| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 160
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba managementskega koncepta sinjega oceana za ustvarjanje konkurenčne prednosti: primer podjetja x
Zoja Kokolj, 2025, diplomsko delo

Opis: V sodobnem poslovnem okolju, kjer prevladuje intenzivna konkurenca in zasičenost trgov, podjetja vse bolj potrebujejo strateške pristope, ki jim omogočajo dolgoročno rast in prepoznavnost. Strategija sinjega oceana, ki temelji na ustvarjanju novih tržnih prostorov brez neposredne konkurence, se je izkazala kot ena izmed najbolj prodornih idej sodobnega managementa. V okviru te diplomske naloge smo najprej podrobneje raziskali temeljne koncepte strategije, kot so vrednostna inovacija, ERRC matrika in primerjava z rdečim oceanom. Nato smo njeno uporabnost preizkusili v praksi in sicer na primeru podjetja iz zabavne industrije, ki je z inovativnim poslovnim modelom, odstranitvijo tradicionalnih elementov in osredotočenostjo na novo ciljno publiko, doseglo več kot 20 % rast prihodkov in 30 % povečanje števila obiskovalcev. Analiza, izvedena na osnovi relativnih podatkov, potrjuje obe raziskovalni hipotezi in kaže, da strategija sinjega oceana lahko ustvari konkurenčno prednost tudi v panogah, ki veljajo za nasičene in tradicionalne. Ključni doprinos naloge je tem, da ne potrjuje zgolj teorije, temveč ponuja tudi aplikativni okvir, kako koncept uspešno implementirati v prakso - ne le za velike korporacije, temveč tudi za podjetja, ki iščejo svojo nišo. Naloga tako odpira prostor za prihodnje raziskave in razprave o tem, kako lahko strateško razmišljanje postane gonilo bolj trajnostnega, vključujočega in ustvarjalnega gospodarstva.
Ključne besede: sinji ocean, konkurenčna prednost, vrednostna inovacija, strateški management, poslovni model, ustvarjanje tržnih niš
Objavljeno v DKUM: 09.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (764,90 KB)

2.
Strateški razvoj malega podjetja
Tina Skodič, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava razvoj malega podjetja TS, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo mesa, mesnih izdelkov in gostinsko dejavnostjo. V delu so predstavljeni pomen vizije in politike podjetja, strateška poslovna področja ter možnosti razvoja. S pomočjo računovodskih podatkov je prikazana trenutna finančna slika podjetja in ocena, kako lahko različne strategije vplivajo na prihodnje poslovanje. Rezultati kažejo, da podjetje posluje stabilno, a se sooča z rastjo stroškov. Ključni predlogi za prihodnost so boljše upravljanje zalog, razvoj izdelkov z višjo dodano vrednostjo, večja prisotnost na spletu in postopno širjenje prodaje. Na koncu je oblikovan štiriletni program razvoja, ki vključuje konkretne ukrepe za obdobje 2025–2028. Sklep naloge je, da lahko podjetje dolgoročno uspeva z majhnimi, premišljenimi koraki, usmerjenimi v kakovost in dober odnos s kupci.
Ključne besede: malo podjetje, strateški razvoj, vizija podjetja, politika podjetja, konkurenčnost, strateški management.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

3.
Razvojni potenciali podjetja : študija primera malega podjetja krožnega gospodarstva
Tjaša Štrukelj, Maja Rožman, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: razvojni potenciali podjetja, politika podjetja, strateški management, izvedbeni management, uspešnost podjetja, malo podjetje, krožno gospodarstvo
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (509,60 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Cilji trajnostnega razvoja, upravljanje in vodenje : primer izbrane neprofitne organizacije
Tjaša Štrukelj, Nomi Hrast, Vida Sruk, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: cilji trajnostnega razvoja, trajnostno upravljanje, trajnostno vodenje, strateški management, neprofitna organizacija, univerza, akademska institucija
Objavljeno v DKUM: 24.07.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (466,81 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Posebnosti družinskih podjetij in planiranje nasledstva v proučevanem družinskem podjetju
Lana Žabčič, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na posebnosti družinskih podjetij in izzive, povezane s planiranjem nasledstva. Ključna tema je analiza družinskega podjetja X, ki se sooča z vprašanjem prenosa lastništva in vodstvene vloge na naslednjo generacijo. Namen raziskave je razumeti značilnosti družinskih podjetij, prepoznati njihove edinstvene izzive pri upravljanju in vodenju ter razviti predlog oz. pristop za uspešno izvedbo nasledstvenega procesa. Pri raziskavi so bile uporabljene različne metode, kot so deskripcija, komparacija in analiza literature, ter empirične metode, kot je študija primera s polstrukturiranimi intervjuji z lastnico in s sodelavci podjetja. Rezultati kažejo na potrebo po sistematičnem pristopu k nasledstvu, vključno z zgodnjim načrtovanjem, vključevanjem naslednikov in vzpostavitvijo ravnovesja med družinskimi člani ter zunanjimi sodelavci. Delo poudarja pomembnost družinske ustave, vlogo drugih udeležencev v podjetju (nedružinski člani), še posebej pa izpostavi formaliziran pristop in strateško načrtovanje za zagotavljanje dolgoročne stabilnosti in uspešnosti družinskih podjetij tudi po predaji naslednjim generacijam.
Ključne besede: družinska podjetja, nasledstvo, upravljanje, priporočila, strateški management
Objavljeno v DKUM: 19.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (945,29 KB)

6.
Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o.
Gašper Žižek, 2025, magistrsko delo

Opis: V današnjem poslovnem okolju so podjetja nenehno soočena s hitrimi in z nepredvidljivimi spremembami, ki jih morajo hitro zaznati in se nanje učinkovito odzvati. Prilagajanje tem spremembam je ključnega pomena za ohranjanje konkurenčne prednosti in dolgoročne rasti. Da bi ostala konkurenčna, morajo podjetja ne le reagirati na spremembe, temveč tudi proaktivno iskati priložnosti za rast in razvoj. S stalnim spremljanjem tržnega okolja, inovacijami ter prilagajanjem strategij lahko podjetja izkoristijo spremembe v svojo korist, prepoznajo nove trende in potrebe na trgu ter jih pretvorijo v uspešne poslovne strategije. Tako se podjetja, ki uspešno izkoriščajo spremembe in nenehno iščejo možnosti za rast, bolje pozicionirajo za dolgoročni uspeh na vedno bolj dinamičnem trgu. Magistrsko delo z naslovom "Planiranje politike podjetja in strateškega razvoja na primeru podjetja Lesdom d.o.o." obravnava nujnost nenehnega prilagajanja strategij zaradi stalnih sprememb na trgu. Delo poudarja pomen proaktivnega spremljanja tržnega okolja in učinkovitega odzivanja na te spremembe. Raziskujemo teoretične osnove strateškega managementa in politike podjetja ter njihovo aplikacijo v praksi na primeru podjetja Lesdom d.o.o., pri čemer posvečamo posebno pozornost viziji, poslanstvu, ciljem in strategijam podjetja. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu bomo preučili postopek in elemente, ki jih potrebujemo v postopku planiranaja politike podjetja v MER modelu integralnega managementa, prav tako bomo spoznali planiranje razvoja podjetja na ravni strateškega managementa in s tem povezane procese in metode planiranja razvoja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo spoznali in proučili družinsko podjetje Lesdom d.o.o. in njegovo možnost razvoja. Za podjetje bomo podali predloge glede politike podjetja ter predstavili predlog razvoja podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, družinsko podjetje, zunanji in notranji dejavniki, okolje podjetja, družinsko podjetje, Lesdom d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
Vloga strategij v doseganju trajnostnega razvoja na primeru izbranega podjetja
Janja Orovič, 2025, magistrsko delo

Opis: Mala do srednje velika podjetja so tako rekoč hrbtenica ne samo slovenskega in evropskega, ampak tudi globalnega gospodarstva. Ključna so ne samo za doseganje gospodarskega napredka, ampak tudi za trajnostni razvoj, ki hkrati opredeljuje gospodarsko rast, socialno vključenost in varstvo okolja. Za doseganje praks trajnostnega razvoja znotraj podjetij je pomembno, da si zastavijo cilje, ki jim lahko zasledujejo in na koncu tudi vrednotijo. Preden podjetja določijo te cilje, pa je bistvenega pomena strateški management, ki vključuje analizo notranjega in zunanjega okolja ter razvoj dolgoročne vizije in strategij. Strateški management podjetju omogoča, da učinkovito načrtuje svoj razvoj, prilagodi svoje delovanje spremembam v okolju ter s tem krepi svojo konkurenčnost in trajnostni prispevek. Planiranje in sledenje trajnostnim ciljem znotraj podjetij je ključnega pomena za njihov dolgoročni uspeh. V magistrskem delu bomo preučevali podjetje Robotehnika d. o. o. ki se ukvarja s CNC proizvodnjo kovin, avtomatizacijo in hidravliko. Preko teoretične preučitve trajnostnega razvoja in planiranja razvoja podjetja želimo zapisati uresničitveni program podjetja, ki se bo še posebej osredotočal na trajnostni razvoj.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, 17 ciljev trajnostnega razvoja, strateški management, razvoj podjetja, strategije, presoja podjetja.
Objavljeno v DKUM: 25.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

8.
Vpliv srednjega managementa na delovanje podjetij
Davorin Cingesar, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je opisano delovanje srednjega managementa in vpliv delovanja srednjega managementa na delovanje visokega in nižjega managementa. Prikazano je kako je z različnih perspektiv srednji management kritiziran in kako lahko z dobro organizacijsko strukturo ter izbiro pravega kadra, pravočasno implementacijo sprememb in novosti ter efektivnim prenosom legitimnih informacij po hierarhičnih ravneh navzgor in navzdol v bistvu ravno srednji management pripomore k izboljšanemu delovanju podjetja.
Ključne besede: Management, srednji management, vodenje, motiviranje, management kadra, downsizing srednjega managementa, operativni management, strateški management
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

9.
Trajnostno upravljanje človeških virov: primerjalna analiza Slovenije in Evropske unije
Janja Vasilić, 2024, diplomsko delo

Opis: V času, ko se organizacije po vsem svetu soočajo z naraščajočimi zahtevami po trajnostnem razvoju, postaja ključno vprašanje, kako lahko prakse upravljanja človeških virov prispevajo k tem ciljem. Trajnostno upravljanje človeških virov podpira doseganje ciljev trajnostnega razvoja z implementacijo praks, ki prispevajo k dostojnemu delu, zmanjševanju neenakosti, spodbujanju enakih možnosti in izboljšanju delovnih pogojev. Organizacije, ki uspešno vključujejo trajnostne prakse, ne samo izboljšujejo svojo konkurenčnost, ampak tudi krepijo svojo vlogo v širši družbi z ustvarjanjem pozitivnih ekonomskih, socialnih in okoljskih učinkov. V diplomskem delu smo analizirali trajnostne prakse upravljanja človeških virov in njihov vpliv na uspešnost organizacij v Sloveniji ter izbranih državah Evropske unije. Osredotočili smo se na vlogo teh praks pri doseganju ciljev trajnostnega razvoja, kot so enakost spolov, dostojno delo in zmanjševanje neenakosti. Izvedli smo primerjalno analizo med Slovenijo in članicami Evropske unije in dobili vpogled v napredek oziroma zaostanek Slovenije v doseganju trajnostnih ciljev v primerjavi s članicami Evropske unije.
Ključne besede: management človeških virov, strateški management človeških virov, trajnostni management človeških virov, cilji trajnostnega razvoja
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

10.
Predlog strategije razvoja Plavalne zveze Slovenije
Nadja Schweiger, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen predlog strategije razvoja Plavalne zveze Slovenije na podlagi metod strateškega managementa. Organizacija trenutno nima jasno definirane strategije razvoja, zato smo na podlagi strateške analize ugotovili, da je zanjo najprimernejša diferenciacijska strategija, ki temelji na njenem položaju na trgu s ponudbo kakovostnih storitev in edinstvenih programov, kar jo razlikuje od konkurence. Opravili smo podroben pregled številnih podsistemov organizacije ter z oceno položaja izluščili njene glavne prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti. Od številnih ugotovitev velja omeniti priložnost izboljšanja na finančnem področju, in sicer v smeri povečanja lastnih prihodkov organizacije ter boljšega izvajanja nadzora nad porabo sredstev. Pridobljeni rezultati analize in ocene položaja v povezavi z napovedmi razvoja v okolju so bili osnova za oblikovanje predloga srednjeročne razvojne strategije. V njej smo določili štiri glavne stebre razvoja organizacije, ki smo jim priredili 12 strateških ciljev in 49 ukrepov. Ti bodo zvezi in njenim članicam pomagali k učinkovitim načinom uporabe in upravljanja sredstev ter prinašali koristi in zagotavljali dejavnosti za zaščito interesov vseh deležnikov.
Ključne besede: strateški management, nepridobitna športna organizacija, nacionalna panožna športna zveza, strategija
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 443; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici