1. Strateški načrt Košarkarskega kluba Helios Suns DomžaleNejc Klavžar, 2024, diplomsko delo Opis: V svojem diplomskem delu z naslovom Strateški načrt Košarkarskega kluba Helios Suns Domžale smo skušali narediti nov strateški plan kluba. Na začetku smo predstavili zgodovino, razvoj, sedanjo organizacijo in delovanje kluba. Opisali smo osnove strateškega managementa ter predstavili metode dela, ki so potrebne za doseganje zastavljenih ciljev. Za pripravo strateškega načrta smo izbrali Brysonov model, ki poteka v desetih korakih. Na podlagi teh korakov smo naredili temeljito analizo in zastavili nove cilje, ki so potrebni za nadaljnji razvoj kluba in izbiranje ustreznih strategij, kar je tudi namen tega diplomskega dela. Raziskava nas je pripeljala do ugotovitve, da bo moral klub v prihodnje veliko delati na pridobivanju novih sponzorjev, na večji dobičkonosnosti iz lastne dejavnosti, večji prepoznavnosti v lokalnem in mednarodnem okolju ter na nadgrajevanju trenutnega dela v šoli košarke. Moja priporočila za nadaljnji razvoj so negovanje odnosov z obstoječimi sponzorji, iskanje novih sponzorjev, boljša povezava z občino in drugimi klubi ter društvi, organizacija različnih dogodkov, nadgradnja trenutnega plana dela v šoli košarke ter boljši marketing in oglaševanje kluba. Menim, da je pred klubom svetla prihodnost, vendar pa bodo za doseganje ciljev in za opazne rezultate potrebni meseci oz. leta, ustrezen pristop odgovornih v klubu ter ustrezna strategija. Ključne besede: strateški načrt, Brysonov model, Košarkarski klub Domžale Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 159; Prenosov: 16 Celotno besedilo (1,12 MB) |
2. Strateški marketing : Temeljni koncepti, metodologija in uporabaMatjaž Iršič, 2024 Opis: Strateški način razmišljanja organizacij zahteva tudi na področju marketinga prehod od kratkoročnega načrtovanja, izvajanja in nadzora marketinških aktivnosti k strateški naravnanosti in sprejemanju strateških marketinških odločitev, ki so usmerjene k oblikovanju, ohranjanju in povečevanju trajne konkurenčne prednosti organizacije na njenih trgih. Da bi bile organizacije s svojim strateškim načinom delovanja na področju menedžmenta marketinga uspešne in učinkovite, morajo poskrbeti za to, da bodo našle in izkoristile na stežaj odprta »strateška okna« na trgu, ki se bodo pojavila takrat, ko bodo njene strateške konkurenčne prednosti usklajene s priložnostmi v zunanjem okolju, ob sprejemljivi stopnji tveganja, obvladljivih nevarnostih ter uspešnem zmanjševanju njenih pomanjkljivosti v notranjem okolju. Za uresničevanje tega cilja pa morajo poskrbeti s kontinuiranim sistematičnim spoznavanjem svojega notranjega in zunanjega okolja ter poznavanjem ključnih dejavnikov njihove uspešnosti na posameznih trgih. Ob upoštevanju omejitev, ki izhajajo iz njihovih razpoložljivih resursov, pa naj bi oblikovale takšne strateške cilje marketinga in udejanjale takšne strategije marketinga, ki jim bodo omogočale dolgoročno uspešnost na trgu. Ključne besede: strateški marketing, strateška analiza in diagnoza, strateško načrtovanje marketinga, generične strategije marketinga, temeljne strategije marketinga, instrumentalne strategije marketinga, strateški marketinški načrt Objavljeno v DKUM: 27.02.2024; Ogledov: 611; Prenosov: 414 Celotno besedilo (14,09 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Vrednotenje vpliva strateških elementov na kakovost poslovnih procesov : magistrsko deloMitja Podlesnik, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali in opisali strateške elemente in poslovne procese ter ocenili njihovo kakovost. V teoretičnem delu smo najprej predstavili strateške elemente, s strateškim planiranjem povezane poslovne procese in na podlagi literature in raziskav raziskali vpliv strateških elementov na kakovost poslovnih procesov. V ta namen smo analizirali obstoječe metrike vrednotenja kakovosti strateških elementov in poslovnih procesov. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o poznavanju strateških elementov, poslovnih procesov in vplivu strateških elementov na kakovost poslovnih procesov med zaposlenimi v različnih tehnoloških podjetjih. Ugotovili smo, da so zaposleni s strateškimi elementi in poslovnimi procesi delno seznanjeni, večina pa jih meni, da imajo strateški elementi vpliv na kakovost poslovnih procesov. Ključne besede: strateški elementi, poslovni procesi, kakovost, strateški načrt, metrike, kakovost poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 713; Prenosov: 68 Celotno besedilo (2,17 MB) |
4. Izzivi in strateški načrt nasledstva družinskega podjetja N.M. BUS, d. o. o.Grega Ropič, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem projektu smo na podlagi družinskega podjetništva proučevali izzive, s katerimi se spopadajo podjetja od prenosu nasledstva. Številni avtorji poudarjajo, da je to kritična točka podjetij v fazi njihovega razvoja. Prav tako menijo, da je v namen prenosa treba napraviti strateški načrt, ki naj bi se začel izvajati vsaj 5 do 10 let pred samim prenosom. S pojmom prenosa nasledstva v družinskem podjetju označujemo prenos obeh funkcij, tako lastniške kot vodstvene, ki se v tovrstnih podjetjih močno povezujeta.
V teoretičnem delu diplomskega projekta smo definirali družinsko podjetništvo. Zanimalo nas je, kakšne so njihove prednosti in slabosti v primerjavi z nedružinskimi podjetji ter katere so glavne lastnosti, po katerih jih ločimo. Prav tako smo proučili, kakšen pomen imajo družine v družinskih podjetjih. V nadaljevanju nas je zanimal tudi sam pomen te vrste podjetništva v gospodarstvu Slovenije. Natančneje smo preučili pojem, vrste in razloge prenosa nasledstva v družinskem podjetju pa tudi samo vsebino strateškega načrta podjetja, na kateri je temeljil empirični del diplomskega projekta.
V empiričnem delu smo predstavili družinsko podjetje N.M. BUS, d. o. o., in njihovo dejavnost. Preučili smo odnose v krogu njihove družine in vzroke, zakaj se odločajo za prenos nasledstva. V nadaljevanju smo napravili strateški načrt za to podjetje. Vključeval je pomoč pri prenosu, izbiro in uvajanje naslednika, vlogo sedanje lastnice po prenosu podjetja in razdelitev premoženja podjetja znotraj družine. Ugotovili smo, da je podjetje že bilo preneseno na ženo prejšnjega lastnika v letu 2016. V intervjuju z lastnico podjetja smo razbrali, da se zaveda pomembnosti pravočasnega prenosa, zato potencialnega naslednika v posel uvajajo že nekaj let.
Z oblikovanim strateškim načrtom smo v diplomski nalogi dokazali pomembnost načrtovanega nasledstva. Menimo, da lahko podjetje N.M. BUS, d. o. o., z upoštevanjem načrta in trdno voljo ponovno uspešno opravi prenos. Ključne besede: Družinsko podjetje, prenos nasledstva, izzivi nasledstva, strateški načrt. Objavljeno v DKUM: 23.11.2020; Ogledov: 946; Prenosov: 103 Celotno besedilo (745,73 KB) |
5. |
6. STRATEŠKI MARKETINŠKI NAČRT TEHNOLOGIJE HUE V ORGANIZACIJI S TRGOVINSKO DEJAVNOSTJOBoštjan Hudernik, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obsega izdelavo strateškega marketinškega načrta osebne brezžične razsvetljave, ki združuje briljantno LED svetlobo z intuitivno tehnologijo, ki spreminja način, kako ljudje razmišljamo o razsvetljavi. Rezultati strateškega marketinškega načrta, ki so nastali v procesu strateškega načrtovanja marketinga v organizaciji s trgovinsko dejavnostjo, formalizirajo cilje in prihodnje aktivnosti na prodajnem področju pametne razsvetljave. V okviru prodajne akcije in promocije pametne razsvetljave v organizaciji je bil izdelan prototip aplikacije, ki omogoča brezžično upravljanje sijalk na podlagi vremenskih podatkov. Aplikacija je bila razvita na osnovi internega standarda za razvoj in preverjanja programske opreme, z namenom dviga kakovosti izdelka in lažjega vzdrževanja. Ključne besede: Povezan dom, strateški marketinški načrt, pametna razsvetljava, programska oprema, trgovina na drobno. Objavljeno v DKUM: 28.09.2016; Ogledov: 1734; Prenosov: 278 Celotno besedilo (2,15 MB) |
7. STRATEŠKI NAČRT IZVOZNEGA TRŽENJA PODJETJA VIDNOST D. O. O.Mateja Bezjak, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavimo načrt izvoznega trženja majhnega podjetja Vidnost, d. o. o., s severovzhodnega dela Slovenije. Podjetje se je odločilo svoj posel razširiti tudi na najbližji tuji trg, in sicer avstrijski. S svojo pestro ponudbo grafičnega oblikovanja, oglaševanja in tiska na izdelke sicer deluje po vsej Sloveniji, vendar vidi priložnost 60% povečanja prodaje predvsem na avstrijskem trgu.
V prvem poglavju diplomskega dela podrobneje predstavimo podjetje, njegove dejavnosti in njegov prodajni program. Sledijo teoretična izhodišča analize prodaje, kupcev, konkurence in avstrijskega poslovnega okolja. Pri vsaki predpostavki povzamemo še izhodišča podjetja Vidnost.
V četrtem poglavju predstavimo načrt trženja storitev podjetja Vidnost na avstrijskem trgu. Temeljito predstavimo analizo trženja in načrt prodaje ter finančni vidik podjetja pri izvoznih načrtih. V tem poglavju opravimo tudi SWOT analizo podjetja, kjer izpostavimo predvsem možnosti in priložnosti za razvoj podjetja ter smo pozorni na morebitne negativne anomalije izvoznega posla.
V zadnjem poglavju diplomskega dela konkretno predstavimo izvedbo izvoznega posla podjetja Vidnost. Podrobno opišemo faze izvoznega posla – pogajanja in sklepanje pogodb, naročilo in zavarovanje storitev, dostavo storitev, plačilni promet in zaključno fazo izvoznega posla. Pri tem izpostavimo težave in tveganja, ki jih ima podjetje, ter razložimo, kaj mu pri njegovi dejavnosti ne povzroča težav. Ključne besede: Podjetje, mednarodni trg, strateški načrt, SWOT analiza, izvedba izvoznega posla. Objavljeno v DKUM: 06.09.2016; Ogledov: 1621; Prenosov: 159 Celotno besedilo (1,11 MB) |
8. PROJEKTNA NARAVNANOST STRATEŠKEGA RAZVOJA MALIH OBČIN NA PRIMERU OBČINE KRIŽEVCIHelena Krajnc, 2016, magistrsko delo Opis: Temelj raziskave je projektna naravnanost strateškega razvoja malih oz. navadnih občin, izvedena na primeru občine Križevci. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej definiramo pomen lokalne samouprave, pojem občine in njene naloge, vrste občin v Sloveniji ter posebnosti navadnih občin pri strateškem načrtovanju in projektnem izvajanju strategij. Nadalje predstavimo občinsko poslovanje v svetu in v Sloveniji ter trende na področju državnih in lokalnih uprav. Dotaknemo se tudi odnosa med javnimi uslužbenci in politiko na lokalni ravni. Ključne besede: lokalna samouprava, občina, projekt, strateški razvojni načrt, strategija, projektni management, strateški management Objavljeno v DKUM: 23.08.2016; Ogledov: 1256; Prenosov: 158 Celotno besedilo (3,16 MB) |
9. ANALIZA STRATEŠKEGA PLANIRANJA INFORMATIKE V SLOVENSKIH PODJETJIHBlaž Sternad, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo se osredotočili na izvajanje in prisotnost strateškega planiranja informatike (v nadaljevanju SPI) v slovenskih podjetjih. Glavni cilj je predstavljala izvedba anketne raziskave in analiza dimenzij modela raziskave. Najprej smo predstavili predelano literaturo SPI, kjer smo izpostavili pomembnost planiranja IS/IT, opisali postopek izvajanja SPI ter določili najpogostejše probleme za neuspeh SPI. Ugotovili smo pomembnost povezave s poslovanjem in izvedli analizo uspešnosti SPI. Kot osrednji del smo izvedli raziskavo, kjer smo ugotovili, da je izvajanje SPI v slovenskih podjetjih zaskrbljujoče. Po podrobnejši predstavitvi analize rezultatov raziskave in primerjavi rezultatov z ugotovitvami drugih raziskav smo delo zaključili z analizo rezultatov raziskave slovenskih podjetij, ki SPI ne izvajajo. Ključne besede: strateško planiranje informatike (SPI), strateški načrt informatike, metodologije in tehnike SPI, uspešnost SPI, proces izvajanja SPI, povezava SPI s poslovanjem, stanje SPI v slovenskih podjetjih, prispevek SPI k poslovni uspešnosti. Objavljeno v DKUM: 09.05.2016; Ogledov: 1949; Prenosov: 196 Celotno besedilo (5,32 MB) |
10. POSLOVNI NAČRT PODJETJA BO - MA FOTOGRAFIJA, BOŠTJAN JAMŠEK S.P.Boštjan Jamšek, 2015, diplomsko delo/naloga Opis: Ljubiteljska fotografija je ustanovitelja podjetja pripeljala do ideje o ustanovitvi samostojnega podjetja. Za uspešno podjetje pa je pomemben dober poslovni načrt. Poslovni načrt vsebuje opis podjetja, fotografske storitve kot njegovo glavno panogo, poslovni program ter opredelitev bodočega poslovanja. Poslovni načrt je osnovni element, ki pripomore k ustvarjanju ali širitvi podjetja.
Ker je danes težka gospodarska situacija in konkurenca velika na področju fotografskih storitev, je zelo pomembno, kako je podjetje umeščeno in zaznamovano v očeh naročnika. Ker pa nas je zanimalo, ali je poslovni načrt podjetja dober, smo opravili raziskavo, ki nam je dala pomembne odgovore, ki smo jih iskali.
V raziskavo smo vključili potencialne naročnike fotografskih storitev. Zanimalo nas je, kakšne so želje in kriteriji potencialnih strank, ki bi koristile storitve podjetja. V raziskavi smo se dotaknili cen, načinov promocij, pestrosti ponudbe, kaj vse mora odlikovati fotografa. Ti kriteriji pa so obenem odločilni za uspešnost podjetja.
Z raziskavo smo ugotovili, da je poslovni načrt podjetja postavljen pravilno. Le nekaj manjših popravkov bo potrebnih, da bo podjetje delovalo čim bolj v prid potencialnim naročnikom ter ne nazadnje v korist podjetja.
Podjetje je s svojo ponudbo na pravi poti in odločitev o ustanovitvi podjetja je bila smiselna. Ključne besede: poslovni načrt, fotografija, poslovni program, strateški načrt podjetja Objavljeno v DKUM: 22.05.2015; Ogledov: 2056; Prenosov: 387 Celotno besedilo (1,71 MB) |