| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POMEN PAKIRANJA ZA PROCES POSLOVNE LOGISTIKE V CINKARNI CELJE, D.D., OBRAT ZA PROIZVODNJO GRADBENIH MAS
Elza Erak, 2010, diplomsko delo

Opis: Pakiranje izdelkov je pomembna faza toka logističnih procesov v podjetju. Če želimo izdelke, ki smo jih v procesu proizvodnje natančno izdelali, nepoškodovane dobaviti kupcu, jih moramo zapakirati tako, da se v procesu distribucije ne bodo poškodovali. Embalaža ščiti proizvod pred najrazličnejšimi zunanjimi vplivi, poškodbami in ohranja obliko izdelka. Močna in učinkovita embalaža je integralni del marketinškega spleta. Namen diplomskega dela je bil preučiti pomen pakiranja za potekanje logističnih procesov v podjetju Cinkarna Celje, d.d. V teoretičnem delu smo najprej opredelili logistiko: njene cilje, razvoj, organiziranje logističnih dejavnosti v podjetju ter stroške v logistiki. Nato smo opredelili embalažo in pakiranje, funkcije embalaže ter vrste in oblike embalaže. V drugem delu diplomskega dela smo opisali, kako rešujejo problem pakiranja v podjetju Cinkarna Celje, d.d. Opredelili smo vrste embalaže, ki jo uporabljajo, kako v podjetju poteka pakiranje, skladiščenje in prevoz blaga. Podjetje mora izbrati ustrezno embalažo ter optimalni način pakiranja blaga. Primerna embalaža predstavlja za podjetje tudi učinkovit in varen prevoz.
Ključne besede: Ključne besede: poslovna logistika, embalaža, pakiranje, skladiščenje, prevoz izdelkov, stroški prevoza izdelkov.
Objavljeno: 20.09.2010; Ogledov: 2048; Prenosov: 24

2.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, diplomsko delo

Opis: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Ključne besede: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 924; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1013,77 KB)

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici