1. Lexikon der Internen Revision2001, enciklopedija Ključne besede: revizija, notranja revizija, leksikoni, terminološki slovarji, terminologija, revizor, gospodarski svetovalci, kontrola, zaključni računi, zakonodaja, obračuni, Nemčija, finančno pravo, strokovno delo, računovodski delavci, svetovanje, strokovne službe, rezultati, družbe, poslovni rezultati Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1112; Prenosov: 105 Povezava na celotno besedilo |
2. PRIMERJAVA NAVODIL ZA PRIPRAVO ZAKLJUČNIH DELNatalija Škodnik, 2013, diplomsko delo Opis: Diplomske naloge in dela diplomskih seminarjev spadajo med strokovna besedila. Pisanje zaključnih del je zahtevno avtorsko delo, ki od študenta zahteva dobro poznavanje tematike, ki jo obravnava, hkrati pa tudi dobro poznavanje knjižnega jezika in pravila strokovnega pisanja.
V raziskovalni vzorec sem vključila fakulteto – članico Univerze v Mariboru, Univerze v Ljubljani, Univerze na Primorskem in tri zasebne visokošolske zavode iz Maribora, Celja in Novega mesta. Raziskala in primerjala sem spletna navodila za pripravo zaključnih del izbranih fakultet in zasebnih visokošolskih zavodov.
Večina navodil vsebuje napotke o predpisani zgradbi naloge. Večina spletnih navodil študentom ne dopušča nobene ustvarjalne svobode. Navodila glede strukture naloge so si podobna, obstajajo pa manjše razlike v zaporedju posameznih sestavin in predvsem v členitvi osrednjega dela naloge.
V večini navodil je posebej poudarjena nujnost navajanja virov, ki jih avtorji prevzemajo pri pisanju, v seznamu literature. Spletna navodila pa ne obravnavajo dovolj natančno prevzemanja in dokumentiranja. Največ razlik med posameznimi navodili pa se pojavlja pri pregledu bibliografskih sklicev. Ključne besede: Diplomska naloga, delo diplomskega seminarja, strokovno pisanje, navodila, dokumentiranje, prevzemanje. Objavljeno v DKUM: 12.11.2013; Ogledov: 1821; Prenosov: 282 Celotno besedilo (498,34 KB) |
3. Profesionalni razvoj vzgojiteljev predšolskih otrokMaja Hmelak, 2012, doktorska disertacija Opis: Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih,
družbenih), ki zahtevajo prilagajanje le-tem tako s strani posameznikov kot
organizacij, pri čemer prihaja do spreminjanja vlog in nalog ter pogledov na
vzgojitelja kot osebo, strokovnjaka in uslužbenca kot tudi na njegovo delo in
odnos do otrok. Vse to od vzgojitelja in tudi od vrtca kot organizacije zahteva
prilagoditve in spremembe glede večje avtonomnosti in profesionalizacije, pri
čemer se vedno pogosteje poudarja pomen vzgojiteljeve profesionalne rasti. Tukaj
se združujeta in prepletata notranja komponenta (njegov osebni interes, motivacija
in osebni oz. osebnostni razvoj) in zunanja (napredovanja, delovni pogoji, plačila,
ugled) komponenta.
V doktorski disertaciji smo preučevali problem profesionalnega razvoja
vzgojiteljev. V prvem delu smo predstavili teoretična izhodišča, pri čemer smo
soočili razmišljanja različnih avtorjev ter podali odgovore na vprašanja o
vzgojiteljevem profesionalnem razvoju. Ob tem smo posegli tako na strokovno
izobraževanje kot osebnostno rast vzgojitelja, razložili pomen in oblike obeh
segmentov profesionalnega razvoja, povedali, kakšni so vplivi na slednjega in
zakaj je pomemben za vzgojitelje predšolskih otrok. Razložili smo, kako poteka
izobraževanje vzgojiteljev in podrobno predstavili poklic vzgojitelja, pri čemer
smo še posebej izpostavili razloge za izbiro vzgojiteljskega poklica kot tudi
delovno obveznost vzgojiteljev predšolskih otrok.
V drugem delu predstavljamo izide empirične raziskave in interpretacijo le-teh.
Osredotočili smo se na štiri področja, in sicer motivacijo ob izbiri študija,
osebnostne lastnosti, strokovno znanje in delo ter zadovoljstvo in pričakovanja. S
tem smo posegli na področje vzgojiteljeve osebnostne, poklicne in socialne
dimenzije, s katero po ugotovitvah Vontove (2005) dosegamo uravnoteženost v
uresničevanju vseh dimenzij profesionalnosti, in s tem višjo kakovost dela ter
zadovoljstva pri delu.
Metodološko smo se odločili za kvantitativne raziskovalne postopke, kjer smo
uporabili anketni vprašalnik za vzgojitelje in anketni vprašalnik za študente
predšolske vzgoje. Raziskavo smo izvedli med slovenskimi in hrvaškimi študenti
in vzgojitelji predšolske vzgoje.
Glavne ugotovitve raziskave so:
a) Glede motivacije ob izbiri študija smo ugotovili, da so se anketiranci za študij
predšolske vzgoje, in s tem poklica vzgojitelja predšolskih otrok, odločili
predvsem zaradi samouresničitvenih in altruističnih razlogov ter da so s svojo
odločitvijo zelo zadovoljni. Ti razlogi predstavljajo notranje dejavnike, osebni
interes, ljubezen do otrok in poklica, predvsem pa iskreno, osebno željo po
delu in vzgoji s predšolskimi otroci.
b) Glede osebnostnih lastnosti smo ugotovili, da anketiranci premorejo vse za
vzgojitelja potrebne lastnosti, ki smo jih na splošno razdelili na dve
podpodročji, in sicer odnos do sebe in odnos do otrok.
c) Glede strokovnega znanja in dela smo ugotovili, da se anketirancem zdi
najpomembneje pridobiti predvsem pedagoško-psihološka znanja in znanja s
posameznih področij kot tudi sposobnost komuniciranja z otroki in njihovimi
starši. Na začetku svoje poklicne poti pričakujejo in zaznavajo nekaj težav, ki
pa so pogosto posledica predvsem 'začetniške treme'. Najbolj močne in
samozavestne se počutijo na področju neposrednega dela z otroci.
d) Glede zadovoljstva in pričakovanj smo ugotovili, da na vzgojiteljevo
zadovoljstvo najbolj vplivata zadovoljstvo otrok in staršev. Ker se zavedajo
pomembnosti dopolnjevanja in nadgradnje svojega znanja in izkušenj, pa
tekom kariere pričakujejo predvsem, da se bodo lahko udeleževali strokovnih
izpopolnjevanj.
Na podlagi vsega lahko strnemo, da se anketiranci zelo zavedajo kompleksnosti
profesionalnega razvoja, ki zajema tako strokovno podkovanost kot osebnostno
zrelost posameznika, kot tudi prilagodljivosti in nenehne nadgradnje že
usvojenega in pridobljenega znanja in pogledov vsakokratnim družbenim
spremembam Ključne besede: profesionalni razvoj, vzgojitelj, motivi, strokovno delo in
znanje, osebnostni razvoj, zadovoljstvo in pričakovanja, predšolski otrok Objavljeno v DKUM: 01.03.2013; Ogledov: 8636; Prenosov: 2960 Celotno besedilo (729,09 KB) |
4. Retail information systems based on SAP products : with 105 figures and 7 tablesJörg Becker, Wolfgang Uhr, Oliver Vering, strokovno delo Ključne besede: prodaja na drobno, informacijski sistemi, proizvodi, integracija, trgovske družbe, trgovanje, realizacija, uporaba računalnika, računalništvo, podpora, računalniški programi, software, programska oprema, aplikacija, MIS, računalniško izmenjavanje podatkov, baze podatkov, podatki, skladiščenje, procesna informatika, podatkovne strukture, distribucija, elektronsko poslovanje, planiranje, kontrola, kazalniki, blagovni promet, strokovno delo Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1786; Prenosov: 24 Povezava na celotno besedilo |
5. Etični vidik v poslovodnem računovodstvu : diplomsko deloTina Dedič, 2006, diplomsko delo Ključne besede: etika, poklicna etika, računovodstvo, finančno računovodstvo, računovodski delavci, strokovnjaki, strokovne službe, strokovno delo, računovodski izkazi, revizija, korporacije, družbe, reševanje problemov, korupcija, vodstveno računovodstvo, standardi, regulacija, predpisi, zakonodaja, normativi, obračuni, finančna poročila, bilance, meritve, vrednost, finančni instrumenti, računovodski standardi, spremembe, praksa, ZDA, poslovne finance Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1933; Prenosov: 169 Celotno besedilo (636,61 KB) |
6. Vpliv programov poklicnega in srednjega strokovnega izobraževanja na položaj mladih na trgu dela v Sloveniji : magistrsko deloDanica Pušnik, 2006, magistrsko delo Ključne besede: trg delovne sile, Slovenija, mladina, zaposlenost, zaposlovanje, brezposelnost, strokovno izobraževanje, individualizem, Evropska unija, mednarodne primerjave, delavci, delo, kvaliteta, reševanje problemov, zagotavljanje kvalitete, vzgojnoizobraževalni proces, izobraževalni sistemi, izobraževanje, vzgoja, učinkovitost, poslovodni delavci Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2585; Prenosov: 123 Celotno besedilo (821,22 KB) |
7. Utaje davka na dodano vrednost s poudarkom na davčnih vrtiljakih : diplomsko deloMitja Emeršič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: davčna utaja, davki, davek na dodano vrednost, davčne službe, inšpekcijske službe, kazniva dejanja, zakonodaja, pregledi, napake, obračuni, kontrola, strokovnjaki, strokovne službe, strokovno delo, reševanje problemov, dodana vrednost, finančni instrumenti, praksa, Slovenija Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1755; Prenosov: 73 Celotno besedilo (346,45 KB) |
8. Revizorjevi postopki in odgovornost pri odkrivanju in preprečevanju prevar : diplomsko deloTamara Gečevič, 2007, diplomsko delo Ključne besede: revizor, postopki, odgovornost, računovodstvo, računovodski delavci, napake, odkritja, metodologija, finančno računovodstvo, strokovnjaki, strokovne službe, strokovno delo, računovodski izkazi, kontrola, podjetje, reševanje problemov, vodstveno računovodstvo, finančna poročila, finančni instrumenti, praksa, Slovenija, poslovne finance Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1849; Prenosov: 69 Celotno besedilo (864,42 KB) |
9. Računovodski in davčni vidik poslovanja javnih podjetij : diplomsko deloAnita Lekše, 2006, diplomsko delo Ključne besede: gospodarske družbe, ekonomske kategorije, letna poročila, pravna ureditev, gospodarsko pravo, finančno pravo, rešitve, strokovno delo, pravna oseba, računovodstvo, računovodske informacije, računovodski izkazi, strategija, poslovodenje, obračuni, vrednotenje, finančna sredstva, obratna sredstva, amortizacija, investicije, zaloge, poslovne odločitve, Francija, financiranje, finančna analiza, finančno poslovanje, finančno odločanje, meritve, bilance, bilance stanja, bilance uspeha, poslovni rezu Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2221; Prenosov: 94 Celotno besedilo (355,54 KB) |
10. Izobraževanje in usposabljanje zaposlenih v podjetju Unior, d.d. : [diplomsko delo]Mateja Dečar, 2007, diplomsko delo Ključne besede: zaposlenost, kovinska industrija, orodja, izobraževalni sistemi, organizacijske strukture, panoge dejavnosti, razvoj, cilj, izobraževanje, motiviranje, strokovno izobraževanje, planiranje kadrov, delovanje, učni programi, kadri, Slovenija, sposobnosti, ocenjevanje, zmogljivost, vrednotenje, potrebe, delo, delovna uspešnost, človeški potencial Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2369; Prenosov: 98 Celotno besedilo (4,80 MB) |