| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 156
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Posebnosti družinskih podjetij in planiranje nasledstva v proučevanem družinskem podjetju
Lana Žabčič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na posebnosti družinskih podjetij in izzive, povezane s planiranjem nasledstva. Ključna tema je analiza družinskega podjetja X, ki se sooča z vprašanjem prenosa lastništva in vodstvene vloge na naslednjo generacijo. Namen raziskave je razumeti značilnosti družinskih podjetij, prepoznati njihove edinstvene izzive pri upravljanju in vodenju ter razviti predlog oz. pristop za uspešno izvedbo nasledstvenega procesa. Pri raziskavi so bile uporabljene različne metode, kot so deskripcija, komparacija in analiza literature, ter empirične metode, kot je študija primera s polstrukturiranimi intervjuji z lastnico in s sodelavci podjetja. Rezultati kažejo na potrebo po sistematičnem pristopu k nasledstvu, vključno z zgodnjim načrtovanjem, vključevanjem naslednikov in vzpostavitvijo ravnovesja med družinskimi člani ter zunanjimi sodelavci. Delo poudarja pomembnost družinske ustave, vlogo drugih udeležencev v podjetju (nedružinski člani), še posebej pa izpostavi formaliziran pristop in strateško načrtovanje za zagotavljanje dolgoročne stabilnosti in uspešnosti družinskih podjetij tudi po predaji naslednjim generacijam.
Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, upravljanje, priporočila, strateški management
Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (945,29 KB)

2.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

3.
Vloga strategij v doseganju trajnostnega razvoja na primeru izbranega podjetja
Janja Orovič, 2025, magistrsko delo

Opis: Mala do srednje velika podjetja so tako rekoč hrbtenica ne samo slovenskega in evropskega, ampak tudi globalnega gospodarstva. Ključna so ne samo za doseganje gospodarskega napredka, ampak tudi za trajnostni razvoj, ki hkrati opredeljuje gospodarsko rast, socialno vključenost in varstvo okolja. Za doseganje praks trajnostnega razvoja znotraj podjetij je pomembno, da si zastavijo cilje, ki jim lahko zasledujejo in na koncu tudi vrednotijo. Preden podjetja določijo te cilje, pa je bistvenega pomena strateški management, ki vključuje analizo notranjega in zunanjega okolja ter razvoj dolgoročne vizije in strategij. Strateški management podjetju omogoča, da učinkovito načrtuje svoj razvoj, prilagodi svoje delovanje spremembam v okolju ter s tem krepi svojo konkurenčnost in trajnostni prispevek. Planiranje in sledenje trajnostnim ciljem znotraj podjetij je ključnega pomena za njihov dolgoročni uspeh. V magistrskem delu bomo preučevali podjetje Robotehnika d. o. o. ki se ukvarja s CNC proizvodnjo kovin, avtomatizacijo in hidravliko. Preko teoretične preučitve trajnostnega razvoja in planiranja razvoja podjetja želimo zapisati uresničitveni program podjetja, ki se bo še posebej osredotočal na trajnostni razvoj.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, 17 ciljev trajnostnega razvoja, strateški management, razvoj podjetja, strategije, presoja podjetja.
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

4.
Vpliv srednjega managementa na delovanje podjetij
Davorin Cingesar, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisano delovanje srednjega managementa in vpliv delovanja srednjega managementa na delovanje visokega in nižjega managementa. Prikazano je kako je z različnih perspektiv srednji management kritiziran in kako lahko z dobro organizacijsko strukturo ter izbiro pravega kadra, pravočasno implementacijo sprememb in novosti ter efektivnim prenosom legitimnih informacij po hierarhičnih ravneh navzgor in navzdol v bistvu ravno srednji management pripomore k izboljšanemu delovanju podjetja.
Ključne besede: Management, srednji management, vodenje, motiviranje, management kadra, downsizing srednjega managementa, operativni management, strateški management
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

5.
Trajnostno upravljanje človeških virov: primerjalna analiza Slovenije in Evropske unije
Janja Vasilić, 2024, diplomsko delo

Opis: V času, ko se organizacije po vsem svetu soočajo z naraščajočimi zahtevami po trajnostnem razvoju, postaja ključno vprašanje, kako lahko prakse upravljanja človeških virov prispevajo k tem ciljem. Trajnostno upravljanje človeških virov podpira doseganje ciljev trajnostnega razvoja z implementacijo praks, ki prispevajo k dostojnemu delu, zmanjševanju neenakosti, spodbujanju enakih možnosti in izboljšanju delovnih pogojev. Organizacije, ki uspešno vključujejo trajnostne prakse, ne samo izboljšujejo svojo konkurenčnost, ampak tudi krepijo svojo vlogo v širši družbi z ustvarjanjem pozitivnih ekonomskih, socialnih in okoljskih učinkov. V diplomskem delu smo analizirali trajnostne prakse upravljanja človeških virov in njihov vpliv na uspešnost organizacij v Sloveniji ter izbranih državah Evropske unije. Osredotočili smo se na vlogo teh praks pri doseganju ciljev trajnostnega razvoja, kot so enakost spolov, dostojno delo in zmanjševanje neenakosti. Izvedli smo primerjalno analizo med Slovenijo in članicami Evropske unije in dobili vpogled v napredek oziroma zaostanek Slovenije v doseganju trajnostnih ciljev v primerjavi s članicami Evropske unije.
Ključne besede: management človeških virov, strateški management človeških virov, trajnostni management človeških virov, cilji trajnostnega razvoja
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

6.
Predlog strategije razvoja Plavalne zveze Slovenije
Nadja Schweiger, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen predlog strategije razvoja Plavalne zveze Slovenije na podlagi metod strateškega managementa. Organizacija trenutno nima jasno definirane strategije razvoja, zato smo na podlagi strateške analize ugotovili, da je zanjo najprimernejša diferenciacijska strategija, ki temelji na njenem položaju na trgu s ponudbo kakovostnih storitev in edinstvenih programov, kar jo razlikuje od konkurence. Opravili smo podroben pregled številnih podsistemov organizacije ter z oceno položaja izluščili njene glavne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Od številnih ugotovitev velja omeniti priložnost izboljšanja na finančnem področju, in sicer v smeri povečanja lastnih prihodkov organizacije ter boljšega izvajanja nadzora nad porabo sredstev. Pridobljeni rezultati analize in ocene položaja v povezavi z napovedmi razvoja v okolju so bili osnova za oblikovanje predloga srednjeročne razvojne strategije. V njej smo določili štiri glavne stebre razvoja organizacije, ki smo jim priredili 12 strateških ciljev in 49 ukrepov. Ti bodo zvezi in njenim članicam pomagali k učinkovitim načinom uporabe in upravljanja sredstev ter prinašali koristi in zagotavljali dejavnosti za zaščito interesov vseh deležnikov.
Ključne besede: strateški management, nepridobitna športna organizacija, nacionalna panožna športna zveza, strategija
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 443; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

7.
Vpliv digitalizacije na upravljanje strateškega managementa človeških virov
Karmen Omerzu, 2023, magistrsko delo

Opis: V dobi hitrega tehnološkega napredka in digitalne preobrazbe se organizacije soočajo z velikimi spremembami pri upravljanju človeških virov. Poslovno okolje od organizacij zahteva, da se nenehno spreminjajo in prilagajajo spremembam. Organizacije se zavedajo, da so človeški viri pomemben faktor in dodana vrednost organizacije, če ta želi še naprej ostati na trgu in biti konkurenčna. Management človeških virov velja za eno osrednjih funkcij v organizacijah sodobnega časa. Organizacije želijo z digitalizacijo procesov managementa človeških virov poskrbeti, da bodo zaposleni manj časa porabili za administrativne naloge in se bolj posvetili strateškemu področju managementa človeških virov kot strateški partner organizaciji. Strateški management človeških virov je v organizaciji kot strateški partner managementu, ki s politiko in praksami uresničuje strategijo managementa človeških virov in je hkrati tudi strategija, ki vodi k skupnim ciljem organizacije. Najpomembnejša naloga strateškega managementa človeških virov je, da zagotovi prave ljudi na pravem mestu, ker ljudje so konkurenčna prednost organizacije. Z digitalizacijo je osredotočenje na strateški management človeških virov omogočeno, saj se je popolnoma spremenil način, kako organizacije privabljajo, zaposlujejo in ohranjajo ljudi, administrativne naloge pa potekajo avtomatizirano, kar bistveno skrajša čas. Da pa je digitalizacija v organizaciji uspešna, je potrebno spremeniti mišljenje ljudi in ustvariti digitalno kulturo. Čeprav digitalizacija prinaša veliko koristi managementu človeških virov in organizaciji, pa prinaša tudi izzive, s katerimi se mora organizacija spopadati. Pogosto v organizacijah primanjkuje finančnih sredstev, strokovnega znanja in spretnosti za nove tehnologije, zaposleni ne želijo sprememb, ipd. Vprašanja pa se pojavljajo na področju zasebnosti in varnosti informacij, ki so lahko dostopne komurkoli, kadarkoli in kjerkoli, kar lahko vodi do zlorabe. Vpliv digitalizacije in industrije 4.0 na strateški management človeških virov je velik. Digitalne tehnologije in orodja so revolucionarno spremenile politike in prakse managementa človeških virov, saj omogočajo optimizacijo pridobivanja talentov, izboljšanje izkušenj zaposlenih in uskladitev strategij managementa človeških virov s cilji organizacije. Organizacije, ki se bodo učinkovito prilagodile digitalni dobi, bodo pridobile konkurenčno prednost s privabljanjem in ohranjanjem najboljših ljudi, spodbujanjem inovacij in doseganjem trajnostne rasti v dinamičnem poslovnem okolju.
Ključne besede: management človeških virov, strateški management človeških virov, digitalizacija, industrija 4.0., upravljanje strateškega managementa človeških virov
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 457; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

8.
Uporaba portfeljske analize v procesih planiranja razvoja podjetja
Nastja Ognjanović, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu se posvetimo poglobljeni proučitvi portfeljske analize. Sistematično razčlenimo njene osrednje značilnosti, prednosti in potencialne omejitve. V tem okviru so nadrobno obravnavane različne metode portfeljske analize, med katerimi izpostavljamo BCG matriko, General Electric-McKinsey matriko, DPM matriko, Hoferjevo portfeljsko matriko in ADL matriko. Vsaki metodi je namenjena posebna pozornost glede integracije računovodskih podatkov in njihove relevantnosti za posamezno metodologijo. Nadaljevanje teoretičnega dela se osredotoča na strateško planiranje razvoja, kjer se poglobimo v koncepte strateških poslovnih enot in področij, raznolikost strategij in v proces planiranja strategij. V empiričnem delu diplomskega dela izvedemo portfeljsko analizo izbranega podjetja z uporabo zgoraj navedenih metod. Skozi to analizo pridobimo vpogled v specifične značilnosti vsake metode in njihovo uporabnost v praksi. Rezultati analize omogočajo primerjavo med metodami in razkrivajo razlike v rezultatih, ki jih posamezne metode ponujajo v kontekstu izbranega podjetja.
Ključne besede: portfeljska analiza, strateški management, strategija
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 399; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Planiranje razvoja izbranega podjetja na ravni strateškega managementa
Tilen Horvat, 2023, magistrsko delo

Opis: Planiranje razvoja podjetja je zahtevna naloga strateškega managementa podjetja. Vsako podjetje si želi uspeha, naj bo to na ravni rasti in/ali razvoja. Ključnega pomena pri razvoju je že pravilno zastavljena vizija in politika podjetja. To pomeni, da ima podjetje oz. podjetnik vizijo, kam želi pripeljati podjetje. Nato je naloga ostalih ravni managementa, da sledijo tej viziji in skupaj uresničujejo zastavljene cilje in snujejo strategije. Slednje so zelo pomembne pri samem razvoju podjetja. Strategija je torej način ali pot, kako bo podjetje doseglo zastavljene cilje in uspeh. Poznamo več vrst strategij, in sicer: temeljno strategijo, poslovne strategije in splošne strategije. Temeljna strategija je tista glavna/vodilna strategija podjetja, ki ji morajo vsi slediti. Poslovne strategije so že vezane na posamezno poslovno področje in so prav tako pomembne. Splošne strategije pa se pojavljajo na več področjih poslovanja podjetja in se odražajo v temeljnih in poslovnih strategijah. V magistrski nalogi smo omenjena teoretična spoznanja aplicirali na primeru podjetja Poslovni sistem Mercator, d. o. o. Na področju trgovine prvih pet trgovcev pokriva kar 92 % trga. Na slovenskem trgu je Mercator še vedno največji. Imajo tudi največ trgovin. Njihov tržni delež se giblje okrog 30 %. Predmet obravnave je bilo planiranje razvoja na ravni strateškega managementa. Proučili smo podjetje in njegovo okolje. Pri analizi okolja smo na podlagi spoznanj zapisali priložnosti podjetja, ki jih lahko izkoristi in nevarnosti. na katere morajo biti pozorni. Pri analizi podjetja smo opisali njegova dejavnostna področja, resurse in ključne sposobnosti. Na podlagi primerjave z drugimi podjetji iz panoge smo določili njihove prednosti in slabosti. Naslednji korak je bila določitev in opis strateških poslovnih področij in strateških poslovnih enot. Obravnavano podjetje ima oboje zelo dobro določeno in razvito. Ocenili smo tudi njihove dosedanje strategije in ugotovili, da imajo še vedno razvojno naravnane strategije, usmerjene v rast podjetja in širjenje trga. V zaključku naloge smo izvedli še strukturno analizo podjetja in podali program razvoja podjetja za obdobje petih let.
Ključne besede: Poslovni sistem Mercator, d. o. o., razvoj, strateški management, strategija.
Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 478; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

10.
Vpliv zaznanih sprememb večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja
Sabina Veršič, 2022, doktorska disertacija

Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo raziskovali vpliv hitro spreminjajočega se nepredvidljivega večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja. Zanimalo nas je kako in v kakšni meri navedeni dejavniki povzročajo negotovost (zunanjega) okolja podjetja in kako ta negotovosti vpliva na izbiro poslovnih strategij podjetja. V okviru poslovnih strategij podjetja smo se omejili na dve dobro uveljavljeni in pogosto citirani tipologiji poslovnih strategij podjetja avtorjev Miles in Snow (1978; 2003) ter Porter (1980; 1985). Nadalje pa smo empirično preverili še kako izbira poslovnih strategij vpliva na (finančno in nefinančno) uspešnost podjetja. V empirično raziskavo smo vključili 378 podjetij. Anketirali smo največ lastnikov, ki so tudi vrhnji managerji/glavni direktorji podjetja (151 oseb ali 39,90 %), 147 lastnikov podjetja (ali 38,90 %) in 80 vrhnjih managerjev/glavnih direktorjev podjetja (ali 21,20 %). Izključno vrhnji managerji/glavni direktorji in lastniki podjetja so bili v raziskavo vključeni zato, ker le-ti tudi sprejemajo strateške poslovne odločitve vezane na izbiro poslovnih strategij podjetja, ki jim bodo podjetja sledila. V empiričnem delu doktorske disertacije smo po osnovni deskriptivni statistiki izvedli eksploratorno faktorsko analizo za oblikovanje konstruktov (večdimenzionalnih spremenljivk) raziskave ter analizo veljavnosti in zanesljivosti merjenja. Testiranje konceptualnega modela (ter preverjanje hipotez Hi, i = 1, 2,..., 9) je temeljilo na uporabi komfirmatorne faktorske analize. Tema doktorske disertacije je še posebej pomembna in aktualna v času epidemije COVID-19, ki je pokazala kako zelo je (zunanje) okolje podjetja nepredvidljivo in kakšen vpliv lahko ima na delovanje, rast, razvoj ter tudi obstoj podjetja. Pomemben prispevek doktorske disertacije se kaže v oblikovanih merskih lestvicah za ugotavljanje nepredvidljivosti (zunanjega) okolja podjetja, tipa poslovnih strategij podjetja in uspešnosti podjetja. Obstoječi merski instrumenti namreč preučujejo posamezne vidike (zunanjega) okolja podjetja, v pričujoči doktorski disertaciji pa smo se sinergijsko osredotočili na več izbranih vidikov (zunanjega) okolja podjetja. Skladno z rezultati empirične raziskave je bilo ugotovljeno, da vsi vidiki (zunanjega) okolja podjetja, razen tehnično-tehnološkega okolja podjetja, vplivajo na strateško poslovno osredotočenost podjetja (izraženo s poslovnimi strategijami podjetja). Ugotovljeno je bilo, da različne poslovne strategije podjetja različno vplivajo na izbrane vidike finančne in nefinančne uspešnosti podjetja. Rezultati pričujoče doktorske disertacije so primerni za aplikativno uporabo v praksi (npr. za podjetja, združenja podjetij, nosilce ekonomske politike idr.). Skladno z rezultati in spoznanji pričujoče doktorske disertacije izpostavljamo pomen nepredvidljivega in dinamičnega (zunanjega) okolja podjetja, ki ga morajo podjetja in druge organizacije upoštevati pri sprejemanju strateških in drugih poslovnih odločitev. Spremljanje razmer in trendov v (zunanjem) okolju ter temu skladno ukrepanje je v času nepredvidljivega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja ključnega pomena za rast, razvoj in obstoj podjetja.
Ključne besede: (zunanje) okolje podjetja, poslovne strategije podjetja, strateški management, proces planiranja poslovnih strategij, nepredvidljivost, mikro, mala in srednje velika podjetja, Slovenija, uspešnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 760; Prenosov: 180
.pdf Celotno besedilo (17,85 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici