| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava poslovnih pogajanj v Sloveniji in na Japonskem s študijo primera
Eva Gerold, 2023, magistrsko delo

Opis: Vsak izmed nas je že slišal za besedo pogajanja. Vendar se večina sploh ne zaveda, za kako zahteven proces gre. Veljajo za eno izmed najbolj zapletenih oblik komuniciranja, pri kateri sodelujeta vsaj dve ali več strani. Gre namreč za proces iskanja skupnih interesov, sporazumov in dogovorov, s katerimi bi vse vpletene strani od pogajanj imele čim večji izkupiček. S pogajanji smo se srečali prav vsi. Kot otroci, ko smo starše skušali prepričati, da nam dovolijo sladkarijo ali ko smo na tržnici barantali za ceno zelenjave. Pogajanja se torej dogajajo v zasebnem in tudi poslovnem življenju, kjer smo se lahko znašli v situaciji, ko smo želeli nadrejenega prepričati za višjo plačo. Vendar so pogajanja vse prej kot enostavna. Še posebej zapletena pa so pogajanja v medkulturnem okolju. Ko se srečamo s tujimi poslovneži, nas lahko presneti, kako različna kultura, navade in običaji vplivajo na obnašanje ljudi pri poslovanju. S poznavanjem le-teh se pri poslovanju lahko izognemo morebitnim neprijetnim situacijam in nesoglasjem. Najprej smo definirali, kaj so poslovna pogajanja ter kako potekajo. Pri tem smo predstavili faze pogajanj in kako poteka podpis sporazuma. Zanimalo nas je, kdo je poslovni pogajalec in kakšne so njegove lastnosti. Predstavili smo tudi različne pogajalske stile, taktike in strategije pogajanj, ki jih lahko uporabimo. V naslednjem poglavju smo opredeli poslovna pogajanja v medkulturnem okolju, pri čemer smo ugotovili, da ljudje v današnjem času vedno več potujejo in obiskujejo lokacije, ki so bolj oddaljene, kot smo bili navajeni v preteklosti. Prav zato so mednarodni posli postali nekaj vsakdanjega. Opredelimo jiih lahko na enak način kot pogajanja. Razlikujejo se le v tem, da so pri mednarodnih pogajanjih stranke različnih narodnosti. V drugem delu smo predstavili Japonsko, ki velja za precej drugačno. Ugotovili smo, da gre za otroško državo, z glavnim mestom Tokio. Predstavili smo navade, običaje in kulturo Japonske. Posebej smo se posvetili pogajanjem na Japonskem, kjer smo opredelili značilnosti pogajanj ter kako pri njih potekajo poslovni sestanki. Ugotovili smo, da so Japonci precej zaprti ljudje, ki ne marajo izkazovati svojih občutkov v javnosti. Zelo spoštujejo hierarhijo v podjetju in so zelo skupinsko usmerjeni. Njihove navade in običaji pri poslovanju pa so precej drugačni od evropskih, zato je pred poslovnimi srečanji z njimi pomembno, da jih dobro preučimo. Zanimalo nas je tudi, kakšen je položaj žensk na poslovnem področju, pri čemer smo ugotovili, da so še vedno precej manj cenjene kot moški. Da bi njihovo poslovanje še bolje preučili, smo v nadaljevanju opravili intervju s poslovnežem Simonom Kupljenom, ki je zaposlen pri podjetju Sandvik. Gre za visokotehnološko podjetje, ki izdeluje orodje in opremo za pomoč pri rudarjenju in infrastrukturah. Pri svojem delu pa poslujejo tudi z Japonci. V tretjem delu smo podrobneje predstavili Slovenijo. Prav tako smo opredeli njene osnovne značilnosti. Torej gre za evropsko državo z glavnim mestom v Ljubljani. Podrobneje smo spoznali navade, običaje in kulturo prebivalcev. Zanimalo nas je tudi poslovanje in pogajanja v Sloveniji. Zato smo tudi tukaj preučevali, kako potekajo začetni kontakti in sestanki, na kakšen način komunicirajo, kaj je ključnega pomena pri pogajanjih in kako se poslovanje po navadi zaključi. Ugotovili smo, da so slovenski poslovneži predvsem individualisti, da se na poslovna pogajanja po navadi ne pripravijo tako dobro, kot bi bilo potrebno. V poslih pa je opaziti vedno več žensk, tudi na vodilnih položajih. Zanimalo nas je, kako potekajo poslovna pogajanja med slovenskimi poslovneži. Zato smo se odločili za intervju z Jernejem Okrogelnikom, ki je vodja nabave in prodaje v podjetju Okrogelnik d.o.o. Gre za podjetje, ki se ukvarja s prodaja elektro in gradbenega materiala v poslovalnici v Radljah ob Dravi. Predstavil nam je, kako se v njihovem podjetju pogajajo z drugimi slovenskimi podjetji.
Ključne besede: Mednarodno poslovanje, poslovna pogajanja, pogajalski proces, poslovni pogajalec, taktike pogajanj, Japonska, Slovenija, kultura.
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 384; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

2.
Uspešnost poslovnih pogajanj v mariborskih zavarovalnicah
Maruška Pisar, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo obravnavali poslovna pogajanja in njihovo uspešnost. Pogajanje pomeni znati najti pravo mero med popuščanjem in prepričevanjem v namen, da bi dosegli obojestransko zadovoljstvo in uspeh. Uspešnost pogajanj namreč pomeni sporazum, ki prinaša korist vsem, ki so bili udeleženi v proces pogajanj. S pogajanji se zavedno ali nezavedno srečujemo vsak dan tako v poslovnem kot tudi vsakdanjem življenju. Glavni kriterij uspešnosti pogajanj je ustrezna priprava. Ostali kriteriji so še izbira pogajalcev, etika in bonton, pogajalska moč, pogajalske strategije in taktike itd. Potrebno je tudi spoznati cilje nasprotnika in paziti na napake. Vedeti je potrebno, da če v pogajanju želimo nekaj dobiti, se moramo nečemu odreči. Uspešen razplet pogajanj je takrat, kadar sta zadovoljni obe pogajalski strani. V raziskavi smo dobili odgovore anketnih vprašalnikov s strani zavarovalnih agentov iz različnih mariborskih zavarovalnic, preverjali pa smo predvsem njihovo uspešnost pri poslovnih pogajanjih, saj se s tem ukvarjajo vsak dan. Analizirali smo njihovo delo in spoznali, da so poslovna pogajanja v zavarovalnicah v Mariboru v več kot 50 % uspešna. Zavarovalni agenti, ki so tam zaposleni, dobro poznajo dejavnike uspešnosti pogajanj in se znajo na pogajanja ustrezno in temeljito pripraviti. Najpogosteje uporabljajo integrativni pristop, ki omogoča zmago vsem, ki so bili udeleženi v proces pogajanj. Neupoštevanje etike in bontona pri poslovnih pogajanjih v mariborskih zavarovalnicah nima večjega vpliva, saj se mariborski zavarovalni agenti v večji meri ne dovolijo zmesti in ob primeru neprijetnega počutja ne delajo ključnih pogajalskih napak. Ugotovili smo, da bolj kot nasprotnik lahko na mariborske zavarovalne agente vplivajo oni sami, saj se med pogajanji počutijo najbolj neprijetno, kadar niso dovolj dobro pripravljeni.
Ključne besede: pogajanja, pogajalske taktike, sporazum, uspešnost pogajanj, zavarovalnice
Objavljeno v DKUM: 22.11.2017; Ogledov: 1334; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
Poslovna pogajanja podjetja ACROR WSM, d.o.o. z belgijskimi partnerji
Jasna Čeh, 2017, magistrsko delo

Opis: Že od otroštva želimo ves čas nekaj doseči – seveda v svojo korist. Pri tem pa pogosto naletimo na določene ovire oziroma težave, s katerimi moramo pravilno ravnati, če želimo želeno doseči. Torej, najpogosteje je potrebna učinkovita komunikacija, poznati je treba vsaj približen karakter oziroma osebnostne lastnosti osebe, ki jo želimo prepričati, kar pa nam pomaga pri oblikovanju taktike, ki jo dokončno izberemo za čim lažjo zadovoljitev svojih potreb. Temu pravimo pogajanja. V poslovnih pogajanjih velja popolnoma enako. Ker pa večina podjetij sodeluje zunaj državnih meja, moramo dodati še poznavanje pogajalčeve kulture in jezika, da ne bi po nepotrebnem prišlo do nesoglasij že na samem začetku. Zavedati se je treba, da si v omenjenih pogajanjih želi vsak maksimirati svoje želje, zato je najugodnejša rešitev pristop po načinu win – win, s katerim pridobimo tako mi, kakor naš poslovni partner. Pozneje ne izsiljujemo in ne skušamo spreminjati dogovorjenega, zaradi česar bi lahko ogrozili dolgoročno partnerstvo, čemur pa bi sledila izguba koristi na obeh straneh.
Ključne besede: mednarodna poslovna pogajanja, belgijski partnerji, kulturni dejavniki, etika in etične dileme, poslovna komunikacija, pogajalske taktike in stili pogajanj
Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1427; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (996,00 KB)

4.
Nabavna pogajanja v Savatech, d. o. o.
Barbara Polajžar, 2016, diplomsko delo

Opis: Tako v vsakdanjem življenju kakor v poslovnem svetu se nenehno srečujemo z različnimi stališči glede doseganja ciljev. Pogajati, nabavno ali nasploh, pomeni skušati doseči soglasje, sporazum glede česa. Pogajanje je zbliževanje stališč glede ciljev ali doseganja ciljev. Pogajanja so ciljna dejavnost, saj pogajalci skušajo doseči skupna stališča udeležencev. Vsako pogajanje ima svoj določen cilj. Diplomski seminar se osredini na nabavna pogajanja: kako potekajo; kaj vse je potrebno, da se pogajanje uspešno zaključi. Da je pogajanje uspešno, je pomemben posameznik, zaposleni v podjetju, ki je usposobljen in ima znanje za pogajanje. Zraven tega je tehtno, da se na pogajanje temeljito pripravi in je pripravljen tudi na negativne stvari. V praktičnem delu diplomskega seminarja predstavimo, kako poteka nabavno pogajanje v podjetju Savatech, d. o. o. Z anketnim vprašalnikom ugotavljamo, katere aktivnosti najpogosteje uporabljajo zaposleni pri pripravah na nabavna pogajanja; kakšne komunikacije se poslužujejo; kako dolgo traja nabavno pogajanje pri njih, da dosežejo svoje želene rezultate; kaj mislijo o sebi – ali imajo lastnosti dobrega pogajalca.
Ključne besede: Nabavna pogajanja, komuniciranje na pogajanju, pogajalske taktike, aktivnosti, koncepti pogajanj, pogajalec kot osebnost.
Objavljeno v DKUM: 16.08.2017; Ogledov: 1141; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,07 MB)

5.
POSLOVNA POGAJANJA Z NEMŠKIMI PARTNERJI
Katja Maučec, 2016, magistrsko delo

Opis: Nobena pogajalska strategija ni vedno primerna ali popolna. Ker se pogajalci srečujejo z različnimi okoliščinami in ljudmi s svojim sklopom strategij, morajo znati uporabiti tisto, kar jim bo dano. Pri poslovanju in pogajanju v državah sveta se nam bogato poplača, če smo pozorni na kulturne razlike po svetu. Domače okolje ter domače partnerje poznamo, ker smo v tem okolju zrasli in uspeli, tuje okolje in tuji partnerji pa so nam večja neznanka, kot si lahko mislimo. Ko poznamo tuje poslovne navade neke dežele, vemo, kako pristopiti in se pogovarjati s tujci, kaj in kdaj predlagati ter česa ne omenjati. Študija je nastala v okviru raziskovalne naloge, ki obravnava primer podjetja X, ki se ukvarja s proizvodnjo avtodomov visoke kakovosti in je v lasti nemškega podjetja, v Sloveniji pa je podjetje X začelo s proizvodnjo leta 2008. Eden od ciljev naloge je uspešno poslovati z nemškimi partnerji. V življenju velikokrat pride do sodelovanja med različnimi kulturami, na drugi strani pa do zanikanja in iztrebljanja določenih kultur. Ljudje iz različnih kultur se na pogajanja odzovejo zelo različno, zato je poseben cilj magistrskega dela spoznati, razumeti in uporabiti najučinkovitejše strategije in tehnike ter spretnosti poslovnega pogajanja. V nalogi je bila na podlagi strukturiranega intervjuja izvedena kvalitativna raziskava, ki smo jo izvedli z zaposlenimi podjetja X. S pomočjo rezultatov raziskave smo prišli do ugotovitve, da je priprava na pogajanja najpomembnejši del celotnega procesa pogajanj. Na vsaka pogajanja se moramo pripraviti dobro, tako na pogajanja z domačimi pogajalci kot s tujimi narodi. Priprava je še posebej pomembna. Ta zajema spoznavanje kulture, iz katerega nasprotnik prihaja, spoznavanje njihovih navad, običajev, okolja, tradicije. Tako jih lažje razumemo, zakaj se obnašajo drugače in kakšna so njihova pričakovanja glede našega obnašanja. Nemce moramo dobro spoznati, jih sprejemati takšne, kot so, jih spoštovati. S tem, ko spoznamo okolje, iz katerega izhajajo, smo lahko bolj odprti, lažje prenašamo njihovo obnašanje, lažje se jim približamo ter tudi hitreje dosežemo skupni dogovor.
Ključne besede: poslovna pogajanja, strategije in taktike pogajanj, kulturne razlike, nemški partnerji, nemški pogajalski slog, Nemčija
Objavljeno v DKUM: 25.10.2016; Ogledov: 1902; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

6.
TAKTIKE IN STRATEGIJE POGAJANJ V PODJETJU STAMPAL SB
Mateja Kos, 2015, diplomsko delo

Opis: V situaciji, kakršna danes prevladuje na trgu dela, skorajda ne obstajajo podjetja, ki ne bi imela konkurence in se jim ni potrebno boriti za svoj obstoj. V takšni konkurenci lahko uspejo le tista podjetja, ki so dovolj zagnana ter imajo izobražen in sposoben kader. Ena izmed sposobnosti kadra, ki veliko pripomore k uspehu podjetja, je tudi sposobnost biti dober pogajalec. Katere lastnosti določajo dobrega pogajalca in kakšne možnosti ter orodja ima ta pogajalec na izbiro, lahko preberete v nadaljevanju diplomskega projekta. Delo je sestavljeno iz šestih poglavij, ki se delijo na dva dela. Prvi del zajema teoretični, drugi pa praktični vidik; v njem pa preverjamo teoretična spoznanja na primeru specifičnega podjetja. V teoretičnem delu se najprej srečamo z dejstvom, da se pogajamo praktično vsak dan našega življenja. Vendar pa se iz leta v leto pogajamo za zmeraj bolj pomembne zadeve, z večjo stopnjo odgovornosti in večjim tveganjem. Pomen pogajanja nato prenesemo na raven podjetja ter pogajanja opredelimo in podrobneje spoznamo ločene na faze. Ugotovimo, da je zelo pomembno, da se na pogajanja pripravimo pravilno. Ko smo načrtovali vse elemente, ki jih zajemajo priprave, se zadostno informirali in organizirali, smo pripravljeni, da s pogajanji pričnemo. Začetek pogajanj je namenjen spoznavanju strank in opredeljevanju njihove začetne pozicije. V tej fazi stranki spoznata, kako blizu so si njihovi interesi in želje. Na podlagi izhodišč, predstavljenih v začetku pogajanj, stranki poskušata v nadaljevanju najti skupno pot s pomočjo dokazovanja, prepričevanja ter popuščanja. Ko se končno strinjata, sestavita in podpišeta sporazum. Tako zaključimo z deljenjem poslovnih pogajanj na faze in prehajamo na drugi del diplomskega projekta, v katerem preverjamo prisotnost teorije v podjetju Stampal SB. Naš glavni namen v empiričnem delu je spoznati strategije in taktike pogajanj, ki jih v podjetju Stampal SB najpogosteje uporabljajo. Da bi le-te spoznali, smo o njihovi prisotnosti povprašali direktorja podjetja Stampal SB. Izvedli smo poglobljen intervju, v katerem so se vprašanja nanašala na preučeno teoretično vsebino. Z intervjujem smo prišli do spoznanja, da v podjetju Stampal SB uporabljajo predvsem Združevalno strategijo in Strategijo partnerstva. Najpogostejša izbira taktike, s katero se srečujejo, je Taktika rezin. Ostale taktike, ki smo jih navedli v diplomskem projektu, so v njihovih pogajanjih prisotne, ampak v zelo nizki meri. Povprašali smo tudi o drugih elementih pogajanja, ki smo jih v teoretičnem delu obravnavali. Naš diplomski projekt se konča z analiziranjem odgovorov poglobljenega intervjuja, v katerem razglabljamo tudi o hipotezah in predpostavkah, ki smo jih postavili v začetku tega dela.
Ključne besede: pogajanja, poslovna pogajanja, taktike pogajanj, strategije pogajanj, Stampal SB.
Objavljeno v DKUM: 23.03.2016; Ogledov: 1377; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (844,72 KB)

7.
Poslovna pogajanja z nemškimi partnerji
Martina Lončar, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je preučiti in podrobneje predstaviti poslovna pogajanja z nemškimi partnerji. Naslednji namen je tudi intervjuvati oziroma pridobiti mnenje o tem, kako poteka pogajalski proces v podjetju Unior Kovaška industrija d. d. ter kako poteka pogajalski proces z njihovimi nemškimi partnerji. V teoretičnem delu bomo opredelili, kaj je pogajanje, značilnosti poslovnih pogajanj, proces poslovnih pogajanj, ki ga je na podlagi različnih raziskovanj generirala množica različnih avtorjev. Po tem se bomo tudi dotaknili tehnik in taktik poslovnih pogajanj, ki so jih zapisali različni avtorji, na koncu pa se bomo dotaknili stilov poslovnih pogajanj. Dotaknili se bomo tudi nemškega pogajalskega sloga. V tem delu magistrskega dela bomo povedali več o zgodovini Nemčije ter njihovi kulturi oziroma o tem, kako kultura vpliva na poslovna pogajanja z nemškimi partnerji. Kadar govorimo o pomenu kulture, se moramo zavedati, v kakršni meri čas vpliva na pogajanja. Ker obstajajo kulturne razlike med Nemčijo in Slovenijo, se razlike kažejo tudi v etiki in bontonu. Poglavlje bomo zaključili s pomembnostjo komunikacije kot enega od dejavnikov za uspešno zaključena pogajanja. V naslednjem poglavlju bomo povedali nekaj o podjetju Unior Kovaška industrija d. d. Podjetje, ki se ukvarja z izdelavo orodja za nemške partnerje, je tipični primer iz prakse, kjer se pogajanja z nemškimi partnerji dogajajo skoraj vsak dan. V praktičnem delu magistrskega dela bomo opravili intervju s pogajalcem iz podjetja Unior Kovaška industrija d. d. Na podlagi intervjuja bomo s pomočjo ustrezne metodologije potrdili ali zavrnili zastavljene raziskovalne hipoteze. V sklepu magistrskega dela bomo predstavili ključne ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo raziskovalnega dela magistrskega dela.
Ključne besede: pogajanja, poslovna pogajanja, poslovna pogajanja z nemškimi partnerji, stili in taktike poslovnih pogajanj, poslovna pogajanja med slovenci in nemci, nemški pogajalski slog, pogajanja z nemci
Objavljeno v DKUM: 09.03.2016; Ogledov: 2198; Prenosov: 268
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

8.
POGAJANJA S TURŠKIMI POSLOVNIMI PARTNERJI
Eva Nabernik, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz uvoda, teoretičnega dela ter empiričnega dela in se navezuje na problematiko poslovnih pogajanj znotraj podjetja Cablex Group, kjer gre za poslovna pogajanja tako med domačimi kot turškimi poslovnimi partnerji. Ker vemo, da Turki izhajajo iz povsem drugačnega kulturnefa in verskega okolja, je za njih značilno, da imajo drugačne navade, običaje ter razmišljanja kot Evropejci. Dobro pozvanaje ključnih segmentov njihove kulture lahko pripomore k uspešnim pogajanjem in dolgoročnem sodelovanju.
Ključne besede: poslovna pogajanja, taktike pogajanj, tehnike pogajanj, turški pogajalci, kulturne razlike, Turčija.
Objavljeno v DKUM: 26.08.2015; Ogledov: 1544; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
POGAJALSKI PROCES V POSLOVNIH POGAJANJIH
Leonida Breg, 2013, diplomsko delo

Opis: Pogajanja so pot, po kateri lahko pridemo do tistega, česar nimamo, a si želimo. A kljub temu, da se skozi celo življenje ljudje nenehno pogajamo, pa so poslovna pogajanja poglavje zase, saj predstavljajo trd oreh marsikateremu poslovnežu. Biti dober pogajalec pomeni, da najprej dobro poznamo sami sebe. Pomembno je da znamo poudariti svoje dobre lastnosti, pa tudi da si priznamo svoje slabosti. Veliko se o tem, kako se uspešno pogajati, lahko naučimo iz napak, ki so jih pogajalci delali v preteklosti. Poslovna pogajanja so sestavljena iz več faz. Najpomembnejša je prva faza, to so priprave na pogajanja. V pripravah na pogajanja si določimo jasne cilje, katere želimo doseči ob koncu pogajanj. Cilji so nam ob zaključku pogajanj tudi osnova za ugotavljanje uspešnosti pogajanj. Da pa lahko cilje dosežemo, potrebujemo za to načrt. To pomeni, da moramo opredeliti pogajalsko strategijo. Ker so informacije moč, je v pripravah na pogajanja potrebno zbrati čim več informacij o predmetu pogajanj in o nasprotni strani. Druga faza v pogajalskem procesu je začetek pogajanj. V tej fazi se pogajalski strani med seboj spoznata, določita dnevni red in predstavita vsaka svoje začetne poglede na pogajanja. Tretja stopnja je iskanje sporazuma, katero bi lahko poimenovali tudi stopnja pogajanj v ožjem pomenu besede. Da je ta faza sploh smiselna, je potrebno, da sta pogajalski strani vsaj minimalno pripravljeni na dogovor. zadnja faza pa je podpis sporazuma. Pogajalske strategije in pogajalske taktike ne smemo zamenjevati. Če je pogajalska strategija splošen načrt kako doseči cilje, so pogajalske taktike orodja sredstva, s katerimi uresničujemo strategije. Pogajalskih taktik obstaja veliko število. Da izberemo pravo jih je potrebno dobro poznati in jih znati uporabljati na različne načine.
Ključne besede: poslovna pogajanja, pogajalec, proces poslovnih pogajanj, faze v procesu pogajanj, pogajalske strategije, pogajalske taktike
Objavljeno v DKUM: 27.03.2013; Ogledov: 3505; Prenosov: 479
.pdf Celotno besedilo (825,04 KB)

10.
TAKTIKE POSLOVNIH POGAJANJ V RAZLIČNIH KULTURAH
Mateja Polajžer, 2010, diplomsko delo

Opis: V nalogi so obravnavana poslovna pogajanja z vidika njihove uspešnosti. Pogajanja so namenjena usklajevanju stališč, ki so vedno posledica različnih interesov. Ker se s pogajanji srečujemo čedalje bolj pogosto, ne le v poslovnem, temveč tudi v zasebnem življenju, je dobro poznati vse dejavnike, ki lahko odločilno vplivajo na njihovo uspešnost. Na trgu se srečujemo z vedno močnejšo konkurenco, zato je uspešnost poslovanja podjetij neposredno odvisna od spretnosti njenih pogajalcev. Uspešnost poslovnih pogajanj lahko dosežemo, če skušamo poleg lastnih potreb zadovoljiti tudi potrebe pogajalcev nasprotne strani. Uspešnost pogajanja temelji torej na poskusu usklajevanja, kaj pomeni za nas dober rezultat, s tistim, kaj pomeni dober rezultat za drugo stran. Če želimo doseči, da bosta obe strani nekaj dosegli, moramo biti dobro pripravljeni, pozorni in prilagodljivi. Medkulturni pogajalci se morajo zavedati kulturnih razlik in se naučiti določenih značilnosti kulture nasprotne strani, saj bodo le tako uspešni v mednarodnih pogajanjih. Največji vpliv na uspešnost poslovnih pogajanj ima prav gotovo priprava na pogajanja. Priprava zajema določitev temeljnih usmeritev, ciljev pogajanj, izbiro strategije, zbiranje informacij in ostale, prav tako pomembne sestavine. Na uspešnost poslovnih pogajanj pa poleg priprave vpliva ves ostali proces pogajanj. Med samim potekom pogajanj je potrebno pravilno upoštevati nasprotno pogajalsko stran in delati čim manj napak. Prav tako pa ne smemo zanemariti izkušenj pogajalca, pripravljenost za učenje in razvoj pogajalske spretnosti. Znanje, zaupanje in zanesljivost so temelji uspešnega pogajanja.
Ključne besede: Kultura, norme, vrednote, pogajanja, značilnosti pogajanj, mednarodna pogajanja, taktike pogajanj, kulturne razlike, pogajalski slogi.
Objavljeno v DKUM: 05.08.2010; Ogledov: 2987; Prenosov: 435
.pdf Celotno besedilo (535,72 KB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici