| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
IDENTIFIKACIJA IN VREDNOTENJE USTREZNOSTI STORITEV PRI RAZVOJU STORITVENIH APLIKACIJ
Mitja Gradišnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili storitveno orientirano arhitekturo ter prednosti, ki jih vpeljava prinese k podjetju. Temelji gradnik storitvene arhitekture je storitev, zato je za samo arhitekturo bistvenega pomena, kako se lotimo načrtovanja storitev. Zaradi tega smo raziskali temeljne koncepte storitev ter dobre prakse, h katerim storitvena arhitektura teži. Na podlagi dobri praks smo pripravili vprašalnik, ki omogoča vrednotenje storitve. Drugi pomemben vidik uspešnega razvoja storitvenih aplikacij, ki smo ga obdelali v diplomski nalogi, je identifikacija ustreznih storitev. Implementirali smo tudi spletno aplikacijo, namenjeno identifikaciji storitev. Predstavili smo tudi ključne tehnologije za realizacijo storitveno orientiranih rešitev.
Ključne besede: storitveno orientirana arhitektura, spletne storitve, REST storitve, identifikacija storitev, ovrednotenje storitev
Objavljeno: 02.07.2009; Ogledov: 1662; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

3.
Integracija podatkovnih virov na osnovi ontologij s semantično označenimi storitvami
Boštjan Grašič, 2011, doktorska disertacija

Opis: Količina informacij, ki jih hranimo v različnih informacijskih sistemih, raste eksponentno. Ključni izziv, ki se poraja v obdobju vse večje informacijske zasičenosti, je kako na čim bolj učinkovit način obvladovati ter združevati informacije, ki so porazdeljene med heterogenimi podatkovnimi viri. V okviru doktorske disertacije smo razvili pristop, ki omogoča za uporabnika transparentno integracijo heterogenih podatkovnih virov na osnovi ontologij. Inovativnost pristopa predstavlja uporaba storitev v vlogi podatkovnih virov. Storitve so označene s semantičnimi opisi, ki omogočajo samodejno odkrivanje, kompozicijo ter proženje storitev. Takšen pristop omogoča integracijo praktično kateregakoli podatkovnega vira z uporabo odprtih in standardiziranih tehnologij. Ključni prispevki našega raziskovalnega dela so formalni model za integracijo s semantično označenimi storitvami ter algoritmi za distribuirano povpraševanje po podatkih, ki jih zagotavljajo storitve. Na osnovi definiranega modela in algoritmov smo razvili prototip ter izvedli eksperiment, kjer smo razviti prototip primerjali s standardnimi pristopi za delo s semantično označenimi podatki. Na osnovi rezultatov eksperimenta smo izvedli statistično analizo. Rezultati statistične analize so pokazali, da je razvit prototip učinkovitejši od primerjanih pristopov. Razviti prototip se po učinkovitosti signifikantno ne razlikuje le od dveh najbolj učinkovitih pristopov. Na podlagi izvedene raziskave, lahko sklenemo, da uporaba semantično označenih storitev za integracijo podatkovnih virov na osnovi ontologij izboljša fleksibilnost in nima negativnega vpliva na učinkovitost.
Ključne besede: Integracija podatkov, semantična integracija, ontologija, storitveno orientirana arhitektura, semantične storitve
Objavljeno: 30.09.2011; Ogledov: 1572; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (4,09 MB)

4.
Prenova informacijskega sistema z uporabo procesnega pristopa in SOA v elektro distribucijskih sistemih Slovenije
Dominik Ovniček, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava prenovo informacijskega sistema v elektrodistribucijskih sistemih Slovenije z uporabo procesnega pristopa in SOA metodologije. Na začetku je opisan elektrodistribucijski sistem skupaj s sistemom za informacijsko podporo, ki elektrodistributerjem nudi informacijsko podporo. Analizirani so različni vidiki prenove IIS, predvsem SOA, in praktične izkušnje pri implementaciji storitveno usmerjene arhitekture. V elektrodistribucijskem sistemu, ki je zelo zgodaj začel s postopkom informatizacije, je v zadnjih letih informacijski sistem začel izgubljati na fleksibilnosti in agilnosti. Distribucijska podjetja so bila ob liberalizaciji trga z električno energijo in takojšnjem pojavu konkurenčnih podjetij pahnjena v nelojalno konkurenco, ki pa ji najlažje sledimo ali jo prehitimo s sodobnim, fleksibilnim informacijskim sistemom. V magistrskem delu proučujemo način prenove trenutnega informacijskega sistema elektrodistribucije v Sloveniji. Najprej raziskujemo tehnološko izbiro platforme, v nadaljevanju pa smiselnost vpeljave procesne podpore informacijskega sistema s pomočjo storitvene usmerjene arhitekture. V nalogi sem upošteval tudi scenarij, da trenutni IIS lahko zavržemo ali razvijemo novega, lahko ga nadomestimo z drugimi, že preverjenimi rešitvami, ali pa ga poskušamo nadgraditi tako, da bo ustrezal vsem novim zahtevam. Glede na izbrano strategijo je potrebno določiti, kakšna bo arhitektura oziroma tehnološko okolje rešitve. Obravnaval sem, kakšna strategija je primerna za prenovo IIS in kakšna naj bo v primeru izbire določene strategije arhitektura novega informacijskega sistema. Naloga temelji na spoznanjih skupnih sestankov s svetovalci za prenovo IIS. Obe raziskani deli potem implementiramo na pilotnem projektu, kjer izvedemo praktični prikaz izbrane tehnološke podlage in procesnega pristopa za nadaljnjo informacijsko podporo v slovenskih elektrodistribucijskih podjetjih. Rezultate odločitve in izsledke testiranja skozi pilotni projekt povzemam na koncu dela, kjer predlagamo tudi predlog usmeritve prenove informacijskega sistema elektrodistribucije Slovenije.
Ključne besede: poslovno-informacijski sistem, elektrodistribucija Slovenije, storitveno orientirana arhitektura, poslovni proces, prenova
Objavljeno: 13.11.2012; Ogledov: 1346; Prenosov: 91
URL Povezava na celotno besedilo

5.
SISTEMSKA INTEGRACIJA S POMOČJO INTEGRACIJSKE PLATFORME TIBCO
Alenka Lesjak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili pojem sistemske integracije, kako smo k temu pristopili v našem podjetju in kako integracijam strežejo komercialni produkti podjetja TIBCO Software. Na kratko smo omenili konkurenčne produkte ter opozorili na kompleksnost okolja telco. Le-to smo predstavili tako iz izkušenj v podjetju kot tudi na podlagi smernic, ki jih opisuje organizacija TM Forum. Na praktičnem primeru smo prikazali integracijo nove storitve v že obstoječ sistem, in sicer polnjenje predplačniškega mobilnega računa preko spletnega portala za samopomoč strankam ali preko mobilnega telefona.
Ključne besede: sistemske integracije, integracijske platforme, storitveno vodilo (ESB), storitveno orientirana arhitektura (SOA), TIBCO
Objavljeno: 28.07.2016; Ogledov: 823; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici