2.
PEVSKE DELAVNICE ZA SPODBUJANJE RAZVOJA PEVSKO TALENTIRANIH UČENCEV 4. IN 5. RAZREDALucija Krašovec, 2012, diplomsko delo
Opis: Pevsko talentirani učenci potrebujejo dodatno pozornost pri razvijanju njihovih talentov. V ta namen smo oblikovali Pevske delavnice za spodbujanje razvoja pevsko talentiranih učencev 4. in 5. razreda osnovne šole, v obliki treh 90- minutnih srečanj, ki so potekala na OŠ Janka Padežnika Maribor. Naš namen je bil, da bi pripomogli k razvoju pevsko talentiranih učencev v sklopu delavnic. Delavnic se je udeležilo devet učenk iz 4. in 5. razreda devetletne osnovne šole, ki so bile izbrane s strani šolske zborovodkinje kot najboljše pevke v razredu. Vpliv pevskih delavnic smo preverjali s pevskega vidika v obliki posebej oblikovane ocenjevalne lestvice s štirinajstimi kriteriji s področja petja. Petstopenjska ocenjevalna lestvica je sestavljena iz štirinajstih kriterijev, pri katerih smo med učenčevim izvajanjem opazovali tempo, intonacijo, pevsko držo, pevsko dihanje, točen trenutek za začetek petja, zapomnitev tonov ter melodije, ponavljanje ritmičnih ter ritmično-melodičnih vzorcev in zaznavanje majhnih razlik v ritmu in melodiji. Osebnostni vidik ter odnos do petja pa smo preverili s pomočjo anketnega vprašalnika. Ocenjevanje smo izvedli pred delavnicami in po njih. Pevske delavnice pa so vsebovale vsebine in vaje s področja pravilne pevske drže, pevskega dihanja, artikulacije, nastavka tona, resonance, izenačevanja vokalov, razvijanja staccato petja ter dinamike pri petju. Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da so vsi udeleženci v času pevskih delavnic svoje znanje in sposobnosti nadgradili in napredovali za povprečno 0,38 ocene. Delavnice so spodbudile napredek pri udeležencih tudi na področju treme pred nastopanjem, saj je ocena le-tega na drugem ocenjevanju padla za 0,22 ocene. Prav tako se je znižala povprečna ocena pogostosti primerjave lastnega petja učencev s petjem svojih vrstnikov, in sicer kar za 0,67 ocene. Zvišala pa se je ocena pozitivne zaznave lastnega petja učencev v primerjavi s petjem vrstnikov, in sicer za 0,44 ocene. Končna evalvacija s strani učencev je pokazala, da so pevske delavnice kot takšne učencem zelo všeč in si takšnih delavnic želijo še več. Ugotovili smo, da so pevske delavnice ugodno vplivale na napredek učencev tako s tehničnega pevskega vidika kot tudi z osebnostnega vidika.
Ključne besede: talentirani učenci, razvoj glasu, petje, poučevanje petja, vokalna tehnika, pevske delavnice, pevske vaje
Objavljeno v DKUM: 10.10.2012; Ogledov: 2982; Prenosov: 182
Celotno besedilo (3,09 MB)