SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SI. MOBIL D.D.
Simon Padar, 2015, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v želji po rasti dandanes poslužujejo mnogih različnih strategi. Za katero izmed strategij se podjetje odloči, je v veliki meri odvisno od dejavnosti podjetja, stanja trga in obstoječih sposobnosti ter znanj v podjetju samem. V diplomskem projektu smo tako obravnavali teoretična izhodišča rasti podjetij, kot tudi teoretična izhodišča določenih strategij rasti, izmed katerih smo se osredotočili predvsem na strategijo diverzificirane rasti. Diverzifikacija posla za podjetje predstavlja širitev svoje tržne ponudbe s storitvami ali proizvodi, ki niso nujno povezani z obstoječimi storitvami ali proizvodi podjetja. Pogosto se od obstoječih storitev ali proizvodov popolnoma razlikujejo. Opredelili smo različne oblike, kot tudi tveganja diverzifikacije, ter preučili razloge podjetij za diverzifikacijo posla. Med temi najpogosteje najdemo nasičenost trga osnovne dejavnosti podjetja, nezmožnost nadaljnje generične rasti, kot tudi dejstvo, da diverzifikacija posla načeloma omogoča višjo stopnjo rasti kot generična rast. Diverzifikacijo posla izvaja tudi podjetje Si.Mobil d.d.. V diplomskem delu smo natančneje preučili razvoj in pristop podjetja k izvajanju diverzifikacije posla, ter z analizo finančnih podatkov podjetja iz poslovanja ocenili uspešnost dosedanjega izvajanja strategije diverzificirane rasti.
Ključne besede: Strategije rasti, diverzifikacija, rast podjetja, Si.Mobil d.d.
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 395; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (836,65 KB)

2.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA ASS TUNING & AVTOSERVIS ZLATKO SENEKOVIČ S.P.
Niko Senekovič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vedno več podjetnikov se odloča za rast podjetja, ki pomeni takšno spreminjanje velikosti podjetja in s tem razpoložljivih proizvodnih zmogljivosti, ki vodijo do maksimiranja dobička. Za uspešno rast je pomembno izredno natančno načrtovanje poslovanja, sposobnost prilagajanja na spremembe ter motivacija podjetnika. Zraven maksimiranja dobička so vzroki, da se podjetnik odloči za rast podjetja, tudi želja po povečanju obsega prihodkov, povečanje prodane količine izdelkov oziroma storitev, družbeni pritisk, stroški ipd. V svoji rasti gre podjetje skozi različne faze rasti. Podjetnik mora vedeti kaj je potrebno v posamezni fazi izpopolnjevati in usklajevati, saj mu to omogoča bolj učinkovito vodenje rastočega podjetja. V osnovnem faznem modelu rasti si sledijo; faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona. V podjetju je prav tako potrebno določiti strategijo rasti, kadar želi podjetje na trg pripeljati nov izdelek ali storitev ali pa želi izpolniti uporabno vrednost že obstoječe ponudbe. Obstaja veliko različnih strategij, dve osnovni pa sta generična rast ter diverzifikacija. V diplomskem seminarju smo se osredotočili na diverzifikacijo, ki pomeni dodajanje novih vrst proizvodov k poslovnemu programu, ki se bistveno razlikujejo od dosedanjih, sodijo v druge skupine dejavnosti in zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetje k diverzifikaciji vodijo različni razlogi. Ti so predvsem nezmožnost generične rasti, odprava konkurenčnih slabosti, zapolnitev kapacitet izven sezone, kontrola velikosti in fleksibilnosti. Obstaja tudi nekaj pasti oziroma nevarnosti diverzifikacije, zato je dobro, da podjetje upošteva nekaj načel oziroma pravil za večjo uspešnost diverzifikacije. Diverzifikacijo, kot izbrano strategijo rasti smo predstavili na podjetju ASS tuning & Avtoservis Zlatko Senekovič s.p., kjer smo predstavili načrt izvajanja diverzifikacije, analizo okolja ter SWOT analizo diverzifikacije.
Ključne besede: rast podjetja, fazni model rasti, strategije rasti, generična rast, diverzifikacija
Objavljeno: 09.11.2011; Ogledov: 2336; Prenosov: 437
.pdf Celotno besedilo (873,13 KB)

3.
PROUČITEV FAZE RASTI IN RAZVOJA PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D. O.O. NAZARJE
Manja Brinovšek, 2011, diplomsko delo

Opis: V razmerah poslovanja, kakršni so današnji, so podjetja nenehno izpostavljena procesom prilagajanja. Skozi življenje podjetja spreminjajo svojo velikost, organizacijo, cilje, strategijo, itd. Vsaka faza rasti in razvoja podjetja je sestavljena iz številnih različnih karakteristik, ki so značilne za določeno razvojno stopnjo. Različni modeli rasti in razvoja podjetja pa podjetju omogočajo lažji prehod iz ene v drugo fazo. Med raziskavo in proučevanjem rasti in razvoja podjetja BSH Hišni aparati d.o.o. smo spoznali, kako pomembno je, da se podjetje razvija in raste v časih, kot so danes. Podjetja so tiste organizacije, ki nam omogočajo zaposlitev, boljše življenje in ne nazadnje tudi preživetje. Pri pisanju diplomskega seminarja smo ob preučevanju modelov rasti in razvoja podjetja spoznali razsežnosti in kompleksnosti procesa rasti in razvoja podjetja in področja, v katerem delujejo.
Ključne besede: • podjetje BSH Hišni aparati d.o.o., • rast in razvoj, • modeli rasti in razvoja podjetja, • cilji in strategije, • okolje, • kompleksnost.
Objavljeno: 15.12.2011; Ogledov: 2287; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

4.
ŽIVLJENJSKI CIKLUS ŠTEDILNIKOV GORENJE
Monika Šmigoc, 2012, diplomsko delo

Opis: Celotna naloga zajema pojem življenjski cikel izdelka in življenjski cikel Gorenjevih štedilnikov. V uvodu je na kratko predstavljen razlog, o čem govori celotno delo, predstavljeni so cilji, namen in metode dela. Nato je v teoretičnem delu opisan življenjski cikel izdelka. Najprej je opredeljen sam pojem življenjskega cikla, ki je opredeljen s pomočjo definicij 4 znanih avtorjev. V naslednji točki je prikazan življenjski cikel v grafičnem modelu, ki je vsesplošno znan. Sestavljen je iz navpične črte, ki prikazuje prihodke in vodoravne črte, ki prikazuje čas. Nato sta v samem grafu prikazani dve krivulji, in sicer krivulja prodaje in dobička. Potekata skozi 4 posamezne faze: faza uvajanja, faza rasti, faza zrelosti in faza nazadovanja. Kot je že znano, imajo tržniki v vsaki fazi, v katero preide izdelek na voljo določene strategije, s pomočjo katerih lahko sprejemajo določene odločitve. In te strategije so prav tako kot posamezne faze opisane s pomočjo literature in povzetkov znanih avtorjev. Drugi del dela se navezuje na Družbo Gorenje in njihove štedilnike. V poglavju o Družbi Gorenja najdemo po vrsti opisano zgodovino Gorenje, trenutno situacijo Gorenja, odvisne Družbe v Gorenju in blagovne znamke, ki so v lasti Gorenja. V celotnem opisu najdemo tudi njihovo vizijo, poslanstvo in,razvoj ter določene podatke. Naslednji del dela se navezuje na štedilnike Gorenje in njihov življenjski cikel. Prvo so opisani štedilniki, ki jih trenutno ponujajo v Gorenju, nato pa je natančno opisan razvoj njihovih štedilnikov od prvotnih štedilnikov na trda goriva do današnjih modernejših in tehnološko naprednejših štedilnikov. Sam življenjski cikel štedilnikov Gorenje je opisan s pomočjo letnih poročil Družbe Gorenje vse od leta 1999 do 2011, s pomočjo podatkov iz vseh njihovi spletnih strani in s pomočjo podatkov, najdenih v različnih virih. Opis življenjskega cikla Gorenjevih štedilnikov je do določene mere opredeljen po mišljenju avtorice in zgoraj omenjenih podatkov.
Ključne besede: Življenjski cikel izdelka, faza uvajanja, faza rasti, faza zrelosti, faza nazadovanja, model življenjskega cikla, strategije v fazi uvajanja, strategije v fazi rasti, strategije v fazi zrelosti, strategije v fazi nazadovanja, strategija hitrega pridobivanja dobička, strategija počasnega pridobivanja dobička, strategija hitrega prodora na trg, strategija počasnega prodora na trg, strategija spreminjanja trga, strategija spreminjanja izdelka, strategija spreminjana marketinškega spleta, Družba Gorenje
Objavljeno: 07.12.2012; Ogledov: 1521; Prenosov: 381
.pdf Celotno besedilo (999,45 KB)

5.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU ŠPORTNEGA DRUŠTVA LOKROVEC
Kris Stermecki, 2013, diplomsko delo

Opis: Veliko je podjetij, ki se z obstoječim obsegom bodisi proizvodnje in/ali prodaje izdelkov in/ali storitev zadovoljijo in s tem stagnirajo; ne rastejo. Na drugi strani je nekaj podjetij, ki s povečevanjem obsega obstoječih proizvodov in/ali storitev generično rastejo. Malo je podjetij, ki se odločajo za diverzificirano rast, še manj pa je takih, ki jim tovrstna rast tudi uspe. Diverzifikacija je izredno tvegana, vendar ob ustreznem načrtovanju lahko tudi zelo dobičkonosna. Podjetje sili na nove trge, da z novimi proizvodi in/ali storitvami osvoji nov krog odjemalcev. Takšen proces je viden tudi v načrtu razvoja Športnega društva Lokrovec, ki z ukrepi diverzificirane rasti čaka obetavna prihodnost. Osrednja tema diplomskega dela je svetovno poznan in priznan šport tenis, ki se je v Sloveniji dodobra uveljavil ob koncu osemdesetih in na začetku devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Po dobrih desetih letih so v našem prostoru njegovo popularnost in renome kraljevega športa nadomestili golf in drugi podobni športi. Danes v svetovnem merilu velja za enega izmed najbolje plačanih športov, prav tako se njegova popularnost na stara pota dviguje tudi v Sloveniji. Namen raziskave je Športnemu društvu Lokrovec pripraviti kombinacijo strategij generične in diverzificirane rasti s poudarkom na slednji. S tem bo klub zaživel na novi, višji ravni in na dolgi rok postal prava teniška akademija. S teoretično podlago v raziskavi združujemo in smiselno povezujemo ekonomska fenomena družinsko podjetništvo in rast podjetja s poudarkom na diverzifikaciji. Na podlagi analize obstoječega stanja kluba in razmer na trgu prednosti prednjačijo pred slabostmi kot tudi priložnosti pred pastmi. Ukrepi, povezani z obstoječo storitvijo, bodo vplivali na znižanje stroškov in povečanje učinkovitosti, ukrepi diverzificirane rasti pa bodo pomenili nove odjemalce in nove vire prihodkov.
Ključne besede: podjetništvo, rast podjetja, strategije rasti, diverzifikacija, prihodki, tenis
Objavljeno: 10.07.2013; Ogledov: 1019; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (982,59 KB)

6.
GENERIČNA RAST PODJETJA POMURSKI SEJEM D.D.
Natalija Dvoršak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju Generična rast Pomurskega sejma d. d. bomo najprej predstavili teoretični del rasti podjetij, nato se bomo osredotočili na generično rast, kjer proučujemo pogoje za rast, načine generične rasti ter kako naj podjetje načrtuje rast. Ker se od podjetja do podjetja strategije rasti razlikujejo in ne obstaja dejanska formula za uspeh, bomo vse te definicije kasneje povezali s teoretičnim delom, ki se navezuje na novo nastali projekt podjetja Pomurski sejem d. d., ki se imenuje POST VIVA in je bil prvič izpeljan v letu 2013. Projekt bomo predstavili od samega načrtovanja, ki traja več let, do izvedbe in analize rezultatov, ki je končni pokazatelj uspešnosti generične rasti. Na koncu bomo predstavili rezultate, vezane na postavljene hipoteze in te potrdili ali zavrgli na podlagi navedenih podatkov in analiz.
Ključne besede: rast podjetja, strategije rasti, generična rast, Pomurski sejem d. d., sejem POST VIVA
Objavljeno: 23.06.2015; Ogledov: 570; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (752,61 KB)

7.
ANALIZA PRILOŽNOSTI RASTI PODJETJA GORES D.O.O.
Marko Krebl, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se osredotočimo na analizo trenutne priložnosti podjetja Gores, d. o. o. Po vzoru faznega modela analiziramo trenutne faze podjetja in ugotovimo, da je podjetje uspešno preživelo prvi dve fazi ter si v tem času nabralo precej izkušenj na področju podjetništva, se postavilo na noge neodvisno od Gorenja in preživelo. Podjetje je sedaj prešlo v novo fazo, fazo rasti. V teoretičnem delu naloge spoznamo, da vsi avtorji proučenih strokovnih del to fazo opisujejo kot najpomembnejšo za podjetje, saj ta v primeru uspešne izvedbe povzroči velik preskok in podjetju omogoči prehod v fazo rasti, ki si je želijo vsi. Ta preskok pa je povezan s pomembnim načrtovanjem strategije rasti, ki vse aktivnosti podjetja usmerja k uspešni rasti. V primeru proučevanega podjetja pa je treba analizirati tudi druge dejavnike, specifične prav zanj. Vsaka rast podjetja je torej specifična, vendar mora biti izpeljana v okviru obstoječih teoretični strategij in vprašanj, povezanih z danimi možnostmi. Pri izbiri strategije upoštevamo vse specifične dejavnike in preverimo, ali je podjetje pripravljeno na določeno obliko rasti. Pri tem pridemo do spoznanja, da je v našem primeru najprimernejša generična rast. Upoštevati pa je treba tudi nevarnosti rasti. V našem primeru ugotovimo, da bi rast ogrozila poslovanje podjetja v primeru prevelikega obsega storitev in prevelikega tržnega deleža, ko podjetje v praksi več ne bi moglo obvladovati vseh najemnikov, prihodkov in stroškov.
Ključne besede: analiza priložnosti rasti, modeli rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, rast s pomočjo nakupa ali prodaje franšize, priložnosti rasti podjetja Gores, d. o. o.
Objavljeno: 09.03.2016; Ogledov: 491; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU SKUPINE TUŠ HOLDING
Smiljana Vinčec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili diverzificirano rast na primeru podjetja Tuš, ki se je v uspešno mednarodno skupino podjetij razvil iz ene same trgovine, odprte leta 1989 v Slovenskih Konjicah. Danes se Tuš Holding v svojih dejavnostih osredotoča na različne oblike trgovine in jih dopolnjuje z nekaterimi drugimi dejavnostmi. Zraven Slovenije deluje tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Makedonije. V diplomskem seminarju smo najprej definirali pojem strategije, strateški management ter podjetniško rast. Osredotočili smo se na diverzificirano rast, ki je ena izmed strategij rasti podjetja. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje in njihove dejavnosti. Podjetje je od leta 1989 raslo na generičen način, od leta 2000 pa govorimo o diverzificirani rasti, kar smo po letih tudi prikazali. Glede na dosegljive podatke o podjetju smo predstavili rezultate dosedanje diverzifikacije, zapisali načrte podjetja za prihodnost in naredili SWOT analizo.
Ključne besede: strategija, strateški management, podjetniška rast, strategije rasti podjetja, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 16.10.2014; Ogledov: 589; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

9.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SPORTINA GROUP
Jernej Berič, 2014, diplomsko delo

Opis: Trg v 21. stoletju je nasičen z raznovrstnimi izdelki in storitvami, ki jih ponujajo najrazličnejša podjetja. Govorimo o konkurenci, ki je že tako močna, da morajo nekatera podjetja v svoj sistem uvesti kopico sprememb, da lahko prekosijo konkurente. Prevzemanje tveganja lahko doprinese velik dobiček, lahko pa tudi veliko izgubo. Zato morajo podjetja ubrati strategijo, pri kateri obstaja visoka verjetnost rasti in dobička ter s tem nadaljnjega obstoja podjetja na trgu. Za uspešnost prihodnjega poslovanja je nujno, da si podjetje zastavi takšno strategijo, s katero bo doseglo svoj temeljni cilj. Za večino podjetij je temeljni cilj maksimizacija dobička. V prvem delu diplomske naloge obravnavamo teoretično izhodišče zastavljenega problema. Obravnavamo več vrst strategij, ki se jih podjetja poslužujejo za uresničevanje optimalne učinkovitosti na trgu. Načrtovanje strategije je pomembna strateška naloga, ki je povezana z optimalno ponudbo izdelkov in storitev trgu. Pomembna je tudi pravilna izvedba zastavljene strategije, ki si jo podjetje izbere, saj je to pogoj za obstoj na trgu. Neustrezno načrtovana strategija lahko vodi podjetje v propad. Preučevano podjetje Sportina Group si je izbralo strategijo diverzifikacije, ki jim je skozi leta omogočila širitev na različne trge z različno ponudbo. S tem so želeli doseči optimalno rast, položaj najuspešnejšega konkurenta na trgu in povečevanje dobičkov ter prihodkov. Izvedba strategije nepovezane konglomeratne diverzifikacije na področje turizma v podjetju Sportina Group je bila razmeroma neuspešna, saj so poslovni rezultati podjetja Sportina Turizem v obdobju 2010 – 2012 slabi, vrednosti finančnih kazalnikov pa večinoma neugodne. Precej začetnih investicijskih načrtov so morali v podjetju odložiti v nedoločeno prihodnost, zlasti zaradi posledic kreditnega krča, omejenosti dostopa do investicijskih sredstev, nezmožnosti črpanja evropskih sredstev, namenjenih spodbujanju turistične dejavnosti in drugih razlogov. Prekinjanje in odlaganje javnosti razkritih ciljev meče slabo luč na podjetje, saj ga investitorji, pa tudi obstoječi in potencialni odjemalci, ne dojemajo več kot verodostojnega.
Ključne besede: diverzifikacija, rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, strategija, strateški management, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 28.11.2014; Ogledov: 784; Prenosov: 493
.pdf Celotno besedilo (781,60 KB)

10.
ZAGON PROJEKTOV RASTI IN RAZVOJA V SREDNJE VELIKIH PODJETJIH IZVEDEN NA PRIMERU PODJETJA KOVINOPLASTIKA BENDA D.O.O.
Rok Tkavc, 2015, magistrsko delo

Opis: Temeljna raziskava magistrskega dela je bila zagon vodenja projektov rasti in razvoja v srednje velikih podjetjih, izvedena na primeru podjetja Kovinoplastika Benda d.o.o. Najprej smo v teoretičnem delu predstavili pomen strategij in projektov v srednje velikih podjetjih ter delovanje projektnega managementa v teh podjetjih. V nadaljevanju smo podrobneje predstavili vrste projektov rasti in razvoja, programe projektov ter multiprojektno poslovanje v podjetjih. Ugotovili smo, da so za srednje velika podjetja projekti rasti in razvoja izjemnega pomena za zagotavljanje nadaljnje rasti in razvoja. V tem delu smo predstavili tudi proces zagona projektov ter dali poudarek predvsem na pretvorbo strategij v projekte in njihovo nadaljnjo izvedbo. V poglavju strateški razvoj podjetij smo opisali, kako poteka strateško načrtovanje v podjetjih, kakšne vrste strategij poznamo in kakšen pomen ima strateški management pri zagonu projektov rasti in razvoja v srednje velikih podjetjih. V nadaljevanju smo predstavili še povezavo projektov s strategijami, vrste ciljev in vhodne strategije projektov. Spoznali smo, da je v podjetjih ključna povezava strategij s projekti, saj lahko le iz jasno zastavljenih strategij nato izvedemo ustrezne projekte, ki bodo podjetju tudi v prihodnosti zagotavljali nadaljnjo rast in razvoj. Zadnje poglavje predstavlja empirični del magistrskega dela, kjer smo analizirali procese zagona projektov rasti in razvoja v podjetju Kovinoplastika Benda d.o.o. Najprej smo na kratko predstavili samo podjetje, nato pa predstavili aktualne projekte, ter podali predloge za zagotavljanje strateškega razvoja podjetja in predlog za reorganizacijo modela vodenja projektov v analiziranem podjetju. Spoznali smo, da podjetje trenutno nima izdelanega modela vodenja projektov in smo zato podali predloge, ki bi to problematiko v podjetju predvidoma izboljšali. Magistrsko delo smo zaključili s predlogi nadaljnjih projektov, ki bodo podjetju tudi v prihodnosti zagotavljali nadaljnjo rast in razvoj, poleg tega pa podali ugotovitve raziskave zastavljenega problema v podjetju.
Ključne besede: projekt, projektni management, vodenje projektov, projekti rasti in razvoja, strategije, strateški management, strateško načrtovanje v podjetjih.
Objavljeno: 27.05.2015; Ogledov: 577; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici