1.
MANAGEMENTSKI VIDIKI KONFLIKTOV V ORGANIZACIJI XUrška Lesjak, 2013, magistrsko delo
Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, kaj se dogaja z vidika managementa, z reševanjem konfliktov in komunikacijo v organizaciji. Reševanje konfliktov je pomemben del vsake organizacije, saj se s tem zagotovi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. Komunikacija pa poskrbi, da do konfliktov ne prihaja v tako veliki meri, če pa že pride do njih, pa dobra komunikacija poskrbi, da je reševanje hitro in učinkovito.
V prvem, teoretičnem delu naloge smo razložili nekatere pojme komunikacije in konfliktov. Navedli smo nekaj definicij, ki se nanašajo na konflikte v organizacijah, pa tudi nekaj splošnih definicij. Konflikt je nasprotje, ki nastane zaradi nestrinjanj med člani organizacije ali pa med posamezniki v vsakdanjem življenju, zelo pomembno pri tem pa je, da se konflikt reši na primeren način. V tem delu naloge smo razložili nekaj metod, strategij in načinov reševanja konfliktov. V nalogo smo zajeli nekaj pojmov komuniciranja, saj je ravno komuniciranje izredno pomembno za reševanje konfliktov. Boljša kot je komunikacija med člani neke organizacije, učinkovitejše se rešijo konflikti ali pa do njih zaradi dobrega pretoka informacij sploh ne pride. Navedli smo nekaj splošnih definicij komuniciranja, vendar pa smo se bolj osredotočili na opredelitev poslovnega in organizacijskega komuniciranja ter na to, kako poteka proces komuniciranja v organizaciji. Opisali smo nekaj vrst, motenj in ovir procesa komuniciranja.
Drugi del magistrske naloge se je nanašal na anketo, ki smo jo izvedli v izbrani organizaciji. Predstavili smo nekaj osnovnih podatkov organizacije x, nato pa smo podrobneje razložili pridobljene rezultate ankete. Anketirali smo 50 režijskih delavcev, ti so odgovarjali na zastavljena vprašanja zaprtega tipa. Dobljeni podatki so nas pripeljali do zanimivih spoznanj, s pomočjo katerih smo lahko ovrgli ali potrdili postavljene hipoteze.
Na podlagi rezultatov ankete smo tako podali ključne ugotovitve in možne izboljšave. Po zapisanem v teoretičnem in empiričnem delu naloge lahko rečemo, da se konflikti v organizaciji x pojavljajo stalno, velik vpliv na njihovo reševanje pa ima komunikacija, torej pretok informacij iz enega dela organizacije v drugega. Če je ta pretok dober, potem v organizaciji komunikacija poteka zelo dobro, torej informacije krožijo in se ne izgubljajo. Zaposleni lahko z dobro komunikacijo rešijo nastale konflikte ali pa celo preprečijo nastanek novih.
Ključne besede: Konflikt, reševanje konfliktov, vrste, strategije, vzroki, posledice konfliktov, komunikacija, poslovno komuniciranje, proces in model komuniciranja, organizacija, management.
Objavljeno v DKUM: 09.01.2014; Ogledov: 1813; Prenosov: 257
Celotno besedilo (1,37 MB)