| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
OCENA PRIMERNOSTI NAKUPA ORODJA ZA DVIG LETALA V PODJETJU ADRIA AIRWAYS TEHNIKA D.D.
Anže Ovijač, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je podrobneje predstavljeno orodje za dvig letala v breztežnostno stanje, ki se uporablja na letalih družine Airbus A319, A320 ter A321. V povezavi s tem orodjem smo poiskali ugodnejše rešitve pri stroških vzdrževanja letal v podjetju Adria Airways, Slovenski letalski prevoznik, d.d. Na osnovi analiz in natančnih izračunov smo ugotovili, da je nakup orodja za dvig letala boljša rešitev v primerjavi z vsakokratno izposojo le-tega. Poleg cenejšega vzdrževanja ta rešitev prinese tudi krajše vzdrževalne roke, zmanjša izpad vzdrževalnih dejavnosti in posledično poveča nivo kvalitetnega vzdrževanja, za katerim podjetje stremi. Tako dolgoročni cilji Adrie Airways kot tudi trg letalske industije kažejo, da se za prihodnost vzdrževalnih del na letalih tipa Airbus ni treba bati, kar pomeni, da bo orodje za dvig letala tudi v prihodnosti lahko dobro služilo svojemu namenu.
Ključne besede: Vzdrževanje, vzdrževanje v letalstvu, orodje za dvig letala, stroški vzdrževanja
Objavljeno: 17.08.2011; Ogledov: 1273; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (834,84 KB)

3.
Primerjava plinskega ogrevanja, ogrevanja s spremenljivim volumnom hladila in njuna kombinacija
Mitja Blagotinšek, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo temelji na primerjavi treh ogrevalnih sistemov za proizvodno halo, ki se deli na poslovni in proizvodni del. Izvedena je primerjava ogrevanja na plin, ogrevanja s spremenljivim volumnom hladila in njuna kombinacija. Za vsak sistem so opisani princip delovanja, prednosti in slabosti posameznega sistema ter glavne komponente, ki jih potrebujemo za delovanje ogrevanja. Izveden je projektantski popis materiala, ocenjeni so stroški obratovanja in stroški vzdrževanja. Na podlagi dobljenih rezultatov je na koncu diplomskega dela ovrednotena najboljša idejna zasnova za ogrevanje hale.
Ključne besede: ogrevanje, plinsko ogrevanje, ogrevanje s spremenljivim volumnom hladila, popis materiala, stroški vzdrževanja, stroški obratovanja
Objavljeno: 26.05.2015; Ogledov: 562; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

4.
Predlog novega modela določanja uporabnine za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji
Adnan Genjac, 2016, magistrsko delo

Opis: Za uporabo javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji je upravljavec upravičen do denarnega nadomestila za koriščenje infrastrukture oz. uporabnine, ki je namenjena vzdrževanju in vodenju prometa na javni železniški infrastrukturi, ter tako pomeni manjši prispevek za državo. Zakonodajni okvir Evropske unije ureja zelo širok segment železniškega sektorja, zaračunavanje uporabe železniške infrastrukture pa podrobneje ureja Direktiva 2012/34/EU z dne 21. novembra 2012 o vzpostavitvi enotnega evropskega železniškega območja ter na njeni podlagi sprejeta izvedbena Uredba komisije o načinih izračunavanja stroškov, ki nastanejo neposredno pri izvajanju storitve železniškega prometa z dne 12. junija 2015. Z vidika zaračunavanja uporabe železniške infrastrukture je pomembna tudi politika Evropske unije, ki določa usmeritve in ukrepe za vzpostavitev okolju prijaznejšega prometa in s tem vključitev internalizacije eksternih stroškov v uporabnino za uporabo prometne infrastrukture. Razvoj področja prometa kot temeljni politični dokument v Republiki Sloveniji narekuje prometna politika, ki v celoti implementira usmeritve in cilje, ki jih določa Skupna prometna politika Evropske unije. Resolucija o prometni politiki Republike Slovenije - Intermodalnost: Čas za sinergijo iz leta 2006 tako v celoti sledi izhodiščem razvoja prometa v Evropski uniji ter hkrati zagotavlja doseganje prioritetnih ciljev slovenskega prometnega sektorja. Kot enega izmed ključnih in splošnih ukrepov nacionalna prometna politika načrtuje uvedbo sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture po načelu mejnih družbenih stroškov (stroškov, ki jih uporabnik infrastrukture povzroči sebi, drugim uporabnikom infrastrukture in družbi kot celoti), s čimer se želi pri uporabi prometne infrastrukture doseči temeljni cilj prometne politike - družbeni optimum v delu, ki se nanaša na prometni sektor (Paretov optimum). Paretov optimum pravi, da so resursi v družbi optimalno porazdeljeni in zagotavljajo najvišjo možno skupno blaginjo. V magistrskem delu je tako raziskana in analizirana nacionalna in evropska zakonodaja s področja uporabnine ter možnost vključitve eksternih stroškov prometa v uporabnino, s katerimi bi lahko v največji možni meri uresničevali zastavljeno nacionalno prometno politiko na področju sistema plačevanja uporabe prometne infrastrukture. Poleg tega je predstavljeno tudi obstoječe stanje javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji s stroški vzdrževanja in vodenja prometa ter obstoječi in bodoči prometni tokovi na slovenskem železniškem omrežju. Izhodiščno stanje infrastrukture predstavlja osnovo za določitev oz. realno oceno višine potrebnih stroškov tekočega vzdrževanja oz. zamenjav v okviru vzdrževanja, ki so osnova za odločanje o tem, kolikšna bo uporabnina, kolikšen delež stroškov vzdrževanja in vodenja prometa bo pokrila in koliko sredstev bo moral zagotoviti lastnik, tj. država. To magistrsko delo je nastalo v želji raziskati in analizirati teoretične in praktične sisteme zaračunavanja uporabnine v Evropski uniji ter posledično predlagati boljšo rešitev plačevanja uporabe železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji, s katero bi uporabniki železniške infrastrukture, poleg stroškov vzdrževanja in upravljanja javne železniške infrastrukture, pokrili tudi stroške, ki nastanejo med uporabniki; na primer stroške nesreč in stroške, ki jih utrpi družba kot celota (na primer škode v okolju, škode zaradi hrupa).
Ključne besede: uporabnina železniške infrastrukture, prometna politika, eksterni stroški prometa, javna železniška infrastruktura (JŽI), stroški vzdrževanja železniške infrastrukture in stroški vodenja prometa
Objavljeno: 04.08.2016; Ogledov: 552; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (4,53 MB)

5.
SISTEMATIZACIJA NAROČANJA REZERVNIH DELOV V PROCESIH VZDRŽEVANJA
Tomaž Vrečar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V podjetjih prihaja vse bolj do izraza, da vzdrževalna funkcija v podjetju ne predstavlja samo popravljanje delovnih sredstev in njihovo vzdrževanje, ampak se vse skupaj usmerja v koncept organiziranosti vzdrževanja, katerega največji pomen ima informacijski sistem vzdrževanja, ki vpliva na učinkovitost in stroške vzdrževanja. Diplomsko delo zajema problematiko z naročanjem rezervnih delov, ki pa zelo vplivajo na učinkovitost in stroške vzdrževanja. V teoretičnem delu so predstavljene funkcije vzdrževanja, načini vzdrževanja, stroški, povezani z vzdrževanjem, ter preskrba z rezervnimi deli. Na podlagi teoretičnih osnov je bila izdelana analiza obstoječega stanja, ki je osnova za izdelavo prenove sistema. V analizi smo se usmerili v stroške, ki nastanejo ob nenačrtovanih zaustavitvah strojev ter predstavili dejanske stroške, ki so povezani z zalogami rezervnih delov. Na podlagi izračuna stroškov so se izdelale usmeritve v učinkovitejše in stroškovno ugodnejše rešitve, ki pa so opisane v prenovi sistema naročanja rezervnih delov.
Ključne besede: vzdrževanje, stroški vzdrževanja, rezervni deli, naročanje rezervnih delov, preventivno vzdrževanje
Objavljeno: 21.06.2016; Ogledov: 575; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

6.
VPLIV STRATEGIJE VZDRŽEVANJA ZASILNE RAZSVETLJAVE NA STROŠKE IN ZANESLJIVOST
Miha Fišer, 2016, diplomsko delo

Opis: Področje zasilne razsvetljave je obširno in sega tudi izven območja elektrotehnike, med drugim na področje požarne varnosti. Diplomska naloga ponuja povzetek veljavnih predpisov in standardov na področju zasilne razsvetljave in opredelitev zahtev za načrtovanje le-te. Poseben poudarek je na vzdrževanju zasilne razsvetljave, kamor spada tudi področje pregledovanja in preizkušanja sistemov zasilne razsvetljave in področje meritev zasilne razsvetljave. V osrednjem delu se nahajajo podatki treh dejanskih objektov, ki ima vsak svoj sistem zasilne razsvetljave, svojo strategijo vzdrževanja in s tem povezane stroške. V zaključnem delu so stroški analizirani in obdelani, rezultati pa ustrezno tabelarično in grafično predstavljeni.
Ključne besede: zasilna razsvetljava, strategija, zanesljivost, vzdrževanje, stroški vzdrževanja zasilne razsvetljave
Objavljeno: 23.09.2016; Ogledov: 282; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

7.
Vrednotenje vseživljenjskih stroškov pri trajnostni prenovi večstanovanjske stavbe
Hana Sovič, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu bomo predstavili pomen trajnosti v gradbeništvu, podali primer trajnostne prenove večstanovanjskega objekta po načelih trajnosti, prikazali ekonomsko analizo diskontiranih stroškov ter predstavili stroške življenjskega cikla stvabe (LCC analiza - Life cycle costing analysis). Izpostavili bomo problematiko vplivov na okolje v gradbenem sektorju ter trajnostno gradnjo kot možnost rešitve omenjene problematike. Teoretično bomo predstavili trajnostno gradnjo, trajnostno načrtovanje in materiale pri različnih elementih stavbe. Prav tako bomo povzeli že obstoječe modele za vrednotenje trajnostne gradnje ter podali teoretične osnove analize stroškov vseživljenjskega cikla. Opisali bomo obravnavano večstanovanjsko stavbo, predstavili njene tehnične lastnosti ter prikazali trenutno stanje porabe energije. Podali bomo predloge ukrepov za izboljšanje energetskega stanja ter jih analizirali. V zadnjem delu bomo izvedli še ekonomsko analizo predlagane prenove, v kateri bomo glede na izračunane letne donose, ki predstavljajo preprečene stroške porabe toplotne in električne energije, če trajnostna prenova ne bi bila izvedena, predstavili dobe vračanja po posameznih elementih prenove in celotne stavbe. Sledi izračun neto sedanje vrednosti (NSV) vseživljenjskih stroškov po predlagani prenovi, ki je izdelan na osnovi ocenjenih investicijskih stroškov trajnostne prenove stavbe, ocenjenih vzdrževalnih in obratovalnih stroškov stavbe po prenovi ter izračunanega preostanka vrednosti. Prav tako smo izvedli izračun NSV vseživljenjskih stroškov v primeru, da se trajnostna prenova ne bi realizirala, da smo lahko prikazali primerjavo NSV vseživljenjskih stroškov z in brez prenove.  
Ključne besede: trajnost, trajnostna gradnja, energetska učinkovitost, kvaliteta notranjega okolja, vseživljenjski stroški, stroški vzdrževanja, stroški obratovanja
Objavljeno: 06.10.2017; Ogledov: 389; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici