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici