| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa
Tamara Frece Ribič, 2018, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Podjetja delujejo v okolju, ki se nenehno spreminja ter je nepredvidljivo. Naloga politike podjetja in strateškega managementa v podjetju je, da zazna priložnosti iz zunanjega okolja ter prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco ter jih tudi izkoristi in tako podjetju omogoči konkurenčno prednost. Podjetja planirajo razvoj z namenom po izboljšanju kakovosti svojih struktur in resursov. Podjetja morajo slediti svojemu razvoju in rasti ter stremeti h vedno večjemu izboljšanju samega sebe. Turizem je hitro rastoča gospodarska panoga, kjer se podjetja prav tako morajo prilagajati okolju ter v njem zaznati spremembe ob enem pa morajo podjetja v turizmu venomer raziskovati svoje konkurente, saj le-teh ni malo. Turizem je panoga, kjer morajo podjeta, ki delujejo v njem, slediti svojemu razvoju ter nenehnemu izboljšanju samega sebe, saj je konkurenčnost v tej panogi visoka. Po drugi strani pa udeleženci podjetja vedno več pričakujejo od storitev, ki jih ponuja turistična panoga. Tako se morajo podjetja prilagajati ali celo preseči konkurenco, slediti svojemu razvoju in zadovoljevati potrebe svojih udeležencev. Magistrska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu bomo opredelili planiranje razvoja na ravni politike podjetja, kjer bomo opredelili vizijo podjetja, politiko podjetja ter procese in metode planiranja na ravni politike podjetja. Prav tako bomo opredelili planiranje razvoja na ravni strateškega managementa, kjer bomo opredelili razvoj podjetja kot osrednjo strateško možnost in opredelili procese ter metode planiranja na ravni strateškega managementa. V empiričnem delu bomo proučevali slovensko podjetje Terme Čatež d.d., in njegovo razvojno možnost. S pomočjo podatkov, ki jih bomo pridobili z razvojno proučitvijo podjetja samega, bomo za na konec dodali predloge razvojne vizije, politike podjetja in strategij.
Ključne besede: rast in razvoj podjetja, vizija podjetja, politika podjetja, strateški management, zunanje okolje podjetja, notranji dejavniki podjetja, Terme Čatež, d.d.
Objavljeno: 21.11.2018; Ogledov: 625; Prenosov: 168
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

2.
Dejavniki uspešnega prenosa nasledstva družinskega podjetja
Ines Agić, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo predstavili oziroma proučili dejavnike uspešnega prenosa nasledstva družinskega podjetja in na podlagi opravljene ankete z lastnico proučevanega družinskega podjetja ugotovili, kakšni so njihovi nameni in pogledi na prenos podjetja iz prve generacije na drugo ter kateri so dejavniki uspešnega prenosa. V prvem delu diplomskega projekta so opredeljeni pojmi podjetništvo, oblike podjetništva, družinsko podjetje in njegove značilnosti, njegove prednosti in slabosti, opredeljeno je nasledstvo, nasledstvene možnosti in planiranje nasledstva na strateški ravni. V drugem delu sledi predstavitev izbranega družinskega podjetja, predstavitev družine, predstavljene so možnosti nasledstva v proučevanem družinskem podjetju in dejavniki uspešnega prenosa nasledstva. V aplikativnem delu diplomskega projekta smo na primeru anketnega vprašalnika ugotovili, da lastnica izbranega družinskega podjetja aktivno še ne razmišlja o nasledstvu družinskega podjetja, čeprav verjame, da se bo podjetje ohranilo v lasti družine in da sta možna naslednika sin/hči. Veliko podjetij propade oz. ne nadaljuje s poslovanjem ravno takrat, ko je podjetje v fazi prehajanja iz prve generacije na drugo. Do težav velikokrat pride zaradi odnosov med družinskimi člani. Prva generacija ima drugačne poglede na podjetje kot generacija, ki podjetje prevzema. Želijo si sprememb, drugačnosti. Ravno zaradi tega pogosto prihaja do sporov med člani, ker ni skupnega interesa in dogovora, posledično pa podjetje propade ali ne posluje uspešno. Ugotovili smo, da je za lastnico izbranega družinskega podjetja zelo pomemben dejavnik za uspešen prenos podjetja ocena sposobnosti potencialnih družinskih naslednikov podjetja, saj meni, da naslednik mora biti motiviran, sposoben, inovativen, predvsem pa mora verjeti vase in imeti željo za delo. Prav tako meni, da je zelo pomemben dejavnik tudi zagotovitev kontinuitete v poslovanju.
Ključne besede: Podjetništvo, družinsko podjetje, nasledstvo, nasledstvene možnosti, dejavniki prenosa nasledstva, planiranje nasledstva na strateški ravni.
Objavljeno: 08.08.2017; Ogledov: 724; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (639,99 KB)

3.
4.
KRIZNI MARKETING V PROIZVODNJI ROLL-BOND IZPARILNIKOV
Goran Popović, 2011, magistrsko delo

Opis: Danes je beseda kriza eden od najpogosteje uporabljanih terminov. Svetovna ekonomija se spopada z izjemnimi kriznimi dogodki, ki ogrožajo nacionalne ekonomije, podjetja in skoraj vsakega posameznika. Namen magistrskega dela je predstaviti aktualno krizo svetovnih razsežnosti, njen vpliv na vedenje kupca in posledično proizvodnjo roll-bond izparilnika podjetja Talum, d. d., iz Kidričevega. Delo nadalje zajema analizo stanja in iskanja vzrokov za nastanek krize v obravnavanem podjetju ter odziv le-tega na dogodke po principu intenzivnosti krize, ki v teh časih, bolj kot kadarkoli prej, transformirajo podjetje, ki bo, če želi preživeti, po meri prihodnjih potreb kupca. Okoljevarstveni potencial izdelka pri zadovoljevanju potreb je v tem primeru ključnega pomena in nič manj pomemben, kot je dodana vrednost novih spoznaj, ki jih globoke krize odkrivajo.
Ključne besede: kriza, krizni marketing, vplivni dejavniki kriz, življenjski cikel, strateški marketing, krizno ukrepanje, repozicioniranje izdelka, marketinški informacijski sistem, vedenje kupcev in porabnikov, okoljevarstveni potencial izdelka, razvoj novih proizvodov.
Objavljeno: 13.10.2011; Ogledov: 2117; Prenosov: 157
.pdf Celotno besedilo (3,29 MB)

5.
Strateško načrtovanje informacijskih sistemov na področju hotelskega poslovanja
Jernej Gostečnik, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: Informacijska tehnologija (v nadaljevanju: IT) prevladuje v vseh funkcijah strateškega in operativnega menedžmenta. Informacija je gonilna sila v turizmu in prav zaradi tega IT omogoča priložnosti in izzive v tej panogi. Uporaba IT v hotelirstvu predstavlja vedno večji dejavnik vzpostavitve konkurenčne prednosti. Za uspešno implementacijo IT pa ni dovolj le uvedba rešitve, temveč je potreben strateški pristop k uvedbi, ki temelji na usklajenem in povezanem delovanju poslovne strategije in strategije informacijskih sistemov (v nadaljevanju: IS). V tem delu v okviru poslovne strategije izhajam iz funkcij menedžmenta, ki opredeljujejo poslovanje podjetja. Ta opredelitev je ključnega pomena za nadaljnjo informatizacijo v podjetju, ker so vse aktivnosti informatizacije v podjetju usmerjene v podporo poslovanju. Predstavljeni sta predvsem funkciji načrtovanja in organiziranosti, od katerih nam prva pomaga opredeliti cilje poslovanja, druga pa odraža način, kako želi podjetje uresničiti zastavljene cilje. Usklajevanje poslovne strategije in strategije IS nazorno prikazuje ogrodje strateškega menedžmenta IS (Clarke 2007, 168), ki v nadaljevanju služi kot osnova predstavljeni metodologiji za strateško načrtovanje IS, ki ti strategiji združuje. V tem delu sem predstavil rešitve za hotelsko poslovanje, na podlagi katerih se izvaja informatizacija poslovanja in pridejo v poštev kot sestavni del rešitev v okviru metodologije za strateško načrtovanje IS. Predstavljena metodologija za strateško načrtovanje IS je sestavljena iz naslednjih aktivnosti: - analiza strateških elementov, - izdelava preglednega modela organizacijskega sistema, - izdelava modela povezovanja, - IS/IKT-analiza, - izdelava strateške mreže in prioritetne liste vpeljave novih tehnologij. S pomočjo te metodologije sem podal predlog za nadaljnji razvoj strateških rešitev v okviru informatizacije poslovanja v podjetju Thermana d. d.
Ključne besede: menedžment, načrtovanje, organiziranje, poslovna strategija, informacijski sistem, informacijska tehnologija, strateško načrtovanje, informatizacija poslovanja, usklajenost strategij, konkurenčna strategija, konkurenčna prednost, hotelsko poslovanje, portfelj, ključni dejavniki uspeha (KDU), ključni kazalniki uspešnosti (KPI), sistemi za upravljanje s sredstvi, metodologija strateškega načrtovanja, strateški hotelski informacijski sistem (SHIS).
Objavljeno: 12.05.2011; Ogledov: 2945; Prenosov: 588
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

6.
ANALIZA METOD ISKANJA STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI IN PREDLOG NAJPRIMERNEJŠIH S PRIKAZOM PRAKTIČNEGA PRIMERA
Tjaša Milošič, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo in podjetja ga morajo za doseganje uspešnega poslovanja nenehno spremljati in proučevati. Najprej morajo razviti boljše razumevanje sedanjega in prihodnjega okolja v katerem delujejo. V okolju morajo zaznavati dane priložnosti in jih izkoriščati ter hkrati zmanjšati vplive slabosti v podjetju in se zaščititi pred nevarnostmi. Podjetja se morajo zavedati, kako uporabiti zunanje okolje za strateško prednost in s tem opredeliti, kakšne strateške možnosti imajo na voljo. Na podlagi tega si morajo oblikovati strateško fleksibilnost, saj nenehno spreminjanje in prilagajanje vodi do uspešnih podjetij. Spremljanje okolja podjetja je temeljni del modelov strateškega managementa, ki jih predstavljamo na samem začetku teoretičnega dela analize. Izhajali smo iz dveh modelov in sicer iz ameriškega modela po Hungerju in Wheelenu ter slovenskega modela strateškega managementa po Pučku. V okviru teh modelov smo se osredotočili na spremljanje zunanjega in notranjega okolja. Tako v teoretičnem delu naloge proučujemo različne metode iskanja strateških priložnosti in za odkrivanje nevarnosti, kar je prvi korak, da lahko podjetje oblikuje strategije. V aplikativnem delu smo prikazali celoten proces iskanja priložnosti na primeru gradbenega podjetja Zdravko Gradim s. p. Začeli smo s PESTE analizo zunanjega okolja za odkrivanje priložnosti in nevarnosti, ki lahko vplivajo na podjetje. Proučili smo privlačnost panoge na podlagi Porterjevih petih silnic. Prednosti in slabosti notranjega okolja podjetja smo ocenili na podlagi posameznih podstruktur. Ugotovljene strateške dejavnike smo ocenili z EFAS in IFAS matriko, v okviru tega pa, kako se nanje odziva. Le-ti so bili podlaga za oblikovanje alternativnih strategij, ki jih mora podjetje uresničiti za uspešno poslovanje. Proces proučevanju, ki smo ga uporabili je eden izmed mnogih, kar pomeni, da lahko uporabimo različen vrstni red proučevanja okolja.
Ključne besede: strateški management, modeli strateškega managementa, spremljanje okolja, zunanje in notranje okolje podjetja, metode iskanja priložnosti, strateški dejavniki, EFAS, IFAS, TOWS, oblikovanje strategij.
Objavljeno: 10.05.2011; Ogledov: 2688; Prenosov: 522
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

7.
PLANIRANJE RAZVOJA BODOČEGA PODJETJA »Svečka d.o.o.« S POUDARKOM NA STRATEŠKEM MANAGEMENTU
Nataša Krajnc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo na praktičnem primeru zamišljenega bodočega podjetja Svečka, d.o.o. poskušali predstaviti, kako pomembno in potrebno je dobro ter dolgoročno planiranje razvoja podjetja na ravni politike podjetja in strateškega managementa. Diplomsko delo smo sestavili tako, da smo na začetku predstavili podjetniško idejo, ter podjetje samo. Proučili smo dejavnike uspešnosti pri ustanavljanju bodočega podjetja, opredelili ustanovitveno in razvojno vizijo ter nadaljevali s planiranjem razvoja na ravni politike podjetja. Ugotovili in proučevali smo vrednote ključnih udeležencev podjetja, zanimalo nas je katere so prednosti in slabosti podjetja, pa tudi priložnosti in nevarnosti, ki mu pretijo iz okolja, v katerem bo poslovalo, kajti če je podjetje sposobno predvideti prihodnje dogajanje v okolju, se tudi lažje in pravočasno odziva na spremembe. Po planiranju razvoja na ravni politike podjetja smo nadaljevali s planiranjem razvoja bodočega podjetja na ravni strateškega managementa. Zapisali smo možne strategije in jih po njihovem ekonomskem vrednotenju tudi potrdili. Planiranje razvoja bodočega podjetja Svečka, d.o.o. smo zaključili s programom razvoja podjetja. Na podlagi vseh ugotovitev menimo, da je naložba v bodoče podjetje Svečka, d.o.o. smiselna in je realno uresničljiva.
Ključne besede: Podjetniška ideja, dejavniki uspešnosti, politika podjetja, strateški management, programiranje razvoja.
Objavljeno: 22.12.2009; Ogledov: 2013; Prenosov: 228
.pdf Celotno besedilo (6,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici