| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 147
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv zaznanih sprememb večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja
Sabina Veršič, 2022, doktorska disertacija

Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo raziskovali vpliv hitro spreminjajočega se nepredvidljivega večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja. Zanimalo nas je kako in v kakšni meri navedeni dejavniki povzročajo negotovost (zunanjega) okolja podjetja in kako ta negotovosti vpliva na izbiro poslovnih strategij podjetja. V okviru poslovnih strategij podjetja smo se omejili na dve dobro uveljavljeni in pogosto citirani tipologiji poslovnih strategij podjetja avtorjev Miles in Snow (1978; 2003) ter Porter (1980; 1985). Nadalje pa smo empirično preverili še kako izbira poslovnih strategij vpliva na (finančno in nefinančno) uspešnost podjetja. V empirično raziskavo smo vključili 378 podjetij. Anketirali smo največ lastnikov, ki so tudi vrhnji managerji/glavni direktorji podjetja (151 oseb ali 39,90 %), 147 lastnikov podjetja (ali 38,90 %) in 80 vrhnjih managerjev/glavnih direktorjev podjetja (ali 21,20 %). Izključno vrhnji managerji/glavni direktorji in lastniki podjetja so bili v raziskavo vključeni zato, ker le-ti tudi sprejemajo strateške poslovne odločitve vezane na izbiro poslovnih strategij podjetja, ki jim bodo podjetja sledila. V empiričnem delu doktorske disertacije smo po osnovni deskriptivni statistiki izvedli eksploratorno faktorsko analizo za oblikovanje konstruktov (večdimenzionalnih spremenljivk) raziskave ter analizo veljavnosti in zanesljivosti merjenja. Testiranje konceptualnega modela (ter preverjanje hipotez Hi, i = 1, 2,..., 9) je temeljilo na uporabi komfirmatorne faktorske analize. Tema doktorske disertacije je še posebej pomembna in aktualna v času epidemije COVID-19, ki je pokazala kako zelo je (zunanje) okolje podjetja nepredvidljivo in kakšen vpliv lahko ima na delovanje, rast, razvoj ter tudi obstoj podjetja. Pomemben prispevek doktorske disertacije se kaže v oblikovanih merskih lestvicah za ugotavljanje nepredvidljivosti (zunanjega) okolja podjetja, tipa poslovnih strategij podjetja in uspešnosti podjetja. Obstoječi merski instrumenti namreč preučujejo posamezne vidike (zunanjega) okolja podjetja, v pričujoči doktorski disertaciji pa smo se sinergijsko osredotočili na več izbranih vidikov (zunanjega) okolja podjetja. Skladno z rezultati empirične raziskave je bilo ugotovljeno, da vsi vidiki (zunanjega) okolja podjetja, razen tehnično-tehnološkega okolja podjetja, vplivajo na strateško poslovno osredotočenost podjetja (izraženo s poslovnimi strategijami podjetja). Ugotovljeno je bilo, da različne poslovne strategije podjetja različno vplivajo na izbrane vidike finančne in nefinančne uspešnosti podjetja. Rezultati pričujoče doktorske disertacije so primerni za aplikativno uporabo v praksi (npr. za podjetja, združenja podjetij, nosilce ekonomske politike idr.). Skladno z rezultati in spoznanji pričujoče doktorske disertacije izpostavljamo pomen nepredvidljivega in dinamičnega (zunanjega) okolja podjetja, ki ga morajo podjetja in druge organizacije upoštevati pri sprejemanju strateških in drugih poslovnih odločitev. Spremljanje razmer in trendov v (zunanjem) okolju ter temu skladno ukrepanje je v času nepredvidljivega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja ključnega pomena za rast, razvoj in obstoj podjetja.
Ključne besede: (zunanje) okolje podjetja, poslovne strategije podjetja, strateški management, proces planiranja poslovnih strategij, nepredvidljivost, mikro, mala in srednje velika podjetja, Slovenija, uspešnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 242; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (17,85 MB)

2.
Planiranje razvoja podjetja FA-DENTAL d.o.o.
Ven Florjančič, 2022, magistrsko delo

Opis: Poslovni svet postaja vedno bolj zapleten in hitrejši, potrebe končnih potrošnikov se spreminjajo iz dneva v dan. Prav tako morajo podjetja za svoj obstoj in razvoj analizirati vsak korak konkurence, če želijo v prihodnosti zavzemati enak položaj, kot ga v sedanjosti. Planiranje rasti in razvoja je že v današnjem času nuja za podjetja, ki imajo željo po razvoju. V teoretičnem delu magistrskega dela smo v uvodnem delu opredelili, kakšni sta vizija in politika podjetja, zakaj sploh potrebujejo jasno zapisano vizijo in politiko podjetja. Dotaknili smo se vrednot udeležencev podjetja in podali razloge, zakaj je pomembna kultura v podjetjih ter kakšne tipe kultur poznamo. Kasneje smo na ravni strateškega managementa pisali o strateško poslovnih področjih, njihovem namenu in strategijah, ki jim naj podjetja sledijo. Prav tako smo predstavili in analizirali različne metodologije planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu magistrske naloge smo predstavili podjetje in določili temeljne vrednote podjetja. Kasneje smo proučevali zunanje in notranje okolje s pomočjo metod, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu. Izvedli smo analizo managementa s pomočjo Kraljeve metode. Na koncu smo po vseh uporabljenih metodologijah in preučitvah naredili uresničitveni program podjetja FA-DENTAL za obdobje petih let.
Ključne besede: planiranje razvoja, IFAS, EFAS, SFAS, strateški management, analiza podjetja, vrednote podjetja, politika podjetja.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 276; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,71 MB)

3.
Analiza notranjega okolja kot del planiranja na ravni strateškega managementa
Katarina Gec, 2022, diplomsko delo

Opis: Pri svojem delovanju je vsako podjetje obdano z okoljem, notranjim in zunanjim ter vplivi, ki izhajajo iz posameznega okolja. Tako se v notranjem okolju srečujejo s svojimi prednostmi in slabostmi v primerjavi z drugimi podjetji, v zunanjem okolju pa s svojimi priložnostmi in nevarnostmi na svojem trgu. Namen diplomskega projekta je izdelati analizo prednosti in slabosti podjetja Pekarna Pečjak d.o.o. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. Uvodu sledi drugo poglavje, kjer smo opisali metode strateškega managementa. Podrobneje smo opisali analize, ki se jih uporablja za analizo notranjega okolja, to so metode: portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika ter SWOT matrika. V tretjem poglavju smo predstavili podjetje Pekarna Pečjak d.o.o., in sicer od nastanka pa do danes. V četrtem poglavju sledi uporaba izbranih metod na primeru izbranega podjetja. Podrobneje smo analizirali s štirimi metodami, ki smo jih opisali v teoretičnem delu. Na koncu so podane ugotovitve, do katerih smo prišli s pomočjo analiz. V diplomskem projektu uporabljamo dostopno domačo literaturo, internetne vire ter članke. Ugotovili smo, da poznamo različne matrike analiz notranjega okolja. Da podjetje analiziramo, moramo poznati dejavnike, ki vplivajo tako na zunanje okolje kot na notranje okolje podjetja. Sklepna ugotovitev pri diplomskem projektu je, da se podjetje dobro srečuje s svojimi prednostmi in slabostmi, saj želi svoje prednosti ohraniti pred drugimi podjetji. Kot vsako podjetje pa želi svoje slabosti odpraviti, kar Pekarni Pečjak d.o.o. tudi dobro uspeva. Podjetje je uspešno in poznano že od ustanovitve, v prihodnosti želi prepoznavnost ohraniti na domačem trgu in v tujini, kar jim tudi dobro uspeva.
Ključne besede: strateški management, notranji dejavniki, portfeljska analiza, IFAS matrika, SFAS matrika, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 06.09.2022; Ogledov: 197; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

4.
Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementa
Zala Cartl, 2022, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov. V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja.
Ključne besede: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2022; Ogledov: 539; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

5.
Planiranje razvoja podjetja celjske mesnine d.o.o. na ravni strateškega managementa
Nuša Okorn, 2021, magistrsko delo

Opis: Zaznavanje priložnosti in nevarnosti iz okolja, ustrezne vrednote podjetja, njegova profesionalnost, izkušnje, naložbe v znanje, usposabljanja, nenehno izboljševanje, investiranje, sledenje trendom, krepitev prednosti in odprava slabosti, pa tudi spremljanje konkurence, vse to pripomore k razvoju podjetja in zadovoljstvu vseh udeležencev podjetja. Spreminja se gospodarsko in politično stanje ter drugi pogoji v okolju, pa vendar se mora podjetje spremembam prilagoditi in se z njimi uspešno soočiti. Zato je zelo pomembno, da podjetje pravilno planira svojo rast in razvoj. V magistrski nalogi smo na ravni strateškega managementa planirali razvoj podjetja Celjske mesnine, d. o. o., katerega začetki segajo v leto 1899. Podjetje, ki je svoje obratovanje pričelo kot mestna klavnica, je danes eden izmed največjih ponudnikov in prodajalcev mesa in mesnih izdelkov v Sloveniji. V nalogi smo najprej predstavili teoretična izhodišča, opredelili smo kaj za podjetje pomenita vizija in politika podjetja, opredelili smo strategije in strukture podjetja ter pojasnili potrebna spoznanja pri planiranju razvoja podjetja na ravni strateškega managementa. Vso teorijo smo nato aplicirali na praktični primer podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Najprej smo predstavili podjetje, njegovo vizijo in politiko podjetja, strategije in strukture podjetja Celjske mesnine, d. o. o. V nadaljevanju smo planirali razvoj tega podjetja na ravni strateškega managementa in sicer smo najprej preučevali vrednote posameznih ključnih udeležencev v podjetju, določili prednosti in slabosti podjetja ter proučevali priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju preučevanega podjetja. Proučili smo strateška poslovna področja in iskali strateške možnosti in strategije podjetja Celjske mesnine, d. o. o. Za izbrano podjetje smo ekonomsko vrednotili predlagani plan razvojne uspešnosti, planirali vrednostne izide in finančno presodili razvojne učinke planiranega razvoja na uspešnost tega podjetja za obdobje naslednjih petih let. Empirični del smo zaključili s programom razvoja podjetja Celjske mesnine, d. o. o., za naslednjih pet let poslovanja. Magistrsko nalogo smo zaključili z zapisom ključnih ugotovitev magistrske naloge in podanimi predlogi tako za nadaljnje raziskovanje in prakso.
Ključne besede: planiranje razvoja in rasti podjetja, Celjske mesnine d. o. o., vizija podjetja, politika podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, finančna presoja razvojnih učinkov podjetja, finančno vrednotenje strategij, strateški management.
Objavljeno v DKUM: 21.10.2021; Ogledov: 765; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

6.
Primerjalna analiza strategij storitvenih znamk
Katja Košti, 2020, diplomsko delo

Opis: Tema ter problem diplomske naloge je bilo analizirati in razčleniti strategije ponudnikov mobilnih storitev najprej po raziskovalnih metodah in nato še glavna razčlenitev po razširjenem marketinškem spletu. Cilji naloge so bili ugotoviti ali je opaziti velike razlike med ponudniki ali so njihove strategije med seboj različne ali zelo podobne in s katerimi strategijami želijo pritegniti kupce.
Ključne besede: Primerjalna strategija, storitve, blagovna znamka, razširjen marketinški splet, strateški management, marketinške strategije in mobilne storitve.
Objavljeno v DKUM: 30.11.2020; Ogledov: 590; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (600,92 KB)

7.
Politika podjetja in strateški management družinskega podjetja EDEX, d. o. o.
Tim Ličen, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu se osredotočimo na planiranje razvoja družinskega podjetja EDEX, d. o. o., in sicer na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Izbrano podjetje je mikro podjetje, katerega začetki segajo v leto 1992. Ima devet zaposlenih in se ukvarja s prodajo oblačil in obutve. V začetnem delu diplomskega projekta predstavimo podjetje EDEX, d. o. o. in značilnosti le-tega. Opredelimo njegovo velikost, dejavnost in prodajne trge. Opravimo tudi premoženjsko analizo podjetja, kjer smo z različnimi kazalniki preverjali finančno sposobnost podjetja EDEX, d. o. o., za nadaljnji razvoj. V osrednjem delu predstavimo pomembna teoretična izhodišča o planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Predstavili smo vizijo podjetja in politiko podjetja, metode planiranja politike podjetja in strategij podjetja, strateška poslovna področja ter temeljno strategijo ter poslovne in splošne strategije podjetja. V zaključnem delu opišemo planiranje razvoja proučevanega podjetja na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Najprej proučimo vrednote ključnih udeležencev v podjetju. Proučimo tudi prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti proučevanega podjetja. Na podlagi ugotovljenih raziskovalno-prognostičnih izhodišč na ravni politike podjetja smo za podjetje EDEX, d. o. o., oblikovali planirano vizijo podjetja in politiko podjetja. Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo najprej določili strateška poslovna področja podjetja EDEX, d. o. o., nato pa smo poiskali strateške možnosti in določili strategije podjetja EDEX, d. o. o. Diplomski projekt smo zaključili s predlogom programa razvoja in rasti za to podjetje.
Ključne besede: vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, razvoj podjetja, vrednote udeležencev, prednosti in slabosti, priložnosti in nevarnosti, strateška poslovna področja, strategije podjetja
Objavljeno v DKUM: 18.09.2019; Ogledov: 1379; Prenosov: 396
.pdf Celotno besedilo (831,72 KB)

8.
Planiranje razvoja izbranega podjetja
Anja Leskovar, 2018, magistrsko delo

Opis: Strateški management je v današnjem svetu eden izmed glavnih dejavnikov uspeha podjetja. Okolje v katerem deluje, je nepredvidljivo in polno sprememb, ki se jim je podjetje primorano nenehno in hitro prilagajati. Od vodilnih v podjetju se pričakuje, da bodo poznavanju in pravilni uporabi elementom strateškega managementa namenili veliko pozornosti, saj bodo le tako razvijali strategije, ki bodo podjetju zagotavljale dolgoročno rast in razvoj.
Ključne besede: strateški management, strategije, analiza zunanjega okolja, analiza notranjega okolja, celovita presoja podjetja
Objavljeno v DKUM: 17.01.2019; Ogledov: 947; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

9.
Upravljalno-vodstveni proces družinskega podjetja Amon, d. o. o., s poudarkom na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Ines Debelak, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu proučujemo upravljalno-vodstveni proces v podjetju Amon, d. o. o., s poudarkom na politiki podjetja in strateškem managementu. V podjetju se ukvarjajo s pridelavo domačih izdelkov, ki jih postrežejo v svoji restavraciji in ponujajo tudi v trgovini. Podjetje uvrščamo med mikro podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, strateški management, upravljanje, MER model integralnega managementa, družinsko podjetje
Objavljeno v DKUM: 29.11.2018; Ogledov: 833; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

10.
Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Tamara Frece Ribič, 2018, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe. Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij.
Ključne besede: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d.
Objavljeno v DKUM: 21.11.2018; Ogledov: 1072; Prenosov: 243
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici