| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 1069
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Turizem 4.0 in platforma "Digitalizacija in varnost v turizmu"
Boštjan Brumen, Marjetka Rangus, Mitja Gorenak, 2021, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Evropska unija je opredelila ključna področja, na katerih zaostaja za glavnimi svetovnimi konkurenti, ZDA, Japonsko in hitro rastočimi azijskimi gospodarstvi. Ta področja so sprejetje IKT v poslovanje, dostop do investicijskih skladov in inovacijske politike. Ena izmed ključnih konkurenčnih panog v Evropi je turizem, ki ima skupne probleme z drugimi panogami. Evropski turizem temelji predvsem na malih in srednje velikih podjetjih, ki imajo razdrobljen in razpršen potencial rasti, nizko sposobnost pridobivanja in uporabe znanja ter imajo omejen dostop do rizičnega kapitala. Evropska strategija pametne specializacije naslavlja te probleme v okviru panoge turizem z oblikovanjem tematske platforme "Digitalizacija in varnost v turizmu". Njeno poslanstvo je ustvariti skupne in participativne storitve za povečanje medregionalnih naložb v digitalizacijo v turističnem sektorju. Namen platforme je služiti kot osnova za razvoj prihodnjega digitalnega evropskega turizma. V prispevku opisujemo platformo in njeno navezavo na Turizem 4.0 v Sloveniji.
Ključne besede: turizem, digitalizacija, platforma, varnost, strategija, pametna specializacija
Objavljeno v DKUM: 24.01.2024; Ogledov: 47; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (24,52 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Upravljanje tveganj v velikih slovenskih podjetjih
Manja Kumer, 2023, magistrsko delo

Opis: Upravljanje s tveganji v velikih slovenskih podjetjih je temeljni proces, namenjen prepoznavanju, ocenjevanju, zmanjševanju in spremljanju različnih vrst tveganj. To vključuje strateška, operativna, finančna tveganja, tveganja vplivov regulative in zakonodaje ter druga. Proces se začne s prepoznavanjem morebitnih groženj in priložnosti, čemur sledi ocena njihove verjetnosti in vpliva, prednostna razvrstitev tveganj in opredelitev sprejemljivih ravni tolerance tveganja. Nato se razvijejo in izvajajo strategije ublažitve, da se zmanjša ali odpravi vpliv teh ugotovljenih tveganj. Strategije tveganj v podjetju zajemajo celovit pristop k upravljanju tveganj v organizacijah, ki vključuje sprejemanje tveganja, prenos, izogibanje in zmanjševanje tveganja. Te strategije so zasnovane tako, da spodbujajo kulturo ozaveščenosti o tveganjih in preglednosti med zaposlenimi in zainteresiranimi stranmi. Orodja in njegove prednosti za upravljanje tveganj v podjetju, kot analiza tveganj, programska oprema za upravljanje tveganj, napovedi vrjetnih težav in katastrofalnih dogodkov, omogočanje rasti in konkurenca podjetij, izboljšanje poslovnih procesov ter načrtovanje proračuna, omogočajo bolj sistematičen, na podatkih temelječ in učinkovit proces obvladovanja tveganja. Ta orodja zagotavljajo prednosti, kot so izboljšano odločanje, proaktivno obvladovanje tveganj in izboljšano obvladovanje tveganj. Vendar obvladovanje tveganj v podjetju ni brez izzivov. Težave vključujejo kakovost in razpoložljivost podatkov, količinsko opredelitev nefinančnih tveganj, spremljanje regulativnih sprememb, obravnavanje človeških dejavnikov, slaba komunikacija ter drugo. Premagovanje teh izzivov je bistvenega pomena za organizacije, da lahko učinkovito delujejo v nenehno razvijajočem se poslovnem okolju in zaščitijo svoj dolgoročni uspeh. Prizadevanja za komuniciranje in izobraževanje zagotavljajo, da so zaposleni in deležniki dobro obveščeni o praksah obvladovanja tveganj. Nenehne izboljšave se spodbujajo z učenjem iz preteklih incidentov, sprejemanjem tehnološkega napredka in prilagajanjem pristopa obvladovanja tveganja posebnim potrebam vsakega podjetja. Navsezadnje je učinkovito obvladovanje tveganj ključnega pomena za ta velika slovenska podjetja, da se prilagodijo spreminjajočim se razmeram, zaščitijo svoje interese ter ohranijo dolgoročno rast in uspeh. S pomočjo letnih poročil smo primerjali upravljanja tveganj v slovenskih podjetjih za preteklih pet let. Obravnavana slovenska podjetja imajo svojo stategijo in politiko v primeru nastanka tveganj, ki sta ključnega pomena za ta podjetja, da se umaknejo iz negotovosti in izkoristijo priložnosti, hkrati pa zaščitijo svoje interese. Velika podjetja se v konkurenčnem okolju sodobnega poslovanja soočajo s kritičnim izzivom optimizacije delovanja in kakovosti ob učinkovitem obvladovanju tveganj. V tabelah smo pojasnili stopnje vrst tveganj, natančneje kreditno, likvidnostno, valutno, operativno, geopolitično in tržno tveganje. podjetij Revoz, Mercator, Lek in Krka. Ugotovili smo, da imajo omenjena podjetja izredno podobne in podrobne sisteme za obvladovanje tveganja. Prav tako smo za zadnje tekoče leto omenjenih podjetij naredili tabelo dejavnikov učinkovitosti in preverili katere od naštetih dejavnikov vsebujejo podjetja. Za vsako podjetje smo v letnem poročilu tudi pregledali njihove izzive in priložnosti glede upravljanja tveganj ter vplivov regulative in zakonodaje na le-to.
Ključne besede: Upravljanje tveganj, strategija tveganj, izzivi upravljanja tveganj, vrste tveganj, register tveganj.
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 174; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

3.
Strateško načrtovanje v turizmu - izhodišča za pristop k pripravi strategije razvoja turizma občine Hrastnik : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anamari Pušnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Glede na stanje turizma v Hrastniku, ki je trenutno v začetni fazi, smo pripravili izhodišča, ki bodo služila lažjemu nadaljnjemu načrtovanju in bodo podlaga pobudam vodstva občine. Prvi del diplomskega dela predstavlja teoretičen pogled na načrtovanje turizma, kjer smo preučili teoretična izhodišča destinacijskega managementa na področju strateškega razvoja turizma. Analizirali smo proces načrtovanja in predstavili pomembnost strateškega načrtovanja za turistično destinacijo. Na temelju teoretičnega dela naloge ter kvalitativne in kvantitativne raziskave smo v praktičnem delu diplomskega dela oblikovali osnutek strategije razvoja turizma v Hrastniku in ob tem demonstrirali proces priprave tovrstnega dokumenta. Zbrali smo potrebne podatke, jih interpretirali in analizirali trenutno stanje turizma v občini. Na podlagi opravljene analize in ob pomoči izsledkov intervjujev z deležniki vseh treh stebrov, prav tako tudi izsledkov anketnega vprašalnika med domačini, smo pripravili SWOT in primerjalno analizo. Opredelili smo vizijo in cilje razvoja turizma v Hrastniku ter predlagali strateške aktivnosti in ukrepe, ki jih lahko implementiramo za razvoj turistične ponudbe v okviru terminskega in finančnega načrta strategije.
Ključne besede: Strategija, razvoj turizma, strateško načrtovanje, turistično načrtovanje, Hrastnik
Objavljeno v DKUM: 09.01.2024; Ogledov: 169; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

4.
Smernice za podporo pri načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje ciljev trajnostnega razvoja
Saša Strmšnik, 2023, magistrsko delo

Opis: V zadnjem desetletju je trajnostni razvoj postal globalen trend, ki v veliki meri vpliva na delovanje podjetij in je povzročil že številne spremembe na gospodarskem trgu. Vendar je družbene in okoljske razsežnosti trajnosti kljub veliki priljubljenosti težko celovito integrirati v programe in projekte. V magistrski nalogi zato proučujemo vidike trajnosti in ugotavljamo, kako jih podjetja vključujejo v svoje delovanje. Prav tako želimo opredeliti pojem korporativne družbene odgovornosti in ugotoviti, kako le-ta vpliva na delovanje podjetja in oblikovanje poslovnih strategij. Ugotoviti želimo, v kolikšni meri se podjetja zavedajo pomembnosti trajnostnega poslovanja in ali ga implementirajo tudi v svojih operativnih procesih. Delo se prav tako dotika povezave med stilom vodenja ter intenziteto in uspešnostjo vpeljevanja ciljev trajnostnega razvoja v razvojne projekte. V empiričnem delu bomo z raziskavo identificirali ključne prednosti, slabosti ter izzive implementacije ciljev trajnostnega razvoja in ugotavljali, ali lahko trajnostno poslovanje res zagotovi konkurenčno prednost. Namen magistrskega dela je razviti okvir, ki bo podjetjem pomagal prepoznati trajnostne priložnosti in bo zagotovil učinkovito implementacijo trajnostne poslovne strategije. Raziskava bo prav tako identificirala ključne smernice za podporo načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje trajnostnega razvoja.
Ključne besede: trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, korporacijska družbena odgovornost, projektni management, konkurenčnost, trajnostno vodenje, trajnostna strategija
Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 208; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

5.
Digitalni marketing v podjetju Talon d.o.o.
Maj Tavčar, 2023, diplomsko delo

Opis: Digitalni marketing je zaradi hitro razvijajočih se tehnologij v zadnjem času doživel veliko porast. Prodrl je v skoraj vsako nišo podjetništva. Namen diplomske naloge je bil analizirati ter izboljšati digitalno prezenco podjetja Talon d.o.o, ki operira v sferi odkupa in prodaje vozil. V teoretičnem delu smo se osredotočili na pomen digitalnega marketinga ter njegovo uporabo. Raziskali ter predstavili smo tako zgodovino kot najnovejše pristope k digitalnemu marketingu. V raziskavi smo opravili intervju z direktorjem ter analizirali začetno pozicijo podjetja v digitalnem svetu. Rezultate smo s pomočjo raziskovalnih vprašanj ovrednotili ter začeli z implementacijo digitalnih marketinških strategij. Ugotovili smo, da digitalni marketing podjetju prinaša rast na vseh področjih, zato smo svetovali, da podjetje Talon d.o.o. nadaljuje s testiranjem, implementiranjem in prilagajanjem digitalnih marketinških strategij.
Ključne besede: digitalni marketing, odkup in prodaja vozil, družbena omrežja, digitalna strategija
Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 205; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,70 MB)

6.
Inflacijsko tveganje in izbor ustrezne naložbene strategije
Mark Čegovnik, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsaka naložbena strategija ima finančni cilj, ki temelji na optimalnih donosih glede na stopnjo tveganja. Vlagatelji se morajo pri sestavi naložbene strategije seznaniti s stopnjo tveganj, katero so pripravljeni sprejeti pri investiranju ter tudi opredeliti različna tveganja, ki lahko posežejo v donosnost naložb. Obstaja več tveganj, ki lahko vplivajo na donosnost, vendar se bomo za namene te diplomske naloge osredotočili na inflacijsko tveganje. Za vlagatelje je ključnega pomena, da z ustreznimi strateškimi odločitvami zmanjšajo vpliv inflacije na donosnost svojih naložb. Vsako gospodarstvo je specifično in zgolj poznavanje stopenj inflacije ne zadostuje, saj morajo vlagatelji poznati pretekla inflacijska gibanja, cilje in izvajanje denarne politike ter kako so se posamezne naložbe odzvale na posamezna inflacijska obdobja. V tej diplomski nalogi bomo z dvema analizama nemškega, ameriškega in britanskega gospodarstva raziskali vpliv inflacije na naložbe ter poskušali določiti najbolj optimalno naložbo, ki se bo najbolje odzvala na inflacijska gibanja v gospodarstvu.
Ključne besede: inflacija, denarna politika, naložba, naložbena strategija, inflacijsko tveganje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 247; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

7.
Uporaba portfeljske analize v procesih planiranja razvoja podjetja
Nastja Ognjanović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu se posvetimo poglobljeni proučitvi portfeljske analize. Sistematično razčlenimo njene osrednje značilnosti, prednosti in potencialne omejitve. V tem okviru so nadrobno obravnavane različne metode portfeljske analize, med katerimi izpostavljamo BCG matriko, General Electric-McKinsey matriko, DPM matriko, Hoferjevo portfeljsko matriko in ADL matriko. Vsaki metodi je namenjena posebna pozornost glede integracije računovodskih podatkov in njihove relevantnosti za posamezno metodologijo. Nadaljevanje teoretičnega dela se osredotoča na strateško planiranje razvoja, kjer se poglobimo v koncepte strateških poslovnih enot in področij, raznolikost strategij in v proces planiranja strategij. V empiričnem delu diplomskega dela izvedemo portfeljsko analizo izbranega podjetja z uporabo zgoraj navedenih metod. Skozi to analizo pridobimo vpogled v specifične značilnosti vsake metode in njihovo uporabnost v praksi. Rezultati analize omogočajo primerjavo med metodami in razkrivajo razlike v rezultatih, ki jih posamezne metode ponujajo v kontekstu izbranega podjetja.
Ključne besede: portfeljska analiza, strateški management, strategija
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 216; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
Strategije odpravljanja ovir pri prenosu znanja med matičnim podjetjem in podružnicami v tujini
Aleša Saša Sitar, Katarina Katja Mihelič, 2014, izvirni znanstveni članek

Opis: Znanje se v podjetjih prenaša na različne načine, pri čemer lahko zaposleni naletijo na številne ovire. Te lahko v splošnem razvrstimo med individualne in organizacijske, multinacionalna podjetja pa se pri prenosu znanja med matičnim podjetjem in podružnicami v tujini običajno srečujejo še z dodatnimi ovirami. Te izhajajo iz časovnih razlik in geografskih razdalj, jezikovnih ter kulturnih razlik. Avtorici v prispevku najprej opredelita prenos znanja, povzameta najpogosteje prepoznane ovire pri prenosu znanja in ovire, ki so prisotne pri prenosu znanja v multinacionalnih podjetjih. Nato se osredotočita na različne strategije, ki so jih multinacionalna podjetja razvila za odpravljanje ovir. V empiričnem delu na podlagi polstrukturiranih intervjujev z menedžerji treh podjetij s podružnicami v tujini predstavita ovire in strategije za njihovo odpravljanje za zagotavljanje uspešnega prenosa znanja.
Ključne besede: Slovenija, tujina, podjetje, podružnice, prenos znanja, obvladovanje znanja, strategija, kvalitativna analiza
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 122; Prenosov: 0

9.
Oblikovanje proizvodne strategije in konkurenčne prednostne naloge proizvodnje
Iva Konda, 2012, strokovni članek

Opis: Oblikovanje proizvodne strategije vključuje diskusijo o proizvodni strategiji, dejavnikih vpliva oziroma področjih odločanja v proizvodni funkciji in povezavi le-teh s konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Proizvodna strategija mora biti usklajena in uravnotežena s strategijo organizacije kot celote in drugimi posebnimi strategijami, zlasti trženjsko. Proizvodna strategija se vključuje v strateški načrt podjetja kot njegova integralna sestavina in tudi kot izhodišče za oblikovanje poslovne strategije. Vsako podjetje se mora zavedati pomena proizvodne strategije za doseganje konkurenčnih prednosti. V članku je prikazana proizvodna strategija pri izbranem podjetju.
Ključne besede: proizvodni proces, strategija, strateško planiranje, konkurenčnost
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 136; Prenosov: 0

10.
Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa
Tilen Horvat, 2023, magistrsko delo

Opis: Planiranje razvoja podjetja je zahtevna naloga strateškega managementa podjetja. Vsako podjetje si želi uspeha, naj bo to na ravni rasti in/ali razvoja. Ključnega pomena pri razvoju je že pravilno zastavljena vizija in politika podjetja. To pomeni, da ima podjetje oz. podjetnik vizijo, kam želi pripeljati podjetje. Nato je naloga ostalih ravni managementa, da sledijo tej viziji in skupaj uresničujejo zastavljene cilje in snujejo strategije. Slednje so zelo pomembne pri samem razvoju podjetja. Strategija je torej način ali pot, kako bo podjetje doseglo zastavljene cilje in uspeh. Poznamo več vrst strategij, in sicer: temeljno strategijo, poslovne strategije in splošne strategije. Temeljna strategija je tista glavna/vodilna strategija podjetja, ki ji morajo vsi slediti. Poslovne strategije so že vezane na posamezno poslovno področje in so prav tako pomembne. Splošne strategije pa se pojavljajo na več področjih poslovanja podjetja in se odražajo v temeljnih in poslovnih strategijah. V magistrski nalogi smo omenjena teoretična spoznanja aplicirali na primeru podjetja Poslovni sistem Mercator, d. o. o. Na področju trgovine prvih pet trgovcev pokriva kar 92 % trga. Na slovenskem trgu je Mercator še vedno največji. Imajo tudi največ trgovin. Njihov tržni delež se giblje okrog 30 %. Predmet obravnave je bilo planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. Proučili smo podjetje in njegovo okolje. Pri analizi okolja smo na podlagi spoznanj zapisali priložnosti podjetja, ki jih lahko izkoristi in nevarnosti. na katere morajo biti pozorni. Pri analizi podjetja smo opisali njegova dejavnostna področja, resurse in ključne sposobnosti. Na podlagi primerjave z drugimi podjetji iz panoge smo določili njihove prednosti in slabosti. Naslednji korak je bila določitev in opis strateških poslovnih področij in strateških poslovnih enot. Obravnavano podjetje ima oboje zelo dobro določeno in razvito. Ocenili smo tudi njihove dosedanje strategije in ugotovili, da imajo še vedno razvojno naravnane strategije, usmerjene v rast podjetja in širjenje trga. V zaključku naloge smo izvedli še strukturno analizo podjetja in podali program razvoja podjetja za obdobje petih let.
Ključne besede: Poslovni sistem Mercator, d. o. o., razvoj, strateški management, strategija.
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 270; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.58 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici