| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 42
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Nabavni proces v podjetju Pošta Slovenije d. o. o.
Urška Jerebic, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki odločilno vpliva na razvoj podjetja. Zelo pomemben je kakovosten odnos med podjetjem in dobavitelji, predvsem takrat, ko poslovna partnerja skupaj rasteta ter se razvijata. V podjetju sami brez podpore ne bi morali spremljati razvoja na vseh področjih. Ravno ob tem se pokaže odnos z dobavitelji, ki s svojim znanjem izobražujejo zaposlene v podjetju o novostih na trgu. Nabava torej skrbi, da izdelki sledijo trendom in izpolnjevanju potreb kupcev. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili vlogo in cilje nabave v podjetju ter podrobno opisali korake nabavnega procesa. Prav tako smo predstavili, kako pomembno je, da nabavni oddelek sodeluje z ostalimi oddelki v podjetju. Opisali smo orodje TCO (Total Cost of Ownership of Component) in pojasnili, kako je pandemija COVID-19 vplivala na podjetja ter nabavo v Sloveniji. V praktičnem delu smo predstavili podjetje Pošta Slovenije d. o. o., njene cilje, vizije in poslanstvo. V nadaljevanju je na podlagi podjetja Pošta Slovenije podrobno predstavljen nabavni proces, statistika izvedenih postopkov javnega naročanja omenjenega podjetja v letu 2023. Prav tako smo pisali tudi o tem, kako je rusko-ukrajinska vojna vplivala na poslovanje podjetja.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, storitvene dejavnosti, Pošta Slovenije, organizacijska struktura podjetja, statistika.
Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 147; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

2.
Povezanost izvozne in inovacijske intenzivnosti v sektorju poslovnih storitev v Sloveniji
Janez Rogelj, 2023, doktorska disertacija

Opis: V nalogi smo v teoretičnem delu predstavili teoretične novosti o storitvah, razvoj in pomen mednarodne trgovine s storitvami (v primerjavi z izdelki), proučili lastnosti in značilnosti storitev in mednarodne trgovine z njimi, zaradi katerih se razlikujejo od lastnosti in značilnosti dejavnosti izdelkov (dobrin, proizvodov, produktov). V povezavi s hitrim razvojem mednarodne trgovine s storitvami smo proučili značilnosti in lastnosti inovacijskih dejavnosti pri storitvah in kaj jih loči od inovacijskih dejavnosti v proizvodnih dejavnostih. Na podlagi različnih virov in lastnega proučevanja smo sestavili seznam 13 lastnosti in značilnosti storitev, ki so v tej doktorski nalogi prvič zbrane skupaj, na enem mestu. Te lastnosti natančno določajo storitve in (mednarodno) trgovino s storitvami ter kaj jih loči od lastnosti izdelkov in (mednarodne) trgovine z njimi. V povezavi s storitvami smo proučili elemente gibljivost kapitala, gibljivost dela (ljudi), nadnacionalna podjetja, uporabo in razvoj novih tehnologij, čezmejni pretok informacij, ki vplivajo na mednarodno trgovino s storitvami in ovire v tej trgovini. Podali smo nekaj osnovnih statističnih podatkov o pomenu storitev in storitvenih dejavnosti v mednarodni trgovini. Proučili smo inovacije in inovacijske dejavnosti v storitvenih dejavnostih. Pri tem smo se v analitičnem delu strukturno omejili na poslovne storitve kot ožji del področja nefinančnih storitvenih dejavnosti, geografsko pa na območje Slovenije. V nadaljevanju smo preučili teoretična izhodišča o ekonomskem vplivu inovacijskih dejavnosti na področju storitvenih dejavnosti na obseg mednarodne trgovine s storitvami (izvoz) in obratno. V izbranem obdobju 2010-2016 smo temu dodali še teoretična izhodišča o ekonomskem vplivu investicijskih dejavnosti v razvoj na področju storitvenih dejavnosti na obseg mednarodne trgovine s storitvami (izvoz). V jedrnem delu disertacije smo oblikovali raziskovalni model, ki temelji na uporabi analitičnih metod, ki so jih uporabljali raziskovalci na področjih proizvodnih dejavnosti in smo jih aplicirali na področju poslovnih storitvenih dejavnosti. Za ugotavljanje ekonomskih učinkov izvoznih dejavnosti z vidika vpliva inovacijskih dejavnosti in investicijskih aktivnosti v razvoj v sektorju dejavnosti poslovnih storitev v Sloveniji je bilo potrebno zgraditi model v dveh korakih. Zato smo predstavili klasični model rasti in razvoj modela endogene rasti, ki je predstavljal osnovo za oblikovanje našega modela. Najprej smo uporabili enostaven "probit" model, s katerim smo ugotavljali vpliv izvoznih dejavnosti na gospodarstvo ob pogoju danih inovacijskih dejavnosti (za izbrani obdobji 2002-2008 in 2010-2016) in vpliv izvoznih dejavnosti na gospodarstvo ob pogoju danih investicijskih dejavnosti (za opazovano obdobje 2010-2016). V drugem koraku smo model posplošili in uporabili inovacijske (investicijske) dejavnosti kot endogene spremenljivke z uporabo sočasnega (simultanega) "probit" modela. Rezultati meritev so pokazali, da so inovacijske dejavnosti v podjetjih v sektorju poslovnih storitev pomembne za uspeh na tujih trgih. Podjetja z novimi ali izboljšanimi storitvami so bolje konkurirala na tujih trgih kot neinovativna storitvena podjetja. Med letoma 2010 in 2016 so rezultati pokazali verjetnosti, da bi skoraj vsako drugo podjetje, ki je inovacijsko intenzivno, postalo tudi izvozno intenzivno. Zaradi visokega tveganja pri ocenjevanju modela pa ni bilo mogoče potrditi obratnega vpliva, da izvozne dejavnosti pozitivno vplivajo na inovacijske dejavnosti. Rezultati meritev so potrdili domnevo, da so investicijske dejavnosti v razvoj pozitivno vplivale na večje izvozne dejavnosti v podjetjih za merjeno obdobje med letoma 2010 in 2016. Bolj kot so podjetja investirala v razvoj, večja je bila verjetnost, da bodo izvozniki. Za merjeno obdobje med letoma 2010 in 2016 so izračuni pokazali verjetnost pozitivnega vpliva izvoznih na investicijske intenzivnosti.
Ključne besede: storitve, poslovne storitve, storitvene dejavnosti, razvoj in pomen mednarodne trgovine s storitvami, lastnosti in značilnosti storitev, pomen storitev in storitvenih dejavnosti v mednarodni menjavi s storitvami, ovire v mednarodni trgovini s storitvami, inovacije in inovacijskih dejavnosti v storitvenih dejavnostih, investicijske dejavnosti v razvoj v storitvenih dejavnostih, vplivu inovacijskih dejavnosti in investicijskih dejavnosti na področju storitvenih dejavnosti na obseg mednarodne trgovine s storitvami (izvoz) in obratno, izvoz storitev, enostaven "probit" model, sočasen (simultan) "probit" model, klasičen model rasti, razvoj modela endogene rasti, modeli inovacijskih procesov v storitvah
Objavljeno v DKUM: 04.12.2023; Ogledov: 532; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

3.
4.
5.
VPLIV PROMOCIJSKIH STORITEV STORITVENIH ORGANIZACIJ NA NAKUPNO ODLOČITEV KUPCEV
Tatjana Ambrožič, 2014, diplomsko delo

Opis: Vsaka organizacija s pomočjo promocije kupce obvešča o svojih novih ali že obstoječih izdelkih ali storitvah. Tržniki želijo pridobiti zaupanje potrošnikov, kar pa si lahko zagotovijo s kakovostnimi in cenovno ugodnimi storitvami ali izdelki. V diplomski nalogi smo obravnavali problem promocij storitev in vpliv promocij na nakupno odločitev kupcev. Ker je ponudba na trgu zelo velika in s tem tudi veliko število promocij, kupci postajajo do promocij vedno bolj nezaupljivi. Pred nakupom se večina kupcev pozanima o ponujenem izdelku ali storitvi. Kupci vedno bolj gledajo na ceno, saj ugodnejša kot je ponudba, bolj je kupcu zanimiva. Diplomsko nalogo smo razdelili na dva dela. Prvi dej je teoretični del, v katerem smo opisali teorijo in cilje promocije, orodja s katerimi organizacije promovirajo, nakupno odločanje in vedenje kupcev in na koncu še promocijo storitev. Drugi del diplomske naloge je praktični del. Uporabili smo anketni vprašalnik na katerega je odgovorilo 100 anketirancev. Na podlagi vrnjenih anket, smo naredili analizo ankete, rezultate grafično predstavili in ustrezno interpretirali.
Ključne besede: • vpliv promocijskih storitev • storitvene dejavnosti • nakupna odločitev kupcev
Objavljeno v DKUM: 23.06.2014; Ogledov: 1355; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1016,83 KB)

6.
RAZISKAVA ODJEMALCEV IN KONKURENTOV PODJETJA X
Urša Petrič, 2013, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je na praktičnem primeru raziskati pomembnost marketinga kot delovnega področja v podjetju in zunanjih vplivov, ki narekujejo delo tržnika. V delu smo izpostavili konkurente in odjemalce Podjetja X kot gonilno silo razvoja in iskanja novih možnosti. V diplomskem delu smo želeli raziskati prednosti in potencial Podjetja X. Pri tem smo imeli pred očmi hitro in stalno pridobivanje podatkov in poslovni informacijski sistem, ki daje vodstvu bistvene informacije za odločanje. Ker so kupci informirani o izdelku ali storitvi, smo predvidevali, da ima odločilno vlogo za nakup cena, ne glede na kakovost, pozitiven vpliv pa imata tudi garancija in strokoven kader. Rezultati analize ankete so to tudi potrdili. Sama cena je kupcem pomembna, obveščanje o novostih pa je anketiranim nepomembno. Garancija, kakovostno opravljena storitev in druge usluge niso odločujoče pri izbiri serviserja. Konkurenti vzbudijo tekmovalnost z željo po prevladi na trgu, iskanju novih tržnih poti, novih izdelkov, novih storitev ... Ali pa podjetje na podlagi primerjave s konkurenco izkoristi prednosti in slabosti ter si na ta način izoblikuje strategijo, ki ustvarja prednost. Kupci so temeljni cilj – zaradi njih podjetje obstaja. Zadovoljevanju potreb kupcev mora podjetje nameniti posebno skrb. Prav v času gospodarske krize pa je ključnega pomena tudi ohranjanje obstoječih strank. Za storitvena podjetja so zveste stranke tiste, ki se vedno znova vračajo in podjetju omogočajo ohranitev položaja na trgu.
Ključne besede: marketing storitvene dejavnosti, pridobivanje in ohranjanje kupcev, položaj podjetja na trgu, konkurenčna prednost, poslovni informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 17.07.2013; Ogledov: 1483; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici