| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 435
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga marketinškega komuniciranja v rasti blagovne znamke Apple
Matevž Ograjenšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Dandanes podjetja veliko vlagajo v marketing, saj želijo s tem izboljšati svojo prepoznavnost, zaupanje kupcev in rast blagovne znamke. Podjetja se zavedajo, da ni dovolj imeti dober izdelek, ampak je pomembno tudi, kako ga predstavijo. V ospredje prihaja marketinško komuniciranje, saj podjetjem omogoča, da jasneje pokažejo, kdo so in zakaj naj jih kupci izberejo. Veliko podjetij se trudi, da bi na kupce naredilo dober vtis in jim ostalo v spominu, kar je danes skoraj nujno, če želijo biti uspešna. V tem magistrskem delu sem se osredotočil na podjetje Apple, ki je eno najbolj prepoznavnih na svetu. Apple ni poznan samo po kakovostnih izdelkih, ampak tudi po tem, kako komunicira s svojimi uporabniki. Njihov način predstavitve izdelkov, oblikovanje sporočil in celostna podoba podjetja so pogosto vzor drugim blagovnim znamkam. Zanimalo me je, katere oblike marketinškega komuniciranja uporabljajo, kako s tem gradijo svojo blagovno znamko in kaj se lahko iz njihovega primera naučijo druga podjetja. V teoretičnem delu sem opisal pomen blagovne znamke in vse glavne oblike marketinškega komuniciranja. V empiričnem delu pa sem zbral podatke iz različnih strokovnih člankov in analiz, ki opisujejo Applove pristope. Pri tem sem se osredotočil na primere, ki pokažejo, kako podjetje povezuje svojo ponudbo z vrednotami in pričakovanji uporabnikov. Na podlagi teh sem poskušal ugotoviti, kateri kanali in strategije so pri njih najbolj učinkoviti in zakaj. Na koncu sem ocenil, kako pomembno vlogo ima komunikacija pri uspehu blagovne znamke Apple in ali bi podobne pristope lahko uporabila tudi druga podjetja.
Ključne besede: Marketinško komuniciranje, Apple, marketing, strategije, blagovna znamka
Objavljeno v DKUM: 04.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (4,66 MB)

2.
Analiza ukrepov celostnih prometnih strategij občin vzhodne kohezijske regije Slovenije : diplomsko delo
Marko Misja, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava področje trajnostne mobilnosti, ki postaja eden ključnih izzivov sodobnega prostorskega in prometnega načrtovanja. Osrednji predmet raziskave je analiza konkretnih ukrepov, zapisanih v Celostnih prometnih strategijah, ki jih občine pripravljajo kot temeljni strateški dokument za spodbujanje trajnostnih oblik mobilnosti. Delo se osredotoča na nekatere občine vzhodne kohezijske regije Slovenije. Namen raziskave je bil ugotoviti, kateri ukrepi se v občinah najpogosteje pojavljajo ter kako so razporejeni glede na pet stebrov trajnostne mobilnosti: hoja, kolesarjenje, trajnostno načrtovanje, javni potniški promet in motoriziran promet. Poleg tega smo primerjali razlike med občinami glede na njihovo velikost, površino in gostoto poselitve ter preučevali, ali določene skupine občin dajejo prednost specifičnim oblikam mobilnosti. Rezultati analize so pokazali, da občine pogosteje vključujejo mehke kot trde ukrepe, pri čemer največ ukrepov zadeva področje motoriziranega prometa, najmanj pa javni potniški promet. Ugotovljene so bile tudi razlike med večjimi in manjšimi občinami glede števila in vrste ukrepov.
Ključne besede: celostne prometne strategije, celostno prometno načrtovanje, stebri trajnostne mobilnosti
Objavljeno v DKUM: 04.11.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

3.
Analiza strategij digitalnega marketinškega komuniciranja glede na različne velikosti podjetij
Klara Hameršak, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem digitalnem okolju je učinkovita uporaba digitalnega marketinškega komuniciranja ključna za uspeh podjetij. Strategije in pristope k digitalnemu marketinškemu komuniciranju pa močno določata velikost podjetja in dostop do virov. Mikro, mala, srednje velika in velika podjetja se pogosto soočajo z omejenimi proračuni in omejenim dostopom do naprednih tehnologij, kar lahko negativno vpliva na njihovo uspešnost. Velika podjetja imajo na voljo več sredstev in strokovnega znanja, kar jim omogoča učinkovitejšo izrabo digitalnega marketinškega komuniciranja. Magistrska naloga se osredotoča na pomanjkanje poglobljenega razumevanja, kako se strategije digitalnega marketinškega komuniciranja razlikujejo glede na velikost podjetja, ter raziskuje, kako lahko podjetja različnih velikosti optimizirajo svoje strategije za boljše rezultate. Razumevanje teh razlik in podobnosti lahko podjetjem pomaga prilagoditi svoje pristope, izboljšati konkurenčnost in učinkoviteje dosegati cilje v digitalnem okolju.
Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, velikost podjetja, strategije, optimizacija, konkurenčnost.
Objavljeno v DKUM: 30.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

4.
Učinkovitost intervencij za izboljšanje socialnih veščin pri otrocih z motnjo avtističnega spektra
Nika Budja, 2025, diplomsko delo

Opis: Uvod: Za otroke z motnjo avtističnega spektra so značilni primanjkljaji v socialni komunikaciji, omejeni interesi in ponavljajoče se vedenje. Vse večja razširjenost motnje in težave otrok pri socialni interakciji opozarjajo na nujnost zgodnjega prepoznavanja in ustreznih intervencij. Socialne veščine so ključne za uspešno vključevanje v družbo, vendar jih ti otroci brez ciljanih pristopov pogosto težko razvijejo. Metode: Izvedli smo pregled, analizo in sintezo literature v angleškem jeziku, objavljeno v obdobju 2015–2025. Znanstveno literaturo smo iskali v bazah Cochrane Library, PubMed in APA PsycArticles. Identificirane raziskave smo predstavili v tabeli karakteristik, za sintezo ugotovitev pa smo uporabili narativni opis. Rezultati: V analizo smo vključili 12 raziskav. Ugotovili smo, da različne intervencije pripomorejo k izboljšanju socialnih veščin, zmanjšanju vedenjskih težav ter izboljšanju socialne interakcije. Vplivale so tudi na zmanjšanje socialne anksioznosti in občutka osamljenosti ter so izboljšale medosebne odnose in kakovost življenja. Razprava in zaključek: Za najbolj učinkovite intervencije za izboljšanje socialnih veščin pri otrocih z motnjo avtističnega spektra so se izkazale tiste, ki vključujejo strukturiran pristop, zgodnji začetek obravnave ter aktivno vključevanje staršev in vrstnikov, pa tudi uporabo sodobnih pristopov, kot so navidezna resničnost in robotsko podprte intervencije.
Ključne besede: socialne veščine, motnje v duševnem razvoju, inkluzija, podporne strategije
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

5.
Analiza poročanja o kibernetskih tveganjih v letnih poročilih slovenskih podjetij
Lara Meh, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se posveča vprašanju, koliko slovenska podjetja v svojih letnih poročilih razkrivajo kibernetska tveganja ter ukrepe za zagotavljanje kibernetske varnosti. Namen raziskave je ugotoviti raven razkrivanja kibernetskih tveganj. Podjetja se soočajo z vse bolj kompleksnimi kibernetskimi tveganji, ki ne izvirajo zgolj iz zunanjih virov (kot so npr. vdori v e-poštna sporočila, zlonamerna programska oprema, spletne prevare) , temveč tudi iz notranjega okolja, kot so napake zaposlenih ali zlonamerna dejanja. V diplomskem delu smo opredelili kibernetska tveganja in kibernetsko varnost kot sestavni del upravljanja tveganj. Prestavili smo notranje in zunanje grožnje za podjetja ter veljavno zakonodajo in evropsko regulativo, prav tako pa tudi podlago za razkrivanje tveganj v letnih poročilih podjetij. Predstavili smo tudi nekatere dobre in slabo prakse razkrivanja tveganj z zgledi. Izvedli smo empirično raziskavo, in sicer za 30 izbranih podjetij (15 velikih in 15 srednje velikih podjetij) smo analizirali razkritja v njihovih letnih poročilih za obdobje 2021–2023. Preverili smo, ali podjetja zaznavajo tveganja na splošno, tveganja v zvezi z informacijsko varnostjo ter tveganj v zvezi s kibernetsko varnostjo. Tveganja so razkrita v vseh letnih poročilih, kibernetska tveganja je razkrivalo 35 % vseh letnih poročil, informacijsko varnost pa kar 53 %. Torej kibernetska tveganja je razkrivalo 6 od 30 izbranih podjetij (podjetja so kibernetska tveganja razkrivala vsaj v dveh letnih poročilih). Informacijsko varnost pa je razkrivalo 16 od 30 izbranih podjetij. Najbolj so razkrivala tveganja velika podjetja, zlasti tista, ki kotirajo na borzi ali delujejo v panogah energije ali telekomunikacij. Srednje velika podjetja iz manj tveganih panog razkrivajo bistveno manj, pogosto pa se omejijo zgolj na osnovna razkritja o tveganjih. Prvo hipotezo, da večina podjetij kibernetskih tveganj ne razkriva, smo lahko potrdili, saj le 35 % letnih poročil vsebuje omembe o kibernetskih tveganjih (le 7 od 30 podjetij je vsaj v enem letnem poročilu v izbranem obdobju razkrivalo kibernetska tveganja). Drugo hipotezo, da vsaj tretjina podjetij razkriva kibernetski napad, smo zavrnili, saj je le eno podjetje od tridesetih podjetij razkrilo tak napad. Tretjo hipotezo, da obstajajo razlike glede na velikost/panogo podjetja, smo potrdili, saj je prihajalo do večjih razlik med podjetji. Ugotavljamo, da večina podjetij tematiki razkritij še vedno ne posveča zadostne pozornosti. Le redka podjetja kibernetska tveganja celovito vključujejo v svoja razkritja, zato je potreba po večji zakonodajni jasnosti, izobraževanju zaposlenih ter sistematičnem vključevanju upravljanja kibernetskih tveganj v strateške dokumente podjetij. V prihodnje bi bilo zanimivo proučevati letna poročila podjetij, katerih kibernetski napad je bil poročan v medijih. Tako bi lahko ugotovili, če so in kako so to podjetja razkrivala v svojih letnih poročilih. Smiselno bi bilo čez nekaj let narediti tudi analizo, kako so se spremenila razkritja v letnih poročilih podjetja v vzorcu zaradi novih regulativnih zahtev s področja informacijske varnosti.
Ključne besede: kibernetska varnost, kibernetsko tveganje, nevarnosti informacijske tehnologije, strategije obvladovanja kibernetskih tveganj, poročanje kibernetskih tveganj, letno poročilo
Objavljeno v DKUM: 24.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,47 MB)

6.
Merjenje podobnosti metahevrističnih iskalnih strategij z modeli strojnega učenja
Žan Hozjan, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavimo metodo za merjenje podobnosti metahevrističnih iskalnih strategij po vzorih iz narave. Predstavljena metoda s pomočjo meta-genetskega algoritma poišče nabor hiperparametrov metahevristik, ki povečuje podobnost vedenja metahevristik med reševanjem optimizacijskega problema. Metoda omogoča primerjavo metahevristik na podlagi metrik raznolikosti. Za merjenje podobnosti metahevristik uporabimo metrike podobnosti in modela strojnega učenja. Na koncu dela podamo rezultate in prediskutiramo ugotovitve.
Ključne besede: metahevristične iskalne strategije po vzorih iz narave, primerjava metahevrističnih iskalnih strategij, genetski algoritem
Objavljeno v DKUM: 17.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

7.
S. p. ali d. o. o.? izzivi in prednosti usklajevanja dela in zasebnega življenja
Špela Antolović, 2025, diplomsko delo

Opis: Povzetek Diplomska naloga obravnava izzive in prednosti lastnikov podjetji pri usklajevanju poklicnih in družinskih obveznosti ter vlogo prilagodljivih strategij pri njihovem premagovanju. Namen raziskave je raziskati časovne in finančne pritiske, vpliv poslovnih obveznosti na družinsko življenje in učinkovitost strategij za ravnovesje. Raziskava temelji na kvantitativni metodi z anketnim vprašalnikom, ki ga je izpolnilo 116 lastnikov podjetji. Podatki so bili analizirani z opisno statistiko in interpretirani v povezavi z obstoječo literaturo. Rezultati kažejo, da so samostojni podjetniki (s.p.) bolj obremenjeni s finančno odgovornostjo in pogostimi izrednimi primeri, medtem ko so lastniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) bolj izpostavljeni stalni dosegljivosti in kompleksnosti nalog. Kljub razlikam med skupinama vrednost neodvisnega t-testa ni pokazala razlike v usklajenosti poklicnega in zasebnega življenja med s.p. in d.o.o. Ugotovljeno je bilo tudi, da samostojni podjetniki pogosteje uporabljajo neformalne strategije, medtem ko lastniki d.o.o. pogosteje posegajo po formalnih ukrepih. Pri obeh skupinah je bila opažena močna podpora družine in sodelavcev. Na podlagi ugotovitve so v zaključku predlagani ukrepi za izboljšanje ravnotežja med delom in zasebnim življenjem, posebaj prilagojeni vsaki poslovni obliki.
Ključne besede: usklajevanje dela in zasebnega življenja, samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, izzivi podjetnikov, strategije.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

8.
Franšizing kot podjetniška strategija: kfc in vstop na tuje trge
Luka Bračič, 2025, diplomsko delo

Opis: V tem delu je raziskovan franšizing kot eno izmed pomembnejših podjetniških strategij za širitev podjetij na tuje trge. Zanimalo me je predvsem, zakaj se podjetja odločajo za takšen način rasti in kako se ta strategija izkaže v praksi. S pomočjo primera KFC sem analiziral, kako deluje franšizing v panogi hitre prehrane, katere oblike se uporabljajo in kakšne so prednosti ter morebitne omejitve tega pristopa. Pokazalo se je, da franšizing omogoča hitro širitev ob manjšem tveganju in z nižjimi stroški, vendar zahteva premišljen izbor partnerjev in jasno postavljena pravila sodelovanja. Na podlagi teoretičnih spoznanj in študije primera ugotavljam, da je franšizing lahko zelo učinkovita strategija internacionalizacije, še posebej v panogah, kjer sta pomembni prepoznavnost blagovne znamke in ponovljivost poslovnega modela.
Ključne besede: franšizing, internacionalizacija, strategije vstopa, KFC, master franšiza, hitra prehrana.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

9.
Planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club d. o. o.
Neja Sternad, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na planiranje politike podjetja in strategij podjetja na primeru podjetja Gams Club, d. o. o. V teoretičnem delu so opredeljeni ključni pojmi, kot so vizija podjetja, politika podjetja (poslanstvo, smotri in temeljni cilji) ter strategije podjetja (temeljna, poslovne in splošne). Predstavljena so strateška poslovna področja ali na kratko SPP-ji, strateške možnosti razvoja ter celovitost in skladnost razvojnih potencialov podjetja. Preučili smo tudi, kako se analizirajo vrednote podjetja, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti iz okolja podjetja ter kakšni so postopki strateškega segmentiranja. Praktični primer podjetja Gams Club, d. o. o., potrjuje, da jasno opredeljena vizija in politika podjetja predstavljata temelj strateškega razvoja, medtem ko planiranje strategij omogoča učinkovito izrabo virov, prilagajanje ponudbe potrebam kupcev ter ohranjanje konkurenčnosti, kakovosti storitev in prepoznavnosti na trgu. Ugotovitve kažejo, da je celovito planiranje politike podjetja in strategij podjetja ključno za tudi trajnostni razvoj, saj povezuje dolgoročne cilje podjetja s strateškim in z vsakodnevnim delovanjem, krepi konkurenčno prednost in zagotavlja uspešno prilagajanje podjetja spremembam v poslovnem okolju.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, razvojni potenciali podjetja, Gamc Club, d. o. o.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1021,25 KB)

10.
Analiza prodajalca x v telekomunikacijskem podjetju telemach slovenija d. o. o.
Nejc Kraner, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo proučuje pomen prodaje v sodobnem poslovnem okolju, kjer se zaradi tehnološkega razvoja in spremenjenih navad potrošnikov oblikujejo novi prodajni pristopi. V teoretičnem delu je predstavljen razvoj prodaje ter vloga prodajnega predstavnika, ki danes deluje kot svetovalec in strateški partner kupcu. Osrednji del se osredotoča na prodajni proces in ključne dejavnike uspešne prodaje, kot so odnos do strank, prilagodljivost in komunikacijske veščine. Empirični del temelji na anketi, katere rezultati kažejo, da večina anketirancev zaznava prodajnega predstavnika kot strokovnega, prijaznega in zaupanja vrednega, kljub nekaterim zaznanim pomanjkljivostim pri podajanju informacij. Sklepno delo poudarja, da je sodobna prodaja strateško pomembna dejavnost, ki pomembno vpliva na dolgoročno uspešnost podjetja.
Ključne besede: prodaja, prodajni proces, prodajni predstavnik, vloga prodajalca, prodajne strategije.
Objavljeno v DKUM: 30.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

Iskanje izvedeno v 0.14 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici