| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 191
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, diplomsko delo

Opis: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Ključne besede: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Objavljeno: 24.11.2020; Ogledov: 362; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru zavarovalnice
Janja Benkovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Rast in povečanje poslovanja je cilj velike večine podjetij, saj lehko preko le-te povečajo svoje kapacitete in posledično učvrstijo svojo moč in prisotnost na trgu. Podjetja in organizacije rastejo na na različne načine in preko različnih strategij, katere izberejo glede na svoje individualne potrebe in situacijo. Tako smo v začetku diplomskega projekta teoretično opredelili motive za rast podjetij in organizacij, kakor tudi različne načine in oblike, kako lahko le-to uresničujejo. Na podlagi zbrane teorije smo analizirali organizacijo Zavarovalnica Sava d.d., katera se ukvarja z dejavnostjo zavarovanja, pozavarovanja in pokojninskih skladov (razen socialne varnosti). Omenjena organizacija je bila ustanovljena 14.10.2015, ko je njen novi lastnik, in sicer družba Sava RE d.d. podal iniciativo po združitvi družb Zavarovalnice Maribor d.d., Zavarovalnice Tilia d.d. in dveh hrvaških zavarovalnic: Velebit životno osiguranje in Velebit osiguranje. Z združitvijo omenjenih zavarovalnih družb je tako nastala nova družba, imenovana Zavarovalnica Sava d.d., ki je bila vpisana v sodni register leta 2016 in še isto leto pričela poslovati. V diplomskem projektu smo analizirali vpliv izbrane strategije rasti te družbe na njeno nadaljne poslovanje in kako je le-ta vplivala na njene izbrane finančne kazalnike. Za lažjo interpretacijo smo opravili konkurenčno analizo omenjene družbe, kjer smo prej omenjene finančne kazalnike primerjali s podobnimi kazalniki treh konkurenčnih družb v določenem časovnem obdobju (s poudarkom na obdobju 2015 in 2016, saj je bila takrat sprememba poslovanja zaradi združitve najbolj razvidna). Na podlagi omenjene analize smo dobili zelo vidno primerjavo med konkurenčnimi družbami izbrane družbe, kakor tudi nihanja vrednosti izbranih finančnih kazalnikov pred in po uveljavitvi združitve kot strategije rasti. Poleg konkurenčne smo opravili tudi tržno analizo, s pomočjo katere smo lahko determinirali tržni položaj družbe Zavarovalnica Sava d.d. na slovenskem trgu. Le-tega smo natančneje opredelili na občino in regijo, kakor tudi glede na ožjo in širšo dejavnost, v kateri posluje.Ugotovili smo, da je po združitvi omenjena družba postala ena izmed največjih družb v svoji dejavnosti, kakor tudi na slovenskem trgu. Slednje lahko utemeljimo s podatki o primerjavi izbranih kazalnikov povprečne delujoče družbe v vsaki kategoriji tržne analize (občine, regije, ožje in širše dejavnosti). Iz prej omenjenih analiz smo ugotovili, da je omenjena družba uspela učinkovito razširiti svoje poslovanje in povečati svoj tržni delež na slovenskem trgu. Kljub temu pa se srečuje z nekaterimi negativnimi stranskimi učinki združitve, in sicer povečanje števila zaposlenih in posledično manjše dodane vrednosti na zaposlenega (v primerjavi s svojimi konkurenti). Slednja kazalnika je skozi nadaljna leta poslovanja skušala stabilizirati in povečati, predvsem preko racionalizacije zaposlenih in povečevanja učinkovitosti in ponudbe svojih storitev.
Ključne besede: Podjetniška rast, življenski cikel podjetja, strategija in oblike rasti, analiza primera, konkurenčna analiza, tržna analiza
Objavljeno: 06.12.2019; Ogledov: 357; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (647,90 KB)

3.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 446; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

4.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, diplomsko delo

Opis: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Ključne besede: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Objavljeno: 04.06.2019; Ogledov: 442; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (978,37 KB)

5.
Diverzificirana rast podjetja GMT d.o.o.
Jasmina Trstenjak, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt je razdeljen na dva dela – prvi je teoretični, drugi pa empirični. V prvem smo predstavili teorijo o rastočih podjetjih in dinamičnem podjetništvu, navedli smo tudi modele in dejavnike rasti podjetij. V tretjem poglavju smo predstavili strategije rasti in poudarili diverzificirano rast, saj smo na podlagi te strategije v nadaljevanju obravnavali podjetje GMT d.o.o. Empirični del diplomskega projekta temelji na podjetju GMT d.o.o., iz Murske Sobote, ki se ukvarja s trgovino z rezervnimi deli in dodatno opremo za vozila. Za to podjetje smo se odločili, ker je eno izmed bolj znanih v našem domačem okolju. Najprej smo predstavili podjetje GMT d.o.o., njegovo dejavnost, prodajni in nabavni program ter poslanstvo, vizijo in vrednote. V nadaljevanju smo se posvetili zgodovini rasti organizacije po posameznih letih in navedbi razlogov za diverzifikacijo. V sklepnem delu smo podrobneje analizirali kazalnike rasti podjetja in strategijo rasti GMT d.o.o. Podjetje je sprva raslo generično, vendar so v njem čez čas ugotovili, da na ta način ne morejo več rasti. Takrat so se odločili za strategijo diverzifikacije in vstopili na tuji trg. Podjetje GMT d.o.o. je zelo hitro raslo in si posledično trikrat prislužilo priznanje za pomursko-dravsko gazelo ter eno srebrno in eno bronasto vseslovensko gazelo. V obdobju 25 let so zrasli iz ene poslovalnice z dvema zaposlenima v družbo s 56 poslovalnicami in približno 350 zaposlenimi. Analizirali smo podjetje v obdobju med letoma 2014 in 2017 ter ugotovili, da so prihodki in dobiček nenehno rasli. Povprečne stopnje rasti preučevanih kazalnikov v opazovanem obdobju pa so bile v večini primerov pozitivne. Diverzificirana strategija rasti je omogočila tudi nova delovna mesta v podjetju. GMT d.o.o. ima konkurenco v svoji panogi, vendar kljub temu ostaja vodilno podjetje na svojem področju v Sloveniji. V podjetju GMT d.o.o. tudi v prihodnje načrtujejo diverzifikacijo – poleg osvajanja novih trgov imajo v načrtu tudi šolo za avtomehanike in lansiranje lastne blagovne znamke.
Ključne besede: GMT d.o.o., rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, gazela
Objavljeno: 14.11.2018; Ogledov: 558; Prenosov: 111
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

6.
Celovito planiranje razvoja podjetja
Jernej Kos, 2018, magistrsko delo

Opis: Organizacije poslujejo v ekosistemih, ki so turbulentna, polna negotovosti in konkurenčnosti. Izzive lahko organizacije premagujejo z interdisciplinarnim in celovitim pristopom k planiranju njihovega razvoja. Za planiranje razvoja podjetja so uporabna načela strateškega managementa in politike podjetja. Magistrska naloga v prvem delu predstavi teoretično ozadje politike podjetja in strateškega managementa. Razloži ključne opredelitve, konstrukte in strateški management ter politiko umesti v planiranje razvoja podjetja. Raziskovalni del magistrske naloge pa začenjamo s predstavitvijo obravnavanega podjetja. Za mikro oz. majhno podjetje smo pregledali ključne spremembe in zmožnosti ter preučili vizijo in poslanstvo. Obravnavano podjetje deluje na trgu, ki je kot ekosistem izrazito konkurenčen, nasičen in zahteva obvladovanje primarnih in podpornih aktivnosti za doseganje konkurenčne prednosti. Zaradi tega smo izvedli okolijsko analizo in preučili priložnosti, nevarnosti in razvojna tveganja za podjetje. Poudarjamo pomen kvantitativne rasti kot dejavnika razvoja, saj ima obravnavano podjetje še precej prostora za rast. Ključna spoznanja nadaljujemo s pripravo predlogov razvojnih vizij, politike in strategij. Pri viziji upoštevamo uresničljivost, pri politiki temeljne vrednote podjetja, za diskusijo strategij pa njegove zmožnosti. Raziskavo zaključujemo s presojo strategij, analizo poslovno-finančnega stanja in pripravo uresničitvenega programa za obravnavano podjetje v obdobju 2019-2021. V zaključku predstavljamo izvleček ugotovitev in preverjamo hipoteze magistrske naloge.
Ključne besede: strateški management, politika podjetja, razvoj podjetja, vizija podjetja, strategija podjetja, program razvoja.
Objavljeno: 18.10.2018; Ogledov: 557; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

7.
Posebnosti izbire in uvedbe celovite informacijske rešitve v mala podjetja na primeru podjetja 3tel d.o.o.
Vito Jakič, 2017, magistrsko delo

Opis: Za uvedbo nove ERP-rešitve so danes na voljo številni ponudniki, ki malim podjetjem ponujajo mnogo različnih rešitev, kar je edina možna rešitev za uvedbo novega informacijskega sistema s strani zunanjih izvajalcev. Pozorni morajo biti pri izbiri, da izberejo najprimernejšo in za njih najpravilnejšo možno rešitev, ki bo odpravila težave poslovanja. Glede na čas, v katerem smo, je v malih podjetjih še toliko bolj pomembno, da na odločitve o spremembah poslovanja gledajo predvsem z vidika stroškov, saj je poleg uspešne spremembe pomembno tudi, da je le-ta finančno ugodna za podjetje. Implementacija nove rešitve predstavlja za podjetje nedvomno velik izziv, na katerega mora biti dobro pripravljeno. Da se pri upravljanju z novo rešitvijo izognejo nepotrebnim nevšečnostim, kot npr. počasnost in nepripravljenost zaposlenih, mora vodstvo z uvedbo seznaniti zaposlene že pred začetkom projekta. Uspešnost projekta uvedbe pa še ne pomeni, da je delo opravljeno in da so pozitivni rezultati zagotovljeni, ampak je potrebno znati z novo programsko opremo tudi pravilno upravljati in izkoristiti vse tiste atribute, ki jih s prejšnjo sploh ni bilo mogoče ali pa njeno delovanje ni bilo pravilno. Tako sta za uspešnost poslovanja potrebni dve stvari, in sicer, sistem je potrebno dobro integrirati in izrabiti je potrebno vse možne kapacitete vpeljane ERP-rešitve.
Ključne besede: ERP-rešitev, izbira, uvedba, celovite informacijske rešitve, mala podjetja, Pantheon, informacijski sistem, kritični dejavniki uspeha, hitra strategija.
Objavljeno: 23.10.2017; Ogledov: 598; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

8.
ORGANIZACIJSKA KULTURA V PODJETJU PIKTRONIK D.O.O.
Polona Sekol, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Osrednje raziskovalno področje v diplomski nalogi je preučevanje organizacijske kulture v podjetju Piktronik d.o.o. V teoretičnem delu smo predstavili pojem organizacijske kulture, njene sestavine, kako ta vpliva na uspešnost podjetja in kako je le-to mogoče spremeniti, ter predstavili nekatere tipologije organizacijske kulture od znanih predstavnikov s tega področja. V empiričnem delu smo na kratko predstavili podjetje Piktronik d.o.o. in njegovo strategijo ter s pomočjo rezultatov anketnega vprašalnika testirali postavljene hipoteze. Rezultati raziskave so pokazali, da je prevladujoč tip organizacijske kulture v podjetju Piktronik d.o.o. »hierarhija«, ki pa ni usklajena s samo strategijo podjetja, saj ima ta karakteristike tipa organizacijske kulture »adhoc«. V zaključku smo vodstvu podali predloge za izboljšanje usklajevanja med strategijo podjetja in njegovo kulturo.
Ključne besede: Organizacijska kultura, vrednote, moč kulture, strategija podjetja, OCAI-vprašalnik.
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 1110; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

9.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, diplomsko delo

Opis: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Ključne besede: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Objavljeno: 22.09.2016; Ogledov: 661; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

10.
EKONOMSKO VREDNOTENJE IN IZBIRA STRATEGIJ
Ivanka Bezjak, 2016, diplomsko delo

Opis: Podjetje Montpro d.o.o. je storitveno podjetje. Podjetje uspešno posluje že od leta 2004. Podjetje je v stoodstotni lasti Branka Pečarja. Glavna dejavnost podjetja je mehanska obdelava kovin, osnovna dejavnost pa industrijska montaža v avtoindustriji, sušilnicah za les ter sončnih elektrarnah. Pri planiranju razvoja smo izhajali iz obstoječega stanja podjetja, proučili smo vrednote ključnih udeležencev podjetja, priložnosti in nevarnosti ter prednosti in slabosti, ki bi lahko imele vpliv na razvoj podjetja. Na posameznih programsko-tržnih področjih smo prikazali perspektivnost in konkurenčno sposobnost podjetja. Podjetju smo podali predlog za strategije ter jih ekonomsko ovrednotili. Na podlagi vrednotenja strategij smo spoznali, da bo lahko podjetje tudi v prihodnjih letih uspešno poslovalo. V zaključnem delu diplomske naloge smo za podjetje izdelali program razvoja za nadaljnjih pet let. S planiranim razvojem si bo podjetje pripomoglo k nadaljnjemu razvoju in rasti prodaje.
Ključne besede: politika podjetja, programsko-tržna področja, strategija, denarni tok, program razvoja, analiza občutljivosti
Objavljeno: 10.06.2016; Ogledov: 659; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (883,18 KB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici