| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 390
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Usklajenost poslovnih rešitev s poslovnimi zahtevami
Uroš Zabukovšek, 2024, doktorska disertacija

Opis: Usklajenost informacijske in poslovne strategije je ključnega pomena za uspeh sodobnih podjetij. Množica raziskav ugotavlja, da so lahko celo najboljše strategije neuspešne zaradi pomanjkanja usklajenosti med IT in poslovnimi cilji. Ta problem usklajenosti se kaže kot ena izmed največjih težav med IT strokovnjaki in poslovnimi vodji. V podjetjih morajo vse organizacijske enote sodelovati in podpirati skupne cilje. IT oddelek je ključnega pomena pri tem, saj ponuja storitve in izdelke, ki so nujni za optimizacijo delovanja podjetja. Da bi dosegli usklajenost, je potrebno zagotoviti, da je prisotna na vseh nivojih organizacije, od organizacijskega do individualnega. Za objektivno obravnavo usklajenosti pa je ključno razviti metode in orodja za merjenje stopnje usklajenosti, kar je še vedno predmet raziskav na področju managerskih informacijskih sistemov. Raziskave s področja usklajevanja poslovne in IT strategije (BITA) poudarjajo praktično vrednost usklajevanja obeh strategij, saj prinašajo direktni vpliv na delovanje podjetja. Zgodnejše raziskave so se osredotočale na primerjavo poslovnega načrta in IT načrta, druge so se osredotočale na povezavo med poslovno strategijo in strategijo IT, nato prileganje poslovnih potreb in prioritet informacijskih sistemov IT. Digitalne tehnologije revolucionarno spreminjajo merjenje in upravljanje okoljskih in trajnostnih vidikov poslovanja, vendar optimalno izvajanje in uporaba digitalnih tehnologij, ki podpirajo trajnost podjetij, ostaja izziv. Izhodišče naše raziskave je bilo je bilo raziskati različne vidike BITA ter načine merjenja nivoja zrelosti usklajevanja v katerem se nahaja podjetje. Zanimalo nas je tudi kako BITA vpliva na uspešnost poslovanja organizacije. Glede na obstoječe raziskave BITA smo se osredotočili na manj raziskane dejavnike, kot je vpliv BITA na Korporativno trajnost ter posredne vplive dejavnikov kakovosti IT storitev in delo na daljavo na uspešnost poslovanja organizacije. Z področjem BITA so povezane različne tematike med katerimi lahko izpostavimo strateške informacijske sisteme, ki so informacijski sistemi, ki podpirajo ali oblikujejo konkurenčno strategijo organizacije in so ključne za uspešno poslovanje organizacij. Uspešnost uvedbe in uporabe navedenih sistemov je hkrati tesno povezana z zrelostjo BITA podjetja. Obravnavana tema doktorske disertacije bo prispevala k večjemu razumevanju pomena BITA in stopnje zrelosti v podjetjih in kako BITA vpliva neposredno in posredno (preko kakovosti IT storitev in dela na daljavo) na uspešnost podjetja. Poleg navedenega ta raziskava prispeva k razumevanju pomena BITA in IT storitev pri uvajanju korporativne trajnosti in trajnostnih iniciativ. Pričakujemo, da bo naša raziskava omogočila da bodo podjetja lažje uskladila IT storitve z poslovanjem in se osredotočila na ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost poslovanja. V primeru, da se za podjetje naredi raziskava primera pa lahko podjetje poleg navedenega pridobi vpogled v pomembnost posameznih dejavnikov in se osredotoči na njih z namenom optimiranja ter usklajevanja IT in poslovnih procesov podjetja.
Ključne besede: usklajenost informacijske strategije s poslovno strategijo (BITA), kakovost IT storitev, delo na daljavo, korporativna trajnost, modeliranje strukturnih enačb (SEM), delni najmanjši kvadrati (PLS).
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 35; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (9,50 MB)

2.
Razvoj in vodenje športnih kadrov v profesionalnih ekipah
Tim Lotrič, 2024, diplomsko delo

Opis: V dinamičnem svetu profesionalnega športa je ključno razumeti kompleksnost razvoja in vodenja športnih kadrov za doseganje vrhunskih rezultatov. Znotraj tega konteksta se osredotočamo na identifikacijo in razvoj športnih talentov ter pomembnost psiholoških vidikov, vključno z motivacijo športnikov in mentorsko vlogo pri njihovem razvoju. Primeri uspešnih praks, kot sta Barcelona FC in Golden State Warriors, ponazarjajo, kako učinkovit razvoj in vodenje športnih kadrov prispevata k dolgotrajnemu uspehu ekip v konkurenčnem športnem okolju. Postavili smo si 5 hipotez, ki smo jih raziskali s pomočjo ankete. Raziskava o razvoju športnih kadrov je potrdila večino hipotez, pri čemer izpostavlja potrebo po ozaveščanju o tehnoloških inovacijah ter timskih veščinah. Manjše zanimanje za tehnološka orodja odpira priložnosti za izobraževanje o njihovi koristnosti, medtem ko poudarja potrebo po večji ozaveščenosti o nujnosti timskih veščin. Kljub temu smo dosegli enotnost glede pomena psihološke priprave in mentorske vloge trenerjev. Čeprav smo prepoznali ključne primere uspešnih ekip, je ozaveščenost o kadrovskih strategijah, kot sta nabava talentov in analiza podatkov, še lahko izboljšana. Rezultati prispevajo k razumevanju ključnih vidikov razvoja in vodenja športnih kadrov, omogočajoč oblikovanje bolj ciljanih programov izobraževanja in strategij za športnike, trenerje ter vodstvo športnih organizacij.
Ključne besede: razvoj športnih kadrov, kadrovske strategije, psihološki vidiki, profesionalni šport, mentorska vloga
Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 158; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

3.
Celovita prenova oskrbovanja montažne celice : magistrsko delo
Jernej Jereb, 2024, magistrsko delo

Opis: Proizvodna podjetja se danes soočajo s proizvodnjo vedno večjih količin izdelkov, ki se med seboj razlikujejo. Visoka raven individualizacije izdelkov in kompleksnosti predstavljata velik izziv za upravljanje interne logistike, še posebej za proces oskrbovanja montažnih linij. V procesu oskrbovanja moramo skrbeti za dostavo pravilnih komponent, komponent v pravi količini, kakovosti, ob pravem času in na pravo mesto. Zaradi navedenega je ključna izbira najprimernejše strategije oskrbovanja. Strategije oskrbovanja delimo na strategijo hranjenja materiala ob montažni liniji v transportno-skladiščnih enotah, strategijo dostavljanja materiala v zahtevanem zaporedju ob montažni liniji, strategijo dostavljanja materiala ob montažno linijo v manjših zabojih in količinah, prilagojenih porabi v definiranem časovnem oknu, in dve različni strategiji kompletiranja. Poleg omenjenih je pri oskrbovanju pogosto prakticiranje uporabe supermarketov in kartic KANBAN. Zaradi razlik v lastnostih komponent se uvaja tudi hibridno oskrbovanje, ki kombinira pravila dveh ali več strategij. Strategije se med seboj razlikujejo po uporabi, načinu transporta, pripravi in načinu popolnjevanja zalog. Velik vpliv na izbiro in izboljšanje strategij oskrbovanja ima prakticiranje vitkosti v podjetju. Podjetja uvajajo vitkost z namenom odprave izgub in kontinuiranega izboljševanja procesov. Pri hibridni strategiji je izbira kombinacije strategij odvisna od lastnosti vsake komponente posebej. V magistrskem delu smo pozornost namenili metodi Plan-Do-Check-Act (PDCA) in metodi Axiomatic Design in ju kasneje uporabili tudi pri celoviti prenovi oskrbovanja montažne celice v realnem podjetju. Podjetju smo predlagali uporabo metode za izbiro strategije, predlagali pa smo tudi nov proces oskrbovanja montažne celice s poudarkom na uvedbi digitalnega informacijskega sistema za podporo v procesu oskrbovanja z namenom zmanjšanja napak. Obravnava konkretnega primera v praksi nam je pomagala pridobiti vpogled v oskrbovanje montažne celice in se soočiti z izzivi iskanja priložnosti za izboljšave in izvajanja sprememb. Po zaključku dela na izbranem primeru smo pridobljene izkušnje povzeli in posplošili ugotovitve na način, da bodo uporabne tudi za druga podjetja z montažnimi celicami.
Ključne besede: montažna linija, oskrbovanje montažne linije, kompletiranje, strategije oskrbovanja
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (3,66 MB)

4.
Znotrajjezikovno prevajanje in njegove uresničitve na primeru slovenščine
Natalija Ulčnik, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek se osredinja na teoretične in praktične vidike znotrajjezikovnega prevajanja, vezanega na prevod znotraj enega nacionalnega jezika na časovni osi starejši – sodobni jezik. Preverjene so prevajalske strategije, razvidne iz spremnih besed k obstoječim znotrajjezikovnim prevodom starejših slovenskih besedil iz 10. in 16. stoletja ter prepoznane na podlagi primerjalne analize izbranih izhodiščnih besedil (Brižinskih spomenikov, Trubarjevega Abecednika in Cerkvenega reda) ter njihovih prevodov v sodobno knjižno slovenščino.
Ključne besede: starejša slovenščina, sodobna slovenščina, slovenščina, izhodiščna besedila, ciljna besedila, zunajjezikovni prevodi, prevajalske strategije
Objavljeno v DKUM: 17.05.2024; Ogledov: 119; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Podjetniška demografija in značilnosti podjetništva mladih : Slovenski podjetniški observatorij 2023
Karin Širec, Barbara Bradač Hojnik, Dijana Močnik, 2024

Opis: V okviru Slovenskega podjetniškega observatorija 2023 smo proučevali demografijo slovenskih podjetij in značilnosti podjetništva mladih v Sloveniji in primerjalno z Evropo. Kot vsako leto, smo tudi tokrat v prvem delu raziskave Slovenskega podjetniškega observatorija analizirali demografske značilnosti slovenskih podjetij, medtem ko smo drugi del posvetili aktualni temi tako v slovenskem kot evropskem gospodarstvu, analizi podjetništva mladih. Demografska analiza je bila usmerjena v razumevanje profilov slovenskih podjetij na podlagi različnih kriterijev, kot so število podjetij, njihova velikost, ustvarjen prihodek, stroški dela in dodana vrednost, razčlenjeno po dejavnosti, regiji in velikosti podjetja. Proučevanje značilnosti podjetništva mladih je zagotovilo vpogled v dinamiko podjetništva v izbrani ciljni skupini z namenom oblikovanja učinkovitih ukrepov spodbujanja razvoja podjetništva mladih.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, podjetništvo mladih, značilnosti, priložnosti in ovire, strategije in politike, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 24.04.2024; Ogledov: 155; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (12,41 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Strateške možnosti rasti podjetja x: analiza generične in diverzificirane rasti
Nina Skrivarnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo preučevali strategije rasti v podjetju X. Obravnavano podjetje se v glavnem ukvarja z elektro inštalacijami in je na trgu prisotno že 28 let. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov; teoretičnega in aplikativnega. V teoretičnem delu smo obravnavali faze razvoja podjetja in koncepte ter strategije rasti v podjetju. Povzeli smo definicije različnih avtorjev in jih med seboj primerjali. Opisali smo značilnosti generične in diverzificirane rasti in izpostavili nevarnosti, ki lahko pretijo podjetju ob njegovi rasti. Pojasnili smo še ostale izvedbene rasti v podjetju in našteli možnosti povezovanja z ostalimi podjetji, za boljši konkurenčni položaj. Nato smo se dotaknili še ekonomskih kazalnikov v podjetju, ki so pomembni pri ocenjevanju uspešnosti njegovega poslovanja. V drugem, aplikativnem delu naloge smo zbrana teoretična izhodišča uporabili na primeru podjetja X. Po osnovni predstavitvi podjetja, smo zanj sestavili vizijo in politiko podjetja, ki smo jo lahko določili na podlagi intervjuja s lastnikom. Za podjetje X smo izdelali SWOT matriko, nato pa s pomočjo orodja GVIN opravili konkurenčno analizo. S tem smo ugotovili, da je podjetje X v svoji panogi in regiji konkurenčno ostalim. Po konkurenčni je sledila še tržna analiza, ki je pokazala, da podjetje X kljub svoji mikro obliki, posluje uspešno. V nadaljevanju smo za podjetje X s pomočjo intervjuja povzeli dosedanjo generično in diverzificirano rast, nato pa zapisali nadaljnje potencialne strateške možnosti. Strateške možnosti smo ocenili na podlagi različnih vidikov in izbrali tri najboljše, ki bi jih podjetje X lahko implementiralo v prihodnje. Magistrsko delo smo zaključili z napotki za implementacijo teh strategij. Podjetju X bomo z izdelavo magistrske naloge pomagali pri ustvarjanju novih strateških možnosti za razširitev poslovanja in nadaljnjo rast.
Ključne besede: rast podjetja, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, strateške možnosti
Objavljeno v DKUM: 22.04.2024; Ogledov: 101; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,91 MB)

7.
Snovanje politike podjetja in določitev strategij podjetja X
Alen Husnjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času je za uspešno poslovanje podjetja že skoraj nuja, da se mu določi planiranje na ravni politike podjetja in strateškega managementa. V ta namen mora vodstvo podjetja (predvsem lastniki in drugi ključni udeleženci določenega podjetja) svoje prednosti in priložnosti izrabljati in jih maksimalno izkoriščati pred ostalimi konkurenčnimi podjetji. Sočasno pa morajo tudi slabosti in nevarnosti enako zahtevno upravljati in se z njimi tudi soočati kajti le z kombinacijo obojega lahko pričakujejo rast in razvoj podjetja, ki je uspešno. Strategija je beseda, ki jo uporabljamo na različnih področjih in v različnih segmentih oziroma v najbolj splošnem pomenu kakor tudi v zakompliciranih področjih. V ta namen smo izhajali iz temeljne strategije, kajti velikokrat jo zasledimo prav v poslovnem svetu. Ker je opredelitev politike podjetja in temeljne strategije v podjetju dandanes že skoraj osnova smo za magistrsko delo in določitev izbrali podjetje, ki je še nima določene pa vendar stremijo k temu, da bi bili kot celota uspešni in na trgu delovanja učinkoviti. Prav tako nam določitev politike podjetja in temeljne strategije daje razlago na mnogo različnih dvomov s katerimi se soočamo v podjetju. Med najbolj splošne dvome, ki jih dobimo s pomočjo politike podjetja in temeljne strategije razložene prištevamo predvsem na katerih trgih naj delujemo, kako lahko konkuriramo drugim podjetjem in kako biti uspešni. Magistrsko delo zajema podjetje X, ki obstaja na trgu dela pa vendar še nima jasno zapisane politike podjetja in temeljne strategije. Tako je delo smiselno razdeljeno v dva sklopa. V uvodnem teoretične sklopu smo se osredotočili na pomen in predstavitev različnih osnovnih teoretičnih izhodišč politike podjetja na ravni politike podjetja, strateškega managementa in temeljne strategije. Definicije raznoraznih slovenskih in tujih avtorjev so nam služile za razumevanje teorije in nadaljnjo lažjo definicijo politike podjetja in temeljne strategije podjetja X. Podjetje X je bilo analizirano zgolj na plan razvoja strateškega managementa. Nadaljevali smo z empiričnim delom magistrskega dela, kjer je na samem začetku predstavljeno podjetje X. Ker gre za relativno »mlado podjetje« na trgu dela, ki še nima jasno določene politike podjetja in temeljne strategije smo s pomočjo niza realnih podatkov opredelili njihovo vizijo, poslanstvo, smotre in temeljne cilje podjetja X za lažjo določitev temeljne strategije. Magistrsko delo smo smiselno zaključili z predlogom oziroma temeljno strategijo, ki naj bi se je podjetje držalo, za še bolj uspešno rast in razvoj.
Ključne besede: politika podjetja, vizija podjetja, strategija, temeljna strategija, določitev strategije, izbira strategije, splošna strategija, poslovna strategija, strategija rasti in razvoja.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 162; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

8.
Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporaba
Matjaž Iršič, 2024

Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu.
Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt
Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 475; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (14,09 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Odločitveni model izbire in strategije implementacije sistema ERP : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Sebastian Lovrenčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo relevantno teorijo o ERP-sistemih, njihovo definicijo, razvoj ob koncu 20. stoletja in v sodobno dobo ter ključne metode implementacije, ki temeljijo na lokalnem gostovanju ali gostovanju v oblaku, pojasnjujemo strukturo trga ERP glede na predlagane segmente potrošniških podjetij, ki jih določata velikost, kompleksnost podjetja ter njegovih poslovnih procesov. Prav tako preučujemo, kako lahko podjetje uporabi več parametrski odločitveni model za izbiro optimalnega ERP-sistema, njegove vrste gostovanja in posledično strategije implementacije. Izdelan več parametrski odločitveni model, ki je narejen v programu za večparametrsko odločanje, Logical Decisions, upošteva tehnične, stroškovne in ponudnikove kategorije dejavnikov, porazdelitev vrednosti teh kategorij dejavnikov pa je določena z letnim prihodkom proučevanega podjetja. Vrednost pod kriterijev vsake kategorije je prilagojena potrebam izbranega podjetja, kar omogoča, da model doseže optimalen rezultat. Izbrani ERP-sistemi za odločitveni model so Odoo Enterprise, Odoo Community, Microsoft Dynamics 365 in SAP S/4HANA. Podjetja za testiranje modela so izmišljena in niso povezana z nobenim obstoječim podjetjem, vsako podjetje pa spada v drug tržni segment za uvedbo ERP-sistemov. Z uporabo večparametrskega modela smo dosegli relativno optimalno izbiro najbolj optimalnih ERP-sistemov in strategij implementacij za vsako podjetje, vendar je treba pri končni izbiri ERP-sistema ne glede na optimalno izbiro odločitvenega modela upoštevati stroškovne faktorje in tehnične funkcije ERP-sistema.
Ključne besede: ERP-sistem, več parametrski izbirni model, informacijski sistemi, odločitveni model, strategije implementacije
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 183; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

10.
Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko delo
Raisa Kladnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje.
Ključne besede: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 252; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici