| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 13
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj spletnih storitev in analiza platforme BEA AquaLogic
Admir Mustafić, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo analizirali in opisali mehanizem UDDI in pomen te tehnologije pri uvajanju modernih sistemov, ki temeljijo na spletnih storitvah. Prav tako smo opisali servisno usmerjeno arhitekturo (SOA – Service Oriented Architecture) in kako je UDDI pripomogel k nastanku ideje o porazdeljenih storitvah, ki sestavljajo poljuben informacijski sistem. Za register spletnih storitev smo uporabili BEA AquaLogic Service Registry. V praktičnem delu smo razvili dve spletni storitvi in jih objavili v reg
Ključne besede: spletne storitve, BEA AquaLogic, UDDI, Storitveno usmerjena arhitektura
Objavljeno: 11.02.2009; Ogledov: 1804; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

2.
VODENJE STORITVENO USMERJENE ARHITEKTURE
Matej Hertiš, 2009, diplomsko delo

Opis: Dejstvo je, da je vodenje ključ do predvidljivega obnašanja in poslovnih rezultatov. Prav tako je dejstvo, da živimo v okolju konstantnih sprememb. V diplomskem delu smo po predstavitvi vodenja in pristopa k izrabi tehnologije, ki pomaga organizacijam izkoristiti današnje dinamično globalno okolje, torej storitveno usmerjeno arhitekturo, oboje združili v novo disciplino vodenja storitveno usmerjene arhitekture. Novo vodenje lahko ima za organizacije dodatne izzive, zato smo pokazali, kako lahko z različnimi ogrodji vodenja le-te ublažimo. Raziskali smo ogrodja vodenja, ki so na voljo organizacijam, ter identificirali elemente, ki bi jih maralo kvalitetno ogrodje nasloviti. Ogrodja smo ob tem tudi predstavili in določili, katere identificirane elemente vodenja naslovijo. Vsekakor se za le ročnim vodenjem skriva veliko dela in je na tak način dosega skladnosti z odločitvami vodenja otežena, zato smo prikazali, kakšna in katera orodja so primerna za podporo vodenju. Praktično smo prikazali uporabo orodja IBM WebSphere Registry and Repository za razvoj postopkov, ki avtomatizirajo politike vodenja.
Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, SOA vodenje, ogrodja SOA vodenja
Objavljeno: 09.09.2009; Ogledov: 2121; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

3.
SOA NAČRTOVALSKI VZORCI
Jurij Šauperl, 2009, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu smo predstavili osnove storitveno usmerjene arhitekture, SOA načrtovalske vzorce, ki so opisani v novem katalogu vzorcev Thomasa Erla in najpogostejše SOA antivzorce. Preučili smo povezavo med problemom oziroma vprašanjem problema in načrtovalskim vzorcem, ki rešuje ta problem. V nadaljevanju smo vzpostavili spletno aplikacijo vprašalnik, ki zajema vsebino tega dela in jo delno nadgradili v spletno storitev z nekaterimi vzorci, ki smo jih spoznali med preučevanjem. Preučili smo tudi možnost, kako bi lahko bil sistem vprašalnikov dostopen preko storitvenega vodila različnim odjemalcem.
Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, storitev, načrtovalski vzorci, načrtovalski antivzorci, storitveno vodilo, izbira načrtovalskega vzorca, primer uporabe storitvenega vodila
Objavljeno: 01.10.2009; Ogledov: 1753; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

4.
POSLOVNO USMERJEN RAZVOJ INFORMACIJSKIH SISTEMOV
Bogdan Gorenak, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili korake pri metodi poslovno usmerjenega razvoja informacijskih sistemov. Opisali smo modelirne notacije in izvajalne jezike in oba sklopa med sabo primerjali. Nato smo skozi niz vseh poslovnih modelov in diagramov poenotili pogled nad poslovnimi zahtevami in pričakovanji. Pri tem smo dobili potreben tehnični pogled za izpostavitev storitev, ki smo jih kasneje implementirali v praktičnem delu. Opisali smo Oracle Soa Suite okolje in ostala nujna orodja, ki so potrebna v tem okolju. Na koncu smo podali mnenje na podlagi razvitega procesa.
Ključne besede: Storitveno usmerjena arhitektura, poslovni procesi, BPMN, BPEL, poslovna analiza, konceptualna arhitektura, UML
Objavljeno: 03.06.2010; Ogledov: 1710; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

5.
INTEGRACIJA APLIKACIJ PRI PROJEKTU E-ŠPORT
Jure Jeraj, 2011, specialistično delo

Opis: Cilj specialistične naloge oziroma projekta je bil povezati in združiti vse obstoječe aplikacije na področju športa ter vpeljati enoten koncept razvoja vseh nadaljnjih aplikacij. Med podrobnejšim načrtovanjem tega koncepta smo ugotovili velik razkorak obstoječimi aplikacijami in trenutno sprejetimi tehnološkimi izhodišči. Naloga se osredotoča konkretno na integracijo dveh aplikacij. V nalogi smo predstavili novo projektno organiziranost in tehnični koncept za razvoj novih aplikacij. Pri projektni organiziranosti ima velik pomen Zavod za šport Republike Slovenije Planica in strokovna ekipa, ki je v njem zaposlena za projekt e-Športa. Ugotavljamo, da je strokovna ekipa ključna za uspešen in cenejši razvoj aplikacij, saj mora znati najprej pravilno zaznati vsebinske zahteve, jih razčleniti na manjše sklope in pravilno opredeliti. V nalogi je predstavljen strateški načrt in funkcije Projektnega sveta. V tehničnem konceptu smo opredelili programsko ogrodje e-Športa z dvanajstimi elementi. Programsko ogrodje uskladi notranjo tehnično heterogenost in enotno uporabniško izkušnjo. S tem smo izdelali tehnično rešitev, ki znotraj omogoča vključevanje različnih aplikacij ali spletnih storitev ne glede na tehnologijo, končnemu uporabniku pa aplikacije predstavijo kot enovit informacijski sistem. Ocenili smo, da bo zaradi predlaganih sprememb Zavod za šport Republike Slovenije Planica zagotovil dolgoročno nižje stroške razvoja in vzdrževanja ter večjo uporabnost celotnega e-Športa. Predlagani koncept ni specifičen za področje športa in ga je možno aplicirati tudi na drugih področjih.
Ključne besede: informacijska arhitektura, storitveno usmerjena arhitektura, tehnološka heterogenost, enotni informacijski elementi, integracija obstoječih aplikacij
Objavljeno: 01.09.2011; Ogledov: 1732; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

6.
RAZVOJ SISTEMA ZA MATERIALNO POSLOVANJE S STORITVENO TEHNOLOGIJO NA PLATFORMI IBM WEBSPHERE
Aleš Rožman, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili razvoj sistema s storitveno tehnologijo od načrtovanja do implementacije. Razvili smo prototipni sistem za materialno poslovanje za potrebe farmacevtskega podjetja. Opisali smo storitveno tehnologijo in storitveno usmerjeno arhitekturo. Poudarek smo dali na modeliranje sistema, kjer smo izpostavili uporabljeno metodologijo in obrazložili posamezne korake modeliranja. Pri razvoju sistema smo uporabljali orodja iz IBM - ove družine produktov Websphere.
Ključne besede: storitvena tehnologija, storitveno usmerjena arhitektura, razvoj sistema, IBM Websphere
Objavljeno: 30.11.2011; Ogledov: 1247; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

7.
STORITVENO VODILO IN NAČRTOVALSKI VZORCI
Tomaž Hunjadi, 2012, magistrsko delo

Opis: Gradnja arhitekture in integracijskih rešitev je zaradi uporabe širokega spektra tehnologij in sistemov lahko zelo kompleksna naloga. Poti do izgradnje pravilne rešitve je veliko, pri čemer pa se lahko te rešitve med seboj razlikujejo po kompleksnosti, uporabi integracijskih konceptov, obsežnosti, ponovni uporabi itd. S pomočjo vzorcev zagotovimo pravilno zastavljene boljše rešitve, saj te temeljijo na dobrih praksah in izkušnjah. V magistrskem delu so analizirani načrtovalski vzorci, s katerimi lahko na storitvenem vodilu definiramo konsistenten slovar in vizualno notacijo za opis arhitekture in načrtovanje integracijskih rešitev. S pomočjo definiranega nabora vizualnih notacij, ki je sestavljen iz že obstoječih in sestavljenih vzorcev, gradimo integracijske komponente, katere uporabljamo za ponovno uporabne elemente in z njimi hitreje, bolj enostavno in na bolj zanesljiv način rešujemo vsakdanje integracijske probleme. S definiranimi primeri in dobrimi praksami pa zagotovimo, da so rešitve pravilno zastavljene in omogočajo hitrejše in lažje pristope za doseganje zadanih ciljev. V delu so vključno s podrobno analizo za ESB kot arhitekturni vzorec in za ESB integracijske rešitve bili narejeni in podani tudi primeri njihovih načrtovanj. Cilj magistrskega dela je prikazati definicije, grafične notacije in dobre prakse z uporabo vzorcev ob postavitvi infrastrukture in razvoju oz. prikazu integracijskih rešitev na storitvenem vodilu.
Ključne besede: storitveno vodilo, načrtovalski vzorci, modeliranje, storitveno usmerjena arhitektura, integracija aplikacij
Objavljeno: 09.08.2012; Ogledov: 1754; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

8.
IZBOLJŠANO UPRAVLJANJE S TRAJNIM STANJEM V AVTOMATIZIRANIH POSLOVNIH PROCESIH
Marcel Križevnik, 2013, doktorska disertacija

Opis: Jeziki za izvajanje poslovnih procesov se uporabljajo v številnih domenah, kjer se pojavljajo različne specifične zahteve. V sodobnih informacijskih sistemih postaja vedno bolj pomembna sposobnost zaznavanja in prilagajanja na spremembe v dinamičnem poslovnem okolju. Nemalokrat se tako pojavi zahteva, da mora avtomatiziran procesni model redno sinhronizirati stanje svojih procesnih spremenljivk z zunanjimi podatkovnimi viri, saj lahko druge aplikacije tekom izvajanja procesa spremenijo podatek v podatkovnem viru. Če poslovni proces ne osvežuje svojih procesnih spremenljivk, se lahko zgodi, da v nekem trenutku uporablja zastarelo verzijo podatkov, kar lahko ogrozi pravilnost izvajanja poslovnih aktivnosti. Včasih pa ni dovolj zgolj zagotoviti sinhronizacijo procesnega trajnega stanja z zunanjimi podatkovnimi viri, ampak želimo tudi, da je proces sposoben samodejno zaznati vse spremembe nad podatki in se nanje ustrezno odzvati. Aktualni jeziki za izvajanje poslovnih procesov ne zagotavljajo zadostne podpore za predstavljene zahteve, zato morajo razvijalci tovrstno funkcionalnost implementirati ročno, kar ima lahko za posledico nepotrebno podvajanje procesnih korakov ter povečano stopnjo kompleksnosti procesnih rešitev. V disertaciji naslovimo predstavljeno problemsko področje tako, da predlagamo model za izboljšano upravljanje s trajnim stanjem v avtomatiziranih poslovnih procesih. Izvedljivost modela preverimo z izvedbo preslikave v dva izvršljiva procesna jezika, in sicer v BPEL 2.0 in BPMN 2.0. Učinkovitost predlaganega modela v smislu znižanja kompleksnosti procesnih modelov preverimo z izvedbo meritev kompleksnosti z uporabo ustreznih procesno orientiranih metrik.
Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, sinhronizacija podatkov, trajno stanje, poslovni proces, delovni tok, BPEL, BPMN
Objavljeno: 28.06.2013; Ogledov: 1319; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (4,11 MB)

9.
VPELJAVA CELOVITEGA MODELA OBRAVNAVE IZJEM ZNOTRAJ STORITVENO USMERJENE ARHITEKTURE
Andrej Kocbek, 2014, doktorska disertacija

Opis: Storitveno usmerjena arhitektura predstavlja evolucijo porazdeljenih računalniških sistemov in temelji na konceptih interoperabilnih storitev. Ena izmed vidnejših pomanjkljivosti storitveno usmerjene arhitekture je njena pomanjkljiva podpora obravnavi izjem. To predstavlja precejšnjo oviro pri gradnji kompleksnih in za izvedbo nalog ključno pomembnih aplikacij. Učinkovita obravnava izjem v poslovnih procesih in orkestriranih spletnih storitvah tako predstavlja atribut zanesljivosti izvajanja modelov poslovnih procesov. V doktorski disertaciji se osredotočimo na vpeljavo celovitega modela obravnave izjem znotraj storitvene usmerjene arhitekture. V ta namen predlagamo formalni model za specifikacijo obravnave izjem na osnovi politik in strategij obravnave izjem v modelih poslovnih procesov z namenom vzpostaviti in omogočiti večjo odpornost procesov na izjeme. Predlagani formalni model podamo s pomočjo matematičnega zapisa. S formalnim modelom naslovimo izpostavljene pomanjkljivosti obravnave izjem procesno usmerjenih izvršljivih jezikov v storitveno usmerjeni arhitekturi. Formalni model je zasnovan tako, da je neodvisen od procesnega jezika. Izvedljivost formalnega modela preverimo z njegovo preslikavo v jezik za izvajanje poslovnih procesov (BPEL), ki predstavlja de-facto standard za orkestracijo storitev znotraj storitveno usmerjene arhitekture. Učinkovitost predlaganega formalnega modela preverimo z merjenjem kompleksnosti procesnih modelov ob podpori uporabe procesno usmerjenih metrik.
Ključne besede: storitveno usmerjena arhitektura, obravnava izjem, politika obravnave izjem, upravljavec izjem, poslovni proces, BPEL
Objavljeno: 28.03.2014; Ogledov: 1011; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,97 MB)

10.
METODOLOGIJA MODELIRANJA IN TVORBE IZVORNE KODE VMESNIKOV POVEZLJIVIH VGRAJENIH NAPRAV
Sašo Vinkovič, 2015, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji predstavimo metodologijo, s katero je mogoče s pomočjo označevalnega jezika podati opis funkcionalnosti in lastnosti poljubne vgrajene naprave. Zasnova funkcionalnega profila omogoča pretvorbo v izvorno kodo programskega jezika ANSI C, ki je primerna za prevajanje na vgrajenih napravah z omejeno prostorsko in računsko zmogljivostjo. Razvit je nov komunikacijski protokol XMC, ki je namenjen prenosu sporočil med vgrajeno napravo in oddaljenim sistemom. Prav tako je razvit nov jezik XMDD, s katerim opišemo funkcionalni profil vgrajene naprave. Glavna prednost protokola XMC je njegova fleksibilnost in neodvisnost od tipa naprave. Primeren je za naprave z omejeno količino bralnega pomnilnika, reda nekaj K zlogov in omejeno računsko močjo. Postopek na podlagi slovarja funkcionalnosti in lastnosti vgrajene naprave, brez poseganja v bazično programsko opremo vgrajene naprave, omogoča dostop do vseh funkcionalnosti in lastnosti povezljive vgrajene naprave. S tem zagotavlja povezljivost na manj zmogljivih napravah, ohranja enako proizvodno ceno ter s programerskega vidika pregledno in fleksibilno nadgradnjo bazične izvorne kode brez vnosa redundance. Postavljene hipoteze smo potrdili z laboratorijskim poskusom na dveh vgrajenih napravah, hladilniku in pečici. Časovno odzivnost smo preizkusili z razvojem ogrodja, ki omogoča identifikacijo in upravljanje naprav, zasnovanih s protokolom XMC. Z njim lahko dostopamo do vseh funkcionalnosti povezljive naprave, ki so določene s profilom naprave. Ključna lastnost storitveno usmerjene arhitekture je ukazni tolmač, ki zagotavlja integracijo z obstoječimi ogrodji ter tvorbo novih funkcij in aplikacij z združevanjem različnih funkcionalnosti posameznih aparatov. S predlaganim pristopom tvorbe izvorne ter razvojem različnih orodij smo v disertaciji predstavili in razvili celovit postopek gradnje programske opreme, ki je primerna za povezljive vgrajene naprave z okrnjeno količino delovnega in bralnega pomnilnika.
Ključne besede: komunikacijski protokol, internet stvari, hišna avtomatizacija, funkcionalni profil, pametna naprava, tvorba izvorne kode, vgrajeni sistem, storitveno usmerjena arhitektura, identifikacija naprave
Objavljeno: 07.04.2015; Ogledov: 1555; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (3,01 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici