| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 83
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustanovitev podjetja s pomočjo projekta spot
Nina Stošić, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetniki se na samostojno podjetniško pot podajo zaradi želje po ustvarjanju in samostojnosti ali pa iz nuje. Ne glede na razlog ustanovitve podjetja vse osebe imenujemo z enako besedo - podjetnik. Potencialni podjetniki so večinoma nevešči in negotovi v svoje postopke, ko se podajo na podjetniško pot. Z začetki so vedno težki in negotovi, zato so v državi prisotne razne ustanove za svetovanje in usmerjanje. V začetku teoretičnega dela smo proučili naslednje osnovne pojme: podjetništvo, podjetnik, podjetje, samostojni podjetnik in družba z omejeno odgovornostjo. V nadaljevanju smo med seboj primerjali najpogostejši formalnopravni obliki. Izpostavili smo ključne razlike med samostojnim podjetnikom in družbo z omejeno odgovornostjo. Dotaknili smo se tudi predstavitve podatkov iz poslovnega izida in podatkov iz bilance stanja, ki so zabeleženi v AJPES. Odgovore na raziskovalna vprašanja smo pridobili pri intervjuvankah, ki zasedajo različna mesta v projektu SPOT. Njihove odgovore smo analizirali in primerjali tako, da smo lahko dobili celostno sliko z vseh nivojev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na štiri raziskovalna vprašanja. Zanimalo nas je, ali je državna podpora kakovostnih storitev podpornega okolja za potencialnega podjetnika pri ustanovitvi podjetja potrebna. Dotaknili smo se tudi problematike informiranja in izvajanja storitev s strani podpornega okolja za podjetništvo v Sloveniji. Zanimalo nas je, kdaj ima podporno okolje na podjetnika večji vpliv in kako sistem SPOT krepi podjetniško kulturo. Ugotavljamo, da je podporno okolje v Sloveniji zelo pestro. Sklepamo, da je državna podpora kakovostnih storitev za neveščega potencialnega podjetnika potrebna. Bistvo podpornega okolja za potencialnega podjetnika je izluščiti ustrezne informacije in mu ponuditi ustrezno svetovanje. Potrdili smo, da potencialni podjetnik pridobi ustrezne in ključne informacije na enem mestu, hkrati pa je tudi deležen ustreznega svetovanja. V nadaljevanju raziskave smo ugotovili, da je svetovanje na točki SPOT Svetovanje prilagojeno tako potencialnim podjetnikom kot tudi že ustaljenim. Ugotovili smo, da so storitve v korelaciji z ustanovitvijo podjetja nepogrešljive. Ker je projekt relativno nov v svetu podjetništva, znamka SPOT še ni tako zelo prepoznavna.
Ključne besede: podjetništvo, podjetnik, ustanovitev podjetja, projekt SPOT, točka SPOT Svetovanje
Objavljeno: 11.11.2020; Ogledov: 216; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (518,16 KB)

2.
Poznavanje prehrane pri bolnikih s kronično ledvično boleznijo
Niko Dretnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na poznavanje prehrane bolnikovs kronično ledvično boleznijo. Želeli smo ugotoviti, v kolikšni meri se bolniki držijo dietnih priporočil in poznajo pomen kalija, fosfata, beljakovin in soli v prehrani.
Ključne besede: Klb, svetovanje, dieta, kalij, fosfat, beljakovine, sol
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 238; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (916,94 KB)

3.
Primerjalna analiza zakonske ureditve davčnega svetovanja v izbranih državah članicah eu
David Črešnik, 2020, magistrsko delo

Opis: V svetu, ki stremi k neprestanemu razvoju in tehnološkemu napredku, se razvijajo različne nove dejavnosti, ki nastajajo ob zaznanih potrebah na trgu. Ena izmed modernih dejavnosti je davčno svetovanje, ki se je v obliko, kot jo poznamo danes, preoblikovalo pred nekaj desetletji. Poklic davčnega svetovalca je postal nujen, saj podjetja ob neprestano spreminjajoči se davčni zakonodaji pomoč pogosto iščejo pri zunanjih izvajalcih, ki so ustrezno strokovno usposobljeni. Davčni svetovalec je tisti, ki rešuje davčne probleme in upravlja ter načrtuje davčne obveznosti zavezanca. V različnih državah se davčni svetovalci tudi različno imenujejo, vendar opravljajo enaka oz. podobna dela. Velika razlika med državami je v zakonski ureditvi področja. Nekatere države imajo popolnoma reguliran sistem in davčni svetovalci morajo izpolnjevati pogoje, da lahko izvajajo svojo dejavnost. Vstopni pogoji so običajno ustrezna izobrazba ekonomske ali pravne smeri, delovne izkušnje in opravljen strokovni izpit. Obstaja pa dosti več držav, v katerih davčno svetovanje ni zakonsko urejeno in običajno ni vstopnih omejitev za opravljanje poklica, ker nimajo zakonodaje, ki bi definirala, kdo lahko opravlja ta poklic. Najbolj pogosto se z dejavnostjo v teh državah ukvarjajo računovodje, pravniki in drugi strokovnjaki z ekonomskega ali pravnega področja. Magistrsko delo je namenjeno primerjavi ureditev poklica davčnega svetovalca v izbranih državah. Na podlagi raziskovanja temeljne hipoteze se je ugotovilo, da so v Sloveniji vzpostavljeni temelji za implementacijo zakonodaje na področju davčnega svetovanja. Zakonska ureditev bi vsekakor prinesla več koristi kot slabosti. Evropske države z zakonsko urejenim sistemom, kot so Avstrija, Češka, Poljska in Slovaška, so se pri vzpostavitvi zakona o davčnem svetovanju zgledovale po Nemčiji, zato bi Slovenija pri ureditvi poklica davčnega svetovalca lahko prav tako sledila nemški praksi.
Ključne besede: davčno svetovanje, zbornica davčnih svetovalcev, zakon o davčnem svetovanju, davčni svetovalec, davčna zakonodaja, davčno pravo, davek na dodano vrednost, dohodnina, davek od dohodka pravnih oseb, siva ekonomija
Objavljeno: 20.08.2020; Ogledov: 307; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

4.
Analiza digitalnih sistemov za takojšnje svetovanje strankam v spletnih trgovinah
Kristjan Vogrinc, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu Analiza digitalnih sistemov za takojšnje svetovanje strankam v spletnih trgovinah smo raziskali tri različne skupine digitalnih sistemov, ki so sposobni v trenutku pomagati stranki pri odločitvi o nakupu, jih primerjali med sabo in posledično ugotovili, kateri izmed njih ima največji potencial na trgu. V prvem delu smo se osredotočili na potrebe in navade strank (odjemalcev) in na sisteme, ki so v Sloveniji dostopni. Izbrali smo tri kategorije, ki se v praksi pojavijo največkrat: - Komentarji uporabnikov - Pogovor »v živo« - Asistenti za navidezno pomerjanje izdelkov Za vsakega smo poiskali eden primer iz prakse, ga podrobneje preiskali in v drugem delu raziskave med seboj primerjali te sisteme.
Ključne besede: digitalni asistent, asistenti za navidezno pomerjanje izdelkov, komentarji uporabnikov, pogovor v živo, digitalno svetovanje strankam, spletna trgovina
Objavljeno: 10.12.2019; Ogledov: 355; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

5.
Problematika šolske svetovalne službe na različnih ravneh izobraževanja
Tamara Orlović, 2018, magistrsko delo

Opis: Svetovalno delo kot posebna oblika organizacijske pomoči učencem na šoli ima na naših tleh približno petdesetletno tradicijo. Šolski svetovalni delavci s svojim delom pomagajo in sodelujejo pri uresničevanju temeljnih, splošnih ter posebnih vzgojno-izobraževalnih ciljih. Najpomembnejši uporabnik storitev svetovalne službe je otrok, učenec, dijak. Svetovalni delavci se pri svojem delu srečujejo z različnimi problematikami. V magistrski nalogi smo raziskovali, zaradi katerih težav učenci in dijaki obiščejo svetovalno službo. Zanimalo nas je tudi, katere težave so najpogostejše pri svetovalem delu z dečki in deklicami. V teoretičnem delu smo se podrobneje seznanili z nalogami in dejavnostmi šolske svetovalne službe, aktualnimi problemi svetovalne službe ter posebnostmi svetovanja na različnih ravneh izobraževanja. V empiričnem delu magistrske naloge smo prikazali rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 134 šolskih svetovalnih delavcev. Rezultati kažejo, da dečki v osnovni šoli najpogosteje obiščejo svetovalno službo zaradi disciplinskih težav ter težav, povezanih z učnim delom. Pri dijakih, ki obiskujejo nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, so najpogostejše težave nesoglasja s sošolci, težave v družini ter disciplinske težave. Pri dijakih, ki obiskujejo gimnazije, so zelo pogoste težave z uporabo psihoaktivnih snovi. Tudi pri deklicah, ki hodijo v osnovno šolo, so najpogostejše disciplinske težave, nesoglasja s sošolci, težave z uporabo psihoaktivnih snovi ter težave povezane z učnim delom. Pri dijakinjah, ki hodijo v nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, pa so najpogostejše disciplinske težave, težave v družini, šolsko in poklicno svetovanje ter težave povezane z učnim delom.
Ključne besede: Svetovalno delo, svetovalni delavci, svetovanje, težave, deklice, dečki.
Objavljeno: 07.10.2019; Ogledov: 531; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
Vloga šolske svetovalne službe pri integraciji otrok priseljencev
Tina Skale, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali z vlogo šolske svetovalne službe pri procesu integracije otrok priseljencev v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem. V teoretičnem delu smo predstavili migracije in z njimi povezane imigrantske politike ter pri tem izpostavili slovensko integracijsko politiko. Razložili smo pojem priseljenci in opisali značilnosti otrok priseljencev. Osredotočili smo se na vključevanje otrok priseljencev v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem. Slednji temelji na načelu medkulturnosti, zato smo pojem medkulturnost podrobneje razčlenili. Pomembno vlogo pri integraciji otrok priseljencev v vzgojno-izobraževalni sistem imajo šolski svetovalni delavci. Predstavili smo njihove naloge, pomen v procesu integracije otrok priseljencev, vlogo v medkulturnem svetovanju in poudarili pomembnost razvitosti medkulturnih svetovalnih kompetenc. V empiričnem delu smo raziskovali posamezne vloge in vplive na vključevanje otrok priseljencev. Zanimal nas je odnos šolskih svetovalnih delavcev do medkulturnosti. Ugotavljali smo razvitost njihovih medkulturnih svetovalnih kompetenc. Raziskali smo, v kolikšni meri šolski svetovalni delavci sodelujejo z drugimi posamezniki z namenom izboljšanja medkulturnih odnosov. Prav tako nas je zanimalo, koliko strokovnega znanja imajo šolski svetovalni delavci za delo z otroki priseljenci in v kolikšni meri se usposabljajo za to delo. Mnenja šolskih svetovalnih delavcev smo primerjali glede na trajanje njihove zaposlitve, statistično regijo, iz katere prihajajo, in šolo, kjer so zaposleni. Lahko bi izpostavili nekaj ugotovitev. Šolski svetovalni delavci za uspešno vključevanje otrok priseljencev v ospredje postavljajo odnose otrok priseljencev s sošolci in učitelji. Medkulturno šolo vidijo kot prednost in najpomembnejšo vlogo pri pozitivnem spodbujanju medkulturnosti pripisujejo družini. Med kompetencami, ki so v procesu medkulturnega svetovanja pomembne, ocenjujejo kot najbolj razvito sposobnost empatije in spoštovanje etnične, verske pripadnosti otrok priseljencev. Šolski svetovalni delavci poudarjajo, da za delo z otroki priseljenci nimajo dovolj strokovnega znanja. Sklepamo lahko, da je integracija otrok priseljencev v vzgojno-izobraževalni sistem v Sloveniji aktualna tema, ki zahteva še veliko obravnave in s tem povezanega usposabljanja strokovnih delavcev šol.
Ključne besede: otroci priseljenci, integracija, šolska svetovalna služba, medkulturnost, medkulturna vzgoja in izobraževanje, medkulturno svetovanje.
Objavljeno: 08.03.2019; Ogledov: 810; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

7.
Sodobni pristop k jezikovnemu svetovanju v gledališču na Slovenskem
Martin Vrtačnik, Hotimir Tivadar, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek predstavi različne pristope glede jezikovnega svetovanja v dramskem gledališču. V okviru zgodovine gledališkega lektorstva izpostavi pomen modernega dramaturškega koncepta pri oblikovanju sodobnega odrskega govora. Na podlagi uprizoritve besedila Generacije (1977) Dušana Jovanovića prikaže jezikovni nazor dramaturga in lektorja Marka Slodnjaka, ki je presegel takratno konservativnost v odrskem govoru. Slodnjakov jezikovni nazor in kritiški odzivi na Generacije so izhodišče za oblikovanje novega modela jezikovnega svetovanja v okviru odrskega govora, temelječega na kognitivizmu.
Ključne besede: slovenščina, odrski govor, normativnost, kognitivno jezikoslovje, dramsko gledališče, jezikovno svetovanje
Objavljeno: 27.02.2018; Ogledov: 542; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (486,69 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Pravopisno slovaropisje na Inštitutu za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU
Helena Dobrovoljc, Aleksandra Bizjak Končar, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku so predstavljene pravopisne dejavnosti Leksikološke sekcije Inštituta za slovenski jezik Frana Ramovša ZRC SAZU v Ljubljani ter spremembe v pojmovanjih te veje slovaropisja v drugi polovici 20. stoletja in na začetku 21. stoletja. Medtem ko je v 20. stol. pravopisni slovar pogosto nadomeščal enojezični pomenskorazlagalni slovar, je danes pravopisni slovar organiziran v obliki podatkovne zbirke, specializirane za normativne zadrege. Predstavljena so načela, uporabljena pri gradnji teh zbirk in zasnovi slovarja.
Ključne besede: slovenščina, slovaropisje, normativno slovaropisje, pravopisna pravila, jezikovno svetovanje
Objavljeno: 16.02.2018; Ogledov: 843; Prenosov: 474
.pdf Celotno besedilo (3,41 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Pristop k varovanju podjetja, ali so zaposleni varnostniki strošek ali korist
Sandi Kotnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava varovanje podjetja in varnostnike v podjetju. Da je podjetje varno in uspešno, ga je treba nenehno varovati pred vsakim škodnim pojavom, pretiranim tveganjem in negotovostjo (Vršec, 1993). Podjetje lahko za varovanje izbere fizično ali tehnično varovanje. Oba načina varovanja imata enak cilj, in sicer preprečiti škodne dogodke na varovanem območju ali objektu. Fizično varovanje je varovanje, ki ga v podjetju izvajajo strokovno usposobljeni varnostniki. Podjetje ima dve možnosti, in sicer varnostno službo lahko sestavljajo lastni varnostniki, ali pogodbeno najeti varnostniki (Podbregar, 2007). V obeh primerih je glavna naloga varnostnika preprečiti nepooblaščenim osebam dostop v varovani objekt, zaščititi ljudi in materialne dobrine, varovati pred uničenjem, poškodovanjem, odtujitvijo in preprečiti oziroma hitro zaznati kriminalna dejanja (Zarič in soavtorji, 2013). Pri fizičnem varovanju podjetja se postavi vprašanje, ali so zaposleni varnostniki strošek ali korist. Nekateri lastniki podjetij funkcijo varnostnika vidijo le kot strošek in menijo, da ga podjetje ne potrebuje. Pri tem je potrebno poudariti, da za varovanje podjetja ne zadošča samo tehnično varovanje, saj tehnika ni vedno popolnoma zanesljiva. Varovanje podjetja je lahko v tem primeru popolnoma zanesljivo samo, če v podjetju izvaja varovanje tudi varnostnik, ki je stalno prisoten na varovanem območju (Zarič in soavtorji, 2013). Seveda mora biti način varovanja in stopnja ogrožanja ter iz nje izhajajoča posledica tako velika, da je uvedba smiselna (Podbregar, 2007). Diplomsko delo je razdeljeno na več poglavij. Najprej na splošno predstavi podjetje in opisuje škodne dejavnike, ki vplivajo na podjetje in kaj vse lahko ogroža varnost v podjetju. Spoznamo notranje in zunanje škodne dejavnike, ki vplivajo na varnost podjetja. Nato predstavi, kako se mora podjetje lotiti vzpostavitve varnostnega sistema in katere lastnosti potrebuje za dober varnostni sistem. Prikazana so fizična in tehnična sredstva varovanja podjetja. Sledi predstavitev organiziranja varnostnih služb v podjetju in predstavitev varovanja podjetja z lastnimi varnostniki ter pogodbeno najetimi varnostniki. Pri tem je podrobneje opisan poklic varnostnika v podjetju. Na koncu diplomskega dela je predstavljeno, ali je varnostnik v podjetju strošek ali korist. Narejen je tudi intervju z varnostniki v podjetju in z lastniki ter vodstvom podjetij.
Ključne besede: podjetja, varovanje, varnost, zasebno varovanje, varnostno svetovanje, varnostna politika, tehnično varovanje, fizično varovanje, varnostne službe, varnostniki, diplomske naloge
Objavljeno: 21.06.2017; Ogledov: 1233; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (663,38 KB)

10.
SVETOVALNE SPRETNOSTI ŠOLSKIH SVETOVALNIH DELAVCEV IN UČITELJEV V OSNOVNI ŠOLI V PREKMURJU
Tadeja Horvat, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga spada na področje šolskega svetovanja in obravnava svetovalne spretnosti šolskih svetovalnih delavcev in učiteljev v osnovnih šolah v Prekmurju. V prvem delu smo predstavili splošna izhodišča in dosedanja znanstvena spoznanja o svetovalni službi v osnovni šoli in samo svetovanje. Osrednji del magistrske naloge je namenjen fazam svetovalnega procesa in svetovalnim spretnostim, vse od nedirektivnih (povzemanje) do direktivnih (interpretiranje) svetovalnih spretnosti. Teoretična spoznanja predstavljajo temelje empirične raziskave, ki je predstavljena v drugem delu magistrske naloge. Namen empirične raziskave je bil proučiti uporabo, usposobljenost in uspešnost uporabe svetovalnih spretnosti med šolskimi svetovalnimi delavci in učitelji v osnovni šoli. Po pregledu strokovne literature smo za preučevanje posameznih razlik uporabili χ2-preizkus odvisnih zvez med spremenljivkami, Mann-Whitneyjev preizkus in Kruskal-Wallisov preizkus neodvisnih spremenljivk. Empirična raziskava je bila izvedena v juniju 2015 na šestindvajsetih osnovnih šolah v Prekmurju, v njej je sodelovalo 51 učiteljev in šolskih svetovalnih delavcev. Temeljne ugotovitve empirične raziskave so: šolski svetovalni delavci pogosteje uporabljajo svetovalne spretnosti kot učitelji; šolski svetovalni delavci so bolj usposobljeni za uporabo svetovalnih spretnosti kot učitelji in so uspešnejši glede uporabe svetovalnih spretnosti. V empiričnem delu raziskave smo potrdili našo predpostavko, da so šolski svetovalni delavci bolj usposobljeni v svetovalnih spretnostih kot učitelji.
Ključne besede: svetovanje, šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavci, svetovalne spretnosti.
Objavljeno: 27.09.2016; Ogledov: 1532; Prenosov: 314
.pdf Celotno besedilo (944,96 KB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici