| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Strategije outsourcinga in nearshoringa v proizvodnih podjetjih: iskanje in izbor strateških partnerjev v srednji, vzhodni in jugovzhodni evropi
Simon Srebot, 2025, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je obravnavana problematika iskanja in izbire strateških partnerjev za outsourcing in nearshoring v proizvodnih podjetjih, s posebnim poudarkom na regiji Srednje, Vzhodne in Jugovzhodne Evrope (CEE/SEE). Osrednji cilj naloge je razvoj strukturiranega in analitičnega modela, s katerim je proizvodnim podjetjem omogočeno premišljeno odločanje o prenosu proizvodnih aktivnosti v omenjene regije. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi in modeli, prav tako pa tudi aktualni trendi v globalnih dobavnih verigah, ki vplivajo na odločitve podjetij o selitvi proizvodnje. V nadaljevanju so analizirani makroekonomski in mikrooperativni dejavniki, ki vplivajo na atraktivnost posameznih držav v regiji. Empirični del raziskave temelji na poglobljenih intervjujih z direktorjema proizvodnih podjetij, v katerih so bile podane praktične izkušnje z izvajanjem nearshoring strategij v regiji CEE/SEE. Z analizo intervjujev je bilo ugotovljeno, da med glavne motive za selitev proizvodnje v te države sodijo nižji stroški dela, logistična bližina ključnim trgom ter povečana operativna fleksibilnost. Poudarjen je tudi pomen celovite ocene tako makro kot mikrolokacijskih dejavnikov ter oblikovanja kompetentnih lokalnih ekip. Na podlagi ugotovitev je bil oblikovan model za iskanje in izbor strateških partnerjev, ki združuje faze analize potreb, ocene okolja in partnerjev, vključitve ESG dejavnikov ter strukturiranega odločitvenega procesa. Predlagani model omogoča podjetjem sistematično, celovito in prilagodljivo oceno priložnosti za outsourcing in nearshoring, s čimer je omogočeno zmanjšanje tveganj in povečanje dolgoročne konkurenčnosti.
Ključne besede: outsourcing, nearshoring, dobavne verige, strateški partnerji, Srednja in Vzhodna Evropa, model odločanja
Objavljeno v DKUM: 29.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,72 MB)

2.
POGAJANJA V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA KOVAČIJA ŠTRUC D.O.O.
Mateja Rihter, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem obravnavala poslovna pogajanja v nabavi podjetja Kovačija Štruc Muta. V prvem delu diplomskega seminarja sem opisala nabavni managment in povezanost nabavne funkcije z ostalimi funkcijami v podjetju. Za uspešnost nabavne funkcije pa je zelo pomemben nabavno-pogajalski proces, izjemno odločilna je priprava na poslovna pogajanja. Pogajamo se vsak dan, tako v podjetjih, kot v privatnem življenju. Na rezultat in uspešnost poslovnih pogajanj vpliva osebnost pogajalca. V drugem poglavju sem se osredotočila na pogajanja in osebnost pogajalcev..Zaradi nenehnih tržnih sprememb in globalizacije pripisujejo podjetja pomembno vlogo strateškim povezavam, ki prinašajo dolgoročno korist tako dobavitelju kot kupcu. V praktičnem delu seminarja sem opisala nabavni proces na podlagi omenjenega podjetja. Prišla sem do pomembnih ugotovitev. V podjetju Kovačija Štruc Muta pripisujejo nabavni funkciji pomembno vlogo, saj se zavedajo, da lahko le tako zagotovijo uspešnost in dobiček. V podjetju nenehno bdijo na dobaviteljevimi spremembami in nabavno funkcijo povezujejo z vsemi ostalimi funkcijami v podjetju. Z novo CNC tehnologijo so dosegli višjo stopnjo konkurenčnosti, hitrejšo proizvodnjo, predvsem pa zadovoljstvo z omenjenim strojem za izdelavo orodij, s strani vodstva in vodje orodjarne.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: nabavna funkcija, dobavitelj, kupec, strateški partnerji, poslovna pogajanja, nabavno-pogajalski proces, priprava na nabavna pogajanja, pogajalske strategije, pogajalske taktike.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2010; Ogledov: 3205; Prenosov: 409
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici