1. Oblikovanje proizvodne strategije in konkurenčne prednostne naloge proizvodnjeIva Konda, 2012, strokovni članek Opis: Oblikovanje proizvodne strategije vključuje diskusijo o proizvodni strategiji, dejavnikih vpliva oziroma področjih odločanja v proizvodni funkciji in povezavi le-teh s konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Proizvodna strategija mora biti usklajena in uravnotežena s strategijo organizacije kot celote in drugimi posebnimi strategijami, zlasti trženjsko. Proizvodna strategija se vključuje v strateški načrt podjetja kot njegova integralna sestavina in tudi kot izhodišče za oblikovanje poslovne strategije. Vsako podjetje se mora zavedati pomena proizvodne strategije za doseganje konkurenčnih prednosti. V članku je prikazana proizvodna strategija pri izbranem podjetju. Ključne besede: proizvodni proces, strategija, strateško planiranje, konkurenčnost Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 373; Prenosov: 0 |
2. Raziskava strateških priložnosti podjetja z analizo njegovega zunanjega okoljaLuka Jarni, 2020, magistrsko delo Opis: Hitro spreminjajoči se trendi, potrebe kupcev, okoljske regulacije in razni drugi dejavniki v veliki meri vplivajo na poslovanje podjetja. Če želijo podjetja obstajati in dosegati dober konkurenčni položaj, morajo veliko svojih resursov, časa in znanja usmerjati v strateško planiranje, osnova katerega je zelo dobro poznavanje okolja, v katerem podjetje deluje.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu na kratko opredelili problematiko raziskovanja. V nadaljevanju smo z obravnavo MER-ovega modela integralnega managementa pojasnili pomen in vlogo strateškega managementa v podjetju ter pojasnili pomen strateškega planiranja na ravni strateškega managementa. V nadaljevanju naloge smo z vidika več avtorjev predstavili pomen analize in delitev zunanjega okolja podjetja. Na osnovi obravnavane literature smo prav tako podrobneje predstavili več metod oziroma orodij za proučevanje zunanjega okolja podjetja. Za izvedbo analize zunanjega okolja v aplikativnem delu naloge smo izmed proučevanih in predstavljenih metod izbrali analizo PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge in metodo sinteze zunanjih dejavnikov.
V aplikativnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na analizo širšega zunanjega okolja obravnavanega podjetja po metodi PESTEL. Prav tako smo na osnovi Porterjevega pristopa k analizi panoge izvedli analizo le-te ter v sklopu sinteze zunanjih dejavnikov predstavili najpomembnejše priložnosti in nevarnosti, ki se po našem mnenju pojavljajo v zunanjem okolju obravnavanega podjetja, kar je prav tako osrednji namen magistrskega dela. V zaključku naloge smo predstavili rezultate celovite izvedene analize ter naše predloge za nadaljnji razvoj in rast obravnavanega podjetja. Ključne besede: Strateško planiranje, zunanje okolje podjetja, MER model integralnega managementa, analiza PESTEL, Porterjev pristop k analizi panoge, metoda sinteze zunanjih dejavnikov (EFAS). Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1270; Prenosov: 230 Celotno besedilo (1,33 MB) |
3. Celovitejši pristop k planiranju urbanega mobilnostnega sistema na osnovi mehkega večkriterijskega odločitvenega modela : doktorska disertacijaUroš Kramar, 2019, doktorska disertacija Opis: Urbani mobilnostni sistem (UMS) predstavlja pomemben element družbenega razvoja. Prihodnjega razvoja urbane mobilnosti se je tako potrebno lotiti na način, ki bo omogočal uravnotežen trajnostni razvoj. V doktorski disertaciji je prikazan nov in celovitejši pristop k planiranju UMS, ki ob široki vključenosti različnih deležnikov omogoča sprejemanje strateških odločitev. Na osnovi izbrane metodologije smo razvili novi model, ki je sestavljeni iz treh faz: po zbranih vhodnih podatkih se preko modificirane metode ciljnih skupin s tehniko nominalnih skupin izvede SWOT analiza in v zadnji fazi nadgradi z metodo mehki analitični hierarhični proces (FAHP). S tem se pridobijo rangirana prioritetna področja, ki posledično omogočajo razvoj scenarijev. Predlagani izvirni model tako omogoča celovitejše in poglobljeno razumevanje iskanja kompromisov, s katerimi se soočamo pri večkriterijskem odločanju in usklajevanju pogosto nasprotujočih si ciljev. Novi model planiranja UMS je bil uspešno testiran na primeru realnega urbanega okolja, kar potrjuje njegovo sposobnost zagotavljanja celovitejšega pristopa k planiranju UMS. Ključne besede: mobilnost, urbani mobilnostni sistem, celovitejši pristop, strateško planiranje, AHP, mehka logika, FAHP, ciljne skupine, SWOT analiza Objavljeno v DKUM: 10.03.2020; Ogledov: 1966; Prenosov: 264 Celotno besedilo (4,29 MB) |
4. Analiza orodij za pomoč pri strateškem planiranju : magistrsko deloUroš Štumpfl, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga naslavlja področje strateškega planiranja. Zajema analizo ter predstavitev orodij za pomoč pri strateškem planiranju. Namen naloge je ugotoviti, katero od danih orodij je najbolj primerno za uporabo. Izbrali in primerjali smo šest orodij, ki so na spletu med najbolj zaželenimi. Dodatno je opravljena analiza funkcionalnosti, ki jih orodja pokrivajo. V zadnjem sklopu naloge je izveden intervju z osebami, ki v realnem podjetju planirajo in izvajajo strateški plan. Ključne besede: strateško planiranje, kazalniki uspešnosti, orodja, nadzorna plošča, organizacija Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 1136; Prenosov: 150 Celotno besedilo (5,39 MB) |
5. PLANIRANJE STRATEGIJ PODJETJA V PO KRIZNIH RAZMERAHGloria Sobočan, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo proučevali procese in metode planiranja na ravni strateškega managementa in planirali strategije podjetja v po kriznih razmerah. To smo proučevali na praktičnem primeru podjetja Mesnica in trgovina »Gabrek« Martin Tibaut s. p. iz Žižkov, ki se ukvarja s prodajo svežega mesa in proizvodnjo mesnih izdelkov, razen perutninskega. Podjetje spada med mikro podjetja in se poleg glavne dejavnosti ukvarja s prodajo drugih izdelkov, tako imenovano trgovino na drobno. V nadaljevanju magistrske naloge, podjetje Mesnica in trgovina »Gabrek« Martin Tibaut s. p. zapisujemo skrajšano, in sicer podjetje Gabrek Martin Tibaut s. p.
Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili MER-model integralnega managementa in nato procese planiranja razvoja podjetja na ravni strateškega managementa. Predstavili smo tudi metode planiranja na ravni strateškega managementa v MER-modelu integralnega managementa. Nato smo opredelili izbrane definicije o strateških poslovnih področjih in strategijah podjetja, predstavili ekonomsko vrednotenje strategij podjetja ter na koncu še teoretični vidik programiranja razvoja podjetja.
V empiričnem delu smo predstavili izbrane značilnosti podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p., njihovo vizijo in politiko podjetja. Nadaljevali smo z razvojno analizo podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p., v kateri smo predstavili vrednote podjetja in proučili razvojno analizo podjetja in okolja. Nato smo predstavili strateška poslovna področja podjetja in zanje napravili Portfolio analizo z vidika njihove konkurenčne sposobnosti in tržne privlačnosti. Predstavili in proučili smo tudi strateške razvojne možnosti podjetja. Z metodami EFAS, IFAS in SFAS smo predstavili analize zunanjega in notranjega okolja podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p.
V nadaljevanju magistrskega dela smo na ravni strateškega managementa planirali strategije podjetja. Predstavili smo planirane strategije podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p. kot tudi planirano bilanco stanja in planirani izkaz poslovnega izida podjetja, s pomočjo katerih smo ugotavljali, ali so planirane strategije finančno ustrezne in z vidika financ smiselne. V ta namen smo predstavili ekonomsko vrednotenje strategij podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p. Uporabili smo statične in dinamične kazalnike vrednotenja strategij podjetja. Ugotovili smo, da planirane strategije predstavljajo poslovno, finančno in prodajno priložnost in so pomembne za nadaljnji razvoj tega podjetja.
Zaključili smo z izdelavo uresničitvenega programa planiranega razvoja podjetja Gabrek Martin Tibaut s. p. Z vsem proučevanjem in analizami za podjetje ter planiranjem strategij za nadaljnji razvoj podjetja smo podjetju Gabrek Martin Tibaut s. p. omogočili nadaljnji uspešnejši razvoj. Ključne besede: planiranje, strateški management, strategije podjetja, strateško poslovno področje, strateške možnosti podjetja, ekonomsko vrednotenje strategij podjetja, program razvoja. Objavljeno v DKUM: 11.01.2017; Ogledov: 1553; Prenosov: 268 Celotno besedilo (722,97 KB) |
6. STRATEŠKO PLANIRANJE V DRUŽINSKEM PODJETJU Z UPORABO RAČUNOVODSKIH PODATKOVKlavdija Vrečič, 2016, diplomsko delo Opis: Družinska podjetja imajo v svetovnem gospodarstvu dolgo in prepoznavno tradicijo. Gre za tradicionalni način poslovanja, ki zavzema zelo pomemben del v strukturi vseh podjetij, saj naj bi po nekaterih ocenah družinska podjetja predstavljala več kot dve tretjini vseh podjetij in ustvarila več kot 70 odstotkov svetovnega bruto domačega proizvoda. Univerzalna in splošno sprejeta definicija, kaj je družinsko podjetje, ne obstaja. Osnovno izhodišče je, da lahko kot družinska podjetja obravnavamo tista, ki so v večinski lasti ene ali več družin oziroma sta v njih zaposlena vsaj dva družinska člana, ki sta praviloma tudi vodilni osebi v podjetju. Vodenje družinskega podjetja ima poseben čar, vendar pa skriva tudi mnogo preizkušenj in izzivov, ki jih mora obvladovati celotna družina. Cilj družinskih podjetij ni kratkoročno razmišljanje in hiter zaslužek, temveč dolgoročen in stabilen razvoj (Žunič, 2016).
V diplomskem seminarju smo opredelili družinsko podjetje in njegove značilnosti, proučili strateški management in organiziranost računovodstva v takšnih podjetjih ter spoznali njihove prednosti in slabosti. V empiričnem delu smo predstavili družinsko podjetje Niros – kovinarstvo Janez Tišler s.p., in s pomočjo njihovih računovodskih podatkov ugotovili, kakšne so prednosti in slabosti izbranega podjetja. Prednosti in slabosti podjetja smo izračunali s pomočjo kazalnikov stopnje samofinanciranja in stopnje finančne samostojnosti, koeficienta dolgovno-kapitalskega razmerja, izračunanih čistih obranih sredstev in kapitalske pokritosti osnovnih sredstev, gospodarnosti iz poslovanja, celotne gospodarnosti ter dodane vrednosti na zaposlenega. Podjetje sestavlja le bilanco stanja in izkaz poslovnega izida, zato smo se omejili le na ta dva računovodska izkaza, in sicer za obdobje od leta 2013 do leta 2015. Ključne besede: družinsko podjetje, strateško planiranje, računovodski podatki, strategije, bilanca stanja, izkaz poslovnega izida Objavljeno v DKUM: 07.09.2016; Ogledov: 1449; Prenosov: 196 Celotno besedilo (921,22 KB) |
7. VPLIV STRATEŠKEGA PLANIRANJA NA USPEŠNOST MALIH IN MIKRO PODJETIJPetra Pucko, 2016, magistrsko delo Opis: Mala in mikro podjetja igrajo veliko vlogo v razvoju gospodarstva države, služijo kot sredstvo trdnega in razvijajočega se gospodarstva, saj vplivajo na nižjo brezposelnost in istočasno predstavljajo nov vir zaposlovanja. »Umrljivost« malih podjetij je zelo visoka. Zato je preživetje malih podjetij postalo strateški faktor v državah v razvoju in v razvitih državah. Že več opravljenih raziskav je pokazalo, da je pomanjkanje strateškega planiranja v malih podjetjih eden izmed ključnih dejavnikov za njihov propad. Strateško planiranje je mišljeno kot ključno orodje uspešnosti podjetja. Z uporabo strateškega planiranja lahko lastniki malih in mikro podjetij v Sloveniji predvidijo turbulentne dejavnike okolja, ki vplivajo na podjetniško obnašanje. Predvidevanje in upravljanje z dejavniki okolja lahko vpliva na manjši indeks umrljivosti podjetij. Namen te naloge je bilo ugotoviti ali strateško planiranje vpliva na uspešnost malih in mikro podjetij v Sloveniji v Podravski in Pomurski regiji. Študija primera je zajela 10 malih in mikro podjetij. Rezultati naloge kažejo na pomembno povezavo med procesom strateškega planiranja in njegove implementacije z uspešnostjo podjetij. Ključne besede: strateško planiranje, uspešnost podjetij, mala in mikro podjetja Objavljeno v DKUM: 03.08.2016; Ogledov: 1508; Prenosov: 382 Celotno besedilo (2,30 MB) |
8. Strategija razvoja ravnanja s kovinskimi odpadkiIris Leskovar, 2016, magistrsko delo Opis: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo, kar se je še posebej izkazalo v primerih predelovalcev kovinskih odpadkov (v nadaljevanju PKO). PKO morajo za doseganje finančne uspešnosti dobro poznati zunanje (ožje in širše) in notranje okolje podjetja, kar zahteva nenehno budnost vodilnih, kot tudi vseh ostalih zaposlenih, ki usmerjajo poslovanje in razvoj podjetja. Budnost pomeni biti pozoren na nove strateške priložnosti, ki jih lahko najdejo na prodajnih trgih in možnih dejavnostih podjetja, na oskrbnih trgih in potrebah podjetja po resursih, na trgu delovne sile in potrebnih sodelavcih in na trgu kapitala in potrebnih vrstah kapitala. Po drugi strani pa je potrebno pozorno spremljati in prepoznavati (tudi predvidevati) vse situacije in dogodke, ki pomenijo za podjetje nevarnosti in lahko ogrozijo njegovo uspešnost, celo obstoj. Šele tako poglobljeno poznavanje in spremljanje situacije omogoča uspešno obvladovanje poslovanja in doseganje dolgoročne finančne uspešnosti.
Ugotavljamo, da je panoga reciklažne industrije v Sloveniji v izjemo slabi kondiciji. Ob preučitvi pogojev poslovanja PKO v Sloveniji lahko povzamemo, da položaj PKO otežujejo štiri močno zastopana področja, in sicer zakonodajni vidik, črni trg, gospodarska situacija ter administrativne ovire.
Ugotovili smo, da navedena problematika in ovire zelo različno vplivajo na preučevana podjetja. Pri tem je zelo pomembna pravilna izbira ustrezne strategije, ne glede na to, kako se le-ta oblikuje. Vsako podjetje se na njemu lasten način prilagaja zaznani problematiki in oviram ter pri tem oblikuje in izbira strategije za katere meni, da mu bodo zagotovile preživetje ter omogočile rast in razvoj. Ključne besede: strateški management, strateško planiranje, strategije, predelava kovinskih odpadkov, finančna uspešnost, študija primera Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1423; Prenosov: 165 Celotno besedilo (1,16 MB) |
9. ANALIZA STRATEŠKEGA PLANIRANJA INFORMATIKE V SLOVENSKIH PODJETJIHBlaž Sternad, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na izvajanje in prisotnost strateškega planiranja informatike (v nadaljevanju SPI) v slovenskih podjetjih. Glavni cilj je predstavljala izvedba anketne raziskave in analiza dimenzij modela raziskave. Najprej smo predstavili predelano literaturo SPI, kjer smo izpostavili pomembnost planiranja IS/IT, opisali postopek izvajanja SPI ter določili najpogostejše probleme za neuspeh SPI. Ugotovili smo pomembnost povezave s poslovanjem in izvedli analizo uspešnosti SPI. Kot osrednji del smo izvedli raziskavo, kjer smo ugotovili, da je izvajanje SPI v slovenskih podjetjih zaskrbljujoče. Po podrobnejši predstavitvi analize rezultatov raziskave in primerjavi rezultatov z ugotovitvami drugih raziskav smo delo zaključili z analizo rezultatov raziskave slovenskih podjetij, ki SPI ne izvajajo. Ključne besede: strateško planiranje informatike (SPI), strateški načrt informatike, metodologije in tehnike SPI, uspešnost SPI, proces izvajanja SPI, povezava SPI s poslovanjem, stanje SPI v slovenskih podjetjih, prispevek SPI k poslovni uspešnosti. Objavljeno v DKUM: 09.05.2016; Ogledov: 1952; Prenosov: 201 Celotno besedilo (5,32 MB) |
10. STRATEŠKO PLANIRANJE V IZBRANEM PODJETJU IZ GRADBENE PANOGEAndreja Kolar, 2015, magistrsko delo Opis: Naraščanje prebivalstva in globalizacija povzročata, da število dejavnikov, ki jih mora podjetje upoštevati pri sprejemanju strateških odločitev, narašča, le ti pa postajajo čedalje bolj kompleksni. Razlikujejo se glede na to, v kateri panogi se podjetje nahaja. Vemo, da nekatere panoge še vedno niso našle izhoda iz krize in so razmere v njih še vedno negotove. Ena izmed njih je zagotovo gradbena panoga, ki je zelo pomembna za gospodarstvo in v katero sodi podjetje, ki smo ga izbrali za raziskavo.
Vodenje podjetja v današnjem hitro se spreminjajočem poslovnem okolju poteka z uporabo novih upravljalnih pristopov in znanj na področju vodenja in organizacije. Planiranje ustanovitve in razvoja podjetja poteka na ravni politike podjetja kot snovanje, oblikovanje in izbira politike podjetja, na ravni strateškega managementa kot iskanje strateških možnosti in strategij, vrednotenje in izbira ter programiranje uresničitve planiranega razvoja in na koncu tudi na ravni izvedbenega managementa kot planiranje izvedbenih projektov. Uspešnost poslovanja podjetja je čedalje bolj odvisna od izbrane in oblikovane vizije, politike podjetja in izbranih strategij podjetja. Podjetje lahko dolgoročni razvoj obvladuje le s pomočjo strateškega upravljalnega procesa, strateške razvojne programe pa lahko uresničuje s pomočjo projektne dejavnosti. Podjetja se morajo namesto defenzivne politike osredotočiti na proaktivno politiko iskanja novih priložnosti oziroma konkurenčnih prednosti.
V magistrskem delu so prikazani procesi in metode planiranja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Podrobneje je predstavljen pomen strateškega planiranja razvoja podjetja. Le to je povezano z iskanjem strateških možnosti in strategij, vrednotenjem in izbiro možnih strategij ter programiranjem uresničitve planiranega in planiranjem izvedbenih projektov. Vse to je prikazano na primeru izbranega podjetja. Po začetni proučitvi teoretičnih izhodišč smo analizirali gradbeno panogo in predstavili probleme, s katerimi se soočajo podjetja, ki sodijo vanjo.
V nadaljevanju smo predstavili podjetje, analizirali njegove priložnosti in nevarnosti, prednosti in slabosti ter omenjeno primerjali tudi z dvema neposrednima konkurentoma v panogi. Izdelali smo predlog razvojne vizije, politike in strategij. V zaključni fazi strateškega planiranja smo izdelali program uresničitve razvoja podjetja za nadaljnja 3 leta. Ocenili smo predvidene izide in strukture ter izvedli ekonomsko vrednotenje strategij z upoštevanjem, da se podjetje nahaja v gradbeni panogi, ki je še vedno v krizi. Na kratko smo orisali tudi časovno trajanje projektov. Ključne besede: planiranje razvoja podjetja, strateško planiranje, strateška poslovna področja, strategije, program razvoja, ekonomsko vrednotenje, strukture, prednosti in slabosti podjetja, priložnosti in nevarnosti podjetja. Objavljeno v DKUM: 21.08.2015; Ogledov: 1875; Prenosov: 199 Celotno besedilo (1,46 MB) |