1. |
2. Obvladovanje sistema vodenja kakovosti (svk) v podjetju Roto d.o.o.Tanja Kranjec, 2017, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje je edinstveno in se razlikuje od drugih. Eno izmed takšnih je tudi podjetje ROTO D.O.O. Vsebina magistrskega dela se bo nanašala na podjetje Roto d.o.o. , v katerem sem trenutno zaposlena. Podjetje se ukvarja z razvojem, izdelavo in prodajo plastičnih izdelkov. Je družinsko podjetje, vodeno s strani lastnikov ter procesno organizirano. Poslovne funkcije podjetja se spremljajo skozi procese, katerih sistem delovanje temelji na profitni usmerjenosti. Podrobneje bom predstavila proces nabave, ki ima funkcijo nabave surovin in materialov za razvoj in izdelavo izdelkov. Proces je določen, se izvaja in ima svoje merljive kazalnike za izboljšanje učinkovitosti. Gospodaren in učinkovit proces nabave lahko pripomore k učinkovitosti poslovanja podjetja, zaradi česar mora biti nabava zelo dobro organizirana.
V delu bo zajeta sprememba standarda ISO9001. Torej pomen uvedbe spremembe standarda ISO9001:2008 glede na novo verzijo ISO9001:2015, ki temelji na odkrivanju kritičnih točk in ugotavljanj možnih napak in posledic v vseh določenih procesih podjetja. Na podlagi pridobljenih rezultatov s pomočjo ustreznih metod bo prikazan dejanski primer v podjetju Roto d.o.o. Kakšne so možne izboljšave glede na spremembe tega standarda in pomen spremembe v podjetju Roto d.o.o.
Glede na celotno analizo lahko predlagamo izboljšave v samem podjetju.
Pri tem ne smemo zanemariti spremljanje in obvladovanje stroškov, ki so ključnega pomena v podjetju in povezani z zalogami podjetja. Prav tako sta med seboj močno povezani kvaliteta in cena , ter-ki med seboj vplivata ena na drugo. Na podlagi novega standarda ISO9001:2015 želim prikazati kaj bo za podjetje pomenila ta sprememba in kakšna bo pridobitev tega standarda. Ključne besede: Proces nabave, standard ISO9001:2015, stroški, kazalniki, izbira dobaviteljev. Objavljeno v DKUM: 12.07.2017; Ogledov: 1827; Prenosov: 236 Celotno besedilo (1,14 MB) |
3. Logistični procesi v podjetju Marines, d.o.o.Nataša Špoljar, 2016, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomskega dela najprej predstavimo značilnosti logistike in osnovne pojme, povezane s tem področjem. S pomočjo definicij različnih avtorjev opredelimo razvoj, pomen in cilje logistike, predstavimo elemente logističnega sistema, stroške v logistiki in podsisteme logistike.
V praktičnem delu diplomskega dela podrobneje predstavimo in analiziramo logistične procese v izbranem podjetju Marines, d. o. o. Pri obravnavi podjetja se omejimo na obdobje med letoma 2009 in 2010, ko je podjetje uspešno poslovalo na trgu. Začnemo s predstavitvijo in z nastankom raziskovanega podjetja ter njegovo dejavnostjo, nato pa opišemo proces nabave standardnega in personaliziranega proizvoda, procese notranje logistike ter distribucijo blaga kupcu v izbranem podjetju. Opišemo tudi poprodajne storitve in pomembnost pretoka informacij v podjetju ter na koncu na primeru prikažemo transportne stroške v proučevanem podjetju. Ključne besede: logistika, stroški v logistiki, proces nabave, skladiščenje, transportni stroški. Objavljeno v DKUM: 27.10.2016; Ogledov: 2254; Prenosov: 393 Celotno besedilo (648,71 KB) |
4. VPLIV STRATEŠKEGA NABAVNEGA MARKETINGA NA POSLOVNO USPEŠNOST ORGANIZACIJELuka Zorko, 2016, diplomsko delo Opis: Strateški nabavni marketing pomeni, da morajo podjetja začeti dojemati nabavno funkcijo kot tisto funkcijo, ki je ključnega pomena za uspeh ali nazadovanje podjetja, saj izdatki za nabavo v podjetjih predstavljajo več kot 50% vrednosti izdelka. Svet je s sodobnimi komunikacijami, hitrim transportom in dobro logistiko postal na dosegu vsakomur in kdor temu dejstvu ne prilagodi svojega razmišljanja je obsojen na propad. Trgi se soočajo s presežki ponudbe in kupec je tisti, ki določa cene produktov, ne prodajni oddelki. Zato bodo lahko uspešna samo podjetja, ki bodo nabavo preobrazila tako, da bo le-ta skrbela za nabavo primernih izdelkov za primerno ceno ter tako ustvarjala dobiček. To pomeni, da mora biti nabava vključena v vse procese v podjetju in prevzemati nekatere odgovornosti, ki so bile doslej v pristojnosti drugih.
Nabava je tista funkcija oziroma oddelek podjetja, ki more razpolagati z največ informacijami, saj se dandanes nabavni procesi vršijo po vsem svetu. Nabavniki morajo poznati dogajanja na vseh nabavnih trgih. Če jih ne, jih bo konkurenca prehitela in ko bodo enkrat zamudili ta korak ga bo težko uloviti. Sodobni nabavnik se mora danes ukvarjati z vprašanjem kje lahko za svoj denar dobi največ produkta in kje bo ustvaril tisto razliko med prodajno in nabavno ceno, ki bo pomenila dobiček podjetja? Odgovor na to je lahko v sosednji vasi ali osamljenem kraju na drugem koncu sveta. Kako bo nabava to odkrila in izpeljala uspešno nabavo, pa je vprašanje pravilnih nabavnih strategij. Ključne besede: Nabava, strateški nabavni marketing, strategije nabave, stroški nabave Objavljeno v DKUM: 21.06.2016; Ogledov: 1326; Prenosov: 130 Celotno besedilo (2,44 MB) |
5. Optimizacija procesa nabave s pomočjo prenove informacijskega sistema v podjetju Trgovina in storitve Belec d.o.o.Bojan Belec, 2014, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu predstavljamo podjetje Trgovina in storitve Belec d.o.o. Pri omenjenem podjetju smo se osredotočili na proces nabave, zaloge ter informacijski sistem. V podjetju se srečujejo predvsem z velikimi zalogami blaga in neprimernim informacijskim sistemom.
Praktični del diplomskega dela, ki sledi teoretičnemu, je vsebinsko v dveh delih. V prvem delu smo natančno opisali proces nabave ter s pomočjo ASMI simbolov izdelali procesno karto. Izdelali smo še SWOT analizo starega in novega informacijskega sistema ter prikazali trenutne stroške, ki nastanejo s poslovanjem. Izdelali smo tudi »Ishikawin« diagram ter tako ponazorili vzroke za nastanek problema po določenih področjih.
V drugem delu diplomskega dela pa smo predstavili naše predloge sprememb in izboljšav, ocenili učinke predlogov, pogoje za uvedbo rešitev ter možnosti za nadaljnji razvoj. Ključne besede: Stroški nabave, zaloge, informacijski sistem. Objavljeno v DKUM: 22.08.2014; Ogledov: 1610; Prenosov: 161 Celotno besedilo (879,91 KB) |
6. Kriteriji za izbor dobaviteljev v podjetju BSH hišni aparati d.o.o.Luka Napotnik, 2013, diplomsko delo Opis: Podjetje B/S/H hišni aparati d.o.o. Nazarje spada v skupino B/S/H, ki se uvršča med tri vodilne družbe v svoji panogi, na zahodnoevropskem trgu pa prepričljivo vodi. To pomeni visoko stopnjo organiziranosti in odgovornosti na vseh nivojih. V tako veliki skupini je potrebno tudi obvladovanje nabave zaradi doseganja sinergij in fleksibilnosti med ostalimi poslovnimi enotami. Zaradi svoje obširnosti obvladovanja velikega deleža na svetovnem trgu je tudi potreba po materialu in surovinah temu primerno velika. Zaradi velikega števila dobaviteljev se je v nabavni službi pojavil problem težkega obvladovanja le teh. To pa v današnjih kriznih časih, ko mora biti vsak del podjetja naravnan tako, da se tržnim razmeram hitro prilega, ni najbolj uspešno. Na podlagi opazovanja in ugotavljanja pozitivnih in negativnih vzrokov trenutnega procesa pri izbiri dobaviteljev, sem izdelal orodje, ki v veliki meri doprinese zmanjšanje stroškov dela in prihrani na času. To pa danes pomeni veliko, saj vsa podjetja stremijo k uspešnim in hitrim rešitvam. Proces izbora dobavitelja, ki je bil moj temeljni problem diplomske naloge, danes v podjetju B/S/H hišni aparati d.o.o. poteka z roko v roki od faze povpraševanja do končne odločitve. Ključne besede: obvladovanje procesa nabave, proces izbire dobaviteljev, trg, stroški Objavljeno v DKUM: 21.10.2013; Ogledov: 3038; Prenosov: 277 Celotno besedilo (1,74 MB) |
7. RAČUNOVODSKI POSNETEK POSLOVNIH PROCESOV NA PODROČJU NAROČANJA IN NABAVE V GRADBENEM PODJETJUAleksandra Novak, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Nabava je ena izmed temeljnih funkcij poslovnega procesa v podjetju. Pomembno je, da oskrbuje podjetje s potrebnim materialom v zadostni količini, kupljenim po primerni ceni in je na voljo ob pravem času ter na pravem mestu. Proces nabave predstavlja vrsto aktivnosti, ki potekajo od zaznavanja potreb po materialu do njihove zadovoljitve. Te aktivnosti potekajo v večih korakih in v sodelovanju oddelkov v organizacijski strukturi podjetja.
Predmet dela diplomskega seminarja je računovodski posnetek procesa nabave v gradbenem podjetju. To pomeni, da smo natančno analizirali potek nabavne funkcije kot jo opisuje literatura ter to teorijo dopolnili s konkretnim primerom iz prakse. Raziskava se nanaša na podjetje, katero ponuja praktično vse storitve v zvezi z gradbeništvom. Gradbeništvo je ena izmed najstarejših človekovih dejavnosti, ki je skozi tisočletja zelo napredovala. Vendar pa gradbeništvo v Sloveniji danes posluje v precej negotovih razmerah. Zaradi ponujanja gradbenih del po nizkih cenah, je nabava za taka podjetja precej otežena. V celotni raziskavi smo prišli do sklepa, da ima naše podjetje dobro razvito nabavno službo, ki natančno in zakonito izvaja proces nabave in je kljub krizi v gradbeništvu njihova nabava uspešna ter prispeva k celotni poslovni uspešnosti podjetja. Ključne besede: nabava, proces nabave, gradbeništvo, računovodski posnetek, kontrola, računovodske listine, stroški nabave Objavljeno v DKUM: 04.11.2011; Ogledov: 2331; Prenosov: 178 Celotno besedilo (611,11 KB) |
8. METODE NAROČANJA V PODJETJU NAFTA STROJNA D.O.O.Sanela Šimunković, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Nabavni oddelek kot sodobni koncept nabave v svoje delovanje vključuje elemente trženja, to pomeni, da opravlja raziskave trga, nenehno išče nove dobavitelje, nove vrste materialov, aktivno sodeluje z razvojno-raziskovalno dejavnostjo v podjetju in pri dobavitelju. Le gospodarna in učinkovita nabava lahko veliko pripomore k uspešnosti podjetja.
Management zalog je pomembna funkcija v podjetju, ki omogoča nemoteno preskrbo proizvodnje s potrebnimi in primernimi surovinami, zahtevane kakovosti, ob pravem času in obenem skrbi za čim nižje stroške. Načrtovanje potreb po materialu obsega takšno zalogo, da proizvodnja podjetja poteka nemoteno, istočasno pa da so stroški skladiščenja minimalni.
Optimalne zaloge bomo dosegli takrat, kadar bodo ob maksimalni zanesljivosti poslovanja stroški minimalni. Kontrola zalog in vodenje zalog sta dva oddelka v procesu managementa zalog, zato morata delovati zelo povezano.
Podjetje Nafta Strojna d.o.o. je podjetje z dolgoletno tradicijo in širokim spektrom poslovanja. Predstavili smo podjetje ter njegov trenutni sistem obvladovanja zalog in predloge izboljšav, ki bi jih bilo smiselno uvesti na tem področju. Podjetje nenehno vlaga v lasten razvoj, za ohranjanje in izboljševanje konkurenčne prednosti na trgu. Kot smo opisali v diplomskem seminarju lahko podjetja, na podlagi učinkovitega poslovnega modela, v oskrbovalno verigo uvedejo elektronsko poslovanje, ki zmanjša stroške, dvigne kvaliteto poslovanja in poveča uspešnost in učinkovitost poslovanja celotne oskrbovalne verige.
Podjetje posluje za velike investicije ter postavlja zahteve za kakovost vhodnih materialov, sistematično izbiro in ocenjuje dobavitelje od katerih išče zanesljivost dobav. Vodstvo podjetja se zaveda pomena izvajanja učinkovite in racionalne nabavne funkcije in njenega vpliva na uspešnost poslovanja podjetja, zato mu posveča veliko pozornost. Ključne besede: nabavni material, zaloge, management nabave, stroški zalog, metoda načrtovanja potreb po materialu (NPM). Objavljeno v DKUM: 05.01.2011; Ogledov: 2337; Prenosov: 267 Celotno besedilo (5,38 MB) |
9. |
10. Projekt postavitve proizvodnega podjetja : diplomska naloga univerzitetnega študijskega programaBojan Lukman, 2001, diplomsko delo Ključne besede: ustanovitev podjetja, polipropilen, izdelava slamice, plan prodaje, plan nabave, analiza konkurence, tržno okolje, proizvodni program, plan potrebnih kapacitet, stroški poslovanja, viri financiranja Objavljeno v DKUM: 26.07.2007; Ogledov: 2967; Prenosov: 0 |