| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
SOCIOLOŠKI VIDIKI IZGORELOSTI UČITELJEV NA DELOVNEM MESTU
Iva Starc, 2011, diplomsko delo

Opis: Izgorelost je postala neizogiben pojav vsakdanjega življenja mnogih zaposlenih. Sodoben način življenja s hitrim tempom, z negotovostjo zaposlitve ter individualizacijo vse pogosteje potiska ljudi v bolezensko stanje. Izgorelosti so najbolj izpostavljeni poklici, ki se ukvarjajo s pomočjo drugim. Mednje spada tudi poklic učitelja. Zanimalo nas je v kolikšni meri osnovnošolski in srednješolski učitelji doživljajo simptome izgorelosti, ali na stopnjo izgorelosti vpliva spol zaposlenega učitelja, dolžina delovne dobe, njegovo zadovoljstvo na delovnem mestu ter samo delovno mesto učitelja. Rezultati naše raziskave so pokazali, da je izgorelost močno razširjena med učitelji ne glede na zgoraj naštete dejavnike. To dejstvo nam kaže, da se še vedno ne zavedamo dovolj nevšečnosti in težav, ki jih povzroča ta sodobna poklica bolezen. Na področju preventive in reorganizacije učiteljevega dela, je zato potrebnega veliko dela, saj lahko le tako preprečimo razvitje te hude bolezni.
Ključne besede: poklicna izgorelost, simptomi izgorelosti, modeli izgorelosti, stres, učitelji, stopnje in posledice izgorelosti
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 2566; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (918,00 KB)

3.
STRES MED UČITELJI V OSNOVNI ŠOLI
Polona Divjak, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava stres med osnovnošolskimi učitelji. Opisane so vrste in povzročitelji stresa (stresorji), nato so predstavljeni simptomi stresa in njegove posledice. Veliko pozornosti je posvečene ukrepom za preprečevanje stresa. Sledi poglavje, v katerem je podrobneje opisan stres pri učiteljih. Narava učiteljskega dela je namreč takšna, da je ta poklic še posebej močno izpostavljen stresu. Natančno je opisano, kateri so vzroki in posledice stresa, ki so mu učitelji podvrženi, in kaj lahko sami naredijo za to, da bo soočanje s stresom lažje, posledice pa manj hude. Raziskava je bila opravljena na vzorcu 150 učiteljic in učiteljev osnovnih šol v severovzhodni Sloveniji. Zanimalo me je namreč, ali učitelji svoje delo pojmujejo kot stresno, kaj jim povzroča stres, kakšne so posledice le-tega in kaj storijo za preprečevanje in obvladovanje stresa. Rezultati raziskave so pokazali, da se več kot polovica anketiranih učiteljev na delovnem mestu srečuje z različnimi stresnimi dogodki in tako svoje delo doživlja kot stresno. Ugotavljam tudi, a večina učiteljev sicer prepozna in razume dejavnike stresa, vendar si s tehnikami sproščanja pomaga le majhno število učiteljev.
Ključne besede: Stres, stresorji, učitelji, povzročitelji stresa, posledice stresa, ukrepi za preprečevanje stresa
Objavljeno: 27.02.2012; Ogledov: 2115; Prenosov: 207
.pdf Celotno besedilo (2,62 MB)

4.
STRES MED OSNOVNOŠOLSKIMI UČITELJI V MEŽIŠKI DOLINI
Mojca Petrič, 2012, diplomsko delo

Opis: V času vse hitrejšega tempa življenja, vse večje tekmovalnosti, neosebnih odnosov, nenehne borbe za preživetje, tanke meje med zasebnim in poklicnim življenjem, velike stopnje brezposelnosti itd. je ogromno ljudi podvrženih stresu, tako v zasebnem kot poklicnem življenju. Ljudje smo si med seboj seveda različni, zato so tudi vzroki, simptomi, posledice in pristopi spoprijemanja s stresom različni. Pomembno je, da se zavedamo, da je vzrok naših težav stres in da znamo ugotoviti, kaj je tisto, kar ga povzroča, ter da se znamo na pravi način z njim spopasti. Danes je prisotnega vedno več stresa na delovnem mestu. Nova informacijska tehnologija, preobremenjenost z delom, slabi medosebni odnosi, nizke plače, vse to in še ogromno drugih dejavnikov pripelje do stresa zaposlenih. Eden bolj stresnih poklicev pa je v sodobnem času zagotovo poklic učitelja. Nas je predvsem zanimalo, kako ocenjujejo stresnost svojega poklica osnovnošolski učitelji v Mežiški dolini. Želeli smo izvedeti, kako pogosto so na svojem delovnem mestu pod stresom, kateri so tisti dejavniki, ki jim povzročajo stres ter kakšni simptomi se kažejo pri njih. Nenazadnje pa nas je zanimalo, kako so zadovoljni s svojim delom in ali kdaj razmišljajo, da bi svoje delovno mesto zapustili. Rezultati so pokazali, da učitelji svoj poklic večinoma ocenjujejo kot zmerno ali močno stresen ter da je največji delež učiteljev na svojem delovnem mestu občasno pod stresom. Kot dejavnik, ki jim povzroča največ stresa, je večina izpostavila veliko dodatnega dela, utrujenost pa je simptom, ki se kaže pri največ učiteljih. Po večini so učitelji s svojim poklicem zadovoljni in ne razmišljajo, da bi svoje delovno mesto zapustili.
Ključne besede: stres, stresorji, simptomi stresa, stresna reakcija, posledice stresa, spoprijemanje s stresom, stres na delovnem mestu, izgorelost, stres in učitelji.
Objavljeno: 12.07.2012; Ogledov: 1869; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

5.
6.
STRES PRI UČITELJIH RAZREDNEGA POUKA
Katja Marinič, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, ali učitelji v razredu doživljajo stres, kako ga doživljajo, kako se nanj odzivajo in zakaj menijo, da je poklic učitelja stresen. Zanimale so me konkretne stresne situacije, ki so jih učitelji doživeli v razredu, in kako so se nanje odzvali. Ugotavljala sem njihovo zadovoljstvo s poklicem, ki ga opravljajo, kakšen odnos imajo s sodelavci, kako stres obvladujejo in katere strategije za odpravljanje stresa uporabljajo. V teoretičnem delu diplomske naloge so navedena teoretična izhodišča, v empiričnem delu, pa so na podlagi anketnega vprašalnika predstavljene stresne situacije v razredu, predstavljeni so odzivi učiteljev na stres, njihovo zadovoljstvo s poklicem, njihovi odnosi s sodelavci ter kako obvladujejo stresne situacije. Rezultati empirične raziskave so pridobljeni z anketnim vprašalnikom za učitelje sedmih devetletnih osnovnih šol. Pri raziskavi, v kateri je bil uporabljen anketni vprašalnik, je sodelovalo 50 učiteljev. Rezultati raziskave so pokazali, da so učitelji z delom zadovoljni in imajo s sodelavci dobre odnose. Ugotovila sem tudi, da učitelji stres najpogosteje odpravljajo s preživljanjem prostega časa v krogu družine. Kot najbolj stresna situacija se je izkazala komunikacija staršev z učitelji; starši so po mnenju učiteljev velikokrat nespoštljivi in so za neuspeh svojih otrok sposobni kriviti učitelje. Takoj za starši so se znašli problematični, neubogljivi in težko vodljivi otroci.
Ključne besede: stres, učitelji, sindrom izgorevanja, obvladovanje stresa
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 1002; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,07 MB)

7.
Stres zaposlenih v specifični vzgojno izobraževalni ustanovi : diplomsko delo univerzitetnega študija
Petra Kramolc, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje stres zaposlenih v specifični vzgojno izobraževalni ustanovi. Razdeljena je na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobno predstavljene različne definicije stresa, biologija stresa, vrste stresa, stresorji, simptomi stresa in obvladovanje le tega. S pomočjo strokovne literature sem opisala otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, kaj so vzroki za nastanek teh motenj in kaj so cilji dela z otroki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami. V nadaljevanju sem predstavila tudi specifični vzgojno izobraževalni zavod, kjer se ukvarjajo z otroki in mladostniki v času šolanja, ki imajo težave pri odraščanju in prilagajanju na socialno okolje, doma pa nimajo ustreznih pogojev za življenje, in z otroki, ki so prikrajšani za normalno družinsko življenje. V empiričnem delu so prikazani rezultati anketnega vprašalnika, s pomočjo katerega sem želela potrditi ali ovreči domneve. Postavila sem pet domnev, tri domneve sem potrdila in dve domnevi ovrgla, in sicer: domneve delo učitelja in vzgojitelja je stresno, učiteljem in vzgojiteljem za premagovanje stresne situacije najbolj pomaga športna aktivnost in stres na delovnem mestu vpliva na zasebno življenje smo potrdili, domnevi: učitelji se lažje soočajo s stresom na delovnem mestu kot vzgojitelji in učitelji in vzgojitelji, ki se udeležujejo vsaj treh aktivnosti vodenih s strani zavoda, stres doživljajo manj pogosto pa sem ovrgla.
Ključne besede: otroci, mladostniki, čustvene motnje, vedenjske motnje, vzgojni zavodi, zaposleni, učitelji, vzgojitelji, stres, stresorji, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 17.05.2013; Ogledov: 1351; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (687,77 KB)

8.
SOOČANJE S STRESNIMI SITUACIJAMI UČITELJEV V OSNOVNI ŠOLI
Ana Jenko, 2015, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen diplomske naloge je bil ugotoviti razlike v stopnji doživljanja stresa pri učiteljih glede na poučevanju v mestu ali na podeželju, na razredni ali predmetni stopnji. Prav tako nas je zanimala povezanost doživljanja stresa z leti delovne dobe, številom učencev v razredu in številom učencev s posebnimi potrebami v razredu. Poleg tega smo ugotavljali tudi, kaj učiteljem povzroča največji stres, kako ga občutijo in kako se z njim spopadajo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili termin stres, predvsem v povezavi z učiteljskim poklicem. Opisali smo tudi nekatere že narejene raziskave na to temo. V empiričnem delu pa smo raziskovali, kateri stresorji bolj vplivajo na osnovnošolske učitelje, kako ga občutijo in kako se z njim soočajo. V namen raziskave je bil oblikovan anketni vprašalnik. Vzorec je zajemal 130 osnovnošolskih učiteljev z območja celotne Slovenije, od tega 119 žensk in 11 moških. Rezultati raziskave so pokazali: da daljša delovna doba, v nasprotju s pričakovanji, učiteljem ne povzroča višje stopnje doživljanja stresa; da v povprečju učitelji mestnih šol doživljajo večji stres kot učitelji podeželskih šol; da učitelji predmetne stopnje doživljanje stresa ocenjujejo enako kot učitelji razredne stopnje; da številčno večje razrede anketirani učitelji doživljajo stresnejše od manjštevilčnejših; da je stopnja stresa pri učiteljih povezana s številom otrok s posebnimi potrebami v razredu. Glede na ugotovitve bi bilo v osnovne šole smiselno uvesti več avtonomnosti za učitelje, saj bi s tem imeli večjo avtoriteto in višjo samozavest, tako da bi se lahko s stresnimi situacijami učinkoviteje spopadali.
Ključne besede: stres, stresorji, doživljanje stresa, soočanje, učitelji
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 869; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

9.
Doživljanje stresa in izgorelosti, povezanih z delom z učenci s posebnimi potrebami pri učiteljih v osnovni šoli
Katja Košir, Marta Licardo, Sara Tement, Katarina Habe, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil preveriti napovedno vrednost nekaterih značilnosti delovnega mesta osnovnošolskih učiteljev za doživljanje poklicnega stresa in izgorelosti. Značilnosti delovnega mesta so bile v raziskavi opredeljene kot zahteve in viri, ki smo jih nadalje delile na splošne in na specifične, vezane na delo z učenci s posebnimi potrebami. Preverjale smo, ali spremenljivke, povezane z delom z učenci s posebnimi potrebami, pojasnijo dodaten delež variance v doživljanju stresa in izgorelosti, ki ga ni mogoče pojasniti s splošnimi značilnostmi delovnega mesta. V raziskavi so sodelovali osnovnošolski učitelji iz vseh dvanajstih regij v Sloveniji; število sodelujočih variira od 439 do 886. Rezultati kažejo, da specifične značilnosti delovnega mesta samostojno napovedujejo pomemben del variance stresa, emocionalne izčrpanosti in depersonalizacije. Splošne delovne obremenitve in specifična delovna obremenjenost z učenci s posebnimi potrebami predstavljata najbolj stabilna napovednika vseh treh proučevanih kriterijev. Na osnovi ugotovitev predlagamo tudi nekatere ukrepe za zmanjšanje stopnje doživljanja stresa ter za učinkovitejše spoprijemanje z njim.
Ključne besede: učitelji, osnovne šole, stres, spoprijemanje, izgorelost, učenci s posebnimi potrebami
Objavljeno: 30.12.2015; Ogledov: 1008; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (353,86 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Aromaterapija kot možnost lajšanja poklicnega stresa učiteljev
Marija Kuster Kortnik, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V zadnjih letih se vedno več pozornosti posveča vsakodnevnemu stresu in njegovim škodljivim posledicam. Ker preživimo na delovnem mestu kar nekaj časa, je zelo pomembno, kako ga sprejemamo in doživljamo. Zadovoljstvo z delom in poklicni stres sta pomembna tudi zato, ker se odražata posledično v drugih sferah našega življenja in v našem zdravju. V teoretičnem delu naloge je prikazana povezava med zadovoljstvom, stresom, aromaterapijo in čustvi. V empiričnem delu smo raziskali zadovoljstvo učiteljev in kako nanj vpliva starost in delovna doba. V nadaljevanju smo iskali povezavo med zadovoljstvom in doživljanjem stresa na delovnem mestu učiteljev. Osredotočali smo se na dejavnike, ki so najbolj stresni učiteljem, in ugotavljali, kako ocenjujejo učitelji stresnost posameznih obdobij šolskega leta. Prav tako nas je zanimalo, kako pogosto in s katerimi protistresnimi aktivnostmi se učitelji že ukvarjajo. Aromaterapija je pomembno in razvijajoče se področje, ki še zdaleč ni doseglo vseh svojih možnosti uporabe. Osrednja pozornost magistrske naloge je v iskanju najprimernejšega načina uporabe aromaterapije za dobro počutje učiteljev. Raziskava je pokazala, da uporaba mešanice eteričnih olj z difuzorjem izboljšuje splošno počutje učiteljev v šoli. Še uspešnejša pa se je izkazala individualna uporaba eteričnih olj v obliki aromatičnih olj ali žepnih inhalatorjev po nasvetu aromaterapevta. Sama raziskava je pomembna za razvoj aromaterapije, saj smo oblikovali priporočila za preprečevanje in zmanjševanje stresa pri učiteljih s pomočjo aromaterapije.
Ključne besede: aromaterapija, stres, zadovoljstvo, čustva, učitelji
Objavljeno: 05.07.2016; Ogledov: 780; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici