| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
PREGLED LIKOVNE NADARJENOSTI UČENCEV TRETJEGA TRILETJA OSNOVNE ŠOLE
Melita Anželak, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili značilnosti likovno nadarjenih učencev. V prvem sklopu smo se posvetili teoretičnim izhodiščem in vprašanjem o likovni nadarjenosti otrok. Zanimalo nas je, kolikšna je stopnja ustvarjalnosti pri starejših otrocih in na kakšen način, po kakšnih merilih lahko učitelj v svojem razredu prepozna likovno nadarjenega učenca. V praktičnem delu smo si pogledali likovne izdelke učencev nekaterih šol v Velenju in okolici, za katere so učitelji likovnega pouka menili, da so likovno nadarjeni. Pogledali smo si, koliko izmed teh učencev dejansko kaže znake likovne nadarjenosti in koliko jih je bilo napačno ocenjenih s strani učiteljev likovnega pouka. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo znanstveno pedagoškega raziskovanja, za analizo likovnih del pa kvalitativno metodo. Raziskovalni vzorec je predstavljal 21 učencev, starih med 12 in 15 let, iz devetih različnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje likovne nadarjenosti na izbranih osnovnih šolah zadovoljivo. Od skupno 21 učencev, je bilo s strani učiteljev napačno prepoznanih pet učencev. 11 je bilo takih učencev, ki so pokazali nekatere znake likovne nadarjenosti, pri petih učencih pa se je pokazala likovna nadarjenost. Glede na statistične podatke, ki smo jih pridobili, bi bilo zanimivo vedeti, kaj učitelji sploh ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in po kakšnih kriterijih izberejo likovno nadarjenega učenca v svojem razredu. Najverjetneje učitelji nimajo vsega potrebnega znanja za objektivno prepoznavanje in pravilni razvoj likovne nadarjenosti ali pa je njihova interpretacija zmotna. Je prihodnost nadarjenih učencev vprašljiva?
Ključne besede: Likovna nadarjenost, likovna sposobnost, talent, ustvarjalnost, naloge in vloga učitelja likovne vzgoje, prepoznavanje likovne nadarjenosti v šolah.
Objavljeno: 22.11.2011; Ogledov: 2301; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (15,56 MB)

2.
OTROCI IMAJO TALENT- KJE SO NJIHOVE PRAVICE?
Maja Skočir, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem v ospredje postavila pojema talent ter pravice otrok. Temeljno načelo Konvencije Združenih narodov o otrokovih pravicah, kakor tudi Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih predstavljata načelo koristi otroka in nam nalagata, da je potrebno na vseh področjih, ki zadevajo otroka, posvečati posebno pozornost otrokovi koristi. Preobširnost kršitev človekovih pravic, tako pri nas kot tudi drugod po svetu, posebno kršitev otrokovih pravic je problem, kateremu bom posvetila pozornost. Skozi diplomsko nalogo bom prikazala, da kjub temu, da je bilo na področju otrokovih pravic sprejetih mnogo predpisov, tako na nacionalni, evropski kot tudi na mednarodni ravni, še vedno prihaja do njihovih kršitev. Posebno poglavje bom namenila opredelitvi pojma talent, ki prvotno ni pomenil neke psihološke posebnosti, ampak je predstavljal denarno enoto. Ta okoliščina nakazuje, da pri vprašanju talenta ne gre samo za psihološki, temveč tudi ekonomski problem. V sociologiji se pod pojmom talent vse bolj poudarja pomen socialnega kapitala, kot katalizatorja kapitala človeka, ki šele omogoča realizacijo človeškega in posredno tudi fizičnega kapitala. Na podlagi tega lahko vidimo, da se obravnavanje talenta ne sme omejevati zgolj na psihološki ravni, temveč zahteva tesno sodelovanje psihologije, sociologije in ekonomije. Ločeno poglavje bom namenila socializaciji, tako primarni kot sekundarni. V procesu socializacije se posamezniki naučijo svoje kulture, v obdobju zgodnjega otroštva je pomembnejša primarna socializacija. Ker so v zadnjem času raznovrstni šovi obnoreli svet, v katerih otroci ne izkazujejo samo svoje talente, ampak tudi zmagujejo, sem poskušala prikazati, kako lahko takšna medijska izpostavljanost vpliva na otroka. Ali imajo njihovi starši pravico, da otroka tekom odraščanja medijsko izpostavljajo, hkrati pa sem prikazala tudi različna mnenja ljudi o nastopanju otrok v javnosti. Proti koncu diplomske naloge sem se dotaknila tudi more, ki jo je Natascha Kampusch preživljala kar osem let v milosti in nemilosti svojega ugrabitelja, kakor tudi odmevnih primerov, ko se duhovniki znašajo nad svojimi učenci, ki so bili v preteklosti medijsko odmevni.
Ključne besede: Ključne besede: talent, otrok, socializacija, varuh človekovih pravic, institucionalno varstvo, diskriminacija, oglaševanje, televizijske oddaje, lepotna tekmovanja, zakon o preprečevanju nasilja v družini.
Objavljeno: 03.10.2011; Ogledov: 2482; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (380,64 KB)

3.
PEVSKI TALENT NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
Natalija Tumpej, 2011, diplomsko delo

Opis: Ljudje imamo raznovrstne talente, zgodnje prepoznavanje le-teh nam omogoča, da jih tudi razvijamo in izpopolnjujemo. Namen diplomske naloge je bil podrobneje proučiti področje pevske talentiranosti in predstaviti kriterije za identifikacijo in ocenjevanje pevsko talentiranih učencev na razredni stopnji izobraževanja. Želeli smo izvedeti tudi, ali obstajajo razlike v značilnostih pevsko talentiranih učencev glede na spol in vzgojno-izobraževalno obdobje. V teoretičnem delu so predstavljene definicije s področja (glasbenega) talenta, odkrivanje in značilnosti pevsko talentiranih učencev, pevski razvoj (od 6 do 10 let), dejavnike razvoja pevskega talenta in delo s pevskimi talenti. V empiričnem delu je uporabljena deskriptivno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. V vzorec je bilo zajetih 274 učencev od 1. do 5. razreda. Uporabljen Mann-Whitneyjev preizkus je pokazal, da med spoloma ter glede na vzgojno-izobraževalno obdobje ne obstajajo statistično značilne razlike. Ugotovljeno je tudi, da so uporabljeni kriteriji pri pevsko talentiranih učencih nadpovprečno izraženi. Rezultati raziskave so pokazali, da imamo v naših osnovnih šolah veliko pevsko talentiranih učencev. Razvijati njihov talent bi pomenilo pridobivanje in razvijanje drugih pomembnih vrlin.
Ključne besede: talent, petje, pevski talent, odkrivanje pevskih talentov, značilnosti pevsko talentiranih
Objavljeno: 19.03.2012; Ogledov: 2003; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (447,41 KB)

4.
VLOGA TER SODELOVANJE STARŠEV PRI IZOBRAŽEVANJU GLASBENO IN PLESNO TALENTIRANIH OTROK
Ana Tina Petkovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč želeli predstaviti pomen, ki ga imata sodelovanje ter vključevanje staršev v proces izobraževanja glasbeno-plesno talentiranih otrok. Glasba in ples imata pri vzgoji otrok neprecenljivo vlogo, saj prispevata k uresničevanju široke palete vzgojno-izobraževalnih ciljev. Glasbene in plesne izkušnje spodbujajo otrokovo izražanje čustev ter izostrijo zavedanje in opažanje čustev drugih. Družina je tista, ki prva ustreže otrokovi želji po plesnem in glasbenem izražanju, zato smo se v nalogi najprej osredotočili na pomen družine, ki je nepogrešljiv dejavnik otrokovega razvoja. Pojasnili smo naloge družine, oblike družin ter družinska vzgojna sredstva. Nato smo opredelili pojem glasbene in plesne talentiranosti, kdo so talentirani otroci, kako jih prepoznamo, kakšne so njihove značilnosti in potrebe ter kakšno vlogo imajo starši pri razvoju otrokove talentiranosti. Predstavili smo tudi Glasbeno šolo Gornja Radgona kot institucijo, ki izobražuje glasbeno in plesno talentirane otroke. Delo z umetniško nadarjenimi otroki zahteva posebne didaktične pristope, ključna pa je vloga staršev kot soudeležencev v izobraževalnem procesu. Otrok potrebuje čustveno podporo staršev, na katero se lahko zanese ne glede na svoje uspehe in neuspehe. Staršem in učiteljem je skupni cilj uspeh otroka, zato je pomembno, da se vzpostavi kakovostni sodelovalni odnos in komunikacija med domom in šolo – starši in učitelji. V nalogi smo predstavili formalne in neformalne oblike sodelovanja med šolo in domom in kako se te konkretno uresničujejo na Glasbeni šoli v Gornji Radgoni.
Ključne besede: Talent, plesna talentiranost, glasbena talentiranost, sodelovanje, družina, Glasbena šola Gornja Radgona.
Objavljeno: 11.09.2012; Ogledov: 1969; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (1,20 MB)

5.
6.
SPODBUJANJE RAZVOJA GLASBENIH SPOSOBNOSTI V 1. IN 4. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Daša Rožič, 2012, diplomsko delo

Opis: S prebiranjem sodobne literature smo prišli do spoznanja, da se glasbene sposobnosti najintenzivneje razvijajo do otrokovega desetega leta starosti. Naš namen je bil raziskati, kako in na kakšen način učitelji razrednega pouka spodbujajo razvoj glasbenih sposobnosti pri učencih in ali obstajajo razlike glede na starost otrok. V teoretičnem delu so predstavljene teorije o razvoju glasbenih sposobnosti, stopnje glasbenih sposobnosti, elementi glasbene vzgoje, obravnavane pa so tudi glasbene didaktične igre. Sledi empirični del, v katerem smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Vzorec izvedene raziskave zajema 100 učiteljev razrednega pouka, in sicer 50, ki jih poučuje 1. razred in 50, ki jih poučuje 4. razred. Uporabljen Mann-Whitneyjev preizkus je pokazal, da pri posvečanju pozornosti glasbenim dejavnostim kot so petje pesmi ter vokalno in instrumentalno ustvarjanje obstajajo statistično značilne razlike glede na starost otrok. Glasbena dejavnost kot sta vokalno in instrumentalno ustvarjanje se v 1. razredu ne uporablja tako pogosto kot v 4. razredu. Prav tako uporabljen hi-kvadrat preizkus je pokazal, da obstajajo razlike med razredoma glede pogostosti izvajanja glasbenih didaktičnih iger, saj so le-te v 1. razredu prisotne v večji meri. Prišli smo tudi do spoznanja, da glede spodbujanja razvoja melodičnega posluha ne obstajajo statistično značilne razlike med razredoma, medtem ko glede spodbujanja razvoja ritmičnega posluha obstajajo v korist pogostosti uporabe glasbenih didaktičnih iger. Vse razlike, katere smo ugotovili skozi izvedeno raziskavo, so ustrezne glede na razvojno stopnjo učencev.
Ključne besede: Glasbeni razvoj, glasbene sposobnosti, glasbene dejavnosti, glasbene didaktične igre, nadarjenost, talent.
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 2153; Prenosov: 472
.pdf Celotno besedilo (901,89 KB)

7.
NEKATERE PSIHOLOŠKE IN SOCIALNE ZNAČILNOSTI GLASBENO USTVARJALNIH UČENCEV
Ingrid Zobec, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je raziskati, ali so značilnosti glasbeno ustvarjalnih otrok na področjih samopodobe, motivacije, učne uspešnosti, socialnih odnosov in osebnosti nadpovprečno izražene ter ali obstajajo razlike glede na spol in vzgojno-izobraževalno obdobje. Pomembno je poznati značilnosti glasbeno ustvarjalnih otrok na omenjenih področjih, saj to vodi v lažje razumevanje le-teh in oblikovanje kvalitetnejšega pouka. Za raziskavo je bila uporabljena deskriptivno neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, namenjenega učiteljem od 2. do 4. razreda. Sodelovalo je 142 učiteljev (30 osnovnih šol) s celotnega območja Republike Slovenije. V skladu s postavljeno hipotezo je bilo ugotovljeno, da so značilnosti glasbeno ustvarjalnih učencev na vseh proučevanih področjih nadpovprečno izražene. S pomočjo Mann-Whitneyevega preizkusa smo ugotovili in tudi potrdili hipotezo, da ne obstajajo statistično značilne razlike v značilnostih glasbeno ustvarjalnih učencev glede na vzgojno-izobraževalno obdobje. Delno smo potrdili hipotezo o neobstoju statistično značilnih razlik v značilnostih proučevanih glede na spol, saj so se razlike pokazale na področjih motivacije, učne uspešnosti in osebnosti v prid deklicam. Omejitve naše raziskave se nanašajo predvsem na velikost vzorca in neenakomeren delež udeležencev glede na spol. Posplošitev dobljenih rezultatov bi bilo dobro podkrepiti še z nadaljnjim raziskovanjem.
Ključne besede: glasba, nadarjenost, glasbeni talent, glasbena ustvarjalnost, značilnosti glasbeno ustvarjalnih, psihološke značilnosti, socialne značilnosti
Objavljeno: 15.02.2013; Ogledov: 1573; Prenosov: 172
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

8.
PRIMERJAVA MERITEV IZ ŠPORTNOVZGOJNIH KARTONOV Z REZULTATI NA TEKMAH V ALPSKEM SMUČANJU
Jan Debeljak, 2013, diplomsko delo

Opis: Tekmovalna pot otrok se pri alpskem smučanju začne zelo zgodaj, prav tako pritiski staršev, trenerjev in okolice. V želji po čim boljših rezultatih starši in trenerji pozabljamo, da se morajo otroci najprej zabavati, se učiti, odraščati v nekem pozitivnem vzdušju in šele nato tekmovati. Hitro se zgodi, da imajo rezultati na tekmovanjih preveliko težo. Čeprav imajo ti otroci željo uspeti v alpskem smučanju, je še mnogo drugih dejavnikov, ki vplivajo na to, ali bo nekomu uspel preboj v svetovni vrh ali ne. To razmišljanje nas je pripeljalo do tega, da smo vzeli znanje iz trenerskega poklica, ga združili s študijskim znanjem in s pomočjo mentorja raziskali, ali obstaja povezanost med rezultati športno-vzgojnih kartonov in rezultati na tekmah v alpskem smučanju. Ugotovili smo, da je pri dekletih to povezanost mogoče zaslediti, pri fantih pa tega ne moremo trditi, kajti že pri našem majhnem vzorcu je vse preveč različnih rezultatov.
Ključne besede: alpsko smučanje, športno-vzgojni karton, talent
Objavljeno: 23.09.2013; Ogledov: 630; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (737,27 KB)

9.
PREPOZNAVANJE LIKOVNIH TALENTOV PRI LIKOVNI UMETNOSTI V OSNOVNI ŠOLI
Mišela Jeza, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Prepoznavanje likovnih talentov pri likovni umetnosti v osnovni šoli smo v uvodnih poglavjih odgovorili na vprašanji, kaj je nadarjenost in kako jo odkrivamo, predstavili smo značilnosti nadarjenih učencev, vzroke za učno neuspešne nadarjene učence in naloge ter vlogo učitelja na tem področju. Pomembnost učiteljeve vloge se v sodobnem poučevanju kaže tudi na področju dela z nadarjenimi učenci, zato je pomembno, da si učitelj pridobi ustrezna znanja, da je pri delu z nadarjenimi učenci motiviran, fleksibilen, pošten, samozavesten, ustrezno strokovno izobražen, kreativen in pripravljen za delo z nadarjenimi. Pri delu z nadarjenimi učenci ne smemo pozabiti tudi na starše in delo svetovalne službe na osnovni šoli. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanja, kaj je ustvarjalnost, katere vrste ustvarjalnosti poznamo, kaj je inteligentnost, likovni talent in kako na nadarjene učence vpliva motivacija. Na kratko smo opisali likovno izražanje in likovni razvoj učencev petega razreda, ker so učenci tega starostnega obdobja vključeni v empirično raziskavo. V empiričnem delu predstavljamo analizo likovnih izdelkov učencev 5. razreda iz sedemnajstih osnovnih šol, s katero smo spremljali dejavnike likovne ustvarjalnosti in ustreznost učiteljevega dela pri izbiri izdelkov potencialno likovno nadarjenih učencev. Rezultati raziskave kažejo, da so učenci ustvarjalni, vendar to ni edini kriterij, ki bi označeval likovno nadarjenega učenca. Učitelji so premalo seznanjeni s Konceptom odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, saj njihovo prepoznavanje likovno nadarjenih otrok ni dovolj zadovoljivo. Učitelji likovna dela učencev ocenjujejo preveč subjektivno. Morda obstaja mnogo učencev, ki so tudi ustvarjalni in nadarjeni pri likovni umetnosti, a so bili s strani učiteljev spregledani. Zanimivo bi bilo raziskati, kaj učitelji ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in s katerimi kriteriji si pri tem pomagajo.
Ključne besede: likovna nadarjenost, prepoznavanje likovne nadarjenosti, ustvarjalnost, likovna sposobnost in likovni talent.
Objavljeno: 10.12.2014; Ogledov: 1085; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (2,78 MB)

10.
Talent management kot metoda razvoja človeških virov
Lazar Pavić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili talent management kot eno izmed sodobnih metod razvoja človeških virov. Magistrsko delo obsega naslednja poglavja: uvod, teoretični del, empirični del, perspektivni del in sklep. V uvodnem delu magistrskega dela smo podrobnejše opisali področje in opredelili raziskovalni problem, predstavili smo namen, cilje in raziskovalne hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave kot tudi predvidene metode raziskovanja. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili najpomembnejša teoretična izhodišča s področja talent managementa. Cilj nam je bil predstaviti relevantna teoretična stališča glede talent managementa kot tudi managementa človeških virov in razvoja človeških virov. V magistrskem delu smo tudi poskusili odgovoriti na vprašanje, kdo je to talent, predstavili smo najpomembnejše pristope k talent managementu, vrste talent managementa, ključne aspekte in komponente talent managementa. Poskusili smo tudi ugotoviti, kakšen je odnos med talent managementom in drugimi metodami razvoja človeških virov. V empiričnem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli v storitvenih podjetjih na območju Podravske regije v Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti percepcijo človeških virov glede pomembnosti različnih dimenzij talent managementa, kot tudi ugotoviti oceno dejanskega stanja razvoja talent managementa v storitvenih organizacijah na območju Podravske regije. Hkrati smo želeli ugotoviti razlike v ocenah različnih dimenzij talent managementa (privabljanje talentov, razvoj talentov in ohranjevanje talentov) glede na sociodemografski profil. Ugotovili smo, da med ocenami pomembnosti in dejanskega stanja razvoja talent managementa obstajajo statistično značilne razlike. V perspektivnem delu magistrskega dela smo podali nekaj napotkov glede nadaljnjega razvoja talent managementa na območju Podravske regije kot tudi na območju celotne Slovenije. V sklepu magistrskega dela so strnjeno predstavljene najpomembnejše ugotovitve iz celotnega dela.
Ključne besede: talent management, management človeških virov, razvoj človeških virov, talent, človeški viri
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 810; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici